بازدید 7506

فروش میوه ۵۰ درصد کاهش یافت

رییس اتحادیه بارفروشان گفت: تقاضای خرید و مصرف میوه و صیفی ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 12 August 2022

به گزارش «تابناک»، مصطفی دارایی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تقاضای خرید میوه و صیفی کاهش یافته‌است، گفت: امسال تولید محصولات کشاورزی ما ۱.۵ برابر نسبت به سال قبل بیشتر شده ولی از آن طرف تقاضای خرید و مصرف میوه و صیفی ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است و همین موضوع نیز باعث شده با افت قیمت مواجه شویم.

وی علت کاهش تقاضای خرید را کاهش قدرت خرید مردم، گرمای هوا و کاهش تقاضا در ماه محرم دانست.

رییس اتحادیه بارفروشان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به افزایش هزینه‌های تولید اشاره کرد و گفت‌: افزایش کرایه حمل ونقل، سبد، پلاستیک، دستمزد کارگر را متضرر کرده و از آنطرف صادرات هم نسبت به قبل نصف شده است، زیرا عراق محصولاتش به دست آمده و واردات ندارد و به روسیه، ازبکستان، قزاقستان، قطر و امارات نیز میوه کمی صادر می شود.

وی در رابطه با این که بسیاری از کشاورزان از قیمت پایین صیفی‌جات از جمله بادمجان سرمزرعه گلایه دارند، گفت: در میدان مرکزی میوه‌وتره بار قیمت عمده‌فروشی هر کیلو بادمجان ۵۰۰۰ تومان است که با احتساب کرایه حمل و نقل در نهایت چیزی دست کشاورز را نمی‌گیرد و تولید برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

دارایی‌نژاد در پایان گفت: چون مصرف هم کاهش یافته اکثر بارها روی دست کشاورزان مانده و خریداری ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۱
با تشکر از درایت دولت سیزدهم با این توصیف صادرات و درآمد دولت بیشتر میشود
رییسی مچکریم
از برکات جمهوری اسلامیه
حرف بیهوده نزن، تمام مسئولین محترم هر روز از بهبود اقتصاد کشور و مردم می گویند، تابناک نکند غیر مستقیم میگویی دروغ تحویل می دهند؟!
اما قیمت میوه افت نکرد
عجیب نیست؟؟
گل روی رستم قاسمی وزیر خوش چهره آقای رئیسی
ما مهم نیستیم که بفرستین روسیه وعراق ولبنان وسوریه هرجایی که عشقتون میکشه مردم خودمون به درک
افت قیمت!! محلس جای صیانت از فضای مجازی طرح صیانت از معیشت مردم رو اجرا کن که اینقدر گرانی و دلال بازی نباش مسیول یکی از میادین تره بار شهرداری با پورشه ماکان سرکار می آد
اکر تولید یک و نیم برابر شده و مصرف نصف پس چرا قیمت میوه سر به فلک کشیده ؟یک کیلو هویج ۲۳هزار تومان یک کیلو سیب زمینی بیست هزار تومان یک کیلو گیلاس ۱۵۰هزار تومان یک کیلو گلابی ۷۵هزار تومان .این یعنی قیمت کاهش پیدا کرده؟
افت قیمت
جالب است این گرانی میوه از نظراقایان افت قیمت است اگر افت قیمت نبود دیگر چقدر میوه گران مکیشد
مردم نه پروتئین می توانند بخورند و نه لبنیات، حالا هم میوه جات اضافه شد. یادتون میاد قرار بود ۸۶درصد پول مستاجر برای اجاره نرود؟ یادتون میاد قراربود مسکن و کار باشه؟ یادتونه قرار بود مستضعف ها خودکشی و خودسوزی نکنن؟ نه نمی خواین حتی ثانیه به فلاکت ما گوش کنید...
بیچاره کشاورز که پول کود و کرایه زمینش هم درنمیاید!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر