بازدید 6079
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین:

اتاق بازرگانی علیه منتقدان پرونده‌سازی می‌کند

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: در ۲۷ سال حضور در اتاق بازرگانی ایران هیچگونه پرونده تخلفی ندارم بلکه تنها به دلیل انجام یک مصاحبه انتقادی مورد شکایت و بازخواست قرار گرفته ام.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲ 14 August 2022

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: در ۲۷ سال حضور در اتاق بازرگانی ایران هیچگونه پرونده تخلفی ندارم بلکه تنها به دلیل انجام یک مصاحبه انتقادی مورد شکایت و بازخواست قرار گرفته ام.

«مجیدرضا حریری» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: موضوعاتی را در زمینه تخلفات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تهران مطرح کردیم اما به جای پاسخگویی در مباحث مطرح شده، حمله شخصی به افراد شده است.

وی با بیان اینکه این برخوردها غلط و غیر اخلاقی است، خاطرنشان کرد: تغییر دادن واکنش از موضوعات به افراد، فرار از پاسخگویی محسوب می شود زیرا اگر به فرض ما خطاکار نیز بودیم، نخست باید جواب موضوعات مطرح شده را دریافت می کردیم نه اینکه مورد خطاب قرار بگیریم.

حریری با بیان اینکه هیات رییسه باید به عملکرد و اتهامات بدهد، تصریح کرد: من به شخصه هیچ پرونده تخلف و انضباطی ندارم و درخواست می کنم اگر چنین اتهاماتی حقیقت دارد باید آن را منتشر کنند، البته اگر پرونده سازی ها در هفته های اخیر شروع شده باشد نشان می دهد که مشکل از سوی افرادی است که پیش از این نیز مرتکب تخلف شده اند.

وی تاکید کرد: در ۲۷ سال حضور در اتاق بازرگانی ایران هیچگونه پرونده تخلفی ندارم بلکه تنها به دلیل انجام یک مصاحبه انتقادی مورد شکایت و بازخواست قرار گرفته ام و از سوی کمیته انضباطی نیز مورد بازخواست قرار گرفتم، در حالی که همان را نیز قبول ندارم.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه مطابق قانون اساسی هیچ فردی را نمی توان به جز در موارد مجرمانه با حکم قضایی از حقوق اجتماعی محروم کرد، گفت: در کمیته انضباتی همان کسانی که از آنها انتقاد شده است و از حرف ها عصبانی هستند، در جایگاه بازخواست قرار گرفته اند که اصلا روند درستی نیست.

وی افزود: همانطور که در انتخابات اتاق بازرگانی ایران خودشان در جایگاه های مجری، کاندید، ناظر و مرجع رسیدگی قرار گرفتند که جز تمامیت خواهی نمی توان اسم دیگری بر آن گذاشت.

وی با بیان اینکه بازخواست در کمیته انضباتی اتاق بازرگانی اقدامی غیرقانونی است که به عنوان ابزار تهدید از آن استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: البته افراد با سابقه می دانند که به طور قانونی این روند صحیح نیست و تمام افرادی که از سوی کمیته انضباتی مورد تعدی قرار گرفته اند را به رسیدگی در مراجع قضایی راهنمایی کردیم تا از روند غیرقانونی آنها جلوگیری کنیم.

حریری تاکید کرد: اگر پرونده ای از شخص من قبل از انتشار مصاحبه ها دارند تقاضای انتشار آن را از طریق رسانه ها دارم که در غیر اینصورت به عنوان اتهام و اقدام مجرمانه این مسئله را پیگیری خواهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه هر کسی که انتقادی به هیات رییسه اتاق بازرگانی دارد جز سرکوب نصیبش نمی شود، خاطرنشان کرد: شکایات از این بخش در شورای عالی نظارت و قوه قضاییه مطرح است و در انتظار ابلاغ حکم ابطال انتخابات هیات رییسه از سوی مراجع قانونی هستیم.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: جایگاه های مدیریت ما سود و منفعتی به همراه ندارد بلکه این ما هستیم که تجارب خود را در اختیار افراد و تجار جدید می گذاریم به همین دلیل اگر هر روزی با سازوکار دموکراسی فردی جایگزین ما شود از آنها استقبال خواهیم کرد نه افرادی که با ابزار زور سعی بر غصب جایگاه قانونی ما دارند.

این عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اندازه سوابق این افراد کوچک تر و کمتر از آن است که بخواهند اقدامی علیه ما انجام دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر