بازدید 6191
۳

دانشگاه‌های معتبر کشور در کنار یک صنعت قرار می‌گیرند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مطابق تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت صمت و وزارت علوم، دانشگاه‌های معتبر کشور در کنار یک صنعت قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰ 29 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، "سید رضا فاطمی‌امین" در مراسم اختتامیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افزود: دانشگاه و صنعت به یکدیگر نیاز دارند و مکمل هم هستند.

وی ادامه‌داد: به بیان دیگر در دانشگاه اساتید، دانشجویان و آزمایشگاه هایی وجود دارد که صنعت به آنها نیاز دارد و از آن سو، صنعت هم میدان عملی دارد که دانشگاه به آن نیازمند است.

فاطمی امین خاطرنشان‌کرد: دانشگاه برای اینکه علمش مساله‌محور شود باید با صنعت ارتباط داشته باشد و صنعت اگر بخواهد ارتباط و ارتقا داشته باشد، باید با دانشگاه ارتباط برقرار کند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل یک تفاهم نامه بین وزارت صمت و وزارت علوم منعقد کرده ایم که یکی از بندهای آن این است که دانشگاه‌های معتبر کشور را در کنار یک صنعت قرار دهیم.

وزیر صمت تاکید کرد: ما آماده‌ایم تا از دانشجویانی که در این حوزه تحصیل می کنند بهره ببریم و از توان آنان استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه تحول صنعت خودرو از سوم تا ششم شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران دایر بود و مورد استقبال جامعه نخبگانی و نمایندگان و مسوولان کشور قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
سلام حرکت بسیار پسندیده ایی است وبه نظر من از همین جا صنایع می توانند دانشجویان نخبه را حتی بورسیه خود کنند وبه کار گیرند . این روش ترقی و رشد صنعت کشور خواهد شد. حتی پروژه‌ای دانشجویی هم باید دقیقا مطابق نیاز دانشگاه و صنعت تعریف و اجرایی شود .
از این نوع تفاهم نامه ها در این چهل سال بسیار بوده و فقط راهی برای جذب بودجه ها با هماهنگی صوری بین صنعت و دانشگاه ها می شود و خروجی خاص نداشته است بهترین کار طراحی یک سایت برای هر صنعت و ارائه نیازمندیهای انها در ان سایت و ارائه پیشنهادات بصورت رقابتی بین مراکز علمی که می توانند ان نیازمندها را مرتفع کنند و در نهایت قرار داد منوط به ارئه نتایج ان قرارداد در همان سایت
من سال ۷۵ دبیرستان میرفتم اینا همین شعارها رو میدادن، هنوز هم همون حرفهای الکی رو دارن تکرار میکنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار