بازدید 12936

تحریم ها علیه روسیه دامنگیر اروپا شد

شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که تحریم های اعمال شده تحویل توربین برای انتقال گاز از طریق خط گازی نورد استریم را غیر ممکن کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴ 04 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، شرکت گازپروم روسیه گزارش داد که تحریم های کانادا، اتحادیه اروپا و انگلیس تحویل توربین زیمنس به ایستگاه کمپرسور پورتووایا خط لوله نورد استریم 1 را غیرممکن می کند.

در بیانیه شرکت گازپروم روسیه آمده است که تحریم های کانادا، اتحادیه اروپا، انگلیس و عدم تطابق وضعیت فعلی با تعهدات قراردادی موجود توسط طرف شرکت زیمنس، تحویل موتور 073 به ایستگاه کمپرسور پورتووایا را غیرممکن می کند.

بیانیه شرکت گازپروم در حالی منتشر می شود که پیش از این صدر اعظم آلمان روسیه را متهم کرده بود که از دریافت و نصب توربین های مورد نیاز برای حفظ جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ به اروپا خودداری می کند.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: اپراتورهای خط لوله(ایستگاه کمپرسور پورتووایا) فقط باید بگویند که می خواهند توربین را داشته باشند و اطلاعات گمرکی لازم را برای ارسال آن به روسیه اعلام کنند و پس از آن ارسال این توربین ها کار آسانی است.

پیش از این شرکت گازپروم روسیه، تاخیر در بازگرداندن این توربین ها را که عملیات تعمیر آن در کانادا در حال انجام بود را دلیل کاهش اولیه تحویل گاز از طریق خط لوله گاز نورد استریم ۱ ذکر کرده بود.

آلمان که به شدت به گاز روسیه وابسته است، تصمیم برای محدود کردن عرضه گاز را «سیاسی» توصیف کرده است.

بعد از این که گازپروم کار یکی از دو توربین فعال را به دلیل «وضعیت فنی موتور» متوقف کرد، تحویل انرژی از طریق خط زیر دریایی به میزان حدود ۲۰ درصد ظرفیت آن کاهش یافت.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه، آلمان تلاش کرده وابستگی خود به واردات انرژی روسیه را کاهش دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر