بازدید 42574
۱

صاحب اولین عمل زیبایی بینی در ایران

به این ترتیب غیر از هنرمندان زن و خانم‌های عادی طالب تغییر چهره، مردان بازیگر و یا حتی فوتبالیست ها و ورزشکاران نامدار هم دست به جراحی بینی زدند.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱ 13 August 2022

این روزها عمل اصلاح و زیباسازی بینی نزد ایرانی ها یک جراحی بسیار متداول و عادی است و دیگر زن و مرد هم ندارد ، گرچه بین خانم‌ها و دختران رایج تر است.

به گزارش تابناک؛ روزگاری این عمل جراحی برای افرادی که در تصادفات ، سوانح و یا درگیری و آتش سوزی دچار نقص جدی در صورت و بینی می‌شدند به پزشک مخصوص زیبایی و جراحی پلاستیک مراجعه می‌کردند.

سپس زنان زیادی برای اینکه مورد توجه مردان قرار گرفته و بخت شان باز شود، دست به جراحی دماغ خود می‌زدند اما کم کم با افزایش تعداد جراحان زیبایی، مردها که زمانی این عمل را کسر شان خود می‌دیدند هم جزو مشتریان مطب این جراحان شدند!

به این ترتیب غیر از هنرمندان زن و خانم‌های عادی طالب تغییر چهره، مردان بازیگر و یا حتی فوتبالیست ها و ورزشکاران نامدار هم دست به جراحی بینی زدند.

اما این نوع جراحی از چه زمانی رایج شد و از چه تاریخی ایرانی‌ها پی بردند که می تواند عیوب ظاهری صورت و چهره خود را با جراحی رفع کنند؟ و اینکه اولین عمل بینی در ایران را چه کسی انجام داد؟

آگهی تبلیغاتی یک متخصص جراح پلاستیک در سال ۱۳۳۳ که در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر شده بود جواب این پرسش را به شما می‌دهد.

صاحب اولین عمل زیبایی بینی در ایران

دکتر «سیروس اصانلو» بعد از بازگشت به ایران در سال۱۳۳۰ بخش جراحی پلاستیک را در بیمارستان هزار تختخوابی (بیمارستان امام خمینی(ره)) راه‌اندازی و اولین جراحی‌های زیبایی و ترمیمی را در این بیمارستان انجام داده است.

اصانلو بخش جراحی پلاستیک و ترمیمی را در دانشگاه تهران فعال و تیمی از بهترین متخصصان جراحی دنیا را برای فعالیت در این مرکز به ایران دعوت کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دعوت از متخصصان خوب دنیا و قبول آن نشان از اهمیت ایران در آن دوره است. الان از جزایر گمشده هم کسی قبول نمی کند به برکت ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان