بازدید 3358
۱

هزینه‌های انرژی در انگلیس به شدت افزایش خواهد یافت

یک کارشناس مسائل انرژی گفت: هزینه‌های بخش انرژی برای خانوار‌ها در انگلیس در ماه‌های آتی به شدت افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 12 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی سی جی تی ان؛ وزیر دارایی انگلیس اعلام کرد، شرکت‌های انرژی قول داده اند که با دولت این کشور برای کاهش بار هزینه‌ها بر خانوار‌ها به علت افزایش بهای انرژی همکاری کنند. وزیر دارایی انگلیس با مقامات چند شرکت فعال در بخش انرژی دیدار کرد. دولت انگلیس به دلیل تصمیم خود برای به تعویق انداختن تصمیم گیری‌های مالی مورد انتقاد واقع شده است. در این باره با پل ماسارا، کارشناس انرژی صحبت می‌کنیم. نظر شما درباره این دیدار چیست؟

این کارشناس گفت: به نظرم این ترکیبی از اقدامات آن‌ها است. انتظار می‌رود که نتیجه بیشتری حاصل شود. ما باید تا زمان انتخاب نخست وزیر جدید صبر کنیم. این فرآیند در سپتامبر تکمیل می‌شود. تا آن زمان وزرا گزینه‌هایی برای نخست وزیر بعدی معرفی خواهند کرد. به نظرم آنچه که انجام شود باید همراه با اقدامات مضاعف برای کمک به مردم نیازمند باشد. آن‌ها به کمک‌های مالی نیاز دارند تا هزینه‌های آن‌ها کاهش یابد. ما شاهد آن هستیم که هزینه‌های انرژی از ۲۸۰۰ پوند به ۳۲۰۰ افزایش خواهد یافت. انتظار می‌رود که هزینه‌ها در ماه ژانویه سال آینده به ۴۲۰۰ پوند افزایش یابد. این موضوع سبب می‌شود که جامعه به کمک زیادی نیاز داشته باشد.

مجری گفت: شما در بخش انرژی فعال بوده اید. شرکت‌های فعال در بخش انرژی آیا باید سود حاصله را در بین سهامداران خود تقسیم کنند یا اینکه آن را به مشتریان بدهند و یا اینکه باید آن را در بخش انرژی‌های تجدید پذیر سرمایه گذاری کنند؟

این کارشناس گفت: ما شاهد افزایش درآمد شرکت‌های نفتی از جمله شرکت بریتیش پترولیوم هستیم. درآمد این شرکت در سه ماهه گذشته هشت میلیارد دلار بوده است.

مجری گفت: بوریس جانسون در جلسه امروز اعلام کرد که بخش برق باید همچنان به کاهش هزینه‌های زندگی و به بخش امنیت انرژی انگلیس کمک کند. شرکت‌ها چگونه می‌توانند این کار را انجام دهند؟

این کارشناس پاسخ داد: به نظرم آن‌ها باید در بخش انرژی‌های تجدید پذیر سرمایه گذاری بیشتری انجام دهند. آن‌ها باید در بخش انرژی باد و خورشیدی سرمایه گذاری کنند. باید در بخش تولید باطری هم سرمایه گذاری شود تا در هنگام افزایش مصرف برق از باطری‌ها هم استفاده شود. از گذشته بسیاری از شرکت‌ها برنامه‌های بزرگی را مد نظر داشته اند. البته آن‌ها با محدودیت‌هایی هم روبرو هستند. اما اجرای این برنامه‌ها زمان زیادی می‌برد. ما به یک برنامه انرژی کارآمدتر نیاز داریم. اگر ما انرژی مصرف نکنیم و آن را بی مورد از دست ندهیم، نیازی به تولید آن نداریم. به نظرم دولت باید به دنبال یک برنامه کارآمدتر انرژی باشد تا مصرف انرژی را کاهش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
دود برخورد عجولانه در جنگ اوکراین و تلاش برای طولانی کردن اون کم کم به چشم اروپایی ها میره. برنده این جنگ فقط آمریکاست و بقیه قدرتهای دنیا بازنده هستند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل