بازدید 4470

گفتگوی رئیس‌جمهور مصر با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره نوار غزه تلفنی گفت وگو کردند.
کد خبر: ۱۱۳۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 09 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الاهرام مصر، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با عبدالفتاح السیسی از تلاش‌های مصر برای برقراری آتش بس و تحکیم آن تشکر کرد.

رئیس‌جمهور مصر نیز گفت که ایجاد آرامش کنونی در غزه و قطع هرگونه تلاش برای تشدید اوضاع در کرانه باختری یا نوار غزه اهمیت زیادی دارد.

السیسی در این گفت وگوی تلفنی همچنین خواستار اقدامات فوری برای بهبود وضعیت زندگی در نوار غزه و تسریع در بهبود روابط اقتصادی با تشکیلات خودگردان فلسطین و حمایت از محمود عباس رئیس‌ این تشکیلات شد.

رئیس جمهور مصر در ادامه بر اهمیت احیای روند صلح تاکید و خاطرنشان کرد که این مساله به چرخه خشونت و تشدید مکرر آن پایان می‌دهد و درها را به روی فرصت‌ها و تلاش‌ها برای حل و فصل مساله فلسطین باز می‌کند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی عصر جمعه گذشته حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرد که بر اثر این حملات وحشیانه ۴۴ نفر نفر از جمله ۱۵ کودک و ۲ زن شهید شدند. همچنین بیش از ۳۶۰ نفر هم مجروح شده‌اند که ۹۶ نفر از آنها کودک، ۳۰ نفر زن و ۱۲ نفر سالخورده هستند.

در پاسخ به این حملات جنایتکارانه، گروه‌های مقاومت فلسطین با صدها موشک شهرها و شهرک‌های صهیونیست نشین در سرزمین‌های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند.

سرانجام توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت محلی (بامداد دوشنبه به وقت تهران) و با میانجیگری مصر اجرایی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار