بازدید 6760

بایدن: ترامپ خطری جدی برای دموکراسی آمریکاست

رئیس جمهور آمریکا معتقد است اقدامات دونالد ترامپ، دموکراسی در این کشور را به مخاطره می اندازد.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹ 02 September 2022

به گزارش تابناک به نقل از شبکه سی ان بی سی، رئیس جمهور آمریکا،«دونالد ترامپ» و هم حزبی های جمهوری خواه وی را هدف انتقاد تند خود قرار داد.

«جو بایدن» که در ایالت فیلادلفیا سخنرانی می کرد، در یک موضع گیری تند حمله همه جانبه ای را علیه سلف خود و جمهوری خواهان افراطی صورت داد و گفت آنها خطری آشکار برای دموکراسی در آمریکا هستند.

رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به رسوایی اخیر کشف اسناد فوق محرمانه از اقامتگاه ترامپ، گفت جلوگیری از حمله به دموکراسی آمریکا اکنون به دست من و شماست.

وی ضمن درخواست از آمریکایی‌ها برای مقابله با هراس و خشونت گفت: بر این باورم که آمریکا در نقطه عطف قرار دارد، اکنون یکی از آن لحظاتی است که شکل رخدادهای پس از این را مشخص می کند.

بایدن، که خود وضعیت خوبی در نظرسنجی ها آن هم دو ماه مانده به انتخابات میان دوره ای کنگره ندارد، اعلام کرد: مدتها به خود اطمینان داده که دموکراسی آمریکا تضمین شده است. اما اینطور نیست. ما باید از آن دفاع کنیم. از آن محافظت کنید. تک تک ما.

رئیس جمهور آمریکا افزود به همین خاطر امشب از ملت ما می‌خواهم که گرد هم آمده و برای هدف واحد دفاع از دموکراسی ما متحد شوند.

مأموران اف‌بی‌آی هشتم آگوست (۱۷ مرداد) به عمارت ترامپ موسوم به مار-ئه-لاگو یورش بردند و ۲۶ جعبه اسناد از جمله ۱۱ مجموعه سند محرمانه را از محل اقامت وی توقیف کردند. براساس گزارش اخیر نیویورک تایمز، ترامپ دست کم ۳۰۰ فقره اسناد طبقه‌بندی‌شده را به عمارتش برده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل