بازدید 25554
معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به «تابناک اقتصادی» و خبرنگاران گفت

زیرساخت فنی اجرای کالابرگ الکترونیک از اول مهرماه آماده شد/ پایان تابستان؛ زمان تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی/ روزانه ۶ هزار تن آرد به نان تبدیل نمی‌شود/ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان یارانه آرد در هر ماه گم می‌شود

معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال تابناک اقتصادی مبنی بر اینکه چرا دولت به دنبال ارائه لایحه اصلاحی قانون بودجه در خصوص حذف شرط قیمت گذاری شهریورماه ۱۴۰۰ برای کالابرگ است، اظهار داشت: در خصوص جزئیات این لایحه باید سازمان برنامه و بودجه پاسخ دهد؛ اما آنچه الان مد نظر دولت است، همان قانون بودجه است.
کد خبر: ۱۱۳۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴ 20 August 2022

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی؛ سید محمد هادی سبحانیان، معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد، امروز شنبه ۲۹ مردادماه در نشست خبری، با اشاره به رشد اقتصادی بسیار پایین در یک دهه گذشته اظهار داشت: بین سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ رشد اقتصادی کشورمان حدود یک درصد بوده است. اگر ما سال ۱۴۰۰ را هم لحاظ نکینم، این عدد شاید به حدود نیم درصد برسد که نشان می دهد، کیک اقتصادی ما در یک دهه گذشته متاسفانه بزرگ نشده است.
 

در هشت سال گذشته رفاه مردم کاهش یافت؛ نقدینگی و تورم قد کشید

وی ادامه: در خصوص بحث درآمد سرانه کشور هم که به نوعی نشان دهنده میزان رفاه مردم است، ملاحظه می‌شود که متاسفانه طی دهه گذشته با کاهش ۳۲ درصدی درآمد سرانه مردم مواجه بودیم. به بیان دیگر نشان دهنده این است که فشار اقتصادی بر گرده مردم طی دهه گذشته افزایش پیدا کرده است. به همین ترتیب، می‌بینیم تشکیل سرمایه ـ چه در حوزه ماشین آلات و چه در حوزه  ساختمان ـ سیر نزولی پیموده است. این موضوع باعث شده تا عملا نتوانیم آن رشد اقتصادی که بر اساس قوانین هشت درصد برنامه ریزی شده بود را محقق بکنیم.

سبحانیان با اشاره به اینکه متغیر‌های پولی در کشور ما افزایش‌های قابل توجهی را تجربه کرده است، افزود: هم پایه پولی و هم نقدینگی طی هشت سال گذشته، رشد‌های بسیار بالایی داشته و حجم نقدینگی تقریبا از ۶۳۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۲، به حدود ۵ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور رسیده است. در شرایطی که تولید ما در کشور افزایش پیدا نکرده است، نتیجه‌ای جز افزایش بار تورم بر دوش مردم نخواهد داشت. به همین ترتیب، پایه پولی هم در کشور متاسفانه به دلایل مختلف از جمله افزایش کسری بودجه دولت‌ها و دست اندازی بانک‌ها به واسطه نظام بانکی ناسالم در کشور، با افزایش مواجه بوده است؛ بنابراین، آثار این دو مولفه در تورم مشخص شده است. در دهه گذشته، تورم‌های بالا و نوسانی را تجربه کردیم به ویژه در سال‌های اخیر، متاسفانه شیب افزایش تورم هم در کشور صعودی بوده است و این مساله برای مسئولان دولت جدید، جنبه هشدار داشت تا اگر نتوانیم رویکرد‌ها را اصلاح بکنیم و تغییر ریل در مسیر کشور ایجاد نکنیم، در نتیجه کشور با شرایط تورمی بیشتری مواجه خواهد شد.

وی افزود: طی هشت سال گذشته، بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی بالغ بر ۶۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و وابستگی صندوق‌های تامین اجتماعی به بودجه دولت افزایش‌های ۵۰ درصدی داشته است. بدهی دولت به نظام بانکی در این مدت (هشت سال گذشته)، افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی داشته است. بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به بانک مرکزی که همه این‌ها ریشه‌های افزایش پایه پولی و نقدینگی در کشور است در هشت سال گذشته بیش از ۴۷۰ درصد رشد داشته است. همچنین بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی، در این مدت بیش از ۱۳۰ درصد افزایش داشته؛ این‌ها مواردی است که در واقع ریشه‌های اصلی چالش‌های اقتصادی نظیر کوچک‌تر شدن سفره مردم است.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به هوشمندسازی اقتصاد و حکمرانی مبتنی بر داده در دولت سیزدهم اظهار داشت: علی رغم اجرای سیاست مردمی سازی یارانه ها، با یک دستور خوبی از سوی ریاست محترم جمهور در خصوص اینکه نباید قیمت دارو و نان در سال ۱۴۰۱ گران شود مواجه شدیم. مستحضرید که نان بر خلاف بسیاری از کالاها، اضافه مصرف شدنش به معنای این نیست که آن فرد دارای ثروت بیشتری است، بلکه شخصی که نان بیشتری مصرف می‌کند، تمکن مالی کمتری دارد.
 

نتایج مثبت حکمرانی مبتنی بر داده در دولت سیزدهم


سبحانیان در ادامه یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و اینکه مثلا یک کیسه آرد برای خبازی بسته به نوع آرد بین ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان بوده، در حالی که در بازار آزاد همان کیسه آرد تا ۷۰۰ تا۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت، در این وضعیت هیچ انگیزه‌ای برای نانوا وجود نداشت تا نان بپزد و به مردم بدهد؛ بنابراین، انگیزه خطا در این بستر ایجاد شد. در عین حال ما مواجه بودیم با این سیاست که قیمت نان نباید افزایش پیدا کند؛ بنابراین، ما یک طرح ابتکاری را به کمک سایر اجزای دولت در وزارت اقتصاد دنبال کردیم و آن این بود که ما باید یک سامانه و بستری داشته باشیم که بتواند میزان مصرف آرد را در کشور رصد و کنترل بکند، تا ما اطمینان حاصل کنیم آرد تحویلی به نانوا به نان تبدیل می‌شود و در عین حال قیمت نان را هم در طول سال ۱۴۰۱ ثابت داشته باشیم. الحمدالله در کمتر از سه ماه موفق شدیم این زیرساحت اطلاعاتی را مستقر کنیم. الان برای حاکمیت، کاملا حکمرانی مبتنی بر داده در حوزه آرد و نان قابلیت اعمال دارد که قبلا چنین چیزی وجود نداشت.

وی اظهار داشت: ما با استقرار این زیرساخت هم می‌توانیم خروج آرد از شبکه را رصد بکنیم و هم فعالیت نانوایان را امتیاز دهیم و حمایت کنیم و همچنین جلوی افزایش قیمت نان را بگیریم و مانع از انحرافات شویم.

در سه ماه گذشته، بیش از ۹۵ درصد مصارف و تراکنش‌های خرید نان را پوشش دادیم. سطح فراگیری طرح به این میزان افزایش یافته است. از بالغ بر ۷۴ هزار نانوایی که در سراسر کشور شناسایی شدند و قابلیت استقرار کارتخوان هوشمند را داشتند، بیش از ۷۲ هزار نانوایی به این کارتخوان‌های هوشمند که ابزاری است برای کنترل هوشمند یارانه آرد، مجهز شده اند.

۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان یارانه آرد در هر ماه گم می‌شود

 
معاون وزیر اقتصاد افزود: بر اساس این داده‌ها و اطلاعات، میزان آرد مورد نیاز ما برای پخت حدود ۱۰۰ میلیون قرص نان در روز (که الان مصرف روزانه در کشور است)، چیزی حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار تن است؛ یعنی به رغم اینکه متاسفانه بعضا کم فروشی‌هایی اتفاق می‌افتد و چانه‌ها استاندارد نیست، با این حال میزان آرد مورد نیاز روزانه در کشور، حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار تن است. در حالی که حدود ۲۴ هزار تن آرد در روز در کشور ما توزیع می‌شود. یعنی روزانه به طور متوسط ۶ هزار تن آرد در کشورمان توزیع می‌شود که به نان تبدیل نمی‌شود؛ این عدد در ماه، حدود ۱۸۰ هزار تن آرد می‌شود و با توجه به یارانه‌ای که ما به هر کیلو آرد پرداخت می‌کنیم، در ماه حدود ۲.۵ تا ۲.۷ هزار میلیارد تومان، یارانه آردی است که توسط دولت پرداخت می‌شود ولی تبدیل به نان و رسیدن به دست مردم نمی‌شود.

معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد افزود: تا به امروز اعمال حاکمیت و اعمال مدیریت برای این  مصارف خلاف تا حدودی انجام نشده است. به جهت اینکه هنوز تصمیمی در این رابطه گرفته نشده بود، ولی تصمیم قطعی ستاد اقتصادی دولت به سامان کردن این موضوع است. یعنی آرد به عنوان یک سرمایه‌ای که متعلق به همه مردم ایران است نبایستی در خارج از شبکه مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.
 

زیرساخت فنی اجرای کالابرگ الکترونیک از اول مهرماه آماده شد

سبحانیان در خصوص تعیین تکلیف کالابرگ الکترونیک اظهار داشت: دولت علاقه‌مند بود که موضوع کالابرگ را به همان شکلی که در قانون بیان شده بود اجرا کند، ولی زیرساخت‌های آن فراهم نشده بود؛ بنابراین در این شرایط دولت با مسئولیت مستقیم وزارت رفاه و همکاری بانک مرکزی، در حال پیگیری است. تا آنجایی که بنده اطلاع دارم زیرساخت‌های فنی کالابرگ آماده شده و حتی آمادگی لازم برای اجرای پایلوت کالابرگ الکترونیک در کشور برای برخی از قشرها وجود دارد. به همین دلیل آمادگی داریم تا اگر پایلوت با موفقیت انجام شود و در دولت به تصمیم برسد، انشاءاالله با نفع حداکثری و چالش حداقلی، موضوع کالابرگ را عملیاتی کنیم تا با کالابرگ الکترونیک برای رسیدن برخی از کالا‌های مشخص به دست مردم با قیمت‌های سال ۱۴۰۰ اقدام کنیم.

وی همچنین افزود: امکان دارد از یکم مهرماه امسال، طرح پایلوت کالابرگ الکترونیک اجرایی شود. این در حالی است که در دولت برخی از اقدامات تحولی را ابتدا به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا می‌کند و پس شناسایی نقاط قوت و ضعف آن آزمایش و تجربه، اجرای آن در سایر نقاط کشور را شروع می‌کند؛ بنابراین با توجه به اطلاعات دریافتی بنده از دوستانم در وزارت رفاه، با توجه به زیرساخت فنی آن، آمادگی برای اجرای پایلوت آن در کشور وجود دارد.

معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک اقتصادی مبنی بر اینکه چرا دولت به دنبال ارائه لایحه اصلاحی قانون بودجه در خصوص حذف شرط قیمت گذاری شهریورماه ۱۴۰۰ برای کالابرگ است؟ اظهار داشت: در خصوص جزئیات این لایحه بایستی سازمان برنامه و بودجه پاسخ دهد.
 
وی افزود: آن چیزی که الان مد نظر دولت است، همان قانون بودجه است. اگر هم تعلل یا تاخیری در اجرای قانون صورت گرفته صرفا مباحث فنی مربوط به کالابرگ است. واقعیت این است که ما نباید با هر سیاست حمایتی، مردم را به چالش و سختی بیندازیم؛ بنابراین تنها ملاحظه دولت در خصوص کالابرگ، آماده سازی زیرساخت‌های فنی بود. این در حالی است که زیرساخت‌ها فراهم شده، ولی کافی نیست، زیرا تا زمانی که پایلوت آن انجام نشود و موفقیت آن به اثبات نرسد، به نظر می‌رسد که اجرای آن چندان منطقی نیست. اما اینکه بر اساس قیمت‌های ۱۴۰۰ باشد یا خیر، تصمیم مجلس است که باید اجرای قانون را داشته باشیم مگر اینکه قانون اصلاح شود. فارغ از اینکه این کار امکان پذیر است یا خیر، نقد کارشناسی به آن وارد است یا نه، باید در نظر داشت که دولت خود را مکلف به اجرای قانون می‌داند، مگر اینکه قانون به هر نحوی اصلاح شود.

زمان تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی

 
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تابناک اقتصادی در خصوص اینکه تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی به کجا رسیده است با توجه به اینکه وزیر اقتصاد وعده تعیین تکلیف این حساب‌ها تا پایان سال را داده بود و رئیس سازمان امور مالیاتی وعده یک ماهه تا پایان مردادماه را اعلام کرده بود، اظهار داشت: بحث تفکیک حساب تجاری و شخصی در دستور کار وزارت اقتصاد، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی قرار دارد و معتقدیم که حتما باید برای عدم اجحاف در حق بسیاری از مردم و همچنین عادلانه سازی کردن نظام مالیاتی در کشور، این موضوع را دنبال کنیم. بر اساس آخرین اطلاعاتی که از بانک مرکزی دریافت کردم، گفته اند تا پایان شهریورماه انشاالله این اتفاق رقم خواهد خورد.
 
یک همکاری بسیاری خوبی بین بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی شکل گرفت تا شاهد باشیم در دوره زمانی وعده داده شده محقق شود. برخی از افراد فکر می‌کنند با استفاده نکردن از دستگاه کارتخوان و استفاده از کارت به کارت می‌توانند تخلفی انجام دهند و یا فرار مالیاتی داشته باشند، که این موضوع درست نیست و خودشان را به زحمت می‌اندازند. بر اساس قانون باید تفکیک حساب تجاری و شخصی در راستای عادلانه سازی نظام مالیاتی و کاهش فشار بر تولید و ترغیب فعالان اقتصادی به سرمایه گذاری است و ما حتما باید با گسترش چتر مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی، این مسیر را ادامه دهیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۷
ارد گم می شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
یارانه ای آرد با خود آرد فرق داره
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
دانشگاه و پادگانها چی پس؟ بیمارستانها ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
بپایید خودتان را گم نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
با این شیب تندی که رییسی گذاشته،
معاون وزیرش سال آینده یعنی 1402 وعده قیمت های 1401 را میده. پس خوشحال باشید هنوز 7 ماه مونده تا 1402.
نیاید کامنت بدین اینا مال دوره روحانیه، روحانی حداقل شیبش را گرفته بود. رییسی وعده اقتصادی داده بود که اقتصاد را به برجام گره نمی زنه، همون موقع ها وعده نمی داد.
عامری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
ارد دولتی 65 تومن نیمه دولتی 200 آرد دزدی 430 تومن و آرد آزاد 675 تومن.
نانوایی یک کیسه آرد را بفروشد درامد بیشتری دارد تا انکه نان بپزد. بک کیسه ارد 110 نان میشود 110 تومن 65 تومن پول آرد اجاره حقوق اب برق گاز را کم کن ننیجه ش
سود ندارد. بیشتر نانوایی ها یک سوم ارد را میفروشند. نصف سهمیه هم زیاد دیده ام. هرروز هرروز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
زمان تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی
این قانون از کجا آوردی بیشتر از یک مبلغ مشخص فساد را خشک و به سمت تولید می برد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
جناب معاون اقتصاد ، آرد که دست و پا ندارد که مثل

اختلاس گروهی و سیستماتیک ۹۲ هرار میلیارد تومانی

از حساب فولاد مبارکه به حساب هزار نفر از مسولان

خیلی خودی !!!!!؟ ریخته و آب از آب تکان نخورد !!!؟

اگر اجازه بفرمایید و از مدیران و معاونین دسته چهارم

و پنجم مربوطه تحقیق کنید

بسیار سریع و راحت به حقیقت تلخ فساد افسار گسیخته و سیستماتیک در اداره آرد و نان کشور

هم خواهید رسید و فقط نباید بترسید و شجاع باشید

البته اگر اصلا اراده ای داشته باشید و اجازه اش را

صادر بفرمایند انشاالله
حساب مدیر ساختمان چه باید باشد؟
در ساختمان ما هر ماه ۵ میلیون تومان بابت هزینه شارژ و آب و برق و گاز و خدمات اسانسور و شوفاژ خانه به حساب مدیر ساختمان واریز می شود.
تکلیف چیست؟

تابناک لطفا پیگیری کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
چه ربطی به این مطلب داشت آخه
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
گردش حساب ش ه خب . راست می گه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
مشکل اینجاست این مسائل توی کل دنیا حل شده هست ولی مسئولین ما دنبال راه حلی میگردند که به خودشون اسیب نزنه
شماها کلا چترباز هستید و تو این سالها همواره برای این مردم بدبخت چتر باز کردید
قدیما اصلا اینجوری نبود اما سالهای ساله که هر چی بگیر و ببندهاتون بیشتر میشه زیرابی رفتن ها هم بیشتر میشه!!!
متاسفانه کسانی در صندلی قدرت نشسته اند که فکر میکنند که هر چه مردم را فقیرتر کنند به خدا نزدیکتر میشوند . مسولین نا منتخب مردم که جز تصویب مالیاتهای جدید و گرفتن پول از مردم به هر بهانه ای . حتی حجاب را هم دارند پولی میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
نادر حرفی که گفتی درست نیست مسوولان در حال تلاش اند مردم هم باید کمک کنند. الان خیانت و گرانفروشی و احتکار و ... بین مردم رایج شده است این را باید به کی بگیم؟
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
اقای ناشناس شما که در مورد گرانی میگوید ایا میدانستید که از تولید چیزی تا به دست مصرف کننده برسد 10 بار ارزش افزوده گرفته میشود فکر نمیکنی که باعث گرانی خود مسولین هستند
متاسفانه عدم نظارت دقیق وعدم برخورد قاطع بر نانوایی ها که رزق غالب ملت دردست انهاست باعث شده که علاوه بر قاچاق ارد یارانه ای بعناوین مختلف کم فروشی وگران فروشی بکنند بطوریکه هیچ اعتراضی را از مصرف کننده پذیرا نیستند وجواب هر اعتراضی را باخشنونت بی ادبی پاسخ می دهند .وهرروز امتیاز نانواایی ها سر به فلک می کشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
اگر نان را کیلویی بفروشند دیگر نمی توانند کم فروشی کنند
والله مردم دارند منفجر میشوند . امیدوارم که مسولینی که باعث فقر مردم و گرانی کالاهای مصرفی مردم هستند وقتی که مردم منفجرشدن همین طور ثابت کلام بمانند
مسولین کشور دارند با کشورهای اروپایی در گرفتن مالیات رقابت میکنند و در دادن امنیت برای مردم نه مسولین با کشورهای جهان چهارم رقابت میکنند . مسولین مثل عنکبوت به مال مردم چسبیده اند
اقا اگر درامد در هر صنفی عادلانه باشد دزدی صورت نخواهد گرفت فقر باعث تمام بدبختیها ست .
..............
این وضع فساد اقتصادی ناشی از عجز مدیریتی هست
آمو من عضو تیم مربوط به کارت سبز بودم که بعدا اسمش شد کارت سوخت . آنموقع به ما می گفتند که این کارت برای این است که نشان دهیم که بنزین نیامده به کشور قاچاق می شود. آرد هم همینطور است . دنبال نانوای زحمتکش نباشید . آن بالا ها بگردید
اگه میگین که برجام امضا میشه پس چه نیازی به کوپن هست
تمام تلاشمون رو میکنیم به شما مالیات ندیم چون پول زحمت کشیده ما رو ازبین میبرین و یک قرون خرج خودمون نمی شود و
بنده فدایی دکتر رئیسی در هر مکان و هر زمان آماده شهادت در راه آرمان های این مرد بزرگم
دوباره داستان تکراری
دوباره توجیهات تکراری و نخ نما
دوباره زمینه چینی برای گرانیهای بیشتر
...
این سیستم یارانه کپن از اول اشتباه بود باید همه چیز ازاد بشه مثل همه کشورها و حقوق ها هم همین طور
میفرمایند نان گرون نشده که دروغی بزرگ می باشد در مازندران نان سال 1401 گرون شد تقربیا 30درصد نان گرون شد نمونه از دروغگویی های مسولین مملکت
دوما شما ارز 4200برداشتید همه اجناس بالا 50در صد گرون شدن حالا می خواین کپن بدین برای چهار قلم کالایی که به گفته شما گرون شده این هم دروغگویی بعدی دولت
سوما یارانه بنزین و معیشت تلکیفش چی میشه احتمالا یه دورغ دیگه ایی که قرار بگن

وای برما که خودمون باعث و بانیش بودیم
استارت گرانی نان.مردم باید هزینه عدم انحام وظیفه نهادهای مسوول رو با گرانی همه چیز پرداخت کنند
در قرن ۲۱ در ایران با این همه ادعا اقتصاد کوپنی واقعا جای تقدیر لز مسوولان و دست‌اندرکاران اداره مملکت دارد
فقط این هشت سال ما تورم داشتیم؟؟؟؟؟؟
تو جیب ما که نرفته ببینید کدوم یکی از شما داره به جیب میزنه
نيازى ب اين طرح هاى نان و كارتى و...نيست همون آرد رو ب قيمت آزاد ب نانوا بدن و مابه التفاوت نرخ دولتى و آزاد رو بحساب سرپرست خانوار
كالابرگ الكترونيك هم مردم تمايلى بهش ندارند و خود اين كالابرگ و عوامل داخلى اون فسادزاست
نمی دانم چرا داروغه های زمان فکر میکنند که رابین هود هستند ولی به جای گرفتن اموال مسولین که به ناحق از بیت المال بدست اورده اند به جان مردم افتاده اند و گرفتن مالیات را حق خود میدانند
آقایان که فکر میکنید فناوری حلال مشکلات است حداقل از اتفاقات اخیر باید متوجه میشدید امور عمومی مردم را نباید اینقدر به زیرساختهای نا امن و ناپایدار فناوری گره زد این آسیب پذیری ها وقتی موجب اختلا در زندگی روزمره مردم شود تبدیل به تهدید میشوند . آقای پدافند غیر عامل پیشگیری از اینجاست . فردا شبکه وقفه پیدا کند مردم برای خرید نان دچار مشکل میشوند.
متاسفیم برای وضعیت فعلی مملکت و نگران آینده ایم.
زیر ساخت فنی کالابرگ...
واقعا چشمتون روشن . چشم انداز سال هزار و چهارصد و چند همین ابتکارات بی مثالتون بود ؟
واقعا شما رو از چی ساخته اند که ذره ای حیا در اون نیست ؟
بعد از چهل و چهار سال وعده دروغ ، تازه دارین زیر ساخت کوپن درست می کنید ؟
خوب به سلامتی بر میگردیم به اقتصاد کوپنی دوران پر افتخار جنگ تحمیلی
در دایره تصمیم گیری و قدرت ما نقطه پرگاریم .....................
طی دو ماه اخیر قیمت جهانی مواد غذایی از جمله روغن و آرد نزولی بوده. چرا در ایران پس کاهش ندادید؟ نمیشه که اقلام مصرفی و خدمات را بالاتر از نرخ جهانی به مردم بدید ولی حقوق و دستمزد غیر قابل قیاس حتی با کشورهای همسایه.
واقعا عدد 6 هزار تن را درک می کنند این یعنی در هر استان روزانه 20 کامیون 10 تن ارد گم می شود این در حالیست که معمولا کارخانه های تولید ارد سیستم توزیع و نانوایی ها مشخص و ثابت هستند
رفاه الان رو هم داریم می بینیم !!!!!!!!!!!
زیرساخت فنی اجرای کالابرگ الکترونیک از اول مهرماه آماده شد

با توجه به اینکه این موضوع در آینده قراره اتفاق بیفته باید می نوشتید

**زیرساخت فنی اجرای کالابرگ الکترونیک از اول مهرماه آماده می شود**

لطفابرخی مواقع خبری را کی می خواهید بنویسید بدید به ویراستار ادبی
رد این اردها را باید در ادارات دولتی و کارخانه های مسوول تولید و توزیع گرفت . سهمیه نانوایی ها انقدر نیست که روزانه این همه ارد را بتوانند وارد بازار ازاد کنند. مردم اگر یک نانوایی یک نوبت پخت نکند و یا زودتر از معمول به پخت پایان دهد پیگیر می شوند و حتی به مراکز مسوول شکایت می کنند.
نانوایی محله ما با بداخلاقی و پایین آوردن کیفیت نان دنبال این هست که ضمن باز نگه داشتن مغازه نان کمتری بفروشد. متاسفانه هر کس در این شرایط برای خودش حق دزدی قائل است و بجز حق ایشان هیچ چیزی اهمیت ندارد. اینچنین مردمی هستیم ما... بیچاره مردمی که جز پول نان ندارند باید ریخت نانوای خشمگین را که گویی حق پدرش را میبرند هم بعد از ایستادن در صف طولانی تحمل کنند. امیدوارم این وضع زودتر تمام شود. نان را آزاد کنند و به مردم یارانه نان بدهند. کار سختی نیست...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار