بازدید 18848
مخارج باشگاه‌های دولتی در خرید ارزی و ریالی رکورد زد

آغاز گران‌ترین لیگ تاریخ فوتبال ایران؛ با خارجی‌ها بدون مردم! / انتظار کیفیت از لیگ در معرض تعلیق!

فصل جدید لیگ امروز با جدال پرستاره‌ترین تیم‌ها آغاز می‌شود. باشگاه‌های ایرانی در حالی‌ که مهدی تاج، تحریم‌ها را دلیل عدم توانایی در پرداخت دستمزد ویلموتس اعلام کرده، بدون مشکل و مانع ده‌ها بازیکن و مربی خارجی استخدام کرده‌اند!
کد خبر: ۱۱۳۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ 12 August 2022

 لیگ برتر فوتبال ایران که با خطر تعلیق مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا روبه روست، از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش تابناک ورزشی، بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر امروز با برگزاری پنج مسابقه بازی آغاز می‌شود و نکته حائز اهمیت، آن ممنوعیت حضور تماشاگران در هفته نخست و تقابل معروفترین سرمربیان شاغل در آن است!

آغاز گران‌ترین لیگ تاریخ فوتبال ایران؛ با خارجی‌ها بدون مردم! / انتظار کیفیت از لیگ در معرض تعلیق!

آغاز لیگ ۲۲ سوت و کور به‌ جای هیجان و جذابیت

تصمیمی که سازمان لیگ در آستانه فصل جدید آن را به بهانه مشکلات در سامانه بلیت فروشی باشگاه ها گرفت و به این ترتیب یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های یک دوره رقابت‌های لیگ را به آسانی نابود کرد.

البته بسیاری از کارشناسان و خبرنگاران، این توجیه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را قبول ندارند و دلیل این تصمیم بحث‌برانگیز را نامه اخیر و شدیداللحن فیفا درباره لزوم ورود بدون فیلتر زنان به همه ورزشگاه‌های ایران می‌دانند؛ قولی که در دوره ریاست مهدی تاج و ریاست جمهوری حسن روحانی به اینفانتینو داده شده؛ اما طی چند سال گذشته به کمک همه‌گیری کرونا و بهانه‌های دیگر عملی نشد.

فدراسیون جهانی البته آن قرار و مدارها یادش نرفته و پرونده زنان ایرانی را بعد از آزادی ورود خانم‌ها به استادیوم‌ها در عربستان، در لیگ ایران نیز تا حصول نتیجه و بلیت فروشی سراسری تا آخر پیگیری می‌کند.

 

استخدام این همه خارجی با کدام دلار و یورو و از چه طریقی؟

شاخصه دیگر لیگ برتر ۲۲ شمار زیاد مربیان و بازیکنان خارجی شاغل در باشگاه‌هاست؛ هرچند هنوز به درستی مشخص نیست که تیم‌های بزرگ و حتی متوسط و ضعیف، منابع ارزی خود را در این اوج تحریم‌ها از کجا تامین کرده‌اند که این همه خارجی استخدام کرده‌اند، ولی تماشاگران منتظرند ارتقای سطح بازیکنان جذب شده را در کیفیت فوتبال تیم‌ها ببینند.

همچنین مربیان بزرگی مثل مورایس، ساپینتو و قربان بردیف در لیگ جدید روی نیمکت می‌نشینند که هر یک سابقه‌ای طولانی در فوتبال حرفه‌ای اروپا دارند.

نکته بااهمیت دیگر نحوه پرداخت دستمزد این خارجی‌های پرتعداد است؛ در روزهایی که مهدی تاج نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال دلیل غرامت ۲۰۰میلیاردی ایران در پرونده شکایت ویلموتس را عدم امکان جابجایی ارز به دلیل تحریم‌ها می‌داند، این باشگاه‌های دولتی چگونه مثل آب خوردن پیش پرداخت مربیان و بازیکنان جذب شده را واریز کرده‌اند؟

یا باید بپذیریم همه این خارجی‌ها مجانی حاضر به کار در لیگ ایران شده‌اند یا ادعای مهدی تاج دروغ است و بی‌کفایتی او موجب فاجعه در قرارداد مرد بلژیکی شد.

در این میان افزایش خواسته‌های مالی بازیکنان ایرانی هم به عنوان دلیلی برای کشیده شدن باشگاه‌ها به استفاده از بازیکنان خارجی عنوان شده است.

 

آغاز لیگ با فینال پرتغالی

کمتر پیش می‌آید که لیگ از همان بازی افتتاحیه با جدالی بزرگ و تعیین کننده آغاز شود؛ اما این بار مصاف مدافع قهرمانی با مدعی قهرمانی در همان هفته اول طبق قرعه، باعث ایجاد هیجان مضاعف شده است.

اما این مصاف همیشه جذاب این بار با هدایت دو سرمربی سرشناس پرتغالی بیش از پیش جذاب و مهیج شده است هرچند طرفداران دوتیم به خصوص استقلالی‌ها که منتظر دیدن تیم جدید خود هستند، محکوم به تماشای بازی از پای گیرنده شده‌اند و راهی به استادیوم ندارند.

سپاهان امسال برای پایان دادن به افت و انتظار طولانی زردهای نصف جهان، حسابی قلک شکست و استقلال هم با وجود خرید دو جین ستاره نامدار، همچنان دنبال خریدهای دیگر از جمله محبی و قائدی است.

 

هزاران میلیارد خرج و هزینه برای یک جام آماتوری داخلی

عطش سیری ناپذیر باشگاه های ایرانی در جذب ستاره‌های چندین میلیاردی در حالی تقویت شده است که گفته می‌شود لیگ برتر ایران به زودی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا معلق می‌شود و نتیجه این دوره از مسابقات هیچ تاثیری در راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا ندارد!

در واقع لیگ به اصطلاح حرفه‌ای فوتبال ایران بعداز ۲۲سال، به جای پیشرفت و رسیدن به سطوح بالاتر، اکنون به حالت آماتوری برگشته و قرار است برای نخستین بار از معرفی نماینده به لیگ قاره‌ای محروم شود. 

به این ترتیب دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که سهام آنها با زحمت و به صورت نیم‌بند به سهامداران خرد و مردم واگذار شده است، مثل سال گذشته رنگ رقبای آسیایی و رقابت در میدان بزرگتر را نمی‌بینند.

نویسنده:لیلا جدیدی

 

برنامه پنج بازی روز نخست لیگ برتر ۲۲

جمعه ۲۱ مرداد:

استقلال - سپاهان _ ۱۹:۰۰
پیکان -ملوان _ ۱۹:۰۰
آلومینیوم اراک -هوادار _ ۲۰:۰۰
نفت مسجد سلیمان - مس کرمان _ ۲۰:۳۰
نساجی قائمشهر - مس رفسنجان _ ۲۰:۳۰

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
وزیر ورزش دستور بازگشایی بازی های امروز را بدهد
والله استقلال سپاهان با تماشاگر جذابه
یک ریال هم نمیخواهیم که با پول ما در فوتبال خرج بشه هرکه این کار را بکنه حرامش بشه!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Latvia |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
میگیم که چرا از بیت‌المال دزدی می‌کنید، میگن که فوتبال تنها دلخوشی مردمه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
ما همه چیز مان باید به همه چیزمان بیاید !!!!؟؟
چرا همیشه پرسپولیس و استقلال؟
این همه حمایت رسانه‌ای از این دو تیم حکومتی، برای چیست؟
زنده باد سپاهان، تراکتور، گل‌گهر، فولاد و ‌‌‌...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
زنده باد ایران مرده باد خارج نشین فضول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
آخه این دو باشگاه نور چشمی مثل ایران خودرو و سایپا آش کشک خالته!!!!
تا کی از ورود زنان جلوگیری بکنند آخرش چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
آقاجان مثل سینما ،مثل پارک رفتن خانواده ها ،بانوان هم بروند فوتبال ببینند
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
هر وقت فوتبال خصوصی شد خانم ها بروند استادیوم ، فحش های جانانه بشنوند
نامی
| Slovakia |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
رفیق بشار اسد دوباره پیداش شد با بیانات گهرباااررر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
کل کار مسئولین شده موارد حاشیه
یعنی خانم ها نروند استادیم تمام مشکلات کشور حل میشود
خوب تا کی به این بازی ادامه میدهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
ارزش زن در ایران بالاتر از اونیه که بره تو استادیوم
تا علم الهدی زنده است فوتبال تعطیل
واقعا چرا فولاد وذوب آهن پول بازنشسته ها نمی دهند ولی حاضرند میلیارد دلار خرج باشگاهها بکند این پول ها دست رنج کارگران است واقعا حرام که در راه فوتبال هدر شوند
در بدترین شرایط اقتصادی، افتخار گران ترین لیگ تاریخ فوتبال ایران به اسم دولت انقلابی جناب آقای رئیسی خورد. فکر میکنم به همه وعده هایتان در مورد عدالت و جلوگیری از فساد و رانت عمل کردید و فقط یک مورد گشت ارشاد مانده بود.
تو ماه محرم مردم نفس تو نفس اوبس اوبس میکردن پروتکل نبود الان یاد پروتکل کرونا افتادید
در این وضعیت بغرنج اقتصادی و سیاسی و اجتماعی فعلی ایران، وجود فوتبال دولتی و پرهزینه شبیه یک کاریکاتور مضحک هست. مثل این می‌مونه که یک نفر تمام دار و ندار خودش رو فروخته باشه و حتی به نون شب محتاج شده باشه برای اینکه یک چیز تزیینی و بی‌فایده را بخرد و داشته باشد.
حالا یک فصل دیگه بهانه کرونا را برای حضور تماشاگران دارید ولی فصل دیگه باید به تصمیم فیفا احترام بگذارید و اجازه ورود بانوان هم بدهید. خوشبختانه سازمان های بین المللی مثل شماها فراموشکار نیستن
دیگه دل و دماغی برا فوتبال نمونده ، فوتبالی که فدراسیونی اینچنین داشته باشه ، همون تعطیل باشه بهتره ، البته صدا سیما فقط از این فوتبال درامد خوبی داره و کلی پول تبلیغ میگیره ، شایدم برای همینه کلا تعطیلش نمیکنند .
خدا میدونه در ادامه چند تا از این خارجیها قهر و شکایت میکنند و نهایتا میلیونها دلار پول مملکت توسط مافیای فیفا از حلقوم ما مردم بیچاره بیرون کشیده میشه. انهم در این شرایط گرانی.
برای این فوتبال بی کیفیت و پر از اعتراض های تند بازیکنان و مربیان به داوری و .... و در این وضعیت بغرنج اقتصادی , این همه پول خرج کردن , واقعا حرام اندر حرام است .
تماشاگر تعطیل مراسم بدون ماسک ازاد کدام فاصله کمتراست وکدامیک را میشود تنظیم کرد
کرونا هم بهانه ای است که تمام می شود ولی اگر واقعا خطرناکه بهتره مردم توی نماز جمعه و مراسم عزاداری شرکت نکنند.
این خانم خزعلی تصمیم داشت از همه زنان دنیا حمایت کنه!!! لطفا سر راه این موضوع حضور خانمهارو حل کن.... البته حل کنه نه پاک!!!
این همه هزینه برای عدم ورود به استادیوم به نیمی از جمعیت یک کشور. ببخشید مگه استادیوم حموم مردانه است؟ به خدا اگر به قدر ارزنی به تجربه لیگ انگلیس توجه می کردید می فهمیدید که چگونه با خانوادگی کردن استادیوم ، محیط وحشیانه رو تبدیل به محیط سالم کردند. اصلاً علم جامعه شناسی می گه اگر می خواهید یک محیطی رو سالم کنید خانوادگی کنید . وقتی هر اقا با مادرش یا خانمش بره استادیوم فحاشی نمیکنه اگر فحاشی کنه اقای بغل دستیش تو دهنش میزنه. البته صد نه هزار واضح است برای ما که مشکل شما فحاشی نیست مشکل شما تفکرات طالبانی شما هست که اصولاً راه رفتن خانمها تو خیابان را هم حرام میدونه . همه این رو میدونن ولی کسی جرات بیانش رو نداره
از مفت خورهای دولتی انتظار اقتصاد مقاومتی نداریم لااقل بخور بخورهاشان کما فی سابق باشد.
در شرایطی که قالب مردم در اوج مشکلات اقتصادی و فشار گرانبها بسر میبرن چرا باید پولهای آنجچنانی در فوتبال ایران هزینه شود جای سوال اینجاست با این بودجه های هزار هزار میلیاردی که هزینه میشود چند میلیون نفر از گرسنگی نجات پیدا میکند چند صد هزار خانواده از طلاق و جدایی نجات پیدا میکنند چند هزار نفر از مرگ در اثر نداشتن هزینه پزشکی نجات پیدا میکنند چند صد هزار یتیم را میشود اداره کرد در زمانی که آرزوی خیلی از مردم خوردن یک غذای گرم شده چرا این پولها هزینه میشود مربی می آورند که برای دو بار نشستن روی نیمکت صد میلیارد تومن میگیرد یا بازیکنانی می آوردند که بدون بازی کردن بیست سی میلیارد تومان میگیرد و میرود و جالب اینکه مسئولین شعار محرومیت زدایی هم میدهند همینها برای کمک به نیازمند صد تا دویست هزار تومان میدهند میلیون ها بار میگویند چرافی که به خانه رواست به مسجد حرام است شما اول شکم مردم را سیر کنید بعد بدنبال فوتبال بازی کردن باشید جالب اینکه همه این پولها از بیت المال هست و حق مردم اینها دستشان در جیب مردم است و خوددمردمدگرسنه و بیمار کجاست عدالت علی وار که همیشه ادعایش را دارید علی میگوید مردم کشور گرسنه باشند و زنها به فخشا کشیده شوند ولی پول و حق مردم را عده ای خرج فوتبال کنند و حیف و میل کنند در کجا امام علی چنین حرفی زده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار