بازدید 82029
با صد و هفتاد و ششمین روز حمله روسیه به اوکراین

هشدار روسیه درباره فاجعه اتمی «تصادفی»/ تهدید ناتو به مداخله نظامی در کوزوو/ پیشنهاد اردوغان به زلنسکی برای دیدار با پوتین/ورود جنگنده های روسیه به حریم هوایی فنلاند

صد و هفتاد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷ 18 August 2022

تهدید ناتو به مداخله نظامی در کوزوو/ پیشنهاد اردوغان به زلنسکی برای دیدار با پوتین/هشدار جدی ترکیه به ناتو درباره سوئد و فنلاند

بین الملل تابناک: صد و هفتاد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

هشدار بورل درباره لحظات خطرناک جدید در اروپا
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۲۳:۰۹

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفت که پس از حمله روسیه به اوکراین با لحظه خطرناکی در قاره اروپا مواجه هستیم.

وی در ادامه سخنانش به تنش میان صربستان و کوزوو نیز اشاره کرد و گفت سران صربستان و کوزوو در جریان نشست بروکسل به توافقی نرسیدند اما موافقت کردند که گفت‌وگوها را طی روزهای آتی ادامه دهند.

صربستان، کوزوو را که بعد از بحران بالکان از یوگسلاوی جدا شد یکی از استانهای خودمختار خود می‌داند اما کوزوو خود را یک جمهوری مستقل تلقی می‌کند.

تنشهای اخیر پس از آن آغاز شد که مقامات کوزوو به مالکان وسایل نقلیه با پلاک صربستان دستور دادند هنگام ورود به کوزوو آنها را به پلاک موقت تغییر دهند. به دنبال این مسئله، صدها صرب تبار تظاهرات را آغاز و تردد در گذرگاه های مرزی را مسدود کردند.

90 درصد جمعیت 1.8 میلیون نفری کوزوو آلبانیایی تبار بوده و پنج درصد آنها صرب تبار هستند.

حدود 50000 نفر از آنها در شمال کوزوو در نزدیکی مرز با صربستان زندگی می کنند و مابقی آنها که تعدادشان به 40000 نفر میرسد ساکن جنوب رودخانه ایبار بوده و از شماره پلاکهای صادر شده توسط دولت کوزوو استفاده می کنند.

به دنبل تنش بین صربستان با کوزوو ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد آمادگی دارد اگر اوضاع در کوزوو رو به وخامت بگذارد، دست به مداخله بزند. وزارت خارجه روسیه نیز به این تنش واکنش نشان داد و «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه از آمریکا و اتحادیه اروپا خواست از اقدامات تحریک آمیز علیه صرب‌ها خودداری کنند.

هشدار روسیه درباره فاجعه اتمی «تصادفی»
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۲۲:۱۴

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه درباره اقدام اوکراین به ایجاد «تصادف جزئی» در نیروگاه اتمی زاپوریژیا به طور هم‌زمان با سفر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به این کشور هشدار داد.

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای نیوز»، «ایگور کریلوف» فرمانده نیروهای دفاع شیمیایی، زیستی و رادیواکتیو روسیه گفت، سامانه پشتیبانی نیروگاه اتمی زاپوریژیا واقع در جنوب شرق اوکراین که تحت کنترل نیروهای روس است به‌خاطر حملات راکتی اوکراینی‌ها آسیب دیده است.

این مقام نظامی روس هشدار داد، در صورتی که حادثه دیگری در این نیروگاه اتمی رخ دهد، مواد رادیواکتیو ، شماری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، لهستان و اسلواکی را آلوده خواهند کرد.

در همین حال کریلوف هشدار داد کی‌یف و برخی کشورهای غربی در حال تدارک دیدن «تحریکاتی» در زمینه ایجاد یک حادثه «تصادفی» انسانی هستند.

دیدار زلنسکی و دبیرکل سازمان ملل در اوکراین
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۲۱:۱۳

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه در شهر «لِویو» دیدار کردند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، زلنسکی پس از دیدار با گوترش گفت: «درباره تداوم هماهنگی‌ها در زمینه اجرای طرح انتقال غلات به توافق رسیدیم».

رئیس جمهور اوکراین افزود: «سازمان ملل باید امنیت و غیرنظامی سازی نیروگاه اتمی زاپوریژیا در اوکراین را تضمین کند».

علاوه بر دبیرکل سازمان ملل متحد، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که کشورش یکی از طرفین طرح انتقال غلات اوکراین از طریق کوریدورهای امن بود نیز مهمان زلنسکی در اوکراین است.

هم‌زمان با این دیدارها، «ایگور کریلوف» فرمانده نیروهای دفاع شیمیایی، زیستی و رادیواکتیو روسیه گفت، سامانه پشتیبانی نیروگاه اتمی زاپوریژیا واقع در جنوب شرق اوکراین که تحت کنترل نیروهای روس است به‌خاطر حملات راکتی اوکراینی‌ها آسیب دیده است.

این مقام نظامی روس هشدار داد، در صورتی که حادثه دیگری در این نیروگاه اتمی رخ دهد، مواد رادیواکتیو ، شماری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، لهستان و اسلواکی را آلوده خواهند کرد.

پولیتیکو: ماه گذشته ۶ کشور مهم اروپا هیچ کمکی به اوکراین نفرستادند
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۲۰:۳۹

نشریه «پولیتیکو» در گزارشی نوشته، ۶ قدرت اصلی اتحادیه اروپا در ماه گذشته میلادی (جولای) هیچ کمکی به اوکراین نرسانده‌اند.

در این گزارش آمده است، عدم کمک این ۶ کشور مهم اروپایی به اوکراین نشانگر این است که با وجود تغییرات تاریخی در سیاست‌های دفاعی اروپا، کمک‌های نظامی به اوکراینی‌ها رو به کاهش است.

بر اساس داده‌هایی که پولیتیکو به دست آورده است، انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و لهستان آن طور که وعده داده بودند به اوکراین کمک نکرده‌اند و مقامات کی‌یف نیز مکرراً گفته‌اند قدرت‌های بزرگ اروپایی، مانند آمریکا متعهد به ارسال کمک‌ها نیستند.

به نوشته پولیتیکو، شماری از کارشناسان نظامی و اعضای پارلمان اروپا نیز به طور فزاینده‌ای این مسئله را منعکس کرده‌اند.

«کریستوف تربیش» مدیر گروه «ردیابی کمک‌های اوکراین» می‌گوید، داده‌های به دست آمده توسط این نهاد نشان می‌دهند تعهدات اروپا در قبال ارسال کمک نظامی به اوکراین از پایان ماه آوریل روندی کاهشی داشته است.

این تحلیلگر اروپایی همچنین گفته است: «علی‌رغم اینکه جنگ در حال ورود به مرحله‌ای جدید است، طرح‌های ارسال کمک‌های جدید رو کاهش گذاشته‌اند».

پالتیکو افزود، گرچه هفته گذشته در نشستی که در پایتخت دانمارک برای جمع‌آوری کمک به اوکراین برگزار شد، کشورهای شرکت‌کننده مجموعاً یک و نیم میلیارد یورو اهدا کردند اما این مبلغ به گفته تربیش «در مقایسه با کنفرانس‌های قبلی بسیار ناچیز است».

تربیش گفت، اتحادیه اروپا در بودجه احیای اقتصادی بعد از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، ۸۰۰ میلیارد دلار گنجاندند اما کمک‌های آن‌ها به اوکراین در مقابل این مبلغ بسیار اندک است.

«آرتیس پابریکس» وزیر دفاع لتونی اخیراً به پالتیکو گفته است: «اگر می‌خواهیم جنگ در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمام شود، [سران اروپا] باید از خود بپرسند آیا اقدام کافی انجام داده‌اند».

پالتیکو در حالی بر لزوم افزایش کمک‌ها به اوکراین تأکید می‌کند که مقامات روس بارها هشدار داده‌اند، ارسال این کمک‌ها فقط جنگ را طولانی‌تر می‌کنند.

رویترز: روسیه شاهد رشد ۳۸ درصدی درآمد صادرات انرژی خواهد بود
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۷:۱۶

خبرگزاری رویترز گزارش داد که افزایش حجم صادرات نفت همراه با افزایش قیمت بنزین، درآمد روسیه را از صادرات انرژی در سال جاری به ۳۳۷.۵ میلیارد دلار افزایش می دهد که نسبت به سال ۲۰۲۱ رشد ۳۸ درصدی را نشان می دهد.

بر اساس یک سند وزارت اقتصاد روسیه که توسط خبرگزاری رویترز مشاهده شده است، جهش درآمدها در صورت تحقق به تقویت اقتصاد روسیه در مواجهه با امواج تحریم‌های غرب کمک می‌کند.

براساس این گزارش، در زمانی که اقتصاد روسیه دچار رکود شده است و تورم استانداردهای زندگی را کاهش می دهد، پول نقد حاصل از درآمد صادرات انرژی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در تامین هزینه های نظامی یا افزایش دستمزدها و حقوق بازنشستگی کمک می کند.

طبق سند وزارت اقتصاد، درآمد صادرات انرژی روسیه در سال آینده به ۲۵۵.۸ میلیارد دلار خواهد رسید که همچنان بالاتر از رقم ۲۴۴.۲ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ است.

روسیه پس از محدودیت‌های مرتبط با تحریم‌ها و همزمان با افزایش خرید مشتریان آسیایی، شروع به افزایش تدریجی تولید نفت خود کرده است که همین امر باعث شد تا مسکو پیش‌بینی‌های خود را برای تولید و صادرات تا پایان سال ۲۰۲۵ افزایش دهد.

ورود جنگنده های روسیه به حریم هوایی فنلاند
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۶:۵۸

وزارت دفاع فنلاند دو جنگنده میگ ۳۱ روسیه را متهم کرد که امروز صبح حریم هوایی این کشور را در نزدیکی شهر ساحلی پوروو (Porvoo) نقض کردند.

 خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های فنلاندی نوشت که ساعت ۶:۴۰ به وقت محلی دو جنگنده مزبور حین پرواز به سمت غرب، به مدت دو دقیقه و به عمق یک کیلومتر وارد حریم هوایی فنلاند شدند.

خبری در مورد اقدام احتمالی نیروی هوایی فنلاند در بیرون راندن این جنگنده ها منتشر نشده است.

در بیانیه وزارت دفاع فنلاند تنها به این نکته اشاره شده که نیروی هوایی این کشور میگ های روس را شناسایی کرده و مرزبانی در حال انجام تحقیق در مورد این حادثه است.

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرده بود که سه جنگنده میگ ۳۱ مسلح به موشک های مافوق صوت کینژال (Kinzhal) را به منطقه کالینینگراد که در سواحل دریای بالتیک قرار داشته و بین کشورهای لیتوانی و لهستان محصور است، اعزام کرده است.

روسیه: در صورت ادامه حملات، نیروگاه اتمی زاپروژیا را تعطیل می‌کنیم
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۶:۵۸

وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، اگر نیروهای اوکراینی به بمباران اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا ادامه دهند، این تاسیسات اتمی واقع در جنوب اوکراین تعطیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ایگور کریلوف» رئیس نیروی حفاظت بیولوژیکی، شیمیایی و تشعشعات روسیه در کنفرانسی خبری گفت: سیستم‌های پشتیبانی نیروگاه اتمی زاپروژیا در نتیجه بمباران‌ها دچار آسیب شده‌اند. اگر اتفاقی در این نیروگاه رخ دهد، مواد رادیواکتیو تا آلمان، لهستان و اسلوواکی پخش خواهند شد.

نیروگاه اتمی زاپروژیا در مارس سال جاری میلادی به تصرف نیروهای روسیه درآمد. این نیروگاه به خط مقدم درگیری‌ها نزدیک است و در هفته‌های اخیر بارها مورد حمله قرار گرفته است. روسیه و اوکراین دائما یکدیگر را مقصر حمله به این نیروگاه می‌دانند.

درخواست آمریکا برای تشکیل جلسه شورای امنیت درباره اوکراین

منابع خبری از درخواست آمریکا و چند کشور دیگر برای برگزاری نشستی در شورای امنیت به منظور بررسی وضعیت اوکراین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، منابعی در شورای امنیت اعلام کردند که آمریکا، آلبانی، فرانسه، انگلیس، ایرلند و نروژ خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد اوکراین شده‌اند.

طبق گفته این منابع، کشورهای مذکور و در رأس آنها آمریکا خواستار برگزاری این نشست در تاریخ ۲۴ اوت (دوم شهریورماه) شده‌اند.

این منابع درباره دستور کار این نشست نیز گزارش دادند که در آن شش ماه عملیات نظامی روسیه در اوکراین مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد اردوغان به زلنسکی برای دیدار با پوتین

یک رسانه ترکیه‌ای درباره دستورکار دیدار رؤسای جمهور ترکیه و اوکراین اعلام کرد که قرار است رجب طیب اردوغان به ولودیمیر زلنسکی دیدار با رئیس جمهوری روسیه را پیشنهاد دهد.

شبکه تلویزیونی ترکیه‌ای "A Haber" امروز (پنج‌شنبه) با اشاره به دیدار قریب‌الوقوع سه‌جانبه میان آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: پیشبینی می‌شود که اردوغان در دیدار با زلنسکی در شهر لویو، برنامه‌ریزی یک دیدار میان رئیس جمهور اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را پیشنهاد دهد.

رسانه‌های ترکیه ساعاتی قبل اعلام کردند که اردوغان ترکیه را به مقصد لویو ترک کرده است تا در نشست سه جانبه با زلنسکی و گوترش در این شهر شرکت کند.

گوترش نیز شامگاه چهارشنبه وارد شهر لویو شد.

هشدار جدی ترکیه به ناتو درباره سوئد و فنلاند

وزیر دادگستری ترکیه هشدار داد، در صورتی که فنلاند و سوئد متهمان تحت تعقیب را به ترکیه مسترد نکنند، روند عضویت آنها در ناتو متوقف خواهد شد.

 روزنامه ملیت چاپ ترکیه به نقل از بکر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه نوشت: سوئد و فنلاند تا الان به درخواست‌های ترکیه برای استرداد متهمان تحت تعقیب عمل نکرده‌اند و در صورتی که به این درخواست‌ها پاسخ ندهند، روند عضویت‌شان در ناتو متوقف خواهد شد.

این روزنامه ترکیه‌ای در ادامه نیز به نقل از بوزداغ نوشت: تصمیم مثبت ترکیه در این خصوص به معنای آن نیست که روند الحاق سوئد و فنلاند به ناتو تمام شده است، بلکه تنها به معنی قصدی برای شروع این روند است و اگر شما به تعهداتی که در توافقنامه به ترکیه دادید، عمل کنید، ترکیه نیز به تعهدات خود عمل خواهد کرد. اگر شما به آنچه تعهد دادید عمل کنید، ما با عضویت شما موافقت خواهیم کرد و برعکس اگر عمل نکنید، این روند متوقف خواهد شد. تا این لحظه دولت‌های سوئد و فنلاند طبق انتظارات ترکیه، به درخواست‌های استرداد پاسخ نداده‌اند.

فنلاند و سوئد ۱۸ مه سال جاری میلادی به دنبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین درخواست‌هایی را برای پیوستن به ناتو به دبیرکل این ائتلاف ارائه کردند.

در ابتدا ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو، آغاز روند بررسی این درخواست‌ها را متوقف کرد اما بعدها در تاریخ ۲۹ ژوئن سال جاری میلادی با سوئد و فنلاند یادداشت امنیتی را امضا کرد که در آن تمامی نگرانی‌های آنکارا در خصوص فعالیت‌های مخالفانش در این دو کشور لحاظ شده بود و این دو کشور متعهد شدند این مخالفان را به ترکیه تحویل دهند تا در مقابل ترکیه نیز با پیوستن این دو کشور اروپایی به ناتو مخالفت نکند.

تهدید ناتو به مداخله نظامی در کوزوو

علی‌رغم هشدارهای روسیه به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره دخالت در تنش‌ها بین صربستان و منطقه خودمختار کوزوو، این ائتلاف نظامی اما به اظهارات تحریک‌آمیز درباره مداخله نظامی ادامه می‌دهد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو شامگاه چهارشنبه در آستانه گفتگوهای اتحادیه اروپا با کشورهای غربی بالکان، گفت در صورت تشدید تنش‌ها بین کوزوو با صربستان، نیروهای حافظ صلح این ائتلاف نظامی را در کوزوو افزایش خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، استولتنبرگ پس از گفتگو با «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان در بروکسل، طی نشست خبری اظهار داشت: «ما اکنون یک ماموریت مهم داریم، حضور نظامی در کوزوو با حدود ۴ هزار سرباز».

وی در این‌باره توضیح داد: «در صورت نیاز، ما نیروها را جابجا خواهیم کرد، آنها را در جاهایی که نیاز است مستقر خواهیم کرد و حضور خود را افزایش خواهیم داد. ما هم‌اکنون حضور در شمال را افزایش داده‌ایم. ما آماده‌ایم تا کارهای بیشتری انجام دهیم».

به نوشته رویترز، تنش‌ها بین صربستان و کوزوو در ماه جاری زمانی شعله‌ور شد که دولت این منطقه خودمختار گفت که صرب‌های ساکن شمال را که مورد حمایت بلگراد هستند و نهادهای کوزوو را به رسمیت نمی‌شناسند، ملزم می‌کند تا از پلاک خودروهای صادر شده در این حکومت استفاده کنند.

اوضاع پس از آنکه «آلبین کورتی» نخست وزیر کوزوو، با به تعویق انداختن این قانون تا یکم سپتامبر موافقت کرد، آرام شد. کوزوو در سال ۲۰۰۸، تقریبا یک دهه پس از شورش علیه دولت بلگراد، به حالت حکومت خودمختار درآمد.

با این حال، صربستان از نظر قانونی هنوز کوزوو را بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک خود می‌داند. این کشور افزایش تنش ها و درگیری‌ها در این منطقه را رد می‌کند و کوزوو را به پایمال‌کردن حقوق اقلیت صرب‌های ساکن در آن منطقه متهم می‌کند.

اظهارات دبیرکل ناتو در حالی است که پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با غیرمنطقی توصیف کردن خواسته‌های دولت خودمختار کوزوو، گفت روسیه به‌طور کامل از صربستان حمایت می‌کند.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵۲
همین دخالت ناتو در کوزوو هم اشتباه بود من به صربستان حق میدم علیه ناتو باشد با قضایای جنگ بالکان البته خود صربستان هم کم نسل کشی نکرد سر مردم بدبخت بوسنی و همین طور استان کوزوو باز هم میگم نزارید پوتین از جنگ فرار کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
صربستان خوب کاری کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
بیشترنظراتی که بانام داده میشود بخصوص نام های اینچنینی نام واقعی نظردهنده نیست واکثراًاین نظرات ازطرف کسانی داده میشود که نامهای نامانوس گاهاًغیرایرانی دارند تابناک که نظرات باهرنام مستعاری رامنعکس میکند بهتراست این نظرراهم منعکس کنند
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
دوست عزیز ساعت هشت هجده دقیقه صبح چرا من باید نام غیر ایرانی داشته باشم اگر روزی ناتو به اسم حمایت از اقلیت تجزیه طلبی در همین ایران خودمان حضور نظامی پیدا کنه و اون نقطه را مستقل کنه و بیست سال مستقل باشه وباز هم بخواد از تو بگیره تو چه طور رفتار میکنی اتفاقا من با اسم واقعی خودم نظر میدم چون سری بی باک دارم دوست داری باور کنی کسی مثل من وجود داره به شهر زادگاه من بیا تا منو را از نزدیک ببین
تمام رفتار روسیه و شخص پوتین حکایت چنگ زدن فرد غریق در باتلاق را دارد.قدرت روسیه فعلی از شوروی بیشتر تر نبوده و نیست اما به دلیل اقتصاد ضعیف چندپاره شد.روسیه بعد از فروپاشی شوروی اگر هم آبرویی پیدا کرد فقط و فقط به دلیل بازگشت به جامعه جهانی و ارتباط با غرب به خصوص امریکا،فرانسه و آلمان بود.اکنون که غرب کمر همت به نابودی روسیه به وسیله جنگ اصلی که همانا تحریم اقتصادی همه جانبه روسیه است،گرفته لذا دیر یا زود سرنوشت شوروی برای روسیه هم تکرار خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
باشه غربگدا تو فکر کن پوتین غرق شده اما این زلنسکی غربگداست که خواب و خوراک نداره و شبا کابوس می بینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
مسکل توباروسبه چیست،باباترامپ پیمان شکن نامردقاتلت وپمپودوست داری،کهرورودواکسن به ایران ممنوع کرد وروسبه وچین ایران راسرشارازواکسن کردندایرانی اصیل غیرت دارد محبت رابامحبت جواب میدهددرود برپوتین قهرمان وحامیانش لعنت بردشمنان پوتین ،،،دشمنان پوتین دشمنان روسیه چین ایران بایددرچاه فاضلاب دفن شوندوهمه دشمنان ما خاین ومزدورپمپ و ،،،هستند،درود برحامیان پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
تحلیل آبکی رو از کجا آوردی !؟
تحلیل کردن باید منطقی باشه نه با غرض ورزی و چشم پوشی از واقعیات.
زنده باد ولادیمیر پوتین
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
مرگ برپوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
خاک بر سر ولادیمیر پوتین
دکتر اصانلو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
سلام
لطفا کمی مطالعه ی ژئو پولیتیکی و جامعه شناسانه ی خود را افزایش دهید تا ربط مستقیم قدرت روسیه ی فعلی به اتحاد با غرب رو ندید. بعد در مورد درآمد سرانه و تولیدات ناخالص و خالص داخلی روسیه فدرال تحقیق کنید و سپس با شوروی مقایسه بفرمایید و زین پس نظر خودتون رو ارائه بفرمایید دوست
عزیز
برای تحلیل یک کشور توسعه نیافته در باب انسان شناسی و مردم و فرهنگ شناسی و آشنایی با نقاط حساس و جغرافیای سیاسی و ارتباط مستقیم و غیر مستقيم روابط بین الملل، تامل و تعمق و تفکر باید کرد، این که دیگه یک کشور ابر قدرت جهانی با وسیع ترین و عریض ترین کشور دنیا با ذخایر بزرگ انرژی و معدنی و به تبع بزرگی جغرافیایی اش، ارتباط با بسیاری از کشورها من جمله چین و ژاپن و کره شمالی و در خاورميانه رفیق شفیق ایران ، یکی از قدرت های منطقه ست، جای خود دارد و به آسانی نمیشه تحلیل کرد

جالبه بسیاری از تکنوکرات ها و ژنرال های به نام روسیه، تحلیلی از آینده ی خود یا عواقب کار خود ندارند ولی شما در ۱-۲ دقیقه و در چند خط روسیه فدرالی رو تحلیل کردید، اونم چه تحلیل ژرفی

التماس تفکر
وطندوست
| France |
۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
تصورشمانسبت به روسیه کاملا اشتباه است.نه غرب،غرب سابق است ونه روسیه، شوروی سابق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
لعنت و نفرین به پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
زنده باد پوتین
اگر‌ پوتین‌ مثل‌ بولدزر‌ به‌ اکراین‌ حمله‌ نمیکرد‌ بایدن‌ لعنتی‌ هم از این غلطها‌ بخودش‌ اجازه‌ نمیداد‌ !
پوتین‌ با حمله‌ غیرقانونی‌ و قلدرمابانه‌ به‌ اکراین‌ مستقل‌ دنیا‌ را بسمت‌ نا امنی‌ هل‌ داد‌ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
اوکراین مستقل؟ پس چرا داشت انبار ناتو میشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
باید یکی جلوی نقشه امریکا و غرب وای میستاد
اونا سیاست های مستعمرانه خود رو در پیش دارند و روسیه متوجه شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
احتمالاً پیاده نظام‌های آمریکایی دست بکار شدن.
خسته نباشید
آمریکا کارش تمام است این را کاملا مطمئن باشید .
زنده باد ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین .
هرکی ب فکر خویشه ، کوسه ب فکر ریشه
هر کشوری و بخصوص هر ابرقدرتی ب فکر افزایش قدرت و افزایش کشورهای زیر سلطه خودشه
آمریکا فقط از طریق جنگ، کودتا و روش سخت
چین از طریق سرمایه گذاری و وابستگی اقتصادی
روسیه ک کوچکتر از 2 ابرقدرت دیگه است مجبور شده خودی نشون بده ولی این خرس پیر اینقدر ضعیف شده ک نمیتونه ب راحتی گذشته حریفان رو ب زانو دربیاره
چطور ایران وقتی اذربایجان داشت پایگاه نظامی به اسراییل میداد ایران به تکاپو افتاد ،زمانی که شوروی در کوبا موشک اتمی مستقر کرد امریکا کوبا محاصره کرد با گفتگو شوروی موشکاش از کوبا جمع اوری کرد و امریکا هم موشکاش از ترکیه و اروپا جمع کرد اما اوکراین شده بود محل مانور سلاحهای امریکایی و ناتو
چرا با این ادبیات از صربستان دفاع می‌کنید؟ مگه همین چند سال پیش سپاه با صرب‌ها تو بوسنی نمی‌جنگید؟
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
من کاری به اقدامات سپاه در بوسنی ندارم ولی کوزوو بخشی از خاک صربستان است که غیر قانونی مستقل شده اونم با دخالت خارجی
زنده باد ولادیمیر پوتین
مرده باد ولادیمیر زلنسکی
زلنسکی اگه میخای سالم بمونی دور اردوغان ترکیه رو خط بکش
طبق امار ماه اگوست درامد روسیه از محل فروش نفت و گاز ۳۸ درصد اضافه شده واسه چی توافق کنه زلنسکی هم که تا اربابش فرمان نده دنبال توافق نیستن بیچاره مردم اکراین که گیر یه سیاستمدار بی تجربه و جوون افتادن.
فراموش نکنیم اگر ناتو نبود صربها کل مسلمانان بوسنی هزوگویین و کوزو را قتل عام میکردند، پس باید از ناتو‌تشکر کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
صربستان خوب کاری کرد
همه رو باید قتل عام می کرد
کسی نیست این وسط به اردوغان بگه تو مشکلات داخلیت را حل کن بعد به فکر بقیه دنیا باش . تو خودت جنگی اسمت را عوض کردن حالا از صلح دم میزنی. تمام خاورمیانه به خاطر وجود نحست در جنگ و خونریزیه ادم تروریست
روسیه به فضل الهی تجزیه خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
تو هر دفعه اینو بنویس
روسیه داره بزرگ تر میشه
مزدور
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
اکثر جمعیت روسیه تو قسمت اروپایی روسیه ساکن هست یعنی 77 درصد خاک روسیه تنها 23 درصد جمعیت روسیه را دارا هست آون هم به صورت خیلی
پراکنده، پس امکان تجزیه شدن وجود ندارد مگر اینکه خدا بخواهد
امیدوارم ناتو با پشتیبانی امریکا بزنه مادر این روسیه رو به عذاش برسونه.
روسیه با حمله به اوکراین بهترین کار را کرد آمریکا هیچ ارزشی برای اروپا قابل نیست و با زمینه سازی جنگ اوکراین تا سالها کارخانه‌های اسلحه سازی خودش را بیمه کرد و کشورهای اروپای را تا سالهای دیگر مستعمره کرد همین کار را هم با چین انجام خواهد داد آمریکا و ناتو قرار داد مینسک را زیر پا گذاشتن و جنگ را به روسیه تحمیل کردن
یاشاسین زلنسکی،یاشاسین پرزیدنت اردوغان
هنوز جنگ تمام نشده است لطفاً آرام باشید از نظر کلی اشتباهات پوتین در این جنگ مثل اشتباه آدولف هیتلر در جریان جنگ جهانی دوم است اولین اشتباه حمله به شهر کی‌یف دومین اشتباه ادامه ندادن تهاجم علیه خارکف سومین اشتباه عدم حمله گسترده بعد از تصرف خرسون نسبت به تصرف استان اودسا چهارمین اشتباه عدم ادامه دادن تهاجم به سومی و چرینهف پنجمین اشتباه استفاده نکردن دوباره از موشک کنژال که در تهاجم به لویو کمک به سزایی داشت ششمین اشتباه خروج از جزیره مار هفتمین اشتباه استفاده کمتر از نیروی هوایی در مناطق شرقی و جنوبی اوکراین هشتمین اشتباه عدم تهاجم گسترده نظامی از سمت دریا نسبت به بندر اودسا عقب نشینی احمقانه از استان کی‌یف نهمین اشتباه بود دهمین اشتباه که خیلی مهم است اعتراف نکردن به شکست عملیات در اوکراین امیدوارم تزار روسیه دست از نابودی تمدن روسیه بردارد
پوتین تنها کسی در جهان است که جسارت آنرا داشت با صراحت و نه بصورت آب زیرکاه ، با تمام قدرت به دهان آمریکای قلدر و جنایتکار و اروپای دنباله رو آمریکا بزند و مهر پایانی زد بر جهان تک قطبی
سرزمین های گرجستان و اوکراین و حتی عهدنامه ننگین ترکمنچای همش زیر سر همین مسکو و روسیه هست الان هم در کنار صربستان علیه یک کشور مسلمان کوزوو هستند
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
دوست عزیز با بخش ترکمن چای که کاملا با شما موافقم و همیشه علیه روسیه لعنت می‌فرستم به کنار ولی در قضیه صربستان ناتو باعث استقلال یک استان در صربستان شد من هنوز کوزوو را بخشی از خاک صربستان میدانم مونته‌نگرو با یک رفراندوم قانونی از صربستان جدا شد ولی استان آلبانی تبار کوزوو بجای الحاق به آلبانی مستقل شد اونم با دخالت ناتو مسلمان بودن به کنار تمامیت ارضی یک کشور به کنار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
صربستان باید کل مردم کوزوو رو قتل عام کنه
زنده باد پوتین جنایتکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
مزدور
خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های فنلاندی نوشت که ساعت ۶:۴۰ به وقت محلی دو جنگنده مزبور حین پرواز به سمت غرب، به مدت دو دقیقه و به عمق یک کیلومتر وارد حریم هوایی فنلاند شدند
خوب خلبان ممکن است اشتباه کرده باشد و یافنلاند اشتباه کرده و چیز زیاد مهمی نیست که رویترز دست رویش گذاشته.
آخر این جنگها به حملات اتمی منجر میشود و تمدن نابود خواهد شد
دوستان قضیه بوسنی جنگ داخلی بین اقوام آن بود که صرب های بوسی مورد حمایت صربستان که اون موقع یوگسلاوی بوده و کروات ها بوسنی که مورد حمایت کرواسی بوده و همین طور مسلمانان بوسنی که قربانی نسل کشی توسط صربها و کروات ها بودن بله ایران در جنگ بوسنی طرف مسلمانان را گرفت به موازات همین جنگ بوسنی در یک استان مسلمان نشین با تبار آلبانیایی شورشی در گرفت که صرب ها با نسل کشی حداقل چهل زن و مرد در یکی از روستاهای منطقه کوزوو با دخالت ناتو و بمباران بلگراد توسط ناتو کوزوو تحت تکفل سازمان ملل در اومد و در سال دوهزار هشت به صورت غیر قانونی مستقل شد ایکاش یک رفراندوم تحت نظر سازمان ملل اتفاق می‌افتاد مثل کشور مستقل مونته‌نگرو ولی در قضیه کوزوو استقلال آن غیر قانونی بوده همین که نباید صرب ها را مقصر جنگ بدونیم کروات ها هم بودن بگذریم اصل قضیه اوکراین است چرا دارید به پوتین کمک می‌کنید که از باتلاق فرار کنه
بجای ایجاد تنش نمیشه گفت گو کرد همین رییس جمهور اوکراین که من شجاعت آن را تحسین می‌کنم حماقت هم کرده زلنسکی وعده‌های انتخاباتی خودش مبنی بر دوستی بیشتر با مناطق شرقی را زیر پا گذاشته بود و همین کاری کرد که پوتین به اوکراین حمله نظامی کنه و مقدمات باقی ماندن در قدرت برای خودش انجام بده
زنده باد ولادیمیر پوتین
زنده باد شرق
زنده باد مسیحیت
بهتر است قبل از هر گونه سناریوئی صربها از کوزوو اخراج شوند.
کشور های بالکان همیشه درگیر جنگ هستند چه یوگسلاوی باشه چه عثمانی چه پادشاهی رومانی یا اتریش مجارستان بالکان با قومیت های مختلف پر شده نمونه اکثر مردمان یوگسلاوی سابق اسلاو نژاد هستند
با دخالت خارجی یک کشور مستقل تجزیه شد حالا با دخالت خارجی دو کشور هم نژاد در شرق اروپا درگیر جنگ هستند تا حالا نام حکومت روس کی‌یف را شنیدید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار