بازدید 6694
۲

ترامپ بیش از ۳۰۰ سند محرمانه را به خانه‌اش برده بود

نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که رئیس جمهور سابق آمریکا دست کم ۳۰۰ فقره اسناد طبقه‌بندی‌شده را در عمارتش نگه داشته بود.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱ 23 August 2022

به گزارش تابناک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا که به‌تازگی با یورش پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به اقامتگاهش در فلوریدا جنجال‌ساز شده، در مجموع دست کم ۳۰۰ فقره سند طبقه‌بندی‌شده را نزد خود نگه می‌داشته است.

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، ترامپ در ماه ژانویه حدوداً بیش از ۱۵۰ فقره سند طبقه‌بندی‌شده را به آرشیو ملی و اداره اسناد آمریکا تحویل داده بود و این در حالی است که مابقی اسناد یا در ماه ژوئن توسط نماینده او به وزارت دادگستری آمریکا تحویل داده شده و یا در یورش اخیر اف‌بی‌آی به مارئه لاگو توقیف شده است.

دولت آمریکا در حال حاضر ۲۶ جعبه حاوی اسناد توقیفی از جمله ۱۱ مجموعه سند محرمانه که یکی از آن‌ها با برچسب «فوق محرمانه» از بقیه مجزا شده است را در اختیار دارد. گفته می‌شود این اسناد محرمانه شامل اسنادی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، سازمان امنیت ملی و اف‌بی‌آی است.

مأموران اف‌بی‌آی هشتم آگوست (۱۷ مرداد) به مارئه لاگو یورش بردند و اسناد مذکور را در محل اقامت ترامپ توقیف کردند. بر اساس حکم تفتیشی که ۱۲ آگوست (۲۱ مرداد) در اختیار عموم قرار گرفته، تحقیقات درباره استفاده غیرقانونی از اطلاعات دفاعی، سرقت و از بین بردن اسناد صورت گرفته است.

 


نیویورک تایمز

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
ترامپ و احمدی نژاد چقدر به هم میان.
خوب به ما چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان