بازدید 7861

پیام سران قوا برای درگذشت آیت‌الله ناصری

رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس در پیامهای جداگانه درگذشت آیت الله محمدعلی ناصری، استاد اخلاق و مدرس حوزه های علمیه را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ 26 August 2022

به گزارش «تابناک»، متن پیام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت عالم وارسته حضرت آیت الله محمدعلی ناصری، استاد اخلاق و مدرس حوزه های علمیه موجب تالم و تاثر خاطر شد.
این روحانی پارسا و شیفته و دلباخته ی امام زمان(عج)، با حضور فعال و موثر در حوزه های علمیه و چندین مرکز دینی و فرهنگی، سالیان متمادی از عمر شریف خود را در مسیر ترویج معارف اسلامی و بخصوص تبیین ارزش های والای فرهنگ انتظار ولی عصر(عج) سپری کرد.

نقش ایشان در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل ( رحمه الله علیه) و رهبری معظم انقلاب ( مد ظله العالی) در تمام مقاطع حساس کشور نیز تحسین برانگیز است و نقطه ی امید دلدادگان به نظام و انقلاب در گروههای مختلف مردم بویژه در استان انقلابی و شهید پرور اصفهان به حساب می امد.

ایشان در کنار تلاش های علمی فراوان، تربیت شاگردان فرهیخته و اخلاق مدار، در انجام فعالیت های خیرخواهانه ازجمله ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی نیز مشارکت جدی داشت و آثار ماندگاری از خود برجا گذاشت.

اینجانب مصیبت وارده را به حوزه های علمیه ، مردم ولایتمدار استان شهیدپرور اصفهان، شاگردان، علاقمندان و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می گویم و از درگاه خداوند برای ایشان، رحمت واسعه و همنشینی با صالحان و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی مسالت دارم.

متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه به شرح زیر است:

خبر رحلت عالم ربانی آیت‌الله ناصری موجب اندوه و تأسف فراوان شد. عمر پر برکت این روحانی پرهیزکار و پاک‌نهاد و این معلّم اخلاق، سرشار و مشحون از مجاهدت در تربیت نفوس مؤمن و معرفت‌جو بود. بی‌تردید فقدان این شخصیت برجسته برای تلامیذ و مستفیدان محضر پرفیض او ثلمه‌ای بزرگ است.
اینجانب تسلیت صمیمانه‌ی خود را به خانواده‌ی مکرّم و فرزندان محترم و دیگر وابستگان و به همه‌ی ارادتمندان ایشان خصوصاً علما و طلاب و مردم اصفهان معروض داشته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و علو درجات مسألت می‌نمایم.

متن پیام محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ
درگذشت عالم ربانی و مجتهد پارسا و زاهد حضرت‌آیت‌الله حاج‌شیخ محمدعلی‌ ناصری دولت‌آبادی موجب تاسف و تاثر شد.

ایشان از علمای برجسته اخلاق و عرفان و فقاهت و از یاران دلبسته امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بودند که سالهای متمادی در حوزه‌های علمیه اصفهان، قم و نجف و در محضر فضلای گرانقدر از جمله آیات عظام خویی، بهجت، امام راحل(ره) و علامه طباطبایی درس‌‌های بیشمار آموختند و عمر پربرکت خویش را به گسترش و نشر معارف دینی و علوم اسلامی، تربیت طلاب ،ترویج شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام و همچنین در راه‌اندازی و مدیریت مراکز حوزوی علمیه و دینی ، خیریه و عام‌المنفعه و علمی و فرهنگی صرف نمودند.

اینجانب با تسلیت این ضایعه به روحانیت، حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان اصفهان، شاگردان و بیت مکرم ایشان، برای آن عالم جلیل‌القدر علودرجات و رضوان الهی و حشر با اولیاءالله و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

گفتنی است؛ آیت الله شیخ محمد علی ناصری استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان امروز (جمعه) در یکی از مراکز درمانی اصفهان به دیار باقی شتافت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها