بازدید 23223
با صد و شصت و پنجمین روز حمله روسیه به اوکراین

موج گسترده ترور مقامات طرفدار روسیه در خرسون اوکراین/افزایش واکنش ها به عملیات نظامی در نیروگاه هسته ای اوکراین/ مصادره میلیون ها دلار دارایی‌های روسیه در اوکراین

صد و شصت و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷ 07 August 2022

واکنش های گسترده به عملیات نظامی در نیروگاه هسته ای اوکراین

بین الملل تابناک: صد و شصت و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اولین کشتی باری به آب های اوکراین رسید
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۰۳:۰۶

وزارت زیرساخت اوکراین اعلام کرد: کشتی حمل و نقل فولمارس به بندر چورنومورسک رسیده و آماده بارگیری است.

ورود اولین کشتی بار به بنادر اوکراین در حالی رخ می دهد که بعد از توافق نامه سازمان ملل، روسیه، ترکیه و اوکراین اوایل روز یکشنبه چهار کشتی حامل مواد غذایی اوکراینی از بنادر دریای سیاه اوکراین به عنوان بخشی از توافقی برای رفع انسداد صادرات دریایی این کشور حرکت کردند.

اعزام کشتی‌های حامل غلات درست پس از هشدار سازمان ملل متحد از شیوع قحطی در برخی نقاط جهان به دلیل توقف انتقال غلات از اوکراین و به دنبال آن افزایش قیمت‌ها انجام شد.

پاپ انتقال غلات از اوکراین را نشانی از امید دانست
۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۱۹:۱۰

«پاپ فرانسیس» امروز از انتقال کشتی حامل غلات از بندر اوکراین در دریای سیاه به عنوان اولین کشتی از زمان مسدود شدن انتقال کشتی‌های حامل غلات توسط روسیه استقبال کرد و این اقدام را شکلی از گفتگو برای پایان دادن به جنگ نامید.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «رازونی» نخستین کشتی هفته گذشته (اول اوت) به همراه ۷ کشتی دیگر حامل غلات و کودهای شیمیایی برپایه توافق ماه گذشته میان مسکو و کی‌یف با وساطت ترکیه و اتحادیه اروپا بندر اوکراین را ترک کرد.

پاپ فرانسیس از ترک کردن کشتی حامل غلات استقبال کرد و آن را شکلی از مذاکره برای پایان دادن به جنگ اوکراین نامید.وی در سخنانش خاطرنشان کرد: «این گام نشان می دهد می توان به احتمال برقراری گفتگو و مذاکره برای دستیابی به نتیجه‌ای واقعی و ملموس که آرزوی همگان است امیدوار بود. این رویداد به خودی خود نمایانگر نشانه‌های امیدواری است و آرزوی قلبی من گذر از این مسیر است. ممکن است بتوان به پایان یافتن این جنگ و دستیابی به صلحی پایدار و عادلانه دست یافت. »

اعزام کشتی‌های حامل غلات درست پس از هشدار سازمان ملل متحد از شیوع قحطی در برخی نقاط جهان به دلیل توقف انتقال غلات از اوکراین و به دنبال آن افزایش قیمت‌ها انجام شد.

پیش از آغاز جنگ اوکراین، روسیه و اوکراین باهم تامین کننده حدود یک سوم از صادرات جهانی گندم بودند. ازسرگیری صادرات غلات تحت نظارت مرکز هماهنگی مشترک در استانبول با بررسی کشتی‌های حامل غلات و در حضور مقام‌های روسیه، اوکراین، ترکیه و اشخاصی از سازمان ملل متحد انجام می شود.

در ماه ژوئن پاپ خواستار پایان دادن به مسدود شدن صادرات گندم از طریق کشتی از اوکراین شده بود. وی تاکید کرد از غلات نباید به عنوان "سلاحی برای جنگ " استفاده کرد.

ترکیه، سازمان ملل، روسیه و اوکراین ماه گذشته توافقی را برای از سرگیری صادرات غلات از سه بندر اوکراین امضا کردند.

صادرات محموله‌های غلات اوکراین از زمان آغاز جنگ در این کشور که اکنون وارد ششمین ماه خود شده است، متوقف شده بود.

موج گسترده ترور مقامات طرفدار روسیه در خرسون اوکراین
۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۱۵:۴۸

نشریه تلگراف گزارش داد، به نظر می‌رسد نیروهای شبه نظامی اوکراینی کمپین ترور مقامات طرفدار روسیه در منطقه خرسون را در آستانه حمله‌ای برنامه ریزی شده برای بازپس گیری این منطقه آغاز کرده‌اند.

به گزارش نشریه تلگراف، روز شنبه، ویتالی گور، معاون رئیس شهر نوا کاخوفکا واقع در منطقه خرسون که از سوی روسیه منصوب شده است، هنگام خروج از آپارتمانش مورد اصابت گلوله قرار گرفت. به گزارش رسانه‌های روسی، وی در مسیر انتقال یافتن به بیمارستانی در شبه جزیره کریمه جان باخت.

بر اساس گزارش‌ها بازرسان پوکه‌های گلوله متعلق به یک تپانچه نیمه خودکار ماکاروف را در نزدیکی خانه ویتالی گور پیدا کردند.

ولادیمیر لئونتیف، رئیس یک دولت منطقه‌ای حامی و همکار روسیه در منطقه خرسون گفت:"تا آنجا که من می‌دانم او مرده است. او در بیمارستان بود و پزشکان نظامی سعی کردند جان او را نجات دهند."

نوا کاخوفکا، شهری با جمعیت ۴۵۰۰۰ نفری واقع در کرانه جنوبی رودخانه دنیپرو، یک کانون مهم تلاش‌های روسیه برای تدارکات رسانی به شهر خرسون در فاصله ۳۵ مایل دورتر در ساحل شمالی رودخانه است.

این اتفاق یک روز پس از آن رخ می‌دهد که ولادیمیر سالدو، شهردار نزدیک به روسیه در این شهر ناگهان به قدری دچار بدحالی شد که بالاجبار او را در حالت کمای مصنوعی قرار دادند. سالدو در ادامه به کریمه فرستاده شد و بعداً او را به جهت اخذ آزمایشات سم شناسی به موسسه تحقیقات اورژانس اسکلیفوسوفسکی در مسکو منتقل کردند.

رسانه‌های روسیه گزارش‌های متفاوتی درباره دلیل بدحالی سالدو منتشر کردند. برخی گزارش کردند که او دچار سکته مغزی شده است و برخی دیگر از ابتلای او به کووید خبر دادند. رسانه‌های مخالف در روسیه گزارش کردند که او مسموم شده است.

طی چند ماه گذشته، خرابکاران و آدمکش‌ها حملات خود را در منطقه خرسون افزایش داده‌اند.

در ماه ژوئن، بمب‌گذاری‌ خودرویی باعث کشته شدن رئیس سازمان زندان آنجا و یکی از مقامات ارشد طرفدار روسیه در دولت غیرنظامی آنجا شد. در ماه ژوئیه نیز یک بمب خودرویی که دو پلیس داخل آن بودند را هدف قرار داد که بنابر گزارش‌ها یکی از آنها کشته شد.

این ترورها در حالی صورت می‌گیرند که اوکراین برای انجام عملیات بازپس گیری این منطقه استراتژیک آماده می‌شود. نیروهای روسی این منطقه را که در مجاورت کریمه قرار دارد، بدون درگیری چندانی در چند روز اول جنگ تصرف کردند.

تنها ۳۰ درصد از کمکهای نظامی آمریکا به اوکراین به مقصد می‌رسد
۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۱۵:۴۷

شبکه سی بی اس در مستندی تحت عنوان "تسلیح اوکراین" ضمن بررسی این موضوع که چرا بسیاری از میلیاردها دلار کمک نظامی ارسالی آمریکا به اوکراین به خط مقدم جنگ در این کشور نمی‌رسند مشخص کرده که تنها ۳۰ درصد از این کمکها به مقصد نهایی خود می‌رسند.

به گزارش پایگاه خبری سی بی اس، جنگ اوکراین عمدتاً در سنگرهایی به سبک دوران جنگ جهانی دوم و با به کارگیری مهمات متعلق به دوران شوروی سابق در جریان است، اما در این میان موج گسترده ورود تسلیحات و تجهیزات نظامی مدرن ناتو از جانب غربی‌ها به اوکراین به عنوان یک عامل تعیین کننده در از دست دادن یا به دست آوردن اراضی در طول منطقه مرزی اوکراین با روسیه مطرح شده است.

بر اساس این گزارش بخش عمده‌ای از این تسلیحات و تجهیزات نظامی ابتدا به مرز لهستان با اوکراین رسیده، سپس آمریکا و متحدانش در ناتو به سرعت آنها را از مرز عبور داده و به دست مقامات اوکراینی می‌رسانند اما از اینجا به بعد نظارت آمریکا بر آنها به پایان می‌رسد.

جوناس اوهمان، بنیانگذار و مدیر عامل سازمان "آبی-زرد"، یک سازمان مستقر در لیتوانی که در امر تدارک رسانی و رساندن کمک‌های نظامی به خط مقدم در جنگ اوکراین از ابتدای بالا گرفتن درگیری‌های داخلی در اوکراین در سال ۲۰۱۴ دخیل بوده است، می‌گوید: "همه این ادوات از مرز عبور می‌کنند و سپس چیزی اتفاق می‌افتد و به نوعی ۳۰ درصد از آنها تنها به مقصد نهایی خود می‌رسند."

او در آوریل امسال این اظهارات را مطرح کرده و گفته است: "۳۰ تا ۴۰ درصد تخمین من (در مورد رسیدن کمکهای نظامی به مقصد نهایی در اوکراین) است."

بر اساس گزارش انستیتوی اقتصاد جهانی "کیل" که تعهدات جهانی نسبت به کمک به اوکراین را دنبال می‌کند آمریکا بیش از ۲۳ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین از زمان شروع جنگ این کشور در پایان فوریه اختصاص داده است. همچنین انگلیس ۳.۷ میلیارد دلار، آلمان ۱.۴ میلیارد دلار و لهستان ۱.۸ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین متعهد شده‌اند و چندین کشور دیگر نیز بعد از آنها مطرح هستند.

ترکیبی از عوامل شامل خطوط مقدمی که دائماً در اوکراین در حال تغییرند و وجود نیروهای عمدتاً داوطلب و شبه‌نظامی در آنها، تحویل کمک‌های نظامی به مقصد نهایی را برای کسانی که تلاش می‌کنند خطوط تدارکات رسانی خطرناک را به سمت مقصد هدایت کنند، دشوار کرده است. برخی اظهار نگرانی کرده‌اند که تسلیحات ارائه شده سر از بازار سیاه اوکراین که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به دلیل فساد رشد کرده، در آورند.

اوهمان عمدتاً به کانال‌های غیررسمی برای تحویل تجهیزات خود به خط مقدم جنگ اوکراین متکی است در حالی که وضعیت گروه او به عنوان یک سازمان غیردولتی به او اجازه نمی‌دهد "سلاح های کشنده" به اوکراینی ها تحویل دهد.

وی با تشریح فساد و بوروکراسی که باید در اطرافش با آن سرو کله بزند، گفت: کسانی همچون جنگسالارها، الیگارش‌ها و بازیگران سیاسی وجود دارند. سیستم رفتار آنها به این صورت که است خب "ما نیروهای مسلح اوکراین هستیم. اگر قرار است اینها به دست نیروهای امنیتی برسند، خوب، آمریکایی‌ها آنها را به ما دادند." یک جور بازی قدرتی در تمام مدت مطرح است، و بنابراین در نهایت کسانی که به این چیزها نیاز پیدا می‌کنند به سراغ ما می‌آیند.

اندی میلبورن، یک سرهنگ بازنشسته نیروی دریایی آمریکا است که در عراق و سومالی خدمت کرده و اخیراً سازمانی موسوم به گروه موتزارت را تأسیس کرده است، شرکتی که به آموزش سربازان اوکراینی در خط مقدم اختصاص دارد. او پس از حمله روسیه به اوکراین سفر و پایگاهی را در پایتخت اوکراین یعنی شهر کی‌یف ایجاد کرد.

میلبرن گفت: "اگر شما تدارکات یا خط انتقال لجستیک ارائه کنید، باید سازمانی برای آن وجود داشته باشد، درست است؟ اگر مشارکت شما در کمک رسانی در مرز اوکراین متوقف شود، جای تعجب نیست که همه این چیزها به جایی که باید برسند، نمی‌رسند بلکه تعجب بر انگیز این است که کسانی واقعاً انتظار آن را داشتند. اگر سیاست آمریکا حمایت از اوکراین در دفاع از خود در برابر فدراسیون روسیه است، شما نمی‌توانید آن را نصفه و نیمه انجام دهید. شما نمی‌توانید خطوط کمک رسانی مصنوعی ایجاد کنید. من درک می‌کنم که یک معنی آن این است نیروهای آمریکایی با روس‌ها نجنگند. من می‌دانم که حتی نیروهای آمریکایی از مرز عبور نمی‌کنند. اما چرا دست‌کم افرادی را برای نظارت بر این کشور تعیین نکنیم؟ آنها می‌توانند غیرنظامی باشند تا تضمین شود که اتفاقات درست رخ دهند."

مصادره میلیون ها دلار دارایی‌های روسیه در اوکراین
۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۱۵:۲۶

ولودیمیر زلنسکی مدعی شد که تا تاریخ ۵ اوت، اوکراین ۲۸ میلیارد گریونا (حدود بیش از ۷۵۰ میلیون دلار) از دارایی‌های روسیه را مصادره کرده و همچنان به این کار ادامه خواهد داد.

به گزارش صدای جدید اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد: «امروز جلسه‌ای را درخصوص سیاست‌ تحریم‌ها و مصادره اموال روسیه برگزار کردم. همانطور که مقامات دولت گزارش دادند، دارایی‌های روسیه به ارزش ۲۸ میلیارد گریونا (واحد پول اوکراین) در این کشور مصادر شده است و ما همچنان به این کار ادامه می‌دهیم.»

براساس گزارش رئیس‌جمهوری اوکراین، علاوه بر اموالی که تاکنون توقیف شده، بیش از ۹۰۰ مورد تاسیسات و دارایی متعلق به دولت روسیه هم قرار است توقیف شوند و در صورت به حساب آورده شدن دارایی‌های ساکنان و شهروندان مسکو در کنار اموال دولت این کشور، تعداد آن به حدود ۳۶ هزار مورد خواهد رسید.

زلنسکی خاطرنشان کرد که این دارایی‌ها قرار است به عنوان "غرامت ناشی از حمله روسیه به اوکراین" استفاده شود.

وی همچنین گزارش داد که در حال حاضر، اروپا و آمریکا بر روی پیش‌نویس قوانینی کار می‌کنند که احتمال مصادره بیشتر اموال روسیه در اوکراین را افزایش خواهد داد.

سه کشتی دیگر حامل غلات اوکراین به استانبول رسیدند
۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۱۵:۲۱

وزارت دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که سه کشتی حامل غلات اوکراین که یکی از آن‌ها به سمت ایرلند خواهد رفت، در تنگه استانبول در ورودی دریای سیاه لنگر انداختند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اولین کشتی (ناوی-استار) با پرچم پاناما که با ۳۳ هزار تن ذرت از اوکراین به سمت ایرلند خواهد رفت، روز جمعه بندر اودسا اوکراین را ترک کرد و به مکان تعیین شده در استانبول رسید و لنگر انداخت.

پس از اینکه این کشتی به استانبول رسید، کشتی دیگری با پرچم مالت که با ۱۳ هزار تن غلات به سمت انگلیس می‌رود، بندر "چورنومورسک" اوکراین را ترک کرد و در شمال استانبول لنگر انداخت.

بعد از آن در شامگاه روز شنبه، کشتی دیگری که از همین بندر حرکت کرده بود و حامل ۱۲ هزار تن ذرت بود، با پرچم ترکیه به استانبول رسید.

انتظار می‌رود که این کشتی‌های غلات پس از بازرسی توسط مرکز هماهنگی مشترک، به راه خود ادامه دهند.

مرکز هماهنگی مشترک در استانبول که پرسنل روسی، اوکراینی، ترکیه‌ای و سازمان ملل عضو آن هستند، پیشتر اعلام کرده بود که دو کشتی در بندر "چورنومورسک" و یک کشتی دیگر در"اودسا" روز جمعه این بنادر را ترک می‌کنند.

ترکیه، سازمان ملل، روسیه و اوکراین ۲۲ ژوئیه سال جاری میلادی توافقی را برای بازگشایی سه بندر اودسا، چرنوگورسک و یوژنی در اوکراین به منظور صادرات غلاتی که ماه‌ها بود به خاطر جنگ کنونی میان کی‌یف و مسکو در آنجا گیر کرده، امضا کردند؛ جنگی که اکنون شش ماه از آغازش می‌گذرد.

هشدار آژانس انرژی اتمی درباره نیروگاه هسته‌ای اوکراین

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به گلوله‌باران نیروگاه اتمی زاپروژیا در اوکراین ابراز نگرانی کرد. این در شرایطی است که ارتش اوکراین مدعی است نیروهای روسی به ده‌ها شهر در خط مقدم نبرد حمله کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جنگ اوکراین که از ۲۴ فوریه به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه آغاز شده، در حال حاضر عمدا در شرق و جنوب این کشور متمرکز است.

اما درگیری بر سر نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در جنوب اوکراین که در کنترل نیروهای روسیه است اما هنوز تکنیسین‌های اوکراینی در آن کار می‌کنند، چشم‌انداز وقوع یک فاجعه بزرگتر را ایجاد کرده است.

رافائل ماریانو گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای گفت: با شنیدن اخباری از گلوله‌باران در بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا که تاکیدی بر خطر بسیار واقعی یک فاجعه هسته‌ای است، عمیقا نگران شده‌ام.

هر دو طرف یکدیگر را به دست داشتن در "تروریسم هسته‌ای" متهم کرده‌اند. شرکت دولتی انرژی اتمی اوکراین موسوم به "انرگواتم"، روسیه را مسئول خسارات وارده دانست، در حالی که وزارت دفاع روسیه نیروهای اوکراینی را به گلوله‌باران این نیروگاه متهم کرد.

ایالات متحده، روسیه را متهم کرده است که از آن نیروگاه به عنوان "سپر هسته‌ای" استفاده می‌کند، در حالی که وزارت دفاع روسیه می‌گوید که به لطف "اقدامات ماهرانه، شایسته و موثر" واحدهای آن از آسیب رسیدن به این نیروگاه جلوگیری کرده است.

گروسی، که دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد را رهبری می‌کند، از همه طرف‌ها خواست تا "حداکثر خویشتنداری" را اعمال کنند.

روز جمعه، گلوله‌هایی به یک خط برق فشار قوی در این تاسیسات اصابت کردند و اپراتورهای آن وادار شدند تا یک راکتور را علی‌رغم اینکه نشتی رادیواکتیو شناسایی نشده است، قطع کنند.

در همین حال ارتش اوکراین شامگاه شنبه اعلام کرد که نیروهای روسیه ده‌ها شهر در خط مقدم درگیری‌ها را گلوله‌باران کردند و برای حمله به شش بخش مختلف در منطقه دونتسک برنامه دارند اما فعلا نتوانستند منطقه‌ای را به کنترل خود درآورند و نیروهای اوکراینی آنها را عقب رانده‌اند.

خبرگزاری رویترز قادر به تایید ادعاهای دو طرف در مورد تحولات میدان جنگ نیست.

روسیه: گلوله باران نیروگاه اوکراین تروریسم هسته ای است

میخائیل میزینتسوف رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد، وزارت دفاع روسیه گلوله‌ باران اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا توسط نیروهای اوکراینی را یک اقدام تروریستی هسته‌ای بر اساس کنوانسیون سازمان ملل متحد می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک، میزینتسوف به خبرنگاران شنبه شب گفت: بر اساس کنوانسیون بین‌المللی مصوب ۱۳ آوریل ۲۰۰۵ مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ما این اقدامات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را یک اقدام تروریستی هسته‌ای می‌دانیم.

وی همچنین هشدار داد، بروز یک حادثه در این نیروگاه هسته‌ای می‌تواند عواقبی بزرگ‌تر از حوادث چرنوبیل و فوکوشیما به دنبال داشته باشد و کل خاک اوکراین، جمهوری‌های خودخوانده مردمی دونتسک و لوگانسک و همچنین روسیه، بلاروس، مولداوی، بلغارستان و رومانی را در معرض آلودگی هسته‌ای قرار دهد.

محکوم کردن عملیات نظامی در اطراف نیروگاه هسته‌ای اوکراین توسط اتحادیه اروپا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فعالیت‌های نظامی روسیه در اطراف ایستگاه هسته‌ای زاپروژیا در جنوب شرق اوکراین را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، جوسپ بورل شنبه شب در حساب توییتری خود نوشت: اتحادیه اروپا فعالیت‌های نظامی روسیه در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را محکوم می‌کند.

وی با توصیف این اقدامات نظامی به عنوان "نقض جدی و غیرمسئولانه قوانین ایمنی هسته‌ای و هنجارهای بین‌المللی"، خواستار دسترسی فوری کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این نیروگاه شد.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۸
ایکاش زودتر خودِ پوتین رو ترور بکنن تادنیا از دست این کمونیست خونخوار راحت بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
بینهایت آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
من شرم دارم از اینکه با امثال شما هموطن هستم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
مرگ بر تروریست
واقعیت این است که اوکراین از سالیان قبل در فساد غوطه ور بوده و این جنگ نیز بر این فساد گسترده افزوده است .
در نبرد های شرق اوکراین کشتار راه افتاده بود و روزانه صد ها نفر از دو طرف کشته میشدند که ۷۰ درصد متعلق به روس ها بود تا اینکه سامانه های هیمارس آمریکا به اوکراین رسیدند و ده ها انبار عظیم مهمات و تسلیحات روسها و دهها مقر فرماندهی با افسران ارشدشان منهدم شدند و جنگ متوقف شد. در واقع کمک های نظامی امریکا به اوکراین به نفع سربازان روس هم هست چون به عنوان یک عامل بازدارنده موثر با کند کردن شدید جنگ مانع کشتار هزاران تن از این سربازان شد.
خود زلنسکی هم همینطوری به قدرت رسید با کودتا و حذف مخافان. خنده دار قضیه اینه که رییس جمعور قبلی رو هم امریکا تحریم کرده!
از کی تا حالا حذف کردن عوامل خائن و دست نشانده نیروی اشغالگر خارجی شده اقدام «خرابکاران و آدمکش‌ها» شده است؟ مگر مجازات های شهرداران و خائنینی که در مناطق تحت اشغال عراق در ایران دست نشانده صدام حسین بودند بودند یادتان رفته؟ به نظر شما با همدستان دست نشانده اشغالگران روس چه رفتاری مناسب است؟ دسته گل؟
پوتین و روسیه بریدند و امیدوارند با نشان دادن حسن نیت به اروپا و امریکا بتوانند افتضاح اکراین را جمع کنند. در دوهفته گذشته پوتین با صادرات غلات اکراین موافقت کرد. با ادامه صادرات گاز به المان علیرغم تهدید به قطع موافقت کرد. شخص پوتین بشدت ایده استفاده از نیروی اتمی را رد کرد. لاوروف موافقت کرد که با وزیر خارجه امریکا دیدار کند و در مذاکرات وین مواضع همکاری با غرب گرفت. پوتین بدجوری باخته. اینها او را از باتلاق اکراین نجات نخواهد داد. نمیشه حمله کنی این همه کشتار و خسارات به اکراین وارد کنی و حالا بخواهی قسر در ری. دنیا که روسیه نیست
اگر خائنین به کشورشان را بکشن می شن خرابکار و آدمکش؟
روسها باید بفهمند‌ که نمیشه‌ یک کشور را اشِآل کرد و نگه داشت‌ !
خوب کاری میکنند خائنین به وطن باید ترور بشوند روسیه بازنده جنگ اکراین
یک سری استدلال می کنن که چرا روسیه تمام شهرهای اکراین رو نمی گیره. یه نگاهی به نقشه بکنید و از جغرافیای اکراین اگر اطلاعات داشته باشید متوجه می شین که روسیه تمام بنادر استراتژیک اکراین رو گرفته. اهمیت شهرها به وسعتشون نیست به موقعیت شون هست.
یک سری استدلال می کنن که چرا روسیه تمام شهرهای اکراین رو نمی گیره. یه نگاهی به نقشه بکنید و از جغرافیای اکراین اگر اطلاعات داشته باشید متوجه می شین که روسیه تمام بنادر استراتژیک اکراین رو گرفته. اهمیت شهرها به وسعتشون نیست به موقعیت شون هست.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
دقیقا در حال حاضر روسیه داره جنگ را به زمستان میکشه اگر روسیه بندر اودسا را تصرف بکند اوکراین همه چیز خود را ازدست میدهد
اتحادیه اروپا، کبی اتحادیه عرب است .وهر دو نقش عامل امریکا در منطقه خوشان وجهان را دارند .
زنده باد ولادیمیر پوتین
زنده باد شرق
ایجاد جنگ اتمی به نفع همه ما نیست در ضمن ارتش روسیه فقط بیست درصد از توان خود را در این کشور آورده اوکراین فعلأ باید عقب نشینی بکنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر