بازدید 6460
۲

ایران هیچ تغییری درجغرافیای سیاسی منطقه را نمی‌پذیرد

رئیس جمهور گفت: ايران آمادگی دارد تمام ظرفیت‌های خود را برای برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز و رشد و توسعه آن بکار گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 11 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی عصر روز چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، روابط دو کشور را تاریخی و عمیق توصیف کرد و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی پایدار تهران - ایروان تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به درگیری‌های روزهای گذشته در قفقاز، اظهار داشت: پایبندی امضاکنندگان بیانیه سه جانبه آتش‌بس به مفاد آن و حل و فصل مسائل باقیمانده از طریق گفتگو و راهکارهای دیپلماتیک، بهترین راه برای ایجاد آرامش و امنیت در منطقه قفقاز است.

رئیسی با اشاره به بیانات راهبردی رهبرمعظم انقلاب در دیدار اخیر با روسای جمهور روسیه و ترکیه مبنی بر حساسیت جمهوری اسلامی ایران نسبت به مرزهای خود در منطقه قفقاز و مقابله با هرگونه تلاش برای تغییر آنها، تصریح کرد: ایران هیچگونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه را نمی‌پذیرد و آمادگی دارد تمام ظرفیت‌های خود را برای برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز و رشد و توسعه آن بکار گیرد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی گزارشی مفصل از درگیری‌های اخیر بین ارمنستان و آذربایجان ارائه داد.

نخست وزیر ارمنستان همچنین با ابراز خرسندی از توسعه روابط تهران – ایروان، بر آمادگی کشورش برای تسهیل در ترانزیت کالا میان دو کشور و افزایش همکاری‌ها در حوزه‌های زیرساختی از جمله راه و انرژی تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
آفرین به رئیس جمهور ایران. دو صد گفته چو نیم کردار نیست. یک مانور سنگین دیگر در شمال آذربایجان برگزار کنید، دوباره خفه میشوند. همچنین لازم است درس عبرت آموزی به گستاخی های طالبان بدهید. این یک خواسته ملی است.
شتر سواری دولا دولا نمیشه
همین حالا سرمایه گذاری مشترک در دو سوی مرز با ارمنستان انجام بدین و شهروندان دو کشور در دو سوی مرز مشغول فعالیت بشن طوری که کوچکترین حمله به مرز مشترک ایران و ارمنستان سبب خسارت مالی و جانی به ایران بشه تا کسی جرات حمله نکنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل