بازدید 4706

آخرین آمار جانباختگان سیل‌؛ هنوز ۸ نفر مفقودند

رئیس هلال احمر از مفقود شدن ۸ نفر بر اثر سیل‌های اخیر خبر داد و گفت که تاکنون ۹۰ نفر جان باخته‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶ 05 August 2022

به گزارش تابناک، پیرحسین کولیوند رئیس هلال احمر در برنامه «صف اول» گفت: براساس هشدارها و اخطارهای هواشناسی برنامه ریزی دقیق برای اطلاع رسانی، آمادگی، پیشگیری از خسارات بیشتر ‌و امدادرسانی بهتر در جمعیت هلال‌احمر انجام شد.

او افزود: ۲۴ استان کشور متاثر از سیلاب بود که ۱۶۲ محور مواصلاتی و ۱۶۸ شهرستان با همراهی استانداران و سایر همکاران امدادی امدادرسانی شد، تلاش بی وقفه و از جان گذشتگی نجاتگران و امدادگران هلال احمر در عملیات های سیل اخیر قابل ستایش است

کولیوند تصریح کرد: در این عملیات ها ۷۹ هزار نفر امدادرسانی و بیش از ۳ هزار نفر به مناطق امن منتقل شد، ۱۱۸۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند و ۵۶ نفر هم مصدوم شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: همراهی و همکاری نیروهای جهادی و خیرین را در این عملیات ها داشتیم.

وی بیان کرد: در مجموع ۹۰ نفر جان باختند و هنوز ۸ نفر مفقودی داریم، همچنین یک نفر در امامزاده داوود و چند نفر دیگر را در سیل فیروزکوه نجات دادیم.

کولیوند گفت: ۱۴۰۰ تیم عملیاتی واکنش سریع و آموزش دیده در عملیات های امدادی و سیل زده حضور مستمر داشتند و تیم های آنست (سگ های تجسس) تلاش بسیار زیادی برای امدادرسانی کردند.

او ادامه داد: همچنان هم عملیات جست‌وجو در بعضی مناطق ادامه دارد.

رئیس هلال احمر ادامه داد: با کمک استاندار و شهردار تهران که هنوز هم حضور پر رنگ داشت توانستیم خیلی از مناطق صعب العبور را امدادرسانی کنیم

کولیوند گفت: مردم و نیروهای جهادی با کمک های روانی و آوردن اقلام غذایی همراه ما در عملیات های امدادونجات سیل حضور داشتند

او افزود: یکی از نکات مهم حضور تیم های سحر در عملیات های اخیر سیل بود که برای حمایت روانی حادثه دیدگان حضور داشتند که به افزایش تاب آوری مردم و کاهش آلام افراد کمک کرد

کولیوند تاکید کرد: کالا و اقلام زیستی در مناطق امن ذخیره سازی کردیم، بالگردها از قبل آماده عملیات شده بودند، اما کمک به مردم برای انجام بهتر عملیات ها بسیار تاثیر گذار بود

او افزود: مردم با همراهی خود باعث ارتقای سرمایه احتماعی هلال احمر شده که من به شکل ویژه از مردم فهیم ایران قدردانی میکنم.

 

۴۰ نفر فوت شدگان ناشی از سیل مربوط به استان تهران است


کولیوند اضافه کرد: از ۹۰ جان باخته ای که در کشور داریم حدود ۴۰ نفر از آنها مربوط به تهران در منطقه های امامزاده داوود و فیروزکوه است، سیلاب سنگینی بود که نیاز به تجهیزات ویژه داشت که شهرداری خیلی سریع این تجهیزات را فراهم کرد

رئیس هلال احمر بیان کرد: در ساعات اولیه عملیات نجات توانستیم ۸۰۰ نفر را به مناطق امن منتقل کنیم، همه همکاران امدادی با تمام توان در ساعات اولیه حادثه در منطقه حضور دارند.

او گفت: جلسات مدیریت بحران با تمامی مسئولان تشکیل شد و در جریان تشکیل کمیته مفقودین تلاش کردیم اموال مردم را هم حفظ کنیم، الان در این کمیته فرآیند شناسایی پیکرها هم انجام می شود

کولیوند تاکید کرد: ما محل حادثه و حادثه دیدگان را تا بازگشت شرایط عادی رها نمی کنیم و با تمام امکانات حضور داریم.

مزداران بر اثر سیل خسارات زیادی دید


کولیوند تاکید کرد: مزداران جزو مناطقی بود که دچار خسارت زیادی در سیل شد، با توجه بسته شدن دسترسی به مناطق سیل زده روند امدادرسانی کند و عملیات امدادی هوایی انجام شد که با ادامه بارندگی در این مناطق شرایط امدادرسانی به سختی انجام شد.

رئیس هلال احمر اضافه کرد: بالغ بر ۶ هزار نفر در قالب ۱۴۰۰ تیم تخصصی و آموزش دیده برای انجام عملیات امدادی در مناطق سیل زده با از خودگذشتگی و ایثار حضور داشتند، همچنین تیم های پشتیبان هم آماده عملیات بودند.

 

ظرف ۴۸ ساعت آینده پایان عملیات سیل را اعلام می کنیم


کولیوند گفت: قبل از عید انبارهای امدادی هلال احمر خالی بود و ما نگران بودیم، اما پس از شروع سال جدید با دستور رئیس جمهور انبارها شارژ و اوضاع بهتر شد.

او گفت: تجهیزات هلال احمر به لحاظ لجستیک، انبارها، بالگرد و سایر موارد بسیار کمبود دارد که با توجه به نیاز جدی ما باید برنامه ریزی دقیق برای رفع کمبودها انجام شود.

کولیوند بیان کرد: در ۱۲ استان عملیات جست‌وجو در حال انجام است و در سایر استان ها عملیات تقریبا به پایان رسیده که پیش بینی می شود ظرف ۴۸ ساعت آینده پایان همه عملیات ها را اعلام کنیم.

او گفت: هلال احمر بر اساس وظایف خود و به محض دریافت هشدارهای هواشناسی برای امدادرسانی برنامه ریزی می کند اما فرهنگ سازی برای توجه به هشدارها از سوی مردم هم ضرورت دارد.

کولیوند تاکید کرد: در حال حاضر اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر افزایش یافته است؛ در سیل اخیر علی‌رغم اینکه جزو وظایف ما نبود پیامک عمومی برای آمادگی مردم در برابر سیل ارسال کردیم.

رئیس هلال احمر تاکید کرد: برای خدمت رسانی به زائران در اربعین حسینی جلسات متعددی برگزار شده است؛ ما در همه محورهای مواصلاتی پوشش امدادی را در همه مرزهای تعیین شده انجام خواهیم داد.

کولیوند تاکید کرد: بحث امدادونجات و پزشکی-سلامت در داخل کشور بر عهده هلال احمر و در خارج از کشور بر عهده وزارت بهداشت است.

او گفت: تلاش کردیم قبل از عملیات اربعین تمرین جدی با هدف هم افزایی انجام دهیم، در حال حاضر نیروهای متخصص خود اعم از کادر درمان و امدادگر را تعیین کردیم، تعداد داوطلبان برای اعزام زیاد است اما ظرفیت ما محدود هست.

ایجاد تمهیدات لازم برای زائران اربعین در زمینه جلوگیری از ابتلا به کرونا
رئیس جمعیت هلال احمر کشور در بخش دیگری از صحبتش از ایجاد تمهیدات لازم برای زائران اربعین در زمینه جلوگیری از ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: دو فروند هواپیما حالت بیمارستان به همراه امبولانس و اتوبوس امدادی و همچنین دارو و تجهیزات درمانی آماده برای امدادرسانی هستند.

او افزود: احتمال گرمازدگی، ابتلا به کرونا و بیماری های گوارشی امسال برای زائران پیش بینی شده که تمهیدات لازم اندیشیده شده است. ۷ قرارگاه مرکزی در عراق استقرار دارد که نماینده هلال احمر به همراه حشت الشعبی در این قرارگاه ها حاضر هستند.

کولیوند گفت: امسال تعداد پایگاه ها نسبت به آخرین مراسم اربعین پوشش داده شده ۳ برابر بیشتر خواهد شد. در ۳ سطح مختلف بیمارستان، درمانگاه و چادرهای امدادی در شهر نجف پوشش امدادی خواهیم داشت.

پرستاران مسلط به زبان عربی در بیمارستانهای سیار نجف مستقر خواهند شد
رئیس هلال احمر همچنین اعلام کرد: در مسیر شهر نجف بیمارستان سیار و پایگاه های امدادی را خواهیم داشت. پرستاران و افراد مسلط به زبان عربی را برای بهتر روند پوشش امدادی در بیمارستان ها مستقر خواهیم کرد. بیمارستان امام علی هلال احمر فعالیتش را برای اولین بار آغاز خواهد کرد

کولیوند گفت: در کربلا، کاظمین، سامرا کادر درمان و نیروهای هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران مستقر خواهند شد.

او بیان کرد: محتوای آموزشی برای مردم آماده کردیم تا از گرمازدگی و سایر مشکلات در این تجمع انبوه که بزرگ ترین مراسم پیاده روی و تجمع است پیشگیری کنیم. برای پزشکان و پرستاران خود هم آموزش های تخصصی را ارائه خواهیم داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر