بازدید 25693
۲
بسته ویدیویی «تابناک»

تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت ۴ K

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸ 26 August 2022

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی

پیش از آنکه آلمان تحت پیشوایی هیتلر، جنگ جهانی دوم را آغاز کند، دوره شکوفایی و قدرتی داشت که تصاویر این ویدیو نشانی از آن دوران است. در بخشی از این ویدیو، مراسم اهدای پرچم طلایی به کارخانه هواپیماسازی سیبل فلوگزگورک در هاله را خواهید دید. در دوره ناسیونال سوسیالیسم (نازیسم) به آن دسته از واحد‌های عملیاتی جبهه کارگری آلمان (ده آ اف) که بیش از ۲۰۰ عضو داشتند پرچم رسمی داده می‌شد. این پرچم‌ها پیش‌زمینه سرخی داشتند که در مرکز آن سمبل دا آ اف قرار داشت. (یک چرخ‌دنده سیاه با ۱۴ دندانه که درون آن یک صلیب شکسته بود) از ابتدا هم بسته به نوع واحد این پرچم‌ها، اندکی با یکدیگر تفاوت داشتند، اما در سال ۱۹۳۶ هیتلر برای افزایش بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی، نام ناسیونال سوسیالیسم الگو را معرفی کرد. این عنوان به شرکت‌هایی داده می‌شد که توانسته باشند، به بهترین شکل سبک زندگی نازی که رژیم هیتلر پروپگاندای آن را تعریف کرده بود پیاده کنند. اضافه بر این عنوان، در اول می ‌هر سال این واحد، این امتیاز را پیدا می‌کرد که به عنوان یک شرکت الگو، پرچم طلایی دا آ اف را داشته باشد که یک پرچم خاص به شمار می‌رفت. این پرچم تنها یک سال به آن شرکت داده و در سال بعد شرکت الگو دوباره انتخاب می‌شد.

 


ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش

ماشین‌های خودران شاید رویایی است که به اندازه خود وسایل نقلیه عمر داشته باشند. این تصاویری است از یک ماشین خودران که در سال ۱۹۷۱ تهیه شده و نشان می‌دهد که یک خودرو مسیری را بدون راننده و با کمک امواج الکترونیکی و واحد دریافت‌کننده‌ای که در جلو آن نصب شده طی می‌کند. این اولین نمونه از ماشین خودران را که شاید اولین گام در مسیر رسیدن به تکنولوژی‌های پیشرفته امروزی باشد در ویدیو تابناک ببینید.

 

 

زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری

رفیق بهاءالدین حریری (ابو بهاء) مشهور به رفیق حریری، سیاست‌مدار، نخست‌وزیر و فعال اقتصادی لبنانی _ سعودی بود. وی طی دو دوره بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۸ و از ۲۰۰۰ تا استعفایش در ۲۰ اکتبر ۲۰۰۴ نخست‌وزیر لبنان بود. او رهبری پنج کابینه در دولت لبنان را طی دوران مسئولیتش بر عهده داشت و در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ بر اثر انفجار بر سر راه کاروان موتوری‌اش در بیروت به قتل رسید. حزب‌الله با استناد به تصاویر ویدئویی از تحرکات هوایی اسراییل بر فراز بیروت در مسیر حرکت رفیق حریری و نیز حضور «غسان الجد» یک روز قبل از ترور در محل جنایت، تاکنون اسرائیل را مسئول این ترور می‌داند، اما در ادامه اسنادی منتشر شد که از نقش عربستان در این ترور حکایت داشت. حریری خواستار خروج سوریه از خاک لبنان بود و همین باعث شد سوریه نیز در معرض اتهام قرار بگیرد و پس از ترور رفیق حریری، ارتش سوریه تحت فشار افکارعمومی، خاک لبنان را پس از سه دهه ترک کرد. پس از این اتفاق، اسرائیل به لبنان حمله کرد که جنگ ۳۳ روزه رقم خورد. زنجیره این اتفاقات را در تابناک می‌بینید.



قطارهای شهری را چگونه می‌شویند؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که قطار‌های شهری و ترن‌های مترو چگونه تمیز می‌شوند؟ در این ویدیو چگونگی شست و شوی آنها را می‌بینید.

 

 

تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K

وقتی جهان را از بالا نگاه کنید، این کره خاکی را از زاویه‌ای دیگر تماشا می‌کنید که می‌تواند شگفتی تازه‌ای در مواجهه با شکوه هستی برای هر تماشاگری رقم بزند. برش‌هایی از گوشه گوشه زمین را با کیفیت 4K در تابناک می‌بینید.

 


آموزش عطرسازی، فصل سوم: روغن‌های عطرسازی چه بویی می‌دهند؟

روغن های عطرسازی عناصر سازنده یک عطر هستند که از نوع چوبی گرفته تا میوه‌ای و گلی آن در عطرها استفاده می‌شوند و با ترکیب آنها می‌شود رایحه‌های مختلفی را بوجود آورد. در این ویدیو با انواع رایحه های برخاسته از آنها و کاربرد آنها در برندهای عطرسازی آشنا شوید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
امریکا اگه گند تمیزد به دنیا الان ما امروز جایگاه آمریکا بودیم و آمریکایی ها با قرهنگ حیوانیشون حسرت فرهنگ مدرن مارو میخوردن
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
????
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار