بازدید 10040

غول شکلات‌سازی آمریکا از چین عذرخواهی کرد

شرکت بزرگ شکلات‌سازی آمریکا پس از آنکه در یک آگهی تبلیغاتی، جزیره تایوان را «کشور» خطاب کرده بود، از چین عذرخواهی کرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ 06 August 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از فرانس ۲۴، شرکت شکلات‌سازی «مارس ریگلی» آمریکا با عذرخواهی از پکن بابت آگهی تبلیغاتی تحریک‌آمیز خود، تاکید کرد که به حاکمیت ملی چین احترام می‌گذارد.

شرکت مارس ریگلی به‌تازگی در تبلیغ یکی از محصولات شناخته‌شده خود به‌نام «اسنیکرز»، برای اشاره به جزیره تایوان از عنوان «کشور» استفاده کرد؛ تبلیغی که بلافاصله در فضای مجازی دست‌به‌دست شد و توجهات را به خود جلب کرد.

این شرکت در بیانیه عذرخواهی خود نوشت: ما از گزارش فعالیت‌های مرتبط با اسنیکرز در بخش‌های مشخصی از آسیا آگاه بوده و این موضوع را بسیار جدی می‌دانیم و عمیقاً عذرخواهی می‌کنیم. شرکت مارس ریگلی به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین احترام گذاشته و فعالیت‌های تجاری خود را کاملاً منطبق با مقررات و اصول داخلی چین انجام می‌دهد.

ساعاتی پس از انتشار نخستین بیانیه مارس ریگلی، این شرکت مطلب دیگری را منتشر و اضافه کرد: تنها یک کشور چین در جهان وجود دارد و تایوان بخشی جدانشدنی از قلمرو این کشور است.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه گذشته به‌رغم هشدارهای مکرر مقامات سیاسی-نظامی چین، وارد تایوان شد و چین در واکنش به این اقدام تنش‌زای واشنگتن، روز پنج‌شنبه رزمایش نظامی ۴ روزه و بزرگی را در ۶ منطقه دریایی اطراف تایوان آغاز کرد.

چین تایوان را جزئی جدانشدنی از قلمرو خود می‌داند و سفرهایی همچون سفر پلوسی را حمله به حاکمیت و نقض اصل «چین واحد» تلقی می‌کند.

دولت چین علاوه بر اعمال تحریم‌هایی علیه تایوان و نانسی پلوسی، مشاوره‌های خود به آمریکا در حوزه امنیت دریایی، همکاری‌ها در حوزه استرداد مهاجران غیرقانونی، کمک قضائی در رابطه با موضوعات کیفری، مبارزه با جنایات فراملی و قاچاق دارو و همچنین گفتگوها در مورد تغییرات اقلیمی را به حالت تعلیق درآورده است. همچنین پکن روابط دیپلماتیک خود را در چندین حوزه نظامی و غیرنظامی با واشنگتن قطع کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان