بازدید 32522
۱

پایان دوران خونین طالقانی؛ وداع با آقای فاجعه!

کد خبر: ۱۱۳۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱ 04 August 2022

کرسی ریاست هیئت فوتبال استان خوزستان بالاخره پس از ۸ سال با طالقانی یکی از عجیب‌ترین و خبرسازترین روسای هیئت‌های فوتبال تاریخ وداع کرد اما اتفاقات دوره ریاست وی در این استان فراموش نخواهد شد.

گذشته از سرنوشت آسانسوری باشگاه‌های خوزستانی خصوصا استقلال‌های اهواز و خوزستان یا نفت مسجد سلیمان و بحران‌های صنعت نفت و جنجال مالکیت استقلال ملاثانی، فوتبال خوزستان در دوره ریاست کاظم طالقانی جنجالی‌ترین دوران خودش را سپری کرد و استادیوم‌های فوتبال استان به ناامن‌ترین ورزشگاه‌های کشور مبدل شدند و تلخ‌ترین اتفاقات در همین استان و در دوره مدیریت رئیس سابق رقم خورد.

پایان دوران خونین طالقانی؛ وداع با آقای فاجعه!

حتی محمود خوردبین، سرپرست وقت پرسپولیس این اتفاقات را حاصل مدیریت طالقانی بر هیئت فوتبال این استان که مجری برگزاری بازی‌ها است، انداخت و گفت: آقای طالقانی مقصر همه این اتفاقات است. به نظر من او برنامه‌ریزی کرده بود که این اتفاقات رخ بدهد. نمی‌دانید چه سنگ‌هایی به سمت ما پرتاب می‌کردند. پاره آجر و سنگ‌هایی که می‌توانست باعث مرگ شود. معلوم است که دستی در کار بود و می‌خواست اتفاقی در آنجا بیفتد. با این وجود طالقانی با همکاری بهاروند نزدیک‌ترین متحد و حامی همیشگی خودش به راحتی عنوان برترین هیئت فوتبال استان‌ها را از آن خود می‌کرد.

در سالی که عجیب‌ترین فینال جام حذفی باشگاه‌های کشور با اتفاقاتی تلخ و فراموش ناشدنی در خوزستان برگزار شد، همزمان با جنجال‌های بی‌سابقه در بازی‌های خانگی استقلال خوزستان و نفت مسجد سلیمان که با درگیری‌های خونین و زد و خورد همراه بود، هیئت فوتبال این استان با ریاست طالقانی از جانب فدراسیون فوتبال مهدی تاج و سازمان لیگ بهاروند به عنوان هیئت برتر و برگزیده انتخاب می‌شد.

فینال جام حذفی ربطی به کمیته اخلاق ندارد

اتفاقات تلخ دیدار فینال جام حذفی که مثل مراسم برترین‌ها با بیشترین تأخیر ممکن در این دوره برگزار شد تا هفته‌ها سوژه مورد توجه رسانه‌های ورزشی کشور بود و آخرین مسابقه این رقابت‌ها در نهایت با ۱۴۰دقیقه‌ تاخیر  و دو بار گرم کردن بازیکنان به  یک آبروریزی بین‌المللی در اهواز بدل شد. خسارات وارده به استادیوم و زخمی شدن هواداران پرسپولیس و استقلال خوزستان یا درگیری‌های خونین بازی نفت مسجد سلیمان برابر سپیدرود رشت از دیگر وقایع تلخ دوران مدیریت طالقانی در هیئت فوتبال خوزستان بود.

برخی از باشگاه‌های این استان نیز بارها با مشکل عدم وجود زمین برای برگزاری بازی مواجه شدند و بازی‌های این تیم ها از جمله نفت مسجد سلیمان و استقلال خوزستان با تاخیر برگزار شد که البته طالقانی در این خصوص گفته بود: «اینها مسائل مهم و اساسی نیست.»

پایان عصر رئیس خبرساز هیئت فوتبال خوزستان؛ از فینال زشت جام حذفی تا ناامنی ورزشگاه‌ها

البته بعد از آنکه رئیس برترین هیئت فوتبال کشور برای ارائه توضیحات در خصوص فاجعه فینال جام حذفی به کمیته اخلاق دعوت شد، در این خصوص اظهار داشت: «اصلا این مسئله ربطی به کمیته اخلاق ندارد!»

عجیب اینکه در این پرونده کمیته اخلاق فدراسیون در کنار محکومیت سعید فتاحی و حیدر بهاروند، مسئولان سازمان لیگ، کاظم طالقانی را هم به جریمه نقدی محکوم کرد اما فدراسیون فوتبال به جای دفاع از احکام کمیته اخلاق، از مدیران خود حمایت کرد و بعد از ارسال پرونده به استیناف، همه این افراد تبرئه شدند.

مالکیت جنجالی استقلال ملاثانی

استقلال ملاثانی تیمی در نزدیکی شهر اهواز یکی از ابزارهای اعمال نفوذ و قدرت طالقانی در مجمع فدراسیون فوتبال بود. رییس هیئت این استان همواره در کمپین‌های انتخاباتی از رای این باشگاه هم به منظور حمایت از نامزد مورد نظر خودش استفاده می‌کرد. ارائه فرم‌های تاییدیه در حمایت از بهاروند، عزیزی‌خادم و تاج از جمله نمونه‌های اقدام طالقانی در این زمینه بود.

در همین راستا رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان در دعوی اثبات مالکیت این باشگاه نیز وارد شد که در نهایت نتوانست ادعای خودش را به اثبات برساند. وکیل این پرونده مدعی بود طالقانی خودش را فراتر از قانون دانسته و حاضر به پذیرش رای دادگاه هم نیست و در این خصوص اظهار داشت: حکم قطعی در این زمینه صادر شد و این موضوع یعنی مالک بودن موکلم، کتباً از طریق فدارسیون فوتبال و سازمان لیگ به هیئت فوتبال استان خوزستان اعلام شد، متاسفانه چون آقای طالقانی رییس هیئت فوتبال خوزستان خود را فراتر از قانون می‌دانست با بهانه واهی نسبت به آن تمکین نکرده و حتی با درخواست موکلم مبنی بر اینکه قصد شرکت در مسابقات لیگ یک فوتبال را با پروانه رسمی باشگاه پرسپولیس خوزستان را داشته با ترفندهای مختلف موافقت نشد و برای اینکه اقدامات غیرقانونی خود را موجه جلوه دهند اعلام کردند که بنا بر تصمیم شورای تامین شهرستان باوی تیم با مدیریت قبلی در مسابقات لیگ یک کشور شرکت کند!

این اقدام طالقانی با مخالفت‌های زیادی در خوزستان مواجه شده و بسیاری از فوتبال‌دوستان این استان به تلاش رئیس هیئت فوتبال استان برای مالکیت استقلال ملاثانی اعتراض کردند.

منبع:ایرنا 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
تنها دوره ایشان نیست که اتفاقات عجیب در فدراسیون فوتبال نمی افتد نه تنها در استانها بلکه در کشور نیز فراموش نخواهد شد چون بعضی افراد فقط برای پول به این رشته رسوخ کرده اند فدراسیونها میبایست پاکسازی گردد افراد بازنشسته نیز بکار گیری نشوند وبه دست اهلش اداره شود نه نا اهلان .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها