بازدید 24540
۳
روز دوشنبه اعلام شد؛

تایوان هم رزمایش نظامی برگزار می‌کند

مقامات منطقه تایوان می‌گویند در پاسخ به رزمایش‌های پی‌درپی ارتش چین، این جزیره نیز رزمایش شلیک توپخانه برگزار خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 08 August 2022


به گزارش تابناک به نقل از راشاتودی، در پی قدرت‌نمایی‌های روزهای اخیر ارتش چین در آب‌های اطراف تایوان، مقامات دفاعی منطقه تایوان هم اعلام کردند رزمایش نظامی برگزار می‌کنند.

بنا بر اعلام مقامات دفاعی تایوان، این رزمایش در جنوب این جزیره و با شرکت سلاح‌های سنگین توپخانه‌ای روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

دور تازه تنش بین چین و منطقه خودمختار تایوان، که پکن آن را استانی از قلمرو خود می‌داند، با سفر جنجالی و تنش‌زای اخیر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شروع شد.

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین سه‌شنبه گذشته وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست «چین واحد» است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.

دولت چین ضمن اعمال برخی تحریم‌ها علیه تایوان و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد در پاسخ به سفر نانسی پلوسی به تایوان، پکن گفت‌وگوها با آمریکا در شماری از حوزه‌ها از جمله گفت‌وگوهای سطح بالای نظامی و گفت‌وگوها درباره تغییرات آب‌وهوایی را متوقف می‌کند.

همچنین ارتش چین در واکنش به این اقدام تحریک‌آمیز واشنگتن از روز پنج‌شنبه رزمایش‌های ۴ روزه‌ای را در آب‌های اطراف تایوان آغاز کرد که امروز دوشنبه به پایان می‌رسد. ارتش چین روز دوشنبه نیز اعلام کرد رزمایش‌های جدیدی در آب‌های اطراف تایوان برگزار خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
آقا چینه ، تایوان ادعای استقلال داره وگرنه بدون اجازه شما رزمایش برگذار نمیتونستدبکنه ، بزن لهش کن تا حد خودشو بدونه
برید راحت بخوابید، چین جرات حمله به هیچ کجا رو نداره چون میدونه برمیگرده به سی چهل سال پیش
رزمایش نمایش است هر موقع چین ضد در صد تنکه تایوان را بست و از هوا و دریا و زمین تمام ارتباطهای تایوان را قطع کرد مثل عربستان که ۶ سال است یمن را محاصره کرده است آن موقع از این نمایشها خارج شده است و از حاکمیت خود دفاع کرده است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل