بازدید 61876
با مذاکرات هسته‌ای

واکنش آمریکا و اروپا به پاسخ ایران / شکاف‌هایی که همچنان بین تهران و واشنگتن باقی است/ نشست محرمانه نماینده آمریکا در مذاکرات و اعضای کنگره درباره برجام / نامه پنج هزار مقام اسرائیلی به بایدن برای عدم توافق با ایران

بامداد روز جمعه نظرات جمهوری اسلامی ایران برای جمع‌بندی مذاکرات رفع تحریم‌ها به «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارسال شد و با واکنش اروپا و آمریکا مواجه شد. سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی پاسخ ایران و هماهنگی با متحدان اروپایی خود است.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ 03 September 2022

ایران پاسخ به آمریکا را برای هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارسال کرد

بین الملل تابناک: بامداد روز جمعه نظرات جمهوری اسلامی ایران برای جمع‌بندی مذاکرات رفع تحریم‌ها به «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارسال شد و با واکنش اروپا و آمریکا مواجه شد.

درخواست نماینده جمهوریخواه برای توقف مذاکرات
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۲۱:۳۳

همزمان با قرار گرفتن مذاکرات رفع تحریم‌ها در مراحل پایانی و افزایش تحرکات مخالفان در داخل آمریکا برای عدم بازگشت آمریکا به برجام، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان این کشور در هراس از بازگشت احتمالی دولت بایدن به این توافق، خواستار توقف مذاکرات با ایران شد.

 رونی جکسون نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس در مجلس با تمجید از استراتژی شکست خورده «فشار حداکثری» ترامپ علیه ملت ایران و تکرار اتهامات بی پایه و اساس و نخ نما علیه جمهوری اسلامی ایران از جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواست که مذاکرات با ایران را متوقف کند.

این نماینده تندروی آمریکایی مدعی شد: استراتژی «فشار حداکثری» ترامپ در قبال ایران جواب داد چون او هرگز ضعفی از خود نشان نداد!

این نماینده جمهوری خواه ادامه داد: نمی‌توانیم اجازه دهیم بایدن با احیای توافق وحشتناک هسته‌ای، همه اینها را کنار بگذارد.

مرندی: توافق احتمالی نباید هیچ ابهامی داشته باشد
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۱۱:۲۶

محمد مرندی کارشناس و تحلیلکر امور مسائل سیاسی جمعه شب با بیان این که اتهام‌های ساختگی و سیاست زده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه تهران در شورای حکام باید حل و فصل شود، گفت که توافق احتمالی نباید هیچ ابهامی داشته باشد.

 مرندی در گفت وگوی اختصاصی با شبکه الجزیره قطر تصریح کرد: مهم برای ایران این است که توافق احتمالی هیچ گونه نکته احتمالی، امور مبهم یا شکافی نداشته باشد که ایالات متحده بتواند در آینده برای لغو آن، از این شکاف‌ها بهره‌برداری کند.

وی افزود: همان گونه که در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ واشنگتن توانست در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ از شکاف‌ها و عبارت‌های مبهم در توافق بهره‌برداری کند.

این کارشناس افزود: این بار اما ایران برای تدوین برنامه هسته‌ای و ایجاد یک چارچوب متوجه این مسأله شده است و به همین دلیل برای ایالات متحده دشوار خواهد بود که این توافق را لغو کند.

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم، آمریکا هرگز نتواند بدون پرداخت هزینه، توافق را لغو کند، به همین دلیل هیچ موضوع استثنایی در پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنان برخی اصطلاحات و عبارت‌های مبهم به قوت خود باقی است و ایران خواستار شفافیت آنهاست و ایالات متحده نباید با این مسأله مخالفت کند.

مرندی در پاسخ به این سؤال که پرسید آیا می‌توان چنین نتیجه گرفت که علت به تأخیر افتادن مذاکرات احیای برجام "اختلاف در اصطلاحات" است، نیز گفت: اول این که همانطور که ایران بارها گفته است که اتهام‌های ساختگی و سیاست زده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه تهران در شورای حکام باید حل و فصل شود.

مرندی اظهار کرد: ما در جریان هستیم که دبیرکل آژانس پیش از جلسه اخیر این نهاد، به سرزمین‌های اشغالی سفر و با یائیر لاپید نخست وزیر اسرائیل صحبت کرد و این اقدام وی به روشنی نشان داد که یک اقدام "سیاست زده" انجام داده است.

وی تصریح کرد: همچنین جلسه شورای حکام نیز در دست کشورهای غربی است و به همین دلیل ایران خواستار پایان دادن به این اتهامات بی اساس و دروغ است.

مرندی اضافه کرد: اگر به دنبال توافق هستیم، باید پرونده این موضوعات را ببندیم و ما نیازمند پایه‌های استوار برای امضای این توافق هستیم و ایالات متحده در آن هنگام نمی‌تواند بار دیگر موضوعات قدیمی را به جریان بیندازد.

این کارشناس اظهار کرد: نکته دوم آن است که هرگونه ابهام در متن توافق و هرگونه جمله در آن نیازمند توضیح است، به دلیل آن که این متن، یک متن مهم است و برای مدت زمان طولانی روی آن توافق صورت گرفته است.

وی افزود: ایران نمیخواهد که آمریکا پس از مدتی بگوید که ما از موضوع "فلان" خودداری میکنیم، چرا که مبهم است.

مرندی در پاسخ به این سؤال که پاسخ نخست ایران با پاسخ دوم آن چه تفاوتی با خواهد داشت نیز گفت: به نظر من این دو پاسخ نمیتواند، تفاوت چندانی با یکدیگر داشته باشند، و همانگونه که پیشتر اشاره کردم، تغییر غیر منتظره‌ای در موضع ایران رخ نداده است. آنچه در مراحل پایانی توافق باقی مانده، توضیح متن توافق است.

وی افزود: ما در اینجا (در توافق برای احیای برجام) از متن حقوقی سخن می‌گوییم؛ بسیاری از مسائل به میزان شفافیت و وضوح آنها بستگی خواهد داشت، به همین دلیل آمریکا وکشورهای اروپایی به دنبال آن هستند که این متن همچنان مبهم باقی بماند، درحالی که ایران می‌گوید که مخالف این موضوع است.

این کارشناس و تحلیلگر امور سیاسی اضافه کرد: باید از شر تمام مسائل مبهم و غیر شفاف و روشن خلاص شویم، چرا که دوباره این مسائل سربرخواهد آورد و توافق را تضعیف میکند و از میان خواهد برد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که متن شفاف نباشد، نمی‌توان گفت که این متن برای امضای نهایی آماده است.

مرندی درباره نقش اروپا برای شفافیت بیشتر این اصطلاحات نیز گفت:کشورهای اروپایی مستاصل شده‌اند و مدتی است، برای امضای نهایی این توافق تمایل دارند و این آمریکا است که از احیای برجام شانه خالی میکند، چرا که مدت‌هاست مقامات اروپایی به همتایان ایرانی خود میگویند که اگر توافق به دست آنها بود، مدت‌ها پیش این توافق امضا شده بود.

این کارشناس افزود: به همین دلیل اروپا باید بحران انرژی خود را حل وفصل کند.

وی بدون اشاره به نام کشوری خاص گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی به ایران آمده اند و خواستار صادرات گاز از طریق ترکیه به اروپا شده‌اند به همین دلیل کشورهای اروپایی به این توافق چشم دوخته‌اند و امیدوار به امضای آن هستند، اما بار دیگر، مشکل اصلی برای امضای توافق آمریکاست.

مرندی در پایان اظهار کرد: هرچند کشورهای اروپایی به صورت علنی با آمریکا مخالفت نمی‌کنند، اما روشن است که آنها به دنبال آن هستند که موضوع پرونده هسته‌ای ایران هرچه سریعتر پایان یابد و این مسأله حل شود.

واکنش تند ایران به یادداشت سفیر اسرائیل در لندن
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۱۱:۲۳

«سید مهدی حسینی متین»، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن به درخواست تحکم‌آمیز سفیر رژیم صهیونیستی از انگلیس در خصوص برجام واکنش نشان داد.

«زیپی هوتولی»، سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس روز پنجشنبه با نگارش یادداشتی در روزنامه «دیلی‌تلگراف» از دولت انگلیس خواسته بود توافق هسته‌ای با ایران را رد کند.

او در این یادداشت نوشته بود: «توافق هسته‌ای که به ایرانی‌ها ارائه شده توافقی خطرناک است که که برای واشنگتن و لندن به همان اندازه تل‌آویو و اورشلیم (بیت‌المقدس) تهدید ایجاد می‌کند.»

سید مهدی حسینی متین در حساب کاربری‌اش در توییتر به این یادداشت واکنش نشان داد و نوشت: «مطالبات مخرب سفیر رژیم صهیونیستی در لندن یکبار دیگر نشان می‌دهد که این رژیم غیرقانونی نمی‌تواند صلح و ثبات را چه در منطقه و چه در دیگر نقاط دنیا تحمل کند. این رژیم حتی نمی‌تواند حق حاکمیت انگلیس در خصوص توافق هسته‌ای [را تحمل کند.]»

وی در ادامه نوشته است: «این رژیم تروریستی که بر اساس اشغالگری و نقض قوانین بین‌المللی بنا شده سابقه چندین دهه اتهامات ساختگی علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران را دارد. برجام، جزو قوانین بین‌المللی است که ایران و ۵ کشور (از جمله انگلیس) عضو آن هستند.»

نشست محرمانه نماینده آمریکا در مذاکرات و اعضای کنگره درباره برجام
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۱۱:۲۰

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران قرار است با اعضای کنگره آمریکا نشستی محرمانه داشته باشند و توضیحاتی درباره روند مذاکرات رفع تحریم ها (در وین) به آنان ارائه کند.

 قرار است رابرت مالی مذاکره کننده ارشد هسته ای آمریکا و نماینده ویژه این کشور در امور ایران در نشستی محرمانه با اعضای کنگره، توضیحاتی را درباره وضعیت مذاکرات هسته ای با ایران به قانونگذاران آمریکایی ارائه کند.

تارنمای پولیتیکو عصر جمعه به وقت محلی با استناد به یادداشتی که به دستش رسیده است، اعلام کرد راب (رابرت ) مالی قرار است در ۱۴ سپتامبر (۱۶ شهریورماه) در کنگره حاضر شود و توضیحاتش را به اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ارائه کند.

رابرت مالی آخرین بار به همراه برت مک گورک هماهنگ کننده امور خاورمیانه کاخ سفید، ۱۵ژوئن به کنگره درباره وضعیت مذاکرات با ایران توضیحاتی ارائه کردند.

همزمان با رسیدن مذاکرات رفع تحریم ها به ایستگاه پایانی، ۵۰ قانونگذار دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی در نامه ای به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق احتمالی با ایران در خصوص رفع تحریم‌ها ابراز نگرانی کردند.

۳۴ نماینده دموکرات و ۱۶ نماینده حزب جمهوریخواه آمریکا در نامه ای به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که روز پنجشنبه به وقت محلی منتشر شده است، از او خواستند متن کامل هر گونه پیشنهاد

مطرح‌شده برای بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در اختیار کنگره قرار گیرد.

این ۵۰ قانونگذار آمریکایی در نامه خود از بایدن خواسته اند که تمام توافق های جانبی در اختیار کنگره قرار گیرد و دولت قبل از ورود به برجام با نهاد قانونگذار درباره بازگشت به توافق مشورت کند.

در این نامه با تکرار اتهامات بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران ادعا شده است که آنها درباره چند بند که ممکن است در متن نهایی توافق گنجانده شود نگران هستند.

این نمایندگان کنگره آمریکا خطاب به بایدن ادامه دادند: ما از شما می‌خواهیم قبل از تقدیم متن کامل توافق و تمامی توافقات جانبی به کنگره وارد توافق نشوید.

نمایندگان کنگره آمریکا ادعا کرده اند به دست آوردن حدود یک تریلیون دلار در نتیجه رفع تحریمها در طول یک دهه آینده، از سوی ایران خطر بزرگی علیه آمریکایی ها در داخل و خارج از مرزهای آمریکا و متحدان واشنگتن خواهد بود.

در این نامه آمده است: ذیل توافق پیشنهادی، روسیه بدون هیچ مکانیسم نظارتی از سوی ایالات متحده یا شرکای اروپایی ناظر غیررسمی پایبندی به برجام و نگهدارنده اورانیوم غنی‌شده ایران خواهد بود.

این نمایندگان کنگره آمریکا با جنایتکار جنگی خواندن ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته اند که نباید اجازه دهیم پوتین ضامن توافق هسته‌ای ایران و نگهدارنده اورانیوم غنی شده ایران باشد.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز ۳۰ نماینده دموکرات آمریکایی با امضا کردن پیش نویس نامه ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ضمن ابراز نگرانی از احتمال بازگشت دولت او به توافق هسته ای، با هرگونه رفع یا کاهش تحریم هایی که علیه ایران وضع شده اند، مخالفت کردند.

نمایندگان امضا کننده این پیش نویس خواستار این شده اند که دولت بایدن پیش از امضای توافق، متن آن را به صورت کامل به کنگره، قانونگذاران و سایر طرف های مرتبط ارایه کند.

این نمایندگان همچنین با تحویل اورانیوم غنی شده ایران به روسیه مخالفت و خواستار عدم اجازه به مسکو برای مشارکت در پروژه های هسته ای تهران شده اند.

همچنین گروهی دیگر از نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به آژانس بین المللی انرژی هسته، خواستار ادامه یافتن تحقیقات این آژانس درباره مسایل پادمانی مربوط به ایران شدند.

به ادعای این نمایندگان، دولت بایدن و شرکای اروپایی اش تلاش می کنند با اعمال فشار بر آژانس برای بستن مسایل پادمانی راه را برای دستیابی به توافق هسته ای هموار کنند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه بامداد امروز (جمعه) ۱۱ شهریور ماه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره توضیح داذ: پس از دریافت پاسخ آمریکا، تیم کارشناسی جمهوری اسلامی ایران آن را به دقت مورد بررسی قرار داده و پاسخ‌های ایران، پس از ارزیابی در سطوح مختلف، تدوین و جمعه شب به هماهنگ‌کننده تحویل داده شد.

کنعانی گفت: متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

واکنش آمریکا به پاسخ ایران

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد، واشنگتن در حال بررسی پاسخ ایران و هماهنگی با متحدان اروپایی خود است.

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی افزود: مذاکرات روند رفت و برگشت منظم است. در حال بررسی پاسخ و هماهنگی با متحدان اروپایی خود هستیم.

وی تصریح کرد: علنی مذاکره نخواهیم کرد. برخی از اختلافات رفع شده اند اما اختلافات دیگری همچنان باقی مانده اند.

این مقام کاخ سفید ادعا کرد، بایدن تنها توافقی را امضا خواهد کرد که در راستای منافع امنیت ملی آمریکا باشد.

به گزارش ایرنا، نشریه آمریکایی «تایم» گزارش داد که «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون تشریح جزئیات و با اشاره به اینکه مقامات این کشور همچنان در حال بررسی پاسخ ایران هستند که آن را به اتحادیه اروپا ارائه کرده است، مدعی شد که این پاسخ سازنده نیست.

در همین حال، شبکه خبری سی ان ان نیز ضمن پوشش چنین خبری به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نامش را بیان نکرد، پنجشنبه شب به وقت محلی (شب گذشته ۱۰ شهریور ماه) اعلام کرده بود: می‌توانیم تایید کنیم که پاسخ ایران را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده‌ایم؛ ما در حال بررسی پاسخ ایران هستیم و از طریق اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد، اما متاسفانه پاسخ ایران سازنده نیست.

برخی شکاف ها بین ایران و آمریکا هنوز پابرجاست

«باراک راوید» خبرنگار وبگاه خبری «آکسیوس» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت، برخی شکاف‌ها با ایران بسته شده و برخی دیگر همچنان مانده‌اند.

راوید در پیامی توئیتری به نقل از «آدرین واتسون»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نوشت: «این مذاکراتی با کشمکش‌های متداول است. ما در حال مطالعه پاسخ ایران بوده و در حال هماهنگی با متحدان تروئیکای اروپایی هستیم. ما علنی مذاکره نمی‌کنیم. طی هفته‌های اخیر برخی شکاف‌ها بسته شده‌اند اما برخی دیگر باقی مانده‌اند.»

کمیسیون اروپا: پاسخ ایران را دریافت کرده ایم

کمیسیون اروپا شامگاه جمعه خبر داد که آخرین پاسخ از ایران را درباره مذاکرات هسته‌ای دریافت کرده و این پاسخ را به آمریکا و دیگر مشارکت کنندگان در مذاکرات ارائه داده است.

بر اساس اعلام کمیسیون اروپا، در حال حاضر تمامی طرف‌ها، پاسخ اخیر ایران درباره توافق هسته‌ای را مطالعه کرده و مسیر پیش روی را بررسی خواهند کرد.

سحنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ضمن تایید دریافت نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا به متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها، تصریح کرد که طرف‌های مذاکره کننده در حال بررسی متن پیشنهادی و مسیر پیش‌ روی هستند.

پیتر استانو روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پاسخ ایران بین اطراف مذاکره کننده توزیع شده است؛ بنابراین، تمام طرف‌های مذاکره کننده سرگرم بررسی پاسخ ارائه شده هستند. به گفته این مقام اروپایی، «مسیر پیش‌ روی مانند همیشه با تمام مشارکت کنندگان برجام و ایالات متحده بحث خواهد شد.»

نماینده روسیه: پاسخ ایران بلندپروازانه نیست

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی توییتری به پاسخ ایران به آمریکا واکنش نشان داد و نوشت: «ایران پاسخ خود به پیشنهادهای اخیر آمریکا درباره پیش نویس احیای برجام را ارائه داد.»

اولیانوف اضافه کرد: «به نظر می‌رسد پیشنهادهای ایران بیش از حد بلندپروازانه نبوده و در صورت وجود ارائه سیاستی لازم برای تکمیل گفت‌وگوهای وین، می‌تواند قابل قبول باشد.»

نامه پنج‌ هزار مقام اسرائیلی به بایدن برای عدم توافق با ایران

بیش از پنج‌ هزار مقام امنیتی و نظامی کنونی و سابق رژیم صهیونیستی در نامه سرگشاده‌ای به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، خواستار خودداری وی از امضای توافق هسته‌ای با ایران شدند.

به گزارش اورشلیم پست، مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در نامه به بایدن مدعی شدند، احیای توافق هسته ای علیه امنیت این رژیم و آمریکاست.

در ادامه ادعاهای مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی آمده است: احیای توافق هسته‌ای، زمینه قانونی را برای دستیابی ایران به تسلیحات اتمی تا سال ۲۰۳۱ فراهم می کند و هیچ ابزاری برای جلوگیری از آن در اختیار امضاکنندگان قرار نمی‌دهد.

امضاکنندگان نامه، احیای توافق هسته ای را باعث آزاد شدن دارایی‌های ایران در خارج از کشور دانستند و مدعی شدند که آزاد شدن دارایی‌های ایران موجب افزایش قدرت بازیگری ایران در منطقه و بی ثباتی آن خواهد شد.

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، امضای توافق هسته‌ای با ایران را عامل افزایش رقابت‌های تسلیحاتی و تلاش کشورهای رقیب ایران مثل عربستان و مصر برای دستیابی به سلاح اتمی ارزیابی کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۵
در حال حاضر ما به ثبات اقتصادی بالایی رسیده ایم که در ۶۱ سال گذشته بی سابقه است لذا اجرای برجام به صورت فعلی که توافق شده جز خسران نتیجه ایی عاید کشور نخواهد کرد و بر گشت به این قرارداد ذلالت بار مورد تایید من نیست
پاسخ ها
توهم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
یه دونه از قرص زرد رنگ رو همین الان زود بخور بعدش هم سه تا قرص آبی رنگ بزن شاید عقلت برگرده سر جا. الان وارد فاز توهمی شدیدی شدی تو. قیمت مرغ از شصت و پنج هزار رد کرده داره میره سمت صد هزار یعنی رشد به این شدت هیچ موقع تو ایران نداشتیم. در ضمن هر وقت قرارداد رو آوردند دم در خونه جنابعالی برای تایید حتما اختیار تایید هم با شماست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
نگران نباش با احیای دوباره توافقات چند سال بعد باز دوباره روز از نو و تحریم های جدید تر
ناشناس
| Canada |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
باریکلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
تو از محصولات خودت میزنی زینال؟!
ناشناس
| Canada |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
جنابعالی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
آدم بی اطلاع با استدلال کودکانه و نتیجه گیری بی منطق!!!
یاس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
اگه زیر بار ذلالت رفتید بعدش نیایی بگویی توافق قهرمانانه و پیروزمندانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
کاری به برجام ندارم ولی میتوانید بگویید دقیقا کدام ثبات اقتصادی؟
اگر تورم 600 درصدی روغن و بیش از 300 درصدی اقلام اساسی اسمش ثبات است بله ثبات اقتصادی داریم
اگر درآمد 200 دلاری ماهانه اسمش ثبات است باز هم ما ثبات اقتصادی داریم
کلا نمیدانم امثال شماها دقیقا کجا زندگی میکنید
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
کلیت حرفات به کنار، جان من اون 61 سال رو از کجات آوردی!!!!
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
اقا چیزی بهش نگین
زینال خودمونه دیگه
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
من هم اشتباها به زینال جسارت کردم. ایشون بعضا به صورت معکوس مینویسند. ببخشید گفتم توهم زدید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
زینال یکی از ساکنین کمپه . بقیه هم که جوابش رو دادند ، یا خودش یا اطرافیانش هستند . اینم یک ترفنده برای تمسخر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
نظر شما را جلب میکنم به نرخ برابری روبل و دلار در 6 ماه آینده
تا اثر تحریم را ببینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
آن قیمت ها بری اصلاح ارز رانتی بود که انجام شد و الان تورم پایین آمده در ضمن در آمد 200 الی 300 لاری ملاکی برای سنجش نیست چون قدرت خرید باید سنجش باشد و نه میزان دلاری در امد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
خوش به حالت زینال، آخه میگن آدم های ناقص العقل در روز قیامت مستقیما به بهشت فرستاده میشوند و در باره اعمال و گفتارشان در این دنیا، بازخواست نمیشوند
صالح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
تو واقعا عقل داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
61 سال سن خودشو میگه.خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
حالا برای توافق با کنگره و سنا، اسراییل و عربستان و کشور های دیگه هماهنگ شد یا نه!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
زینال جون حالتو خریدارم
مثل بچه ها دور هم میشینن و چون طرف غربی در یک موضوع کوتاه میاد فک مبکنن مجبوره و دو تا خواسته دیگه مرح میکنن!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
دقیقا مجبورن وگرنه دنبال توافق نبودن
ما هم به چیزی که منافع ملی مان را تامین نکند تن نخواهیم داد ، دو بار از یک سوراخ نیش خوردن نادانی ست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
آره خیلی هم گزیده نمی شدید چند بار توافق شد در این20 سال هم غیر قانونی و فرا قانون آژانس؟
اندر حكايت بود يا نبود توافق !!
------
-- آميرزا محمد ! بالاخره توافق چي شد ؟ ميشه ، توافق نميشه ؟ ! هر دو طرف همديگه را متهم مي كنند كه طرف مقابل در مسير توافق دبّه مياره !! درسته ؟ ... راستي پا درد تون چه طوره آميرزا ؟
-- به هر حال عباس آقا ملتفت يك اصل باشيم و آن اينه كه : « من لا معاش له ،لا معادله » !! اين اصل مهميه عباس جان ! ... هر چيزي كه دين و ايمان و دنيا و آخرت ما را به خطر بيندازه ، ويا نجات نده ، باد هواست عباس آقا !! ملتفت هستين ؟ ... مرحمت شما زياد ... حالا كو تا با اين پا درد برسم به مغازه اكبر آقا يك ظرف ماست بگيرم ! ...سلام ابوي خيلي برسون ! ... يادت نره !!
در صورت عدم توافق ایران باید از هر ابزاری برای کسب درامد استفاده کند از فروش اسلحه گرفته تا ترانزیت مواد مخدر به کلیه مناطق به خصوص اروپا و برای پاسخ به کارشکنی اسرائیل محدودیت های هسته ای را کاملا لغو کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
مطمئن باش دنیا نابغه ای مثل تو به خودش ندیده
این توافق عمرش دوسال هم نیست اوباما که پایگاه مردمی تا حدی داشت توافقش به هیچ درد ما نخورد بایدن را که عملا نصف امریکا قبول ندارند
آیا هنوز به این نتیجه نرسیده اید که با یک جلسه مذاکره مستقیم کار را تمام کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
مذاكره مستقيم يعني ارائه امتياز به طرف مقابل بدون هيچ مابه ازايي براي آن
مذاكره بين اعضاي برجام است و آمريكا خودش خواسته جزو اين اعضا نباشد.
من سال 96 یه شرکت خصوصی استخدام شدم به حقوق 3.2 میلیون تومان که اگر محاسبه کنید می شد حدود 1000 دلار حالا بعد از گذشت حدود 6 سال حقوقم شده 15 میلیون تومان و می شود حدود 480 دلار ، در واقع حقوقم طی 6 سال 5 برابر شده اما از لحاط دلاری و هزینه ای محاسبه می کنید نه تنها اضافه نشده بلکه حقوقم بعد از 6 سال نصف شده، کدام عقل و منطقی و در کجای دنیای همچین مدلی را سراغ دارید البته غیر از کشور ایران آقایون حاکم لطفا پاسخ بدهید؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
چون 4 سال دلار سرکوب شده بود در حالی که تورم بالا در ایران داشتیم و درآمد شما بالا رفت به صورت مصنوعی و وقتی فنر آن دلار سرکوب رها شد به همان حد اصلی خودش رسید در آمد شما
این کار در سال84تا 91 هم تکرار شد با سرکوب دلار و درآمد بالا رفت و بعد دوباره روز از نو
این دولت هم همین‌گونه هست اگر سرکوب کند چند سال نرخ دلار در ظاهر درآمد شما بالا می رود ولی بعدا دوباره روز از نو ولی چیزی که مشخص هست این روال را نمی خواهد تکرار کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
خوش بحالت ماهی 15 میلیون حقوق میگیری خیلی خوبه بگو ما بازنشسته ها با چندرغاز حقئوق خودمون چه خاکی بسر کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
مدل درآمد در ایران کاملا بی مفهوم هستش باید بر خلاف دیگر کشورها مدل درآمد به هزینه جایگزین آن شود تا
بوسیله آن بر سر دولتمردان کوبید
هزینه شامل مهمترین و ضروری ترین مایحتاج است که شامل مسکن و خورد و خوراک و پوشاک و درمان و آموزش است
واکنش آمریکاواروپارا به پاسخ ایران نمیدانیم ونه میخواهیم بدانیم ولی آنچیزی راکه میدانیم وباپوست واستخوانمان حس میکنیم آنستکه ازدیروزدلار جهش قیمت پیداکرده وهمینطورادامه دارد وپول بیزبان ما کاهش قیمت وهمچنین ونیز قیمت مایحتاج باسرعت بیشترروبه صعودند این بمامربوط است
پولمان را به زور هم که شده از حلقوم غربی ها بیرون می کشیم. انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
چه چیزی تا حالا جلوتو گرفته ساندیسی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
چی هست ساندیس نگران شدی؟
با توجه به واکنش بازارهای امروز خصوصا بورس به اخبار برجامی دیروز، منم به این جمع بندی رسیدم که اقتصاد ما به برجام گره نخورده چون جوش خورده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
:))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
اقتصاد به برجام گره نخورده، اين رفتار بنده و جنابعالي است كه به برجام گره خورده و اثر خود را به اقتصاد تحميل مي كند!
نظرم میگویم بر اساس سالها مطالعه مستمر مقالات و اخبار سیاسی اقتصادی:
در جواب سؤال تیتروار مطالب یک سایت اقتصادی داخلی (چگونه با احیای برجام، به سمت اصلاحات حرکت کنیم و نه انحطاط؟/ باید مشخص کنیم ایران چه مشکلی از اقتصاد جهانی حل کند که با کشور دیگری قابل جایگزینی نباشد!):
بهترین راهکار و راهبردها:
۱- ادامه سیاست کلی تنشزدایی در داخل میان مردم و با دولتهای خارجی
۲- حداکثری رساندن بهره وری از مزیتهای طبیعی خدادی و نعمات الهی مثل نفت و گاز و معادن و موقعیت ترانزیتی و سوآپ انرژی، اهمیت این مزیتها در همین بحرانهای کرونا و جنگ اوکراین روشن و واضح شد
۳- مبارزه با مافیایی ها و باندها و افراد فساد اقتصادی، بطوریکه دیگر شاهد رانت و انحصار و فرار مالیاتی پردرامدها و ابرسرمایه داران نباشیم
۴- تقویت و افزایش ارزش پول ملی که تاثیر مستقیم در کاهش فقر و افزایش قدرت مردم که متاسفانه اکثرشان فرودست هستند، یک بازار داخلی حدود ۹۰ میلیون نفری بزرگترین پشتوانه تولید و فعالیت اقتصادی ملی است
امکان ندارد که طیف برجام ستیز حاکم کنونی (شامل تیم به اصطلاح مذاکره کننده) بازگشت به برجام را قبول کند. شروط فرابرجامی نظام احیای برجام را غیرممکن کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
شما اول اثبات كن كه برجام خاصيتي دارد و بعدا از منتقدان آن انتقاد كن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
مگر برجام خاصیتی هم دارد برای ما وقتی دخالت آشکار دشمن در امور داخلی ایران هست؟ فقط یک خاصیت دارد و آن هم طرف مقابل را سیراب می کند
ناشناس
| Romania |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
۱۵:۲۹
توده ای اگر برجام خاصیتی نداشت ارزش پول جمهوری اسلامی با خروج آمریکا از برجام ده برابر کاهش پیدا نمی کرد نمی دانم آن حجمی که خدا بالای بدنتان قرار داده است به کارتان می آید یا نه
بنظر بنده توافق در این مقطع ریسک بالایی داره
یادمون نره ۲ سال دیگ انتخابات آمریکا هست و شاید رئیس جمهور جدید بیاد
اگر باز هم آمریکا از برجام خارج بشه
شک نکنید دلار تا ۲۷۰ ۲۸۰ هزار تومان خواهد رفت
پس در مقطع فعلی توافق نکردن بهتره
از باقری کنی دستیار سابق جلیلی نتیجه ای غیر از این هم انتظار نمیره این دو در مذاکرات فقط بر تعداد تحریم ها اضافه میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
جالبه اسم مسببان قبلی را می اوریم که چکونه تحریم و برجام و سعد اباد را بر ملت تحمیل کردن تحمل نداری و منتشر نمی کنی؟ ولی اسم این اینها را بیاورند منتشر می کنی؟
از باقری کنی دستیار سابق جلیلی نتیجه ای غیر از این هم انتظار نمیره این دو در مذاکرات فقط بر تعداد تحریم ها اضافه میکنن
به جای مذاکره با این و اون کشور دست دوستی به سمت مردم خودمان دراز کنید تبعیضها و دو دستگی محرم ونامحرم را کنار گذاشته همه را به یک چشم ببنید از ملت دلجویی کنید آن وقت معجزه رشد اقتصادی و... را بعینه خواهید دید . شرط و شروطهای این کشور ها همیشه در راستای منافع خودشان هستند
تا خبر میاد مذاکرات داره نهایی میشه مذاکره کنندگان ایران یه شرط و خواسته جدید پیدا میکنن و اوضاع رو به هم میریزن آقایون مذاکره کننده هدفتون چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
كدام خواسته جديد؟ تا بحال كه هر چه بوده عقب نشيني از خواسته هاي قبلي بوده !
هرکس میگه توپ زمین طرف مقابل است بالاخره توپ در کدام زمین است؟
خوش به حال کاسبان تحریم
امام خمینی (ره): توحیدمان کم است که آمریکا را ابر قدرت می دانیم نه خدا را !!!!!!
آیا با این اختلاس هایی که داره انجام میشه نیازی به برجام هست به عنوان مثال در فولاد مبارکه اصفهان ۹۲هزار میلیارد تومان اختلاس شد آیا برجام امضا بشه قراره به این اندازه پول بیاد تو مملکت مسلما خیر پس داخل مملکت رو ددست کن کاری ب بیرون نداشته باش v
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
یکی از مشکلاتشان نابغه هوایی مثل تو هستند که فرق اختلاس و تخلف را نمی دانند. ۵۰۰۰۰۰ میلیارد کسری بودجه دولت هم تخلف است نه اختلاس
دست آخر ایران چاره ای جز رجوع به منطق و امضای برجام نداره
زمان پیامبر اسلام ص این قراردادها با کفار بود پس به ان می گفتند ذلت قرارداد یعنی دوطرف موافقت کردند چرا تاریخ را مطالعه نمی کنید بله قرارداد ترکمنچای یک قرارداد نبود یک اهدای سرزمین بود بدون هیچ امتیازی مساوی ان ولی برجام بردبرد است
امارات ۳ میلیون جمعیت دارد و من نمی دانم با چند کشور ارتباط دارد که درآمد سرانه آن بالاتر از ایران است
اما ایران ۷۰ میلیون جمعیت یعنی نزدیک ۲۰ برابر امارات جمعیت دارد
بعبارتی اگر تمام مرزهای ایران بسته شود یعنی ایران با ۲۰ شبه کشور مثل امارات ارتباط دارد که اصلا نه تحریم و نه برجام روی آن دخالت ندارد و هیچ مرزی بین ها نیست و نیاز به هیچ پاسپورتی ندارد
امارات یک بیابان لم یزرع است ولی ایران هم چهار فصل را در خود دارد و هم پر از معادن است و نفت و گاز است که می تواند به مصرف ۲۰ شبه کشور داخلی خود برساند و مبادله کند که نه تحریم و نر برجام هیچ اثری روی آن ندارد

بماند که در همین شرایط تحریم ایران هم همسایگان و هم دوستانی دارد که با وجود تحریم هم می تواند مبادلات مالی و بازرگانی داشته باشد و کشورهایی هستند که به نفت و گاز و برق ایران نیاز مبرم دارند
و بماند کشورهایی که بازار ایران برای آنها مهم و حیاتی است

من نمی دانم ما دنبال چه هستیم؟ آیا در کشوری که نمی تواند از منابع و قابلیت های فعلی اش که وابسته به برجام نیست استفاده کند و از آنها بهره برداری درست کند و دائم با شعار و اختلاس و رانت و دلالی و تورم و بی ارزش شدن پول ملی مواجه است چه تضمینی وجود دارد که با احیای برجام بتواند از قابلیت های آن استفاده کند

من یقین دارم که اگر مسئولین ما قادر باشند که از همین توانمندی های داخلی موجود استفاده کنند و کشور را از بند اختلاس ها و رانت ها و دلالی ها خارج کنند برجام خودبخود احیا خواهد شد

هسته ای شدن وقتی ارزش دارد که قبل از آن سیستم های حیاتی داخلی درست کار کند و اگر قرار است سیستم های داخلی فشل و ناکارآمد و هزینه آنها بیشتر از بازدهی آنها باشد و باعث خلق نقدینگی و تورم شود همان به که هسته ای شدن تعطیل شود
گیریم که شما خروج آمریکا از توافق را توام با هزینه و جریمه هم کردید آخه چه جوری می خواهید به منصه عمل در آورید! چرا مهمل بافی می کنید شما خیلی زرنگ هستید دارایی ها و مطالبات ۴٠ ساله ایران که توسط آمریکا بلوکه شده را وصول کنید تعهدات برجامی پیش کش!
در عجبم که چرا ایران بر علیه رژیم اشغالگر به خاطر قاچاق غیر قانونی مواد رادیواکتیو به ایران و پخش‌ آن در مراکزی که مورد نظرش است شکایت نمی‌کند
چند بار مملکت باید از این طریق ضربه بخورد تا برخی مسئولین بیدار شوند
آنچه در مذاکرات مغفول مانده دخالت روسیه و جنگ اوکراین است
درود بر ایالات متحده آمریکا
من گرایش به غرب دارم و غرب گرا هستم
هر کس خوشش می آید بیاید نمی آید هم نیاید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار