بازدید 19697
۱

آخرین وضعیت سلمان رشدی در بیمارستان

سخنگوی سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی - هندی که روز جمعه مورد حمله قرار گرفت می‌گوید احتمالا او یک چشم خود را از دست خواهد داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ 13 August 2022

به گزارش تابناک به نقل از یورونیوز، رشدی ۷۵ ساله که به واسطه نوشتن کتاب «آیات شیطانی» بیش از سه دهه قبل به شهرت رسید، روز جمعه در شاوتاکوا در غرب ایالت نیویورک توسط فردی مورد حمله با چاقو قرار گرفت و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

خبرگزاری رویترز به نقل اندرو ویلی، نماینده کتاب‌های او گفته است که اوضاع برای سلمان رشدی خوب نیست. او ادامه داده: «سلمان احتمالا یک چشم خود را از دست خواهد داد. اعصاب بازو و همچنین شکم و کبدش به شدت آسیب دیده‌اند.»

هرچند ابتدا هویت ضارب مشخص نشده بود اما ساعاتی پس از این حمله پلیس نیویورک اعلام کرد که فرد حمله کننده، «هادی مطر» نام دارد که ۲۴ سال دارد و اهل فیرویو، در ایالت نیوجرسی است. هنوز جزئیاتی در خصوص اصالت این فرد منتشر نشده است.

بردلی فیشر که در بین تماشاچیان حضور داشت در خصوص حمله به رشدی به خبرگزاری رویترز گفت: «مردی از جایی که نمی‌دانم از کجا روی صحنه پرید و شروع کرد به ضربات مکرر به رشدی، ضربات مکرر مشت به سینه و گردنش. مردم جیغ و فریاد می‌زدند؛ اوضاع وحشتناکی بود.»

یوجین استانیشفسکی، از مقامت پلیس ایالت نیویورک، هم گفته است که هادی مطر با حمله به سلمان رشدی، با چاقو ضرباتی را به گردن و شکم او وارد کرده است. مقام‌های پلیس با اشاره به اینکه شواهد نشان می‌دهد او همدستی برای این حمله نداشته‌ تاکید کردند که حضور در این مراسم در شهر کوچک شاوتاکوا برای همه آزاد بوده و افراد می‌توانستند با خرید بلیت در این مراسم حضور داشته باشند.

مقام‌های پلیس نیویورک همچنین گفته‌اند که مظنون این حمله یک گواهینامه جعلی به نام «حسن مغنیه» به همراه داشته است.

در همین زمینه روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده که رشدی وضعیت مناسبی ندارد و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل است. این روزنامه با اشاره به اینکه او توان تکلم ندارد، تاکید کرده که بازو و کبد سلمان رشدی به دلیل ضربات چاقو به شدت آسیب دیده و حتی ممکن است او یکی از چشم‌هایش را از دست بدهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱
آخرین وضعیت سلمان رشدی رو میخوام چیکار؟
بره به جهنم!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر