بازدید 123241
با مذاکرات هسته ای

توییت نماینده روسیه درباره احتمال طولانی شدن مذاکرات/ جوزپ بورل: پاسخ آمریکا به نظرات ایران بسیار معقول است!/ امیرعبداللهیان: هیچ شتاب و عجله ای برای توافق نداریم/تکرار ادعاهای رافائل گروسی درباره برنامه هسته ایران

هشت روز پس از پاسخ ایران به متن پیشنویس اتحادیه اروپا برای احیای برجام، روز گذشته نیز ایالات متحده آمریکا پس از گمانه زنی های فراوان، پاسخ خود را به اتحادیه اروپا ارسال کرد. پاسخی که روز گذشته به دست ایران رسید و اکنون تهران در حال بررسی پاسخ ایالات متحده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰ 25 August 2022

امیرعبداللهیان: هیچ شتاب و عجله ای برای توافق نداریم

بین الملل تابناک: هشت روز پس از پاسخ ایران به متن پیشنویس اتحادیه اروپا برای احیای برجام، روز گذشته نیز ایالات متحده آمریکا پس از گمانه زنی های فراوان، پاسخ خود را به اتحادیه اروپا ارسال کرد. پاسخی که روز گذشته به دست ایران رسید و اکنون تهران در حال بررسی پاسخ ایالات متحده است.

توییت نماینده روسیه درباره احتمال طولانی شدن مذاکرات
۱۴۰۱/۰۶/۰۳ - ۲۳:۵۶

نماینده روسیه در مذاکرات وین اعلام کرد که هرگونه پیشنهاد جدید برای تهیه پیش نویس، مذاکرات وین در مورد برجام را به طور عینی طولانی می کند.

اولیانوف نوشت:

هرگونه پیشنهاد جدید برای تهیه پیش نویس، مذاکرات وین در مورد برجام را به طور عینی طولانی می کند.

ممکن است مایه تاسف باشد، اما شرکت کنندگان این حق را دارند که مطابق با رویه عادی دیپلماسی چندجانبه، تغییراتی را در متن درخواست کنند.

 

گفت‌وگوی تلفنی گوترش با امیرعبداللهیان درباره مذاکرات وین
۱۴۰۱/۰۶/۰۳ - ۲۳:۵۲

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (پنجشنبه) در تماس تلفنی که به ابتکار دبیرکل سازمان ملل متحد انجام شد، در خصوص برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و‌ جهانی از جمله کنفرانس معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و همچنین روند مذاکره رفع تحریم ها گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی در پاسخ به تاکید گوترش مبنی بر ضرورت اجماع در نشست ان پی تی اظهار داشت : " رئیس کنفرانس اخیر ان.پی.تی ، متاسفانه با نادیده گرفتن مصوبات کنفرانس‌های ۱۹۹۵، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ بخصوص در مورد خاورمیانه که همیشه از رژیم اسرائیل می خواست به ان.پی.تی بپیوندد و تاسیسات هسته ای اش را تحت پادمان آژانس قرار دهد، تمام دستاوردهای کنفرانس‌های قبلی را کنار گذاشته که به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.

امیرعبداللهیان همچنین در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها خاطرنشان کرد: آمریکا روز گذشته به پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران پاسخ داد و اکنون همکارانم در حال بررسی آن هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین افزود: به همه طرف‌ها تاکید کرده‌ایم حل و فصل موضوعات ساختگی و سیاسی پادمانی، یک ضرورت اساسی است. ما اراده جدی و واقعی برای رسیدن به توافق قوی و پایدار را داریم و این اراده را در عمل نشان داده‌ایم.

امیرعبداللهیان همچنین از تلاش‌های سازنده دبیرکل سازمان ملل متحد برای کمک به صلح و امنیت جهانی تشکر کرد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن تاکید بر لزوم اجماع در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد: دغدغه‌های جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی و توجه قرار خواهد داد.

آنتونیو گوترش با مثبت خواندن روند توافق و با قدردانی از تلاش و مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین با حصول نتیجه رضایتبخش به پایان برسد.

بازارهای جهانی در انتظار نفت ایران
۱۴۰۱/۰۶/۰۳ - ۲۳:۴۹

یک رسانه آمریکایی با اشاره به رسین مذاکرات رفع تحریم ها به مراحل پایانی و احتمال قوت گرفتن بازگشت آمریکا به برجام، از تاثیر مثبت دستیابی به توافق با ایران در افزایش عرضه نفت در بازارهای جهانی نوشت.

تارنمای خبری بلومبرگ روز پنجشنبه به وقت محلی نوشت که پاسخ محرمانه و دور از هیاهوی تهران و کاخ سفید نشانه نوعی پیشرفت در روند مذاکرات پس از حدود ۱۸ ماه دیپلماسی پر تنش می تواند باشد.

در این گزارش آمده است: اهمیت احیای برجام و عرضه نفت ایران به بازارهای جهانی در سایه افزایش قیمت انرژی، تورم در اروپا و تحریم صادرات نفت خام روسیه دو چندان می شود. در صورت دستیابی به توافق روزانه حدود ۵۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه نفت ایران به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

جوزپ بورل: پاسخ آمریکا به نظرات ایران بسیار معقول است!
۱۴۰۱/۰۶/۰۳ - ۲۱:۲۴

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که پاسخ آمریکا به نظرات ایران در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها را دریافت کرده است.

بورل گفت که فکر می‌کند که پاسخ آمریکا «بسیار معقول» است. او گفت: «ما همین الان پاسخ آمریکا را دریافت کردیم. طرح بسیار معقولی است.»

استقبال قطر از توافق هسته ای
۱۴۰۱/۰۶/۰۳ - ۲۱:۱۲

وزیر خارجه قطر در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود ابراز امیدواری کرد که تهران و واشنگتن بتوانند بر سر احیای توافق هسته‌ای (برجام) با هم به توافق برسند.

به گزارش  شبکه خبری الجزیره، شیخ « محمد بن عبدالرحمن آل ثانی » وزیر امور خارجه قطر امروز پنجشنبه در تماس تلفنی با «حسین امیر عبدالهیان» همتای ایرانی خود گفت: ما مشتاقانه منتظریم تهران و واشنگتن برای احیای توافق هسته ای به اجماع برسند.

وی اضافه کرد: کشور قطر مشتاقانه منتظر دستیابی به یک توافق هسته ای عادلانه است که نگرانی های همه طرف ها را در نظر بگیرد.

وزیر خارجه قطر اظهار داشت: دستیابی به توافق هسته ای عادلانه به نفع امنیت و ثبات منطقه است.

تکرار ادعاهای رافائل گروسی درباره برنامه هسته ایران
۱۴۰۱/۰۶/۰۳ - ۲۱:۱۰

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای با فرانس‌۲۴ بار دیگر ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران را تکرار کرد.

گروسی در بخشی از این مصاحبه تصریح کرد از نظراتی که رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران دارد آگاه است و به آنها احترام می‌گذارد.

مدیر کل آژانس در پاسخ به سوال مجری برنامه که گفت اسرائیل تا کنون یکی از موانع برای شکل‌گیری توافق هسته‌ای بوده گفت: «این مسئله‌ای بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. دیگران ممکن است نظرات و منافعی در منطقه داشته باشند اما من باید روی کارم در ایران تمرکز کنم.»

وی اضافه کرد: «من از آنچه اسرائیل و سایر کشورها می‌گویند نظراتی که دارند مطلع هستم و به آن احترام می‌گذارم اما به عنوان یک نهاد بین‌المللی مستقل، من روی مأموریت خودم متمرکز هستم. من با ایران صحبت می‌کنم، با آنها همکاری می‌کنم و امیدوارم که آنها به زودی با ما همکاری خواهند کرد.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های گذشته برخی از ادعاهای مطرح‌شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده و تکرار کرده است. تهران این ادعاها را ساختگی دانسته و آنها را رد کرده است.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ماه پیش تصریح کرد تهران به سوالات مطرح‌شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دقیق داده اما آژانس مبنای گزارش‌هایش را اطلاعات دریافتی از دشمنان ایران قرار می‌دهد.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خردادماه سال جاری قطعنامه‌ای به تصویب رساند که تهران را به عدم همکاری با این نهاد بین‌المللی در خصوص یافت شدن «مواد هسته‌ای اعلام‌نشده» در «چندین مکان اعلام‌نشده در ایران» متهم می‌کند. آژانس ادعا کرده که ایران بر خلاف تعهداتش در «توافقنامه پادمان‌های ان‌پی‌تی» مواد هسته‌ای خودش را اعلام نکرده است.

ایران در واکنش به این قطعنامه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد فعالیت تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران را متوقف کرده است.

در بیانیه‌ای که سازمان انرژی اتمی در آن زمان صادر کرده بود تصریح شد: « «جمهوری اسلامی ایران تاکنون همکاری‌های گسترده‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است که متأسفانه آژانس بدون اینکه در نظر داشته باشد که این همکاری‌ها ناشی از حسن نیت ایران است، نه تنها قدردان این همکاری‌ها نبوده، بلکه به نوعی آن را وظیفه ایران نیز تلقی کرده است. به همین دلیل تصمیم گرفته شد از امروز فعالیت‌ دوربین‌های فرا‌پادمانی دستگاه اندازه گیری بر خط سطح غنا OLEM‌ و فلومتر آژانس قطع شود که دستور آن به مسئولان مربوطه داده شده است.»

سازمان انرژی اتمی در این بیانیه همچنین یادآور شده است: البته بیش از ۸۰ درصد از دوربین‌های موجود آژانس دوربین‌های پادمانی هستند که کمافی‌السابق فعالیت این دوربین‌ها ادامه خواهد یافت.

گروسی در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره اینکه طرف‌ها در مذاکرات وین تا چه اندازه به توافق نزدیک شده‌اند گفت: «مذاکرات سیاسی، جایی نیست که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آن مشارکت داشته باشد.. آژانس ضامن و بازرس مواردی است که در آن مذاکرات سیاسی بر سر آنها توافق می‌شود. البته ما به آن فرایند خیلی نزدیک هستیم. چیزی که می‌شنویم این است که مذاکره‌کنندگان به مرحله‌ای رسیده‌اند که فقط یک تصمیم سیاسی آنها را از توافق دور نگاه داشته است.»

گروسی تصریح کرد که آنچه برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مهم است داشتن دسترسی‌های لازم برای انجام بازرسی در ایران است. او گفت آژانس در حال حاضر این دسترسی‌ها را ندارد.

مدیر کل آژانس اتمی در بخش دیگری از اظهاراتش بار دیگر به مسئله ادعایی «مواد هسته‌ای اعلام‌نشده در ایران» هم اشاره کرد و گفت ایران هنوز در این خصوص توضیحات لازم را ارائه نکرده است. او گفت: «من به همتایان ایرانی‌ام گفته‌ام از تعامل دوباره استقبال می‌کنیم.»

وی در ادامه گفت: «این به خاطر آن نیست که علیه آنها یک دستورکار سیاسی وجود دارد. چیزی که ما لازم داریم شفاف‌سازی این مسائل است. وقتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چیزهایی را پیدا می‌کند و توضیحات روشنی دریافت نمی‌کند مشخص است که سوالات را دوباره مطرح خواهیم کرد تا جواب دریافت کنیم و این به نفع همه خواهد بود.»

مدیر کل آژانس در ادامه تصریح کرد چنانچه به آژانس دسترسی‌های لازم در ایران داده شود از توانمندی‌های لازم برای بازرسی در ایران و کشف هر گونه انحراف برخوردار است. او گفت: «اگر به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سطح لازم دسترسی‌ها داده شود بازرسان ما تمام توانمندی‌ها برای کشف هر گونه انحراف برخوردار خواهند بود.»

امیرعبداللهیان: هیچ شتاب و عجله ای برای توافق نداریم

حسین امیرعبداللهیان امشب در جمع ایرانیان مقیم تانزانیا گفت: دولت دو مسیر را به طور همزمان دنبال می‌کند تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌‌ها و رونق و توسعه اقتصادی در کشور بدون نگاه به برجام. چرا این سیاست اول اتخاذ شده است به خاطر اینکه با فرض اینکه چند روز دیگر یا چند هفته دیگر توافق ما به نقطه قطعی برسد، باز تحریم‌‌های ثانویه برداشته می‌شود، اما تحریم‌های اولیه در چارچوب برجام باقی خواهد ماند.

وی افزود: دولت مصمم است برنامه توسعه پایدار اقتصادی را با نگاه به بی اثر کردن تحریم‌ها ادامه دهد. اما در عین حال، ما مسیر مذاکرات را در ماه‌های گذشته طی کردیم. اکنون در نقطه ای قرار داریم که روز گذشته پاسخ طرف آمریکایی به پیشنهادات مکتوب خودمان از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا را دریافت کردیم. در ماه‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی در تدوین متن داشتیم و آخرین دیدگاه های خود را به طرف آمریکایی منتقل کردیم در برخی موضوعات باید تاکید بیشتری انجام می‌شد. روز گذشته پاسخ طرف آمریکایی را دریافت کردیم در حال بررسی و آنالیز پاسخ روز گذشته هستیم. روی موضوعات باقیمانده پادمانی بسیار جدی هستیم و به هیچ وجه حاضر نیستیم در شرایطی که همه به برجام برمی‌گردند برخی اتهامات سیاسی و بی اساس آژانس علیه ایران باقی مانده باشد و آنها بخواهند مثل استخوان لای زخم هر زمان خواستند این ادعاهای برخاسته از محیط ناامن کننده رژیم صهیونیستی را تکرار کنند.

وزیر خارجه بیان کرد: امیدواریم اگر طرف آمریکایی‌ در تعهداتش جدی باشد و چنانچه در بررسی‌‌ها به نقطه مطلوب توافق برسیم امیدواریم در تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌های اولیه برای بازگشت همه طرف ‌ها به توافق و لغو تحریم‌ها بتوانیم به مرحله نهایی مذاکرات برسیم.

وی ادامه داد: چنانچه بررسی‌های ما به نقطه‌ای برسید جمع بندی تیم کارشناسی ما رعایت ملاحظات و خطوط قرمز ایران باشد گام بعدی جمع شدن وزرا در وین برای جمع بندی گفت‌وگوها و توافقات است و براساس جدول زمانبندی که در مورد بررسی‌های کارشناسی ما در دست اقدام است امیدواریم به مراحل بعدی بتوانیم وارد شویم.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: مادامی که در حوزه رعایت خطوط قرمز و وجود منافع ملت ایران مطمئن نشویم هیچ شتاب و عجله‌ای در این موضوع نخواهیم کرد.

وی گفت: امیدوارم در هر دو مسیر ایران با حمایت گسترده مردمی و تلاش‌هایی که در ماه‌های گذشته انجام شده بتوانیم کماکان در همه موضوعات از جمله علم، فناوری و دفاعی و ... در سایر موضوعات در نوک قله قرار بگیریم.

گفت وگوی معاون بلینکن با مقام صهیونیستی درباره ایران

در پی لغو دیدار آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با "ایال هولاتا" مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی، وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه دولت بایدن با این مقام صهیونیستی دیدار و طرفین درباره روابط دوجانبه و موضوع ایران گفت وگو کردند.

دیدار شرمن و این مقام صهیونیستی همزمان با رسیدن مذاکرات وین به مراحل پایانی خود روز چهارشنبه در واشنگتن انجام شد.

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، طرفین درباره استحکام روابط دوجانبه میان آمریکا و رژیم صهیونیستی بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، این دو مقام آمریکایی و صهیونیستی درباره چالش های ادعایی مشترک امنیتی از جمله ایران نیز گفتگو کردند و معاون وزیر خارجه آمریکا بر تعهد قاطع دولت آمریکا در خصوص امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۴۹
البته شما عجله ندارید اما مردمی که کمرشان زیر بار تورم وگرانی خم شده خیلی عجله دارند که توافق صورت بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
اول برو اقتصاد یاد بگیر بعد بیا از عجله حرف بزن
شما که دارید از دلواپسی ... شتاب و عجله ندارید ؟ شما تحریم هستید ، آمریکا که تحریم نیست
آمریکاست که هیچ عجله ای نداره و درخواست های حداقلی شما رو فعلا بی جواب گذاشته
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
میگوینددشمن دانابلندت میکند. برزمینت میزندنادان دوست خداکندمدیران ماعنایت زیادی به توصیه های اولیانوف ودوستانشان نداشته باشند چون شاهدیم که آنهاخودشان را بخاطر غرور بیش ازحد به چه روزی انداختند که ته آن نامشخص است
لورل: پاسخ ایران منطقی بود
پاسخ آمریکا هم منطقی بود
پس این وسط توافق نمیشه. چرا!!؟
این وسط گروسی و اسرائیل و ... چه نقشی دارند!!؟
کنگره و سنا و لابی صهیونیستی یعنی چه کاره اند!!؟
ما میگیم شتاب و عجله نداریم،شما هم بگید!!!؟؟
خودتون رو مسخره کردین یا ما رو؟ نه امریکا از مواضع خودش عقب نشینی می کنه نه شما. یک بار برای همیشه برجام یا هر توافق دیگری را بگذارید کنار.
درودبردولت ومجلس انقلابی ،برجام خسارت محض ذلت بارخداکنه توافق نشه
جوزف میگه هر دو نظراتشون منطقی است ولی برجام امضا نشده هنوز به نظرتون مسخره نیست
میگه ماهیچ عجله ای نداریم.
کی بودپس میگفت به هیچ وجه نمیزاریم مذاکرات فرسایشی بشود.الان داریدالتماس میکنید.اوضاعتون بدجوری خیطه.!!!
دولت مردان ایران نباید بازیچه دست آقای گروسی و اروپائیان شوند آنان با آمریکا و اسرائیل هستن ،دولت مردان ایران باید محکم سرمواضع خود ب هر قیمتی بایستن وتا قبول نکردن باقدرت وسرعت بیشتر انرژی هسته ایی خود راپیش ببرن هیچ اهمییتی ب نظر آژانس ندهن هیچ منفعتی درآن نیست
من به عنوانی یک نفر از آحاد ملت ایران راضی نیستم به هیچ عنوان هیچ مقدار اورانیومی غنی شده 20و 60درصدی از کشور خارج شود این خیانت بزرگی است که با هزینه ملت و افزایش تورم اورانیوم غنی کنید بعد مفت و مجانی بفرستی خارج باید داخل ایران نگهداری شود.
راست میگه معقوله ، ایران گفته سانتریفیوژ های اضافی نابود نشه ولی آمریکا میگه نابود کن خب درست میگه دیگه معقوله
شما هیچ عجله ای ندارید چون براتون مردم و زجری که میکشند اصلا مهم نیست
اقای امیر شما عجله ای ندارید چون سرکارهستی وغمی ندارید اما مردم عجله دارن تا با پایین امدن قیمتها و دلار کاری شروع کنند
شما هیچ عجله نکن چون هیچ فشاری روی شما نیست فقط مردم هستند که کمرشان زیربار تورم و گرانی وفقر و......داره خرد میشه
امیر عبداللهیان حقوق خوبی میگیره خبر از مردم تحت فشار نداره بنابراین عجله ای نداره، سغلشو‌ازش بگیرن خیلی عجله خواهد کرد
اگر امروز توافق شود ایران ۵۰ ملیون بشکه نفت روی کشتی هابش را وارد بازار میکند قیمت نفت شدیدا پایین میاید . از آن طرف روسیه که بشدت به درآمدهای نفتی نیاز دارد نفتش را ارزان میفروشد باعث سقوط قیمت نفت به ۴۰ دلار میشود
امریکا و اروپا ۱۰ ماه زمان میخرند تا فرصت بازسازی داشته باشند . بعد دوباره از برجام بیرون میایند بنظر من مذاکره کنندگان باید تا آخر پاییز صبر کنند تا قیمت نفت به ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار برسد بعد توافق شود .
واسه شما غرب وحشی ها معقوله واسه شاید معقول نباشه پاسخ هاتون رو برزسی خواهیم کرد اگا خوشمون نیومد آمریکارو با خاک یکسان میکنیم
هیچ عجله ای ندارید چون جیب تان پر است و شکمتان سیر و زندگیتان بر وفق مراد
عجله چرا؟ اگر این چهل نفر از جیب خودشان خرج سفر اروپا را می دادند جای عجله داشت.
یکی میگه توافق کردیم تمام ولی امیر هنوز میگه برا توافق عجله نداریم کدومش درست
با شیب تندی مملکت رو دارید نابود میکنید ، چیزایی که باید گفته بشه رو سانسور چی نمیزاره ،
همانطور که گفتم تا زمانی که ایران اقدام به ساخت بمب اتم نکند غرب دست از زیاده خواهی بر نخواهد داشت. تا زمانی که ایران بمب اتم نسازد یک توافق پایدار به دست نخواهد آمد
بعید است بتونیم باهزینه کم توافق کنیم
آقای عبداللهیان ! ممکن است شما برای نهایی کردن برجام عجله ای نداشته باشید ولی ما مردم ایران داریم زیر فشار اقتصادی مهیب که حاصل تحریم ها و همچنین فساد گسترده دولتی میباشد، له و لورده میشویم.
اره‌ آقای عبد اللهیان‌ !
کلا‌ عجله‌ ای‌ نی‌ !
اصلا‌ عجله‌ کار شیطانه !
بر شیطان‌ لعنت‌ !
نشستیم‌ در وین دور همیم‌ داریم حالشو میبریم‌ چه عجله یه‌ ؟!
سفرهای‌ بهاره‌ تابستانه‌ زمستانه‌ در وین حال میده‌ !
یکم‌ هم انگلیسی‌ گوش‌ میدیم‌ listening مون‌ خوب‌ میشه‌ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
به اضافه حق ماموریت
خیلی تلخ هست موقعی که نظرات آمریکا و ایران از هم دور هست ،روسیه میگه همه چیز آماده هست توافق امروز فردا برقرار میشه .موقعی که آمریکا و ایران نظراتشون به هم نزدیک میشه، روسیه میگه مذاکرات طولانی خواهد شد . چیکار کنه روسیه که بفهمید اونا حالت نه جنگ نه صلح بین ایران آمریکا و تحریم ایران را می پسندند
پس ایران قبول نکرده با گفت های امریکا ؟پس باید منتظر نشست بعدی شد اینجا برای گروه ایرانی بسیار سخت خواهد شد یا کوتاه بیاید و یا باید متن های توافق شده را کمی عوض کنند که احتمالا چنین شود٫؟ خوب اگر به مشگل خوردید ان را به گردن روحانی بیندازید مانند بقیه کارهایتان.....!!!!!
امیدوارم فاصله کوتاهی بین ساختن بمب اتمی ویاتوافق داشته باشیم وزمان مذاکره این فرصت را برای ساختن بمب بدهد که اگر به نتیجه نرسید داشتن بمب اتمی دست مارا بالانگهدارد زیرا دراین دنیا که یک کشور بی ارزش مثل اسراییل که اصلا عضو نیست وصدها کلاهک هسته ای دارد برای آژانس وسایرین خط و نشان می کشدبدون اینکه اجماعی علیه آن کشور ایجادشود تاملزم به تعهدات اتمی شود پس ایران بدون بمب اتمی دیر یازود مورد حمله قرارخواهد گرفت امیدوارم بمب اتمی روبتونیم بسازیم یا داشته باشیم
شماروبه خداقسم میدم،هرکس امضاش پای تحریم ایران،بودش،یه لیوانم بهشون نفت ندید،بزارید توزمستون،مثل سگ زندگی کنن ومزیه تحریموبچشن،الان وقط انتقامه،ازخیراین دلارفروش نفت بگزرید،تاعذاب بکشن
متاسفانه موضوع در یک چرخه بی نتیجه قرار گرفته است. همانند دور قبل مدتی مذاکره می کنند تا یکی دو ماه مانده به پایان دوره ریاست جمهوری بایدن. سپس توافقی امضاء می‌شود. به احتمال بسیار قوی دور بعد مجددا ترامپ انتخاب می شود و در همان روز اول ریاست جمهوری توافق را جلو دوربینها پاره می کند و علاوه برتحریمهای قبلی چندین تحریم دیگر را هم اضافه می کند. و بدین ترتیب تاریخ تکرار می شود و این است سرنوشت ملت ایران.
عجله کار خوبی نیست
شما عجله نداری. اگه کارمند یا کارگرم بودی همینو میگفتی؟!
وزیر خارجه قطر در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود ابراز امیدواری کرد که تهران و واشنگتن بتوانند بر سر احیای توافق هسته‌ای (برجام) با هم به توافق برسند
تنها کشورهای عربی که با ایران دشمنی ندارند قطر و عمان هستند.
دیگر کشور ها شامل پاکستان و مالزی میشود و بس.
آقای گروسی حنای جنابعالی نزد ایرانیان دیگه رنگی نخواد داشت تاکی باخفت وخواری ازبابت حمایت بی جا اززژیم منحوس کودک کش اشغال گر آدم کش متجاوزپلید درحال انحطاط بی ثبات بی منطق بی وطن دراینده روش کارتن خوابی را باید سرمد زندگی خودشان قرار بدهند کاسه لیسی انهارامی کنی خجالت بکش مردک درپیتی مگر دستم بتونرسدبی اصالت
ایران و غرب نباید در خصوص توافق به شیطنطهای روسیه و اسرائیل توجه کنند و . سری باید این مشکل را حل و فصل کنند . چون داخالت این دوتا کشور باعث رنج ایران و جهان شده
فقط این وسط ملت ایرانند که نامعقولند و باید در فقر و فلاکت دست و پا بزنند!
توافق خوبی گویا در دسترس هست
ولی باید مطابق معمول فرصت سوزی کنن
خب سفره اشون که خالی نیست
عجله ای هم به قول خودشون ندارن
گروسی جاسوس اسرائیل - اصلا جرات اینو نداره که به اسرائیل بگه دخالت نکن
پاسخ ها
عباس
| United States of America |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
گفته اینو عزیزم
هیچ عجله ندارید !!!!! بلکه شما که زیر منگه نیستید ! مردم را زیر منگه قرار داده اید !!!
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خردادماه سال جاری قطعنامه‌ای به تصویب رساند که تهران را به عدم همکاری با این نهاد بین‌المللی در خصوص یافت شدن «مواد هسته‌ای اعلام‌نشده» در «چندین مکان اعلام‌نشده در ایران» متهم می‌کند. آژانس ادعا کرده که ایران بر خلاف تعهداتش در «توافقنامه پادمان‌های ان‌پی‌تی» مواد هسته‌ای خودش را اعلام نکرده است.

پ.ن- چرا در مورد ادعای آژانس مبنی بر مواد هسته ای اعلام نشده شفاف سازی نمی شود؟ حداقل برای مردم اعلام کنند که منظور آزانس از این نقاط چیست؟
شما لازم نیست نظر بدیدی و در مورد قیمت نفت صحبت کنی دولت کارش را بلد هست و می داند الان فشار خیلی زیادی روی مردم واقع شده
شمایی که گیر میدی به عجله! خودت بخوای بری یه جوراب بخری هزارتا مغازه رو میگردی که جنس خوب و با قیمت مناسب گیر بیاری، بعد سر این مسئله مهم دنبال عجله هستی؟!
پاسخ ها
عباس
| United States of America |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
استاد هزار تا تا مغازه رو دیدیم در این سالها دیگه
عمرمونم رفته
شما کوتاه بیا
صد رحمت به افتاب پرست چند رنگه
این روسا هزار رنگنبازم دنبال روشون هستن
قبلا بی بی سی خبر میداد

حالا خبرای دروغ را از این باباها باید بشنویم روسیه
توافق هم بشه پایدار نیست چون نه ایران نه امریکا منفعتشون در قیمت پایین نفت نیست فقط اروپا دنبال این توافقه. بایدن هم حداکثر دو سال از عمر دولتش. باقیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار