بازدید 9700
۲

علت نگرانی داروخانه‌ها از اجرای طرح دارویار چه بود؟

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اجرای طرح دارویار، گفت: نگرانی اصلی داروخانه‌ها اعتبارات بود که ۲۰۰۰ میلیارد تومان به آنها پرداخت شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ 09 August 2022

به گزارش تابناک به نقل از مهر، سید حیدر محمدی، در نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: گفت: نگرانی اصلی داروخانه‌ها اعتبارات بود که ۲,۰۰۰ میلیارد تومان به آنها پرداخت و ۲,۰۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به زودی پرداخت می‌شود.

 وی ادامه داد: پیگیر مطالبات داروخانه‌ها هستیم و در مورد پرداخت مابه‌التفاوت ارز نیمایی برای صنعت نیز وزیر بهداشت با معاون اول رئیس جمهور مکاتبه کرده و برای اینکه نقدینگی با مشکل مواجه نشود، تقاضا کردیم ۶ ماه مهلت داده شود.

 حیدری افزود: البته در مورد بحث نقدینگی اولیه درخواست کردیم ۲۰ درصد را زمان ثبت سفارش و مابقی را بعد از ترخیص پرداخت کنند.

 وی گفت: در خصوص مواد اولیه مقرر شد قیمت‌ها با الگوگیری از قیمت‌های وارداتی انجام شود و اگر تولیدکنندگان مواد اولیه تمکین نکنند، اجازه واردات مواد اولیه صادر می‌شود.

 مشاور رئیس سازمان غذا و دارو افزود: همچنین در مورد بحث فرماندهی قرارگاه، وزیر بهداشت نیز به رئیس جمهور پیشنهاد کرد که ابلاغ برای یک نفر صادر شود تا دستگاه‌ها به خط شده و این موضوع مهم است و باید انجام شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
داروخانه های رانمیدانم ولی کسانیکه مثل من یک یا چندقلم داروی دائمی دارندبا مشکلات زیادی مواجه شده ایم.البته وقتی کسی را که درحد رئیس یک درمانگاه هم نیست وزیر بکنند واو هم هرچه دوست وآشنا وفک وفامیل ودر وهمسایه داشته باشد بیاورد به عنوان معاونان ومدیران وزارت منصوب کند وضع ازاین بهتر نخواهد بود.
آثار مخرب این کار بدون کارشناسی و پشتوانه علمی رو حداقل یک سال بعد خواهیم دید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر