بازدید 4932

مافیا و کاسبی‌های قبل و بعد از کنکور

دلالان یا همان مافیای کنکور ماه‌ها قبل از این آزمون با تبلیغات گسترده داوطلبان را به سمت کلاس‌های تست و مشاوره‌های قبل کنکور جذب می‌کنند و بلافاصله پس از اتمام کنکور تغییر مسیر داده و تبلیغات خود را به سمت انتخاب رشته درست و مناسب هدایت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹ 03 August 2022

به گزارش تابناک، این روزها اعلام نتایج و انتخاب رشته‌ دغدغه بسیاری از خانواده‌ها شده است و با توجه به اینکه قبولی فرزندانشان در رشته‌ای مناسب بخشی از آینده آن‌ها را رقم می‌زند بازار مشاوران کنکور نیز بسیار داغ شده، از این رو سراغ یکی از عوامل موثر در کنکور رفتیم و در این باره با وی گفتگو کردیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: متاسفانه سال‌هاست که برخی افراد سودجو و بی اطلاع قبل و بعد از کنکور سراسری کاسبی‌های سوری راه انداخته‌اند که چیزی جز سرکیسه کردن داوطلبان و خانواده‌ها را در بر ندارد.

علیرضا صالحان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دلالان یا همان مافیای کنکور ماه‌ها قبل از این آزمون با تبلیغات گسترده داوطلبان را به سمت کلاس‌های تست و مشاوره‌های قبل کنکور جذب می‌کنند و بلافاصله پس از اتمام کنکور تغییر مسیر داده و تبلیغات خود را به سمت انتخاب رشته درست و مناسب هدایت می‌کنند.

وی با اشاره به عدم اطلاع بسیاری از این مشاوران سوری نسبت به کنکور و انتخاب رشته‌ افزود: این افراد به دنبال دلالی کنکور و دریافت هزینه‌های گزاف هستند در این میان با توجه به شرایط اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها به دلیل عدم تمکن مالی قادر نیستند در این کلاس‌ها و مشاوره‌ها شرکت کنند که همین امر موجب تضعیف روحیه داوطلب و حتی شکست آن‌ها در کنکور خواهد شد.

صالحان بیان کرد: انتخاب رشته درست نیاز به یک مدیریت صحیح و اطلاعات کافی در خصوص رشته‌های منتخب و متناسب با هر منطقه دارد، این کار را خود دانش آموز با یک بررسی از وضعیت کنکوری‌های سال گذشته نسبت به رتبه کسب شده و تعداد جذب کنندگان دانشگاهی می‌تواند انجام دهد تا رشته خود را برحسب رتبه و نیاز دانشگاه انتخاب کنند.

وی در ادامه توضیح داد: علاوه بر این هر داوطلب پس از اعلام رتبه‌ها می‌تواند به سایت سنجش مراجعه کند و طبق آنچه در سازمان سنجش برحسب نیاز دانشگاه‌ها بارگذاری شده اولویت‌های خود را انتخاب کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تربت‌حیدریه مطرح کرد: هرچند در این میان با توجه به استرسی که شرایط کنکور برای داوطلب و خانواده به وجود می‌آورد و تضمین آینده فرد در گرو نتیجه خوب و انتخاب رشته‌ برتر است، هر هزینه‌ای که دربرداشته باشد حاضر به پرداخت هستند و کار مفیدی که سازمان سنجش می‌تواند برای قطع دخالت دلالان کنکور و کاهش هزینه خانواده انجام دهد این است که به عنوان متولی امر یک اپلیکیشن طراحی کرده تا متقاضیان به اسامی افراد با درج رتبه و رشته قبول شده دسترسی پیدا کنند تا بتوانند برحسب الگوی مطرح شده درست انتخاب رشته کنند.

وی با توجه به‌ نابسامانی تغییرات در کنکور و ایجاد تنش در بین داوطلبان تصریح کرد: متاسفانه با تغییر رویکرد دولت‌ها این نابسامانی در ماندن یا حذف کنکور همچنان برای خانواده‌ها استرس برانگیز شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر