بازدید 27847

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسش تابناک؛ بیش از ۸۰ درصد مردم یارانه نقدی می‌خواهند نه کالابرگ!

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: نظر مجلس این است که کالابرگ باید اجرایی شود، در حالی که زیرساخت آن تا به امروز آماده نبود و در نتیجه یارانه نقدی پرداخت کردیم. البته نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، بالای ۸۰ درصد مردم یارانه نقدی را می‌خواهند و حتما دولت و مجلس بهترین شیوه را برای حمایت‌های یارانه‌ای انتخاب خواهند کرد.  
کد خبر: ۱۱۳۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱ 22 August 2022

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال تابناک؛ بیش از ۸۰ درصد مردم یارانه نقدی می‌خواهند نه کالابرگ!

 

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی؛ سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه عصر امروز (دوشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱) در نشست خبری گفت: یک سال از عمر دولت سیزدهم گذشت؛ یک سالی که راحت نبود و وضعیتی که دولت تحویل گرفت، مناسب و مطلوب نبود، هرچند در توصیف آن وضعیت، نمی‌خواهم کلمه دیگری به کار ببرم.‌ ای کاهش وضعیتی که تحویل گرفتیم، در حد صفر بود، بلکه ما وضعیت زیر صفر و بسیار منفی را تحویل گرفتیم.

معاون رئیس‌جمهور افزود: در بیستم مردادماه سال گذشته که حکم بنده صادر شد و به سازمان برنامه آمدم، در حالی که هنوز اعضای کابینه قبلی بر سر کار بودند، ما در پرداخت حقوق همان ماه نگران بودیم. زیرا از تنخواه هم اجازه استفاده نداشتیم چراکه دولت قبل، تمام تنخواه ۵۴ همت را از طریق استقراض از بانک مرکزی مصرف کرده بود. اگر این رقم را در عدد ۸ ضرب کنیم، نقدینگی این رقم استقراض مشخص می‌شود. البته با برنامه‌ریزی که داشتیم، در اسفندماه ۱۴۰۰ این مبلغ توسط دولت سیزدهم تسویه شد.

میرکاظمی ادامه داد: در عین حال جدول اوراقی که در دولت قبل مصرف شده و سررسید اصل و سود آن از مرداد ۱۴۰۰ به بعد بود، رقم ۵۳۴ هزار میلیارد تومان بود. به بیان دیگر در بیستم مردادماه که وارد این سازمان شدند، ۵۳۴ همت بایستی پرداخت می‌کردیم. سال گذشته، ماهی ۱۲ همت پرداخت کردیم و امسال ماهی ۱۵ همت باید سود و اصل اوراق را پرداخت کنیم. حال، بدهی به بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و سازمان تامین اجتماعی بماند. وی ادامه داد: شرایط سختی بود، ولی به لطف خدا گذراندیم. ما اگر امسال پرداخت ماهی ۱۵ همت را نداشتیم و این رقم را در استان‌ها برای پیشرفت پروژه‌ها توزیع می‌کردم، چه اتفاقی می‌افتاد. با وجود این، سال گذشته بیش از ۲۰۰ همت (هزار میلیارد تومان)، پرداخت عمرانی داشتیم؛ یعنی دولتی که می‌گفتند چگونه می‌خواهی حقوق بدهی، به جایی رسید که اولا همه تعهدات آن سال و اوراقی که بود و استقراضی که از بانک مرکزی شده بود، همه تا سال تسویه شد. در عین حال پرداخت‌ها نیز انجام شد.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه با بیان اینکه خط قرمز سازمان برنامه و بودجه استقراض از بانک مرکزی است که تا به امروز رعایت شده است، گفت: وقتی آمدیم، رقم ۶۰ همت تخصیص صادر شده بود، ولی در خزانه پول نبود. الحمدلله به تدریج این‌ها پرداخت شد و تلاش این بوده که به همان میزانی تخصیص دهیم که در خزانه وجود دارد. در این سازمان بر اساس آن چیزی که اصولی تخصیص‌ها انجام می‌شود و اجازه نمی‌دهیم پایه پولی به دلایلی افزایش پیدا کند.

میرکاظمی در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران با اشاره به اینکه ما در سال قبل، سه بار افزایش قیمت داشتیم اظهار داشت: یک افزایش قیمت نیمه اول سال ۱۴۰۰، یک افزایش قیمت نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و یک افزایش قیمت هم جنگ اوکراین و روسیه بود که برخی از قیمت‌ها را تا ۳۰۰ درصد افزایش داد. مثلا قیمت روغن تنی ۹۰۰ دلار بود به ۲۸۰۰ دلار رسید. درنتیجه مشکلاتی را برای بسیاری از کشور‌ها ایجاد کرد.
 
وی افزود: زمانی که بودجه امسال بررسی می‌شد، آن عامل سوم اتفاق نیفتاده و مجلس مصوب کرده بود که قیمت‌ها برای کالابرگ به قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد. قاعدتا دولت سوال کرد که چون افزایش سوم بعد از ابلاغ بوده، مجلس این موضوع را تجدید نظر کند. در خصوص این موضوع که قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ برگردد، باید به این نکته توجه داشت که قیمت دستوری برنمی گردد. مثلا قیمت روغن بالا رفته و حالا دستور دهیم که قیمت برگردد به شهریور سال گذشته؛ این در حالی است که باید مابه التفاوت را یا به تولیدکننده و یا مصرف کننده پرداخت کنیم. این در حالی است که اشکالی که در خصوص ارز ترجیحی بود، موضوع پرداخت در اول زنجیره بود و تا به دست مردم برسد، یک بخشی از این ارز ترجیحی از زنجیره خارج می‌شد. حتی در برخی از کشور‌های همسایه به عنوان نمونه، تولید روغن سه روزه یارانه‌ای ایرانی به فروش می‌رفت.

معاون رئیس‌جمهور گفت: در نتیجه دولت باید تصمیم می‌گرفت که بعد از ابلاغ بودجه و اصلاح قیمتی که انجام شد، حمایت از مردم به چه طریقی باشد؛ الان آن میزان یارانه‌ای که به مردم داده می‌شود، بیش از جداول بودجه است، خب باید سوال کرد اگر قرار به برگشت به کالابرگ است، باید یارانه کمتری را بدهد. مثلا اگر یک خانوار یک لیتر روغن مصرف می‌کرد، دولت بایستی مابه التفاوت آن را به آخرین قیمتی که در بازار است پرداخت کند.  

وی در پاسخ به این که آیا دولت از این محل یعنی اصلاح یارانه ها، درآمدی بدست آورده است اظهار داشت: ما تقریبا ماهانه ۲۷.۵ تا ۲۸ هزار میلیارد تومان یارانه به غیر از یارانه آرد و دارو، پرداخت می‌کنیم.  امروز گفته ایم به جای ارز ۴۲۰۰ بیاییم ارز ۲۵۰۰۰ تومان بدهیم. اگر تفاوت نرخ ارز ترجیحی و ETS را حساب می‌کنیم، مشخص می‌شود که سالانه در این شرایط حدود ۲۲ تا ۲۳ میلیارد دلار در کشور یارانه توزیع می‌شود. قبلا بر اساس آخرین آمار، ۱۷ میلیارد دلار پرداخت می‌شد. پس دولت از این طریق صرفه جویی نکرده است. بلکه حمایت‌های خود از مردم را بیشتر کرده است. به این دلیل که قیمت‌های خیلی بالا رفته است. حتی میزان یارانه‌ای که پرداخت می‌شود بیش از جداول بودجه است و بر این اساس باید اصلاحیه بودجه از سوی سازمان برنامه به دولت و از دولت به مجلس ارسال شود. در بودجه ۱۴۰۰ صرفا ۸ میلیارد دلار در نظر گرفته شده بود و عملکرد به دلیل بالا رفتن قیمت‌های جهانی، به ۱۶ تا ۱۷ میلیارد دلار رسید، امروز ما چیزی حدود ۲۲ تا ۲۳ میلیارد دلار توزیع می‌کنیم. پس صرفه جویی در کار نبوده و ضرورت داشته تا از مردم حمایت شود. این در حالی است که در این شرایط جهانی، برخی کشور‌ها از مردم خود حمایت کردند و برخی از کشور‌ها نیز هیچ حمایتی نداشتند. حسن حمایت دولت از مردم این است که به زندگی مردم وارد می‌شود و دیگر قاچاق نمی‌شود و به دست واسطه‌ها نمی‌رسد و نکته مهم این است که دولت با این اقدام از کف بازار بیرون آمد؛ بنابراین، بازار سازوکار طبیعی خودش را پیدا می‌کند و خبری از رانت و امتیازی نیست.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه در خصوص افزایش حقوق‌ها اظهار داشت: ما اعتقاد داریم در چهل سال گذشته، یک سیکل معیوبی در زمینه افزایش حقوق‌ها داشتیم، به گونه‌ای که افزایش حقوق و از آن طرف کسری بودجه و رشد پایه پولی و فشار به معیشت مردم را داشتیم و این افزایش حقوق از جیب مردم خارج می‌شد. این سیکل معیوب باید متوقف شود و یک تا دو سال تحمل کنیم تا این روند اصلاح شود. الان بخش قابل توجهی از مصارف کشور را حقوق تشکیل می‌دهد. میزان درصد حقوق در مصارف کشور رو به افزایش است و میزان تملک دارایی‌های سرمایه به نسبت کل مصارف رو به کاهش است. البته یک اشکالی هم وجود داشته و آن جهش عجیب در هزینه‌ها در دولت قبل بوده است؛ به گونه‌ای که در سال (پایان دولت دهم) ۱۳۹۱ کل مصارف کشور ۸۹ همت بود و در سال گذشته عملکرد مصارف کشور ۱۰۰۷ همت رسید؛ یعنی ظرف هشت سال از ۸۹ به بیش از ۱۰۰۰ رسید.

میرکاظمی در ادامه خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد حقوق بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری، از دولت دریافت می‌شود. یعنی اتفاقات ده سال گذشته به یک مکافاتی تبدیل  شده است. الان اگر یک فردی در دولت بازنشست شود، باید اولا طبق قانون پاداش خوب به او پرداخت کنیم و دوما در صندوق کشوری می‌رود و باید حقوق بازنشستگیش را وصل و پرداخت کنیم. یعنی هیچ وقت از سفره هزینه دولت خارج نمی‌شود.

میرکاظمی در ادامه در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر آخرین وضعیت اجرای کالابرگ در کشور، با اشاره به اینکه قرار نیست کوپنی چاپ شود، اظهار داشت: در سازوکار کالابرگ می‌توان چند قلم کالا را خرید که قاعدتا باید یک سازوکاری فراهم شود تا از دورترین نقاط روستایی تا کلان شهرها، فردی که یک کالایی را می‌خواهد خرید کند، امکان خرید داشته باشد؛ در حقیقت در این بستر، یارانه دیگر در حساب فرد نیست و مستقیم از حساب خزانه به حساب فروشنده واریز شود. وی افزود: نظر مجلس این است که این کالابرگ باید انجام و اجرایی شود، در حالی که زیرساخت آن تا به امروز آماده نبود و در نتیجه یارانه نقدی پرداخت کردیم. البته نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، بالای ۸۰ درصد مردم یارانه نقدی را می‌خواهند نه کالابرگ. میرکاظمی تاکید کرد: حتما دولت و مجلس بهترین شیوه را برای حمایت‌های یارانه‌ای انتخاب خواهند کرد.  

وی در خصوص کسری بودجه سال جاری با اشاره به سهم ۴۰ درصدی صندوق توسعه ملی از درآمد‌های نفتی اظهار داشت: تغییر از ۲۰ به ۴۰ درصد باعث می‌شود تا در سمت هزینه‌ها کاهش داشته باشیم، ولی این اتفاق نیفتاد و افزایش هزینه هم داشته ایم. حال منابع این افزایش هزینه از محل‌هایی است که امیدواریم محقق شود. در نتیجه تلاش بر این است که افزایش حقوق‌ها براساس منابعی باشد که منجر به خلق پول نشود. این در حالی است که افزایش حقوق‌ها در ۴۰ سال گذشته یک سیکل معیوب بوده، که منجر به افزایش پایه پولی و تورم شده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۷۵
خوب این را هر کس می داند که یارانه نقدی را می شود به زخم های متفاوت زد ولی کالا برگ فقط به یک زخم می شود زد کسانی که روی کالا برگ اسرار دارند کمی توجه به حال این مردم بیچاره داشته باشند عجب روزگاری شده است!!؟؟
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
دادن یارانه نقدیی ثابت در شرایطی که دولت نمی تواند نرخها را متوقف نماید به ضرر مردم و به نفع دولت است؟؟؟
جالبه هر چی دولت می‌گه، ۸۰ درصد مردم تو نظرسنجیا همونو می‌خوان.
برای کالابرگ هم منتظر برجام هستند مانند واردات خودرو و کل اقتصاد
آفرین به میرکاظمی که در مقابل فشارها مقاومت میکند و منافع ملی را قربانی منافع گروهی نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
شما کارمندشی؟ چقدر بهت اضافه کار میده بیای براش کامنت مثبت بگذاری؟
جالبه!!!!این آقا زمان مموتی وزیر بازرگانی و یه مدت هم وزیر نفت ب د،تو این دولت رئیس برنامه و... است،همه کاره و هیچ کاره!!!؟؟
یه کم ساده تر بفرمایید اگر قبلا ۱۷ میلیارد دلار واکنون ۲۵ میلیارد دلار یارانه می دهید پس هدف شما از حذف ارز ترجیحی چه بوده؟
همه مردمو بدبخت کردید انشالله خدا همتونو نابود کنه البته اگه باشه ولی روزگار نابودتون میکنه
بیشترمردم یارانه نقدی میخواهندچون دراصل نیازبه سیرکردن شکم ندارند بلکه پول رابرای خرج معاش نمیخواهندبلکه برای برج میخواهند یعنی دادن میهمانی ومسافرت وخریدچیزهای غیر لزوم چون اگربرای امرارمعاش میخواستندمیدانند که ارزش یارانه نقدی روزبروزکاهش میابدواگرامروزمیتوانندیک کیلوگوشت یامرغ ویابرنج بامقداری پول بخرند دوماه دیگرهرگزنمیتوانند ولی کالا برگ همیشه ارزش یکسان داردولی البته باکالابرگ نه میشود مسافرت رفت ونه میشود میهمانی های آنچنانی داد والااخر
پاسخ ها
دادا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
نادان شو کالا برگ یعنی دولت میخواهد یارانه را حذف بکند دیگه یارانه بی یارانه کالابرگ میری خرید باید پولش را جنابعالی بپردازی نه دولت در این صورت کالابرگ به ضرر ملت است
ایا‌ این‌ انصاف‌ است‌ که بخاطر‌ داشتن‌ دانشجوی‌ پزشکی‌ در خانواده‌ ، یارانه‌ یک نفر بازنشسته‌ فرهنگی‌ را قطع‌ بکنید‌ و او را در دهک‌ ۱۰‌ قرار‌ دهید‌ ؟؟؟؟!!!!
یارانه‌ بیت المال‌ است‌ و حق‌ امثال‌ منه‌ چرا‌ دریغ‌ میدارید‌ ؟! اعتراض‌ کردیم‌ چی شد‌ ؟! آقای سید‌ خراسانی‌ نمازشبخوان‌ ......!
ببین توره حضرت عباس معیشت مردم ایران افتاده دست کیا !!!
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
این طرز تفکرت تو حلقم! معلومه از قشر ضعیف جامعه فاصله داری، اکثر مردم یارانه نقدی میخوان چون گرفتاری های زندگیشان مثل اجاره خانه ، خرید پوشک ، هزینه درمان مهمتر از خزید مرغ هست. یعنی خیلی ها ماهی یک مرغ هم بزور میخرن، مسافرت؟! دلت خوشه و این که بیشترشون از مزایای کالابرگ خبر ندارن، فقط فک میکنن محدود میشن و نمیتونن یارانشون جای دیگه هزینه کنند. اگه بهشون کالابرگ بدن میرن یه جوری میفروشن. فروش کوپن تو دهه 60 70 تو یادت نیست
قیمت ها رو برگردونید به زمان تحویل گرفتن دولتتون
همین
مردم اینو میخوان
قیمتای شهریور ۱۴۰۰
درخواست مردم اینه ؛
قیمت اجناس و کالاهای در زمان 6 کلاسه ؛ برگرده به زمان کلیدساز
مردم چیز زیادی نمیخوان
یارانه تون رو هم نخواستیم
نظر سنجی انگار از خود دولتیها و مجلسی ها بوده وآلله مردم همه جوره گرفتارند .
کالا برگ برای آنهائی است که میخواهنداز این روند پول به جیب بزنند و الا ملت خواهان یارانه نقدی است - آیا بازهم باید در صف های طولانی کالا برگ بایستیم
از کجا آمار گرفته ؟تابناک بیا مردونگی کن یک آمارگیری برگزار کن تا حالش رو بگیریم
مردم یارانه رانقدی میخواهند نه کالا برگ کالا برگ به درد ما نمیخورد آقایون مجلس به فکرمردم باشید
با سلام
اقای میرکاظمی امیدوارم از این خوش خدمتی بهره ای نبری ظلمی که در حق هیات علمی کردی و مشکلات شدید معیشتی برای خانواده انها ایجاد کردی را فراموش نمیکنیم و امیدوارم دولت متوجه عمق فاجعه بشه و شما را عزل کنه
از بچه های گرسنه همان خانواده هم پرسیدین؟؟؟؟
یارانه نقدی به زخم زندگی زده می شود در برخی اوقات حتی اعتیاد
امسال افزایش 10 درصدی حقوق کارکنان را داشتیم با وجود اینکه تورم سال قبل به دلیل بی کفایتی همین اقا بیش از صد در صد بود حالا امسال هم باز تورم سرسام اور داریم و فقط افزایش حقوق کارکنان تورم زاست
از اول نقشه را هینطور کشیدید. یارانه نقدی ال دیگر می شود ارزشش نصف اینوقیمت مواد غذایی و کالای اساسی دو برابر....تو یه نونوایی هم نمیتونی اداره کنی....
بنده کالابرگ می خوام.
آقایون مجلسی من بعنوان یک شهروند عادی به امام حسین قسم رازی به یارانه ی نقدی هستم شما رو به سیدالشهدا قسم میدم کالابرگ به مردم ندید یه نظرسنجی برگزار کنید ببینید مردم یارانه نقدی میخوان یا کالابرگ؟ قطعا بالای ۹۵درصد یارانه نقدی میخوان
به نظر بنده از 80 درصد هم بیشتر است. ضمن اینکه بهتراست قیمت بنزین آزاد راهم افزایش وبه یارانه اضافه کنند. پول یارانه بنزین مصرفی علافان درخیابان به عموم مردم بدهند بهتراست.ترکیه با جمعیت وخودوروی مساوی ایران 15 درصد ما مصرف دارد.یعنی بنزین سهمیه ای برای کسی که درست مصرف میکند کافی است.اضافه مصرف کنندگان هم قاعدتا نباید یارانه بنزین دریافت کنند.
آقای محترم ، مردم نه یارانه میخواهند و نه کالابرگ ! مردم قیمت های زمانی که به صدارت رسیدید را میخواهند !
اقای کاضمی خسته نباشید.بعدازعیدتابه همین امروز خانواده ام یک وعده غذامیخورن .طوری شدکه پسرم میگفت چی میشد دوازده ماه سال محرم بود شام ب نج میخوردیم.اگه نفری یک ملیون هم به هرایرانی یارانه بدین بازکم میارن .سنگ پای قزوین هم گرون شد سوداگران واردکردن..بسته خجاات بکشین.
تمامی هزینه ها میلیونی بالا رفته، حقوق ما ۷۰۰ هزار تومن. دوسال دوام بیاریم؟ یعنی سال بعد هم همین آش و همین کاسه هست؟ بجای فشار به کارمند، از فرلر مالیاتی جلوگیری کنید. از سوپرماکت گرفته تا پزشک درخواست وجه نقد یا کارت به کارت دارند! باورکردنی نیست، حتی یکی از نمایندگی های رسمی تعمیرات ایرانخودرو از مردم درخواست کارت به کارت دارد!
به کی یارانه داده دادند؟؟؟
از هرکس میپرسیم که میگه به ما ندادند؟؟؟؟
کوپن به همه باید تعلق گیرد
-- حالا يارانه نقدي يا كالا برگ ؟ ... حسين آقا كدام ؟
-- فرقي نميكنه ... توفيري نداره ... به نظر من هر دوتاش خوبه ! ... به ما هر كدام ميدادن سجده شكر هم به جا مي آورديم ! ... كفران نعمت نمي كرديم. !... آخر ما با اجازه ات شديم دهك دهم ! ... حقوق بگير دولت باشي و دهك دهمي هم بشوي. ! ... توبه ... استغفر الله. ! ... عيال ميگه حالا غصه نخور كه مريض ميشي و مي افتي رو دست من ... مادر عيال ميگه ، هر كس كه دندون ميده نان هم ميده ! ... يارانه مي خواهيم چكار !!! .. ميگم طفلك عيال ... طفلك مادر عيال. !!
با ٩٠ هزار ميليارد نفري چقدر مي رسيد ؟
به اقای میر کاظمی اطمینان میدهم که مردم هیچکدام را نمیخواهند ، مردم فقط ثبات اقتصادی و رابطه معقول به دور از افراط و تفریط با دنیا و قطع دستان فساد از منابع کشور را میخواهند ، مردم ایران هیچوقت صدقه نخواسته اند چرا که کشوری ثروتمند داریم ولی حیف که توان اداره کشور را نداریم.
آقای میر کاظمی
چند نکته
1- شما در دو دولت مسئولیت داشته اید و بخشی از مشکلات کشور به عهده خودتان است!!
2-هرکارمند دولت و غیر دولت حق بیمه بازنشستگی پرداخت می کند و مدیریت صندوق بازنشستگی هم به عهده دولت بوده است و دولت و مجلس آن را بر باد داده است .بنابراین عدم توانایی صندوق ها هم مربوط به دولت است .چرا بر سر بازنشستگان منت می گذارید؟!
3- وقتی همه های فاکتور های اقتصادی از جمله قیمت ها جهش 100 درصدی داشته اند ؛ با اعمال فقر به کارکنان دولت و بازنشستگان دولت می خواهید کشور را اداره کنید؟
با فقیر کردن مردم می خواهید اقتصاد کشور را مدیریت کنید؟ چرا قیمت ها را کنترل نکردید؟
قدرت خرید مردم در یک سال گذشته در حدود 50 درصد کاهش یافته است!!
لطفا اگر توانایی اداره امور را ندارید بروید دنبال کارتان. مردم و کارکنان دولت و بازنشستگان را بیش از این آزار ندهید !!
کوپن یعنی رانت. یعنی اختلاس یعنی پولشویی
باسلام کالابرگ بهتراست چون شمامیفرمایید .نقدینگی زیادمیشود وتورم براثربهم خوردن عرضه وتقاضا زیادمیشود..پس وقتی کالابرک باشدبهتراست.
کالابرگ بهتره چون باعث تورم نمیشه و حمایت از تولید داخله
سلام. با پولی یارانه میتوانیم دارو بخریم و اجاره مسکن را پرداخت کنم .ولی کوپن را باید زیری قیمت به دلالان بفروشیم
تو این وضعیت تورم افسارگسیخته که همه چیز گرون شده کالا برگ چند قلم کالای جزئی به چه دردی میخوره که اونم باید پول بدیم بگیریم . صد در صد یارانه نقدی کمی از مشکلات ما قشر ضعیف بازنشسته حداقل بگیر رو حل میکنه
یارانه فقط نقدی نا کالا برگ نمی خوایم به درد نمی خوره اگر هم کالا برگ بدند ما می فروشیم ما احتیاج به پول داریم خرج زندگی زیاده
فقط زورتان به کارمندان و بازنشستگان می رسد ..افزایش حقوق انها باعث تورم می شود ؟ اختلاس ، دزدی و ارتشا و بی لیاقتی و بی تدبیری مسئولین اصلا مهم نیست ؟
کلا برگ به دردما نمیخورد پول نقد خوبه ماکه کارنداریم بیمه نداریم خونه نداریم مساجرهستیم
توروخدا یارانه بدین ما به پول احتیاج داریم نه کالابرگ
اگر دولت و حاکمیت به سلامت مردم اهمیت میدهد، لبنیات و گوشت و اقلام مورد نیاز رشد کودکان را باید با سوبسید در دسترس مصرف جامعه قرار دهد و اطمینان حاصل نماید که به مصرف تغذیه میرسد. اما اگر میخواهد دوباره رای جمع کند بهترین کار پوپولیستی همان پخش یارانه نقدی بین افراد جامعه است. بدیهی است که در این روش اخیر دولت مجبور به استقراض از بانک مرکزی و افزایش بیشتر پایه پولی خواهد شد که تورم بیشتر نتیجه قطعی آن خواهد بود.
یارانه فقط نقدی
مگر شما به چند درصد جامعه یارانه می‌دهید که ۸۰٪ کارت یا پول بخوان ؟شما اصل قیمت‌ها را قول بدهید ۳ سال گرانی نداشته باشد مردم یه گلی به سر می‌گیرند!
اینا به فکر جیب خودشن یارانه ما میدن به افغانی
بیاورامین اگه تونستی بربری بگیری ۴۰ نفر افغان توصف یارانه نون نقدی بدین به خودمون
ما خانواده معلولان از سال ۹۹ فروختیم ۶۰درصد همه امیدمان اون بود واریز نشده دولت انقلابي لطفا پول فروش از سال ۹۹ فروختیم واریز کنید ممنون

معلولان شدید پول دکتر دارو درمان و بدون خونه پول اجاره خونه نقدی از کجا بیاریم بدیم اگه غیر نقدی باشه بایدجوری باشه همه جا تونست خرج‌کرد مثلا پول دکتر دارو درمان بیماران شدید چند کانه‌یا باهاش بتونیم گرایه خونه‌بدیم و پول تو‌جیبی بچه هامون‌ خواهشا کاری نگنید غیر نقدی جوری باشه همه جا شرمنده بشیم ما معلولان پیش دکتر دارو خونه و گرایه خونه کاری کنید غیر نقدی هم باشه بتونیم همه چیز خرج‌کنیم‌ما معلولان شدید چند کانه قدرت کارکردنم نداریم در نظر بگیرید ممنون
مسخره س مگه فقط قیمت روغن و برنج و شکر بعد از حذف ارز 4200 بالا رفته که بخوان با کوپن حلش کنن ؟! بقیه اقلام چی ؟؟؟
دراین چند سال حکومت جمهوری اسلامی یکبارنشد دولت بعدی از دولت قبلی شکایت وگلایه نداشته باشد وهمه ناتوانی خودرا بدولت قبل نسبت ندهد تواگاهتری یا رب العالمین
به من وخانواده ام که یارانه نداده اند ح
خب حالا شما به 80 درصد مردم احترام می گذارید یا به تصمیمات خودتان که مشکل مردم را حل نخواهد کرد.
به نظر من صد در صد مردم .کالا برگ همش رانت خواران و مفسدان اقتصادی بهره می‌برند نه مردم . اجناس اشغال رو می‌خوان بدن دست مردم . فقط پول نقد نقد نقد
دولت اگه نفع مردم رو بخواهد نقد میده مردم شعور دارن این فقط دولت نیست که میفهمه موقع انتخابات که میشه مردم رو فهمیده میدونید موقع پول ن
این چرا ابروش ریخته ؟
چندین دهه مردم به شما اعتماد کردند و اثرات آنرا دیدند در این خصوص به شعور مردم توهین نکنید و آنچه را که مردم ترجیح میدهند اعمال کنید ضمن اینکه مسئولین عاجزتر از آن هستند که بتوانند اولا قیمتها را به نرخ شهریور 1400 ( که آن هم بالا بود) برسانند و عاجزتر از قبل هستند که بتوانند ثبات قیمتها را نه دستوری بلکه عینی در بازار حفظ کنند .
حقوق بالای مدیران ومسیولین را باید کم کردکه باعث اینهمه تضاد طبقاتی شده اند.بنده حدود بیست وچندساا برای آموزش و پرورش کارمیکنم ،امسال حقوق پنج میلیون میگیرم با چهارفرزندو اجاره خونه وقسط وام و....وهنوز هم خبری از استخدامم نیست
کالا برگ رو به کسانی بدید که به یارانه نقدی نیاز ندارند نه ما بدبخت بیچاره ها که چشم امیدمون به این پول یارانه نقدی هست
پاسخ ها
زارع
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
کالا برگ رو به کسانی بدید که به یارانه نقدی نیاز ندارند نه ما بدبخت بیچاره ها که چشم امیدمون به این پول یارانه نقدی هست
زارع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
یارانه برای بدبخت ها هست قشیر ضیف هست گابرک بدی به آنها که یارانه نیاز ندارند
چند سوال از آقای کاظمی :
- آقای کاظمی طلب بازنشسته ها را که دو سال از زمان طلبشان میگذرد کی پرداخت میکنید
- آقای کاظمی طلب من در سال 99 رقمی بوده الان اگر انرا پرداخت کنی به ارزش 30 درصد رسیده این افت ارزش طلب بازنشسته ها به عهده کیست ؟
- آقای کاظمی دولت قبل هم از پرداخت یارانه بعنوان یک مصیبت یاد میکرد انوقت شما با دولت قبل چه فرقی داری؟
اقای کاظمی ...
مگه تو در بین مردمی اظهار نظر مبکنی؟؟ هر آدم عاقلی میداند که تزریق نقدینگی یعنی افزایش تورم !! کجا درس خواندید شماها ؟؟؟
شما این امار رو از کجا اوردی، مصوبه مجلس یعنی برگشت قیمتها به شهریور ۱۴۰۰ باید اجراییی بشه، این سیصد تومن هیچ ارزشی نداره حتی اگه سه برابر هم بشه، مردم هوشیارند، زمینه چینی برای دور زدن مجلس نکنید هر چند مجلس مستقلی نداریم و با یک اشاره عقب نشینی میکند مثل استیضاح که سریعا پس میگیرد یا مطرح نمیکند
کالابرگ یعنی رانت یعنی بازار سیاه
مگه تو این مملکت نظر مردم مهمه
اصلا مگه مردم به حساب میان؟؟؟؟؟
یک کلاس 10 هم می داند که نقدینگی و اسکناس در سطح جامعه باعث گرانی و تورم و فشار بیشتر باز به قشر ضعیف می شود. کالاهای اساسی را توسط فروشگاههای زنجیره ای توزیع کنید و بازرسی دقیق داشته باشید تا سوء استفاده و اختلاس نگردد.
اونقدر بی خبر از بازار و اوضاع مملکت هستند که خبر ندارن به اون پول یارانه یک کیلو میوه میدن. اینها اصلا توی ایران زندگی نمیکنن. هر از گاهی جلسه میذارن و اون اشخاص گلچین شده قبلی را دور خودشون میچینن میگن جلسه گذاشتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
واقعا اینها همه توی سوئیس زندگی می کنند.
فکر کنم دولت در پرداخت یارانه نقدی مانده دنبال راه فرار میکردد
استاد ۹۵ درصد مردم در شرایط فعلی تریجی یارانه نقدی را صلح میدانند واین خواسته اکثر مردم است ومجلس نباید خودسرانه تصمیم بگیرد تمام اجناس وحشتناک بالا رفتند
من با یارانه نقدی کرایه خونمو میدم. با کالا برک چیکار کنیم ؟؟
..
چطور افزایش قیمتها باعث افزایش پایه پولی نمیشه ولی افزایش حقوقها باعث میشه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر