بازدید 23075
ورود مافیای کنکور به آموزش و پرورش

مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی غیرقانونی است

نادری با یادآوری نامه ۲۷۱ نماینده مجلس در مخالفت با مصوبه اخیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: بنده حتی مخالفت خود را چندین مرتبه به صورت حضوری به رئیس جمهور منتقل کردم، ولی برخلاف قولی که به ما داده شد این مصوبه از طرف رئیس جمهور با عجله ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 08 August 2022

به گزارش «تابناک»، احمد نادری در برنامه فرامتن شبکه افق درباره نتایج کنکور ۱۴۰۱ و کمرنگ بودن سهم دانش آموزان دولتی در رتبه‌های برتر کنکور امسال، گفت: چیزی که عنوان شد که سهم مدارس دولتی پایین بوده و مدارس غیردولتی سهم بسیار بالایی در رتبه‌های برتر داشتند، نوعی پروپاگاندا است چرا که مدارس سمپاد نیز نوعی مدرسه دولتی به شمار می‌آید و طبق آمار ۲۹ نفر از ۴۰ نفر رتبه‌های برتر کنکور عضو مدارس سمپاد بوده اند.

سیستم آموزشی کشور از دهه ۷۰ با یک انحراف جدی مواجه شد

وی ادامه داد: از دهه ۷۰ یک انحراف جدی در نظام آموزشی کشور در دولت پس از جنگ ایجاد شد و معتقدم این انحراف روز به روز در حال بیشتر شدن است؛ انحراف نامبرده پولی کردن آموزش نام دارد که این پولی شدن امروز حتی در مدارس سمپاد نیز وجود دارد.

دو قطبی کردن آموزش پولی و غیرپولی برای کشور یک زنگ خطر جدی است

عضو هیات رئیسه مجلس، تصریح کرد: در واقع مطرح کردن دو قطبی مدارس دولتی و غیردولتی اشتباه است بلکه موضوع اصلی دو قطبی آموزش پولی و غیرپولی است. این دو پاره کردن آموزش موجب طبقاتی شدن جامعه شده و مصوبه اخیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در مورد کنکور نیز به این اختلاف دامن می‌زند.

نادری اضافه کرد: از دهه ۷۰ یک سیستم نئولیبرال در دولت پس از جنگ پیاده شد و تبعات آن همچنان تا امروز نیز ادامه دارد، مدارس پولی با آموزش اختصاصی به طبقه ثروتمند در ماراتون آموزشی پیشی خواهد گرفت و این اختلاف با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی پررنگ‌تر نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه راهکار برای از بین بردن این دو قطبی به هیچ عنوان مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی نیست، گفت: در مصوبه شورا تاثیر معدل در ۳ سال پایانی ۶۰ درصد و تاثیر کنکوری که دو بار در سال برگزار خواهد شد به ۴۰ درصد خواهد رسید این یعنی مافیایی که در کنکور نقش آفرینی می‌کرد به آموزش و پرورش نیز ورود خواهد کرد.

فقط مجلس می‌تواند مصوبه خود را ابطال کند نه هیچ مرجع دیگری

نادری افزود: مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی اولا به این دلیل که شورا طبق قانون اساسی حق قانونگذاری ندارد غیرقانونی بوده از سوی دیگر مجلس در سال ۱۳۹۲ مصوبه سنجش و پذیرش دانشجو را به تصویب رسانده و فقط صحن مجلس می‌تواند مصوبه خود را ابطال کند نه هیچ نهاد یا مرجع دیگری.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: ثانیا در حوزه محتوا وقتی ارزیابی به عهده مدارس باشد عملا مافیای کنکور را به مدارس خواهیم آورد و آموزش و پرورش را سراسر مافیا خواهیم کرد. ضمن اینکه طبقات متوسط و فرودست با این مصوبه دیگر هیچگونه شانسی برای حضور در دانشگاه‌های درجه یک کشور را نخواهند داشت.

مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی خلاف عدالت و خلاف فلسفه انقلاب اسلامی است

وی تاکید کرد: مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی خلاف عدالت و خلاف فلسفه انقلاب اسلامی است، پیش از این حداقل دانش آموزی می‌توانست از دور افتاده‌ترین مناطق کشور شکاف طبقاتی را بشکند و به دانشگاه‌های درجه یک کشور راه پیدا کند، اما با این مصوبه عملا چنین چیزی ممکن نخواهد بود.

مدارس سمپاد دچار انحراف شده‌اند

نادری با انتقاد از اینکه مدارس سمپاد نیز امروز از فلسفه و اهداف اولیه خود دور شده و دچار نوعی انحراف شده اند، افزود: مهم‌ترین انحراف این مدارس این بوده که اولا پولی شده اند، مدارسی که برای ایجاد عدالت آموزشی شکل گرفته بودند امروز دارای انحراف شده و حتی توزیع این مدارس نیز در مراکز استان‌ها است و اختلاف کیفی مدارس سمپاد تهران با سایر استان‌ها نیز مشهود است، با چنین روشی سمپاد کاملا از هدف اصلی خود دور شده است.

نادری یادآور شد: امروز مدارس سمپاد نیز به سمت تبدیل شدن به یک موسسه کنکور حرکت می‌کند و دانش آموزان تک ساحتی به دور از تربیت سایر وجوه در این مدارس در حال آموزش دیدن فقط برای تست زنی است.

وی در مورد حواشی کنکور ۱۴۰۱ نیز، گفت: اتفاقی که در کنکور امسال رخ داد این بوده که برخی تقلب‌های کنکور امسال را در بوق و کرنا کردند، بنده به عنوان رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان سنجش که به همه اطلاعات این سازمان دسترسی دارم عنوان می‌کنم که تقلب‌های امسال بیشتر از پارسال نبوده، سوال این است چرا حتی روش‌های تقلب نیز رسانه‌ای شد؟ به این دلیل که مافیای کنکور می‌خواست با جنجال رسانه‌ای به اجرای مصوبه شورا کمک کند تا از اجرای این مصوبه سود بیشتری ببرد.

نادری با یادآوری نامه ۲۷۱ نماینده مجلس در مخالفت با مصوبه اخیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: بنده حتی مخالفت خود را چندین مرتبه به صورت حضوری به رئیس جمهور منتقل کردم، ولی برخلاف قولی که به ما داده شد این مصوبه از طرف رئیس جمهور با عجله ابلاغ شد.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: اولین انحراف در نظام آموزشی در دهه هفتاد در دولت پس از جنگ با پیاده کردن نئولیبرالیسم بود، از طرفی برای ثبت در تاریخ می‌گویم دومین انحراف نظام آموزشی کشور که پس از دهه ۷۰، راه را برای صعود طبقه پایین و فرودست می‌بندد، همین مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی است، به عبارتی با اجرای این مصوبه فرزند کارگر تا آخر عمر کارگر و فرزند پزشک نیز پزشک خواهد ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۸
کجای قانون اساسی این شوراها وجود دارند و بهشون اجازه قانون گذاری داده شده ؟!
کجای قانون اساسی سلطان میتونه این همه شورای غیر قانونی و اقدامات غیر قانونی انجام بده ؟!
همه دانشجویان می دانند که چه تعداد دانشگاهها در اختیار حکومت دروغ و نیرنگ است در پذیرش دانشجو برای دانشگاهها ی که با هزینه بیتالمال ولی برای نزدیکان و مخلصان خامنه ای و سازمانها زیر نظر ایشان هست و فقط خانوادهای خودشان در هر رشته ای با هر رتبه ای پذیرش می کنند و دانشگاهای ذیگر هم در سهمیه تصاحب کرده اند ، واقعا یک رژیم سرتاپا دزد پرور و رانت و خانواده
قانون گذاری حق نمایندگان است.نه شوراهای مختلف مانند شورای عالی فضای مجازی شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی سران قوا ستاد کرونا و....شاید فقط شورای عالی امنیت ملی بخاطر مسائل خاص امنیتی مصوبات قانونی داشته باشد
تو اقای نادری چه سواد و دانشی و تجربه ای در این حوزه داری؟ مدارش سمپاد منحرف شده اند؟
این مصوبه ناعادلانه است و کمکی به بهبود شرایط نمی‌کند لطفا لغو کنید
با اجرای این مصوبه فرزند کارگر تا آخر عمر کارگر و فرزند پزشک نیز پزشک خواهد ماند.......!!!؟؟ این تفسیر کاملا غلط است.هر دانش آموز شایسته ای میتواند با کسب نمرات عالی شصت درصد نمره کنکور خود را به تدریج پس انداز کند و نیازی نیست سرنوشتش طی سه ساعت با دوپینگ مافیای کنکور تعیین شود. مصوبه شورا کاملا درست و منطقی است.ضمنا مجلس طبق قوانین موجود هرگز نمیتواند مصوبات شورای انقلاب فرهنگی را ملغی کند.
چرا باید دروس عمومی حذف شدندددد؟؟؟

در رشته تجربی فقط درسهای شیمی و زیست به رشته های دانشگاهی مرتبط اند و ریاضی و فیزیک کاربردی ندارد
ممکن هست دانش اموزی در دروس تخصصی ریاضی و فیزیک ضعیف باشد و یا توان مالی برای کلاس خصوصی رفتن نداشته باشد

ایا نباید یک راه جبرانی برایش باشد ؟؟

تصویب این مصوبه امید و آرزوی بچه های مدارس عادی و مناطق محروم رو کشتتتت و دیگر هیچ هدفی برای خواندن ندارند
سرتا پا غیر قانونی است غصبی است
قانونی یا غیر قانونی
هر چی که هست این مصوبه به نفع دانش اموزان مناطق محرومه و مافیای کنکور بدجور عصبانی کرده
اقای نادری امه این رو میدونیم. شوراداصلا نباید وارد این حیطه میشده. اما کسی مثل حداد عادل به واسطه وابستگی نزدیکش له ارکان حکومت، هر کاری میخواهد انجام میدهد. شما ابزار قانونی در اختیار دارید خواهش‌میکمیم مصوبه راولغو بفرمایید
قطعا این مصوبه قابلیت اجرا ندارد مگر به زور....
سلام ،لطفا مرد حرف نباشید و اگر واقعا جنگ زرگری نمیکنید و برادر شیت و عاقل را ایفا نمیکنید فقط داد سخن سر ندهید ،مرد عمل باشید و پا به عرصه ی میدان بگذارید وگرنه شما هم برای تکه استخوان خودتان دارید جارو جنگجال راه می اندازید نه حمایت از مردم ،درد را همه میدانند اما درمانگر صالحی نیست ،مرد عمل باشید گوش ملت از این نطق ها و تحلیل های صد من یک غاز پراست ،مرد عمل نیستید لطفا حرف نزنید و مثل بقیه سکوت کنید ،بعید میدانیم زور شما هم به مافیا برسد
هر کی پول بیشتر بده آش بهتری میخوره! چی توی ورود به دانشگاه! چی توی دوا و درمان! چی توی کار اداری! باز هزار رحمت به کنکور و مافیای کنکور!
عدالت در آموزش و پرورش کمرنگ شده و آموزش و پروش خاصیت خودش را از دست داده است. مدارس سمپاد تخم و ریشه ناعدالتی در نظام آموزشی ایران و انواع سهمیه رنگارنگ در کنکور، شاخ و برگ و نمود بارز ناعدالتی آموزشی است.
اگر دلسوز مردمی هستید . رانت سهمیه هاتونو بر دارید
لطفا این مصوبه ناعادلانه رو لغو کنید این چه قانونیه اخه خیلی مزخرفه
ازمون کنکور سمپاد وغیر انتفاعی را جدا از ازمون کنکور مدارس دولتی کنید. هر کس نسبت به آموزشش باید کنکور بده.
مصوبه عالی انقلاب فرهنگی بسیار بجا است
با سلام
به نظر میاد تضاد آراءو جایگاه قانونی شورای عالی انقلاب و مجلس، به نهاد بالادستی از جمله دیوان عدالت یا مجمع تشخیص مصلحت ارجاع داده شود تا تکلیف جایگاه قاتونی این دو نهاد برای همیشه مشخص شود.
خیلیهم مصوبه خوبی است
آقای نادری با اینکه همه به این موضوع آگاه هستند که مصوبه شورای عالی، غیر قانونی و غیر کارشناسی می باشد ولی چرا کسی کاری جهت لغو مصوبه انجام نمی دهد؟
اگر شورای عالی انقلاب قرار است قانون گذاری کند مجلس و نماینده به چه درد ملت می خورد؟!
#مجلس_ضعیف
نمیدونم چرا اقایان،نادری و ویس کرمی،هر جا میرن جار میزنن و از این مصوبه ایراد میگیرن؟مطمئنم حتی وقتی کنکور۱۴۰۲ هم تموم بشه باز جار میزنن و ایراد میگیرن،عامل هفتاد درصد استرس کنکوری ها هپین دوتان
این مصوبه را باطل کنین این همه پزشک میخایم چکار
وقتی کتاب های درسی به طرزی نوشته می شود، که برای توضیج مطالب آن، نیاز به کتب کمک آموزشی باشد، و از طرفی سوالهای کنکور به گونه ای طراحی می شود که تنها شرکت کنندگان در کلاس کنکور و استفاده کنندگان از کتب کمک آموزشی، بتوانند به آن پاسخ دهند، به معنی انحراف آموزش و پرورش و سازمان سنجش از اهداف خود است.
سالها قبل تا پیش از ابداع نظام جدید توسط جناب دکتر نجفی وزیر وقت آموزش و پرورش در اواسط دههٔ هفناد، در همه جای ایران، انتظار دیدن رتبهٔ برتر وجود داشت، کتابهای درسی پرداخت شده و قابل فهم بودند و سوالات کنکور هم منطقی و در سطح آموزش کتاب درسی بود.
مشکل امروز آموزش و کنکور، به طور خلاصه، ضعف محتوایی کتب درسی و شیوهٔ طراحی سوال توسط سازمان سنجش است که مافیای کنکور را می پرورد، مصوبه شورای انقلاب فرهنگی نیز تنها بر این مشکلات می افزاید.
خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است
فرقی نمی کند بدنه سازمان سنجشواموزش وپرورش هر مصوبه را با فروش جبران می کند فقط جوانان صاف وساده وِ...که پدر مادر چلمن دارند بدبخت می شوند پول دار ها یا کپی شنانامه با ثبت نام صوری در یکی از دانشگاه های خارجی بعد از دوترم دربهترین دانشگاه های کشور انتقال می بابند
مدارس سمپاد شهریه زیاد می گیرند وبهترین معلم ها را دارند جوری که دانش اموز نهمی شیمی دهم را ازقبل خونده برخلاف مدارس دولتی که وقت دانش اموز را برای درسهایی که کنکوری نیستند می گیره مثل درس سلامت سهمیه ها هم که همه جوره هست فقط وای به حال قشر ضعیف
اینکه سوابق تحصیلی در کنکور دخیل شدند و دو بار در سال برگزار میشه استرس کمتری به دانش آموز وارد میشه ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل