بازدید 4665

آرین‌منش: به تیم مذاکره‌کننده اعتماد کنید

یک نماینده سابق مجلس گفت: مذاکره‌کنندگان کشور ما منافع ملی را مد نظر داشتند، لذا تمام جریانات سیاسی داخلی باید به تیم مذاکره‌کننده و توافقی که احتمالا صورت می‌گیرد، اعتماد کنند.
کد خبر: ۱۱۳۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 17 August 2022

به گزارش «تابناک»، جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه هر توافقی در پروسه‌ای طولانی با مشورت در شورای عالی امنیت ملی و با در نظر گرفتن منافع ملی صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: بنابراین قطعا توافق احتمالی مبتنی بر تامین منافع کشور و مردم خواهد بود و تمام جریان‌های سیاسی کشور باید به آن احترام گذاشته و از نتیجه مذاکرات تمکین کنند و اگر هم مخالف آن هستند، سکوت کنند؛ چراکه ضروری است از درون کشور یک صدای واحد به بیرون مخابره شود.

وی با بیان اینکه در هیچ توافقی صددرصد خواسته‌های طرفین محقق نمی‌شود، عنوان کرد: بنابراین طبیعی است که در مذاکرات وین و توافقی احتمالی حاصل از آن نیز بخشی از خواسته‌های جمهوری اسلامی تحقق نیابد، کما اینکه بخشی از خواسته‌های طرفین مقابل هم‌ محقق نمی‌شود، اما قطعا حفظ منافع ملی ما مورد توجه و تاکید مذاکره‌کنندگان کشورمان بوده است و طوری مذاکرات را به سرانجام رسانده‌اند که به طور حداکثری منافع کشور و مردم تامین شود.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: لذا تمامی جریان‌های سیاسی کشور باید نتیجه مذاکرات را بپذیرند، چراکه ایجاد یکصدایی، تامین‌کننده منافع ملی است. مشکلاتی نظیر تحریم‌ها، بلوکه شدن دارایی‌های ایران و عدم بازگشت درامدهای حاصل از صادرات به کشور پس از امضای توافق حل و قدری از فشارهای اقتصادی از روی مردم برداشته خواهد شد.

آرین‌منش اضافه کرد: البته ما در کشوری زندگی می‌کنیم که با تکثر دیدگاه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مواجهیم که این از محاسن کشور و جامعه ماست. طبیعتا در چنین جامعه‌ای هر کدام از گروه‌های سیاسی نقطه نظراتی دارند، اما نباید فراموش کرد مذاکره‌کنندگان کشور ما با در نظر گرفتن منافع ملی اقدام به مذاکره کرده‌اند و نتیجه مذاکرات هم به تایید شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی و نمایندگان رهبری رسیده است. بنابراین تمام جریانات سیاسی داخلی باید به تیم مذاکره‌کننده و توافقی که احتمالا صورت می‌گیرد، اعتماد کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی درست و کامل به مردم در مورد جزئیات توافق احتمالی، بیان کرد: رهبری تا کنون بارها بر اهمیت جهاد تبیین تاکید کرده‌اند و اکنون هم برای همراه کردن مردم با حاکمیت، ما نیازمند تبیین و اطلاع‌رسانی درست در مورد مذاکرات و توافق هستیم.

این نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه نباید مردم را نامحرم تلقی کرد، گفت: تا کنون ممکن است برخی ملاحظات امنیتی باعث شده باشد که تمام جزئیات مذاکرات را نتوان در اختیار مردم قرار داد، اما بعد از حصول نتیجه، باید ابعاد مختلف مذاکرات و دستاوردهای آن صادقانه با مردم در میان گذاشته شود. باید توجه داشت هر کجا که مردم حضور داشته‌اند، ما به موفقیت رسیده‌ایم. پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در جنگ تحمیلی نیز حاصل مشارکت و همدلی مردم بود و در تمام صحنه‌های دیگر هم ما نیازمند همراهی مردم هستیم که این همراهی به وسیله اطلاع‌رسانی درست میسر خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار