بازدید 5262

رئیس جمهور پیشین آرژانتین در مظان اتهام فساد مالی

دادستان فدرال آرژانتین خواستار صدور حکم ۱۲ سال حبس برای «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور پیشین و معاون کنونی رئیس جمهور آرژانتین به اتهام فساد در امور دولتی شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲ 23 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز بامداد سه‌شنبه نوشت: فرناندز همچنان شخص بانفوذی در جناح چپ حزب حاکم «پرونیست» در آرژانتین محسوب می‌شود و «دیگو لوسیانی» دادستان فدرال وی را به کلاهبرداری از دولت و دست داشتن در طرحی برای انتقال غیرقانونی بودجه دولتی طی دو دوره از ریاست جمهوری‌اش بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ متهم کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی آرژانتین، این حکم طی ماه‌ها مشخص خواهد شد و فرناندز می‌تواند به دادگاه‌های بالاتر درخواست تجدیدنظر دهد که سال‌ها طول می‌کشد تا حکم نهایی صادر شود.

لوسیانی در توجیه درخواست خود برای صدور حکم ۱۲ سال حبس برای فرناندز گفت: این احتمالاً بزرگترین مانور فسادی است که تاکنون در کشور شناخته شده است.

به گزارش ایرنا، آرژانتین از سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون در رکود اقتصادی به سر می‌برد و نرخ تورم در این کشور از ۴۰ درصد فراتر رفته است. شیوع ویروس جدید کرونا نیز فقر و بیکاری را در این کشور واقع در آمریکای جنوبی افزایش داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر