بازدید 14411
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا

مردم در کنار اقامه باشکوه عزاداری، به رعایت اصول بهداشتی نیز اهتمام داشته باشند/ به همراهی مردم با کادر درمان و رعایت اصول بهداشتی نیاز داریم/ غیبت سوال برانگیز سخنگوی ستاد ملی!

متخصصان حوزه درمان با بررسی‌های دقیق به این جمع‌بندی رسیده‌اند که تزریق دوز یادآور واکسن کرونا در کنترل شیوع بیماری بسیار مؤثر است، لذا لازم است مراکز واکسیناسیون حتی در روز‌های تعطیل پیش روی فعال باشند، تا بتوانند به مردم عزادار نیز خدمت رسانی کنند.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 06 August 2022
مردم در کنار اقامه باشکوه عزاداری، به رعایت اصول بهداشتی نیز اهتمام داشته باشند/ به همراهی مردم با کادر درمان و رعایت اصول بهداشتی نیاز داریم/ غیبت سوال برانگیز سخنگوی ستاد ملی!امروز نشست ستاد ملی مقابله با کرونا در حالی برگزار شد که سخنگوی ستاد ملی در آن حضور داشت اما ترجیح داد بر خلاف جلسات قبلی که چند توییت درباره مصوبات ستاد منتشر می‌کرد، همین کار را هم نکرده و سکوت کامل پیشه کند!

به گزارش «تابناک»؛ آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، صبح امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، به رویداد‌های مهم این روز‌ها پرداخت و گفت: رژیم صهیونیستی در جنایت دیشب خود، بار دیگر خویِ اشغالگری و تجاوزگری خود را به جهانیان نشان داد، اما مقاومت مردم غزه، افول این رژیم کودک‌کش را سرعت خواهد داد.

رئیس جمهور همچنین به توطئه تفرقه‌افکنان و مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی در افغانستان اشاره کرد و گفت: کسانی که مجلس عزای حسینی را در افغانستان به خاک و خون می‌کشند، همان یزیدیان زمان و ایادی استکبارند که در صدد تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند و لازم است هیات حاکمه افغانستان این جنایتکاران را شناسایی و امنیت همه مردم افغانستان را تامین کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور گسترده مردم در عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: مردم ایران بر اساس ویژگی دینداری و ولایتمداری خود، عزای امام حسین (ع) را با شکوه اقامه می‌کنند و ضرورت دارد همگان در برگزاری مراسم‌ و برپایی تکایا و هیات‌های عزاداری به رعایت اصول بهداشتی نیز اهتمام جدی داشته باشند.
 
مردم در کنار اقامه باشکوه عزاداری، به رعایت اصول بهداشتی نیز اهتمام داشته باشند/ به همراهی مردم با کادر درمان و رعایت اصول بهداشتی نیاز داریم/ غیبت سوال برانگیز سخنگوی ستاد ملی!
از جمله گلایه‌های همیشگی خبرنگاران از ستاد ملی مقابله با کرونا در دوره اخیر، عدم حضور دکتر عباس شیراوژن، سخنگوی این ستاد (نفری که در سمت چپ تصویر دیده می‌شود و از اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا است) در جمع خبرنگاران و اساسا پاسخگو نبودن وی به خبرنگاران، به جز خبرنگاران رسانه ملی است؛ سخنگویی که هرگز در جمع خبرنگاران حضور پیدا نکرده و سخن نگفته و تاکنون ترجیح داده، پس از پایان هر نشست ستاد ملی با انتشار چند توییت، برخی نکات مطرح و مصوب در ستاد را بیان کند؛ اما امروز این کار را هم نکرد!
 

رئیسی با قدردانی از همه مسئولانی که در زمینه کنترل شیوع کرونا و نیز تأمین نیاز‌های درمانی و بهداشتی تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: با کمک مردم و تلاش کادر درمان توانستیم روز‌های سخت پرتلفات کرونا را پست سر بگذاریم و امروز نیز همچنان به همراهی مردم با کادر درمان و رعایت اصول بهداشتی نیاز داریم.

وی با اشاره ضرورت تزریق دوز یادآور واکسن کرونا از نظر متخصصان گفت: متخصصان حوزه درمان با بررسی‌های دقیق به این جمع‌بندی رسیده‌اند که تزریق دوز یادآور واکسن کرونا در کنترل شیوع بیماری بسیار مؤثر است، لذا لازم است مراکز واکسیناسیون حتی در روز‌های تعطیل پیش روی فعال باشند، تا بتوانند به مردم عزادار نیز خدمت رسانی کنند.

رئیس جمهور در ادامه با تشکر از استمرار اجرای طرح شهید سلیمانی، افزود: اساساً هر جا نیرو‌های مردمی و بسیجی با اخلاص ویژه خود وارد میدان شده‌اند، توانسته‌اند منشأ خدمات و برکات زیادی باشند. در جریان اجرای طرح شهید سلیمانی، خدمات بهداشتی در دورترین مناطق کشور نیز با سرعت به مردم ارائه شد.

وی با قدردانی از همه کسانی که برای تبیین و تنویر افکار عمومی تلاش می‌کنند به ویژه رسانه ملی، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌های مستمر و بموقع درباره کرونا، مکمل ارائه خدمات درمانی و بهداشتی است و نقش موثر در پیشگیری دارد.

رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا در بخش دیگری از سخنانش به فضایل علمدار کربلا پرداخت و گفت: در فرهنگ عاشورایی روز تاسوعا، با نام و یاد حضرت اباالفضل العباس (ع) عجین شده که بصیرت آن بزرگوار از جمله فضایل و صفات برجسته ایشان است.

وی با اشاره به توصیه موکد رهبر معظم انقلاب بر ویژگی بصیرت افزود: بصیرت چراغ راه انسان در حوادث و مشکلات است تا دوست را از دشمن و راه را از بیراهه بشناسند و در مسیر حرکت تکاملی خود از خطا و لغزش در امان بماند.

رئیسی صلابت در ایمان را در کنار بصیرت، دیگر ویژگی برجسته علمدار کربلا برشمرد و اظهار داشت: حضرت عباس (ع) مظهر ایستادگی، شجاعت، مقاومت، مردم‌داری و ولایت‌پذیری حقیقی است که در مسیر حرکت خود هیچ سستی و کوتاهی نشان نداد و آن حضرت امروز الگوی جوانان عاشورایی است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۵
یک سئوال کم شدن کرانا از دست اوردهای دولت سیزده بود
الان که دوباره دارد شدت میگیرد مقصر کدام دولت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
دولت دوازدهم. حتی دولت دوازدهم در قتل بروسلی هم دخالت داشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
امریکا
کنسرتی رو که مجوز قانونی داشته و مردم براش پول دادن بخاطر سروصدای چنتا اراذل و اوباش تعطیل میکنین و بهانتون هم کروناست، ولی الان برا عزاداریا همه چی گل و بلبله و فقط از مردم خواهش میکنین رعایت کنن؟
یک خبر بسیار مهم برای دولت محترم. برسد به دست وزیر مربوط.اگر دولت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رازیاد کند عواقب خطرناکی خاهد داشت چون بعد از ان بازنشستگان کشوری لشگری ونیروهای مسلح هم امکان دارد اعتراض کنند پس بهتر است افزایش حقوق بازنشسته های امسال تامین اجتماعی را با افزایش حقوق سال بعد وعده بدهد.همچنین دولت باید برای جلوگیری از فشار بار مالی و رفع تبعیض وهمچنین دچار نشدن تامین اجتماعی به ورشکستگی یک سری جراحی در این سازمان انجام دهد که ۲ مورد بسیار مهم میباشد ۱. باید سقف حقوق ۳۵ روز بازنسشتگی در تامین اجتماعی از ۳۵ روز به ۳۰ روز تبدیل شود درست مثل صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و دولتی که سقف حقوق ۳۰ روز میباشد. ۲.تعیین حقوق بازنشستگی براساس ضریبی از پایه حقوق نه براساس میانگین دو سال اخر چون اکثرا کارفرمایان با کارکنان تبانی میکنند و بالاترین حق بیمه را برای کارکنان رد میکنند. این ۲ امر مهم که ذکر شد اساس فشار مالی بر صندوق و اساس تبعیض صندوق تامین اجتماعی با صندوقهای دولتی است ودرحال حاضر بهترین فرصت برای این دو مورد جراحی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
سایبری عزیز این متن رو کی داده از روش تایپ کنی و چقدر بابت این کار می گیری؟ حلاله؟
رییس جمهور دورو که قبل از انتخابات یک چیز بگوید وبعدش یک چیز دیگر نمی خواهیم.
از چشممان افتادی بدجور.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
کدام انتخابات ؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
انتخابات بعدی معلوم میشه دوباره دوان دوان میفتین دنبال یکی دیگه بهش رای بدین تا اوضاع دذست بشه. هنوز نمیدونین توو ایران این جناج و اون حزب و... همش کشکه
رییس جمهور مرحومان! چشم اطاعت میشه
سخنگو بیاد چی بگه ؟!!ریس دولت که مریضی را از همون اول عادی بحساب میاره و انگار درکی از فاجعه و خطرات ان نداره !!!! انوقت سخنگو خودش را خراب کنه و کار کسانی را توجیه کنه که فقط اهل جناح بازی هستند چی بشه ؟!!
مسخره کردید نردن را
تحلیل جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا:
مهترین مصوبه:
تأکید بر اهمیت برگزاری با شکوه عزداری
مصوبه های ثانویه:
1. توصیه به رعایت نکات بهداشتی در عزاداری ها (بدون ابلاغ هر گونه پروتکل ویژه این مراسمات در فضاهای بسته و باز و یا توصیه به توزیع ماسک در جلسات)
2. دستور ابلاغی مبنی بر باز بودن مراکز واکسیناسیون در ایام تعطیلات
3. تأکید بر استمرار طرح شهید سلیمانی
4. تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی درباره کرونا (مخصوصا از سوی صدا و سیما ولی از سوی ستاد توصیه ای خاص و تخصصی متناسب با ایام عزاداری و اوج گیری کرونا به این سازمان صورت نمی گیرد)
موارد دستور کار جلسه: (برگرفته از سخنان رئیس ستاد محترم کرونا)
1. واکنش به مشکلات پیش آمده برای عزاداران حسینی در افغانستان
2. روضه خوانی آیت الله رئیسی برای حضار و بیان فضائل حضرت سید الهشدا
سوال: آیا موضوع کرونا و ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی و بهداشتی و درمانیِ آن، ظرفیت لازم برای پر کردن وقت ستاد ملی کرونا را ندارد که عمده ی مباحث جلسه به موضوع عزاداری و روضه خوانی سپری می شود؟
روضه امری پسندیده است اما در یک جلسه تخصصی، بهتر است که حول موضوع جلسه بحث شود و تبدیل جلسات تخصصی به مراسم روضه خوانی اباعبدالله حسین اصلا پسندیده نیست.
اینکه در این جلسه هیچ اشاره ای به تأثیر تجمعات مرتبط با عزاداری به گسترش کرونا و دیگر مسایل مرتبط نمی شود جای بسی سوال است. آیا اعضای ستاد ملی کرونا، عمدا خودسانسوری می کنند؟
چرا هزینه کردن و رنگ اتاق و پرده ها را عوض کرده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انتخابات بعدی معلوم میشه ...
وقتی برشورای محترم نگهبان مانند دوره این دوره در تائید صلاحیت اعمال نفوذ میشود دوره بعد هم همینطور است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار