نگاهی به مصوبات و تذکرات امروز بهارستان نشینان

قانون ارائه قیر رایگان اصلاح شد / بانکداری ایران، یکی از ربوی‌ترین نظام‌‎های بانکی دنیاست! / حجاب فراتر از بحث اعتقادی یک الزام قانونی است / انتقاد از فرسایشی شدن مذاکرات برجام / رئیس جمهور جلوی مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور را بگیرد

وکلای مردم در خانه ملت در نشست امروز مجلس ضمن فراهم کردن سازوکار مناسب برای تامین قیر رایگان جهت آسفالت راه‌های روستایی و معابر، مشکلات موجود در مسیر انتقال حق بیمه را بررسی و مکانیزم رفع آن را تعیین کنند.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸ 03 August 2022

دویست و بیست و پنجمین نشست علنی خانه ملت در حالی راس ساعت ۸ و ۱۳ دقیقه و با حضور ۲۲۳ نفر از نمایندگان آغاز شد که صحن مجلس با مدیحه‌سرایی سید محمد جوادی مداح اهل بیت، عطر و بوی سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش را به خود گرفته بود.

در ادامه مجلس با دستور «ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی»، به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی کار خود را ادامه داد؛ طرحی برای رفع مشکلات بیمه‌شدگان مانند نقل و انتقال سوابق بیمه و... .

تعیین تکلیف ممنوعیت انتقال کسور بازنشستگی یا حق بیمه

اولین مصوبه امروز مجلس تعیین تکلیف ممنوعیت انتقال کسور بازنشستگی یا حق بیمه بود که براساس تصمیم بهارستانی‌ها، انتقال کسور بازنشستگی یا حق بیمه تمامی کسانی که کسور بازنشستگی یا حق بیمه خود را از صندوق بازنشستگی ذیربط دریافت کردند، ممنوع شد.

قابلیت انتقال حق بیمه یا کسور بازنشستگی براساس تقاضای کتبی بیمه شده از صندوق قبلی به جدید

در ادامه صحن علنی کار خود را با بررسی موضوع انتقال حق بیمه یا کسور بازنشستگی براساس تقاضای کتبی بیمه شده از صندوق قبلی به جدید ادامه داد و نمایندگان مردم مصوب کردند که حق بیمه یا کسور بازنشستگی که به هر یک از صندوق‌های بیمه بازنشستگی پرداخت شده براساس تقاضای کتبی بیمه شده از صندوق قبلی به صندوق جدید منتقل شود.

ارجاع موضوع مابه‌التفاوت حق بیمه یا کسور بازنشستگی برای نقل و انتقال به صندوق مقصد به کمیسیون اجتماعی

در جریان بررسی طرح مذکور نوبت به بررسی ماده (4) درباره موضوع مابه‌التفاوت حق بیمه یا کسور بازنشستگی برای نقل و انتقال به صندوق رسید؛ اما از آنجاکه این ماده ابهاماتی داشت برای بررسی بیشتر و اصلاح به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

قانون ارائه قیر رایگان اصلاح شد

در جریان بررسی بودجه امسال بود که نمایندگان با هدف آسفالت راه‌های روستایی و عشایری، معابر شهری و... دولت را مکلف کردند که از محل منابع شرکت ملی نفت، 19 هزار میلیارد تومان برای تأمین قیر رایگان پرداخت کند که دولت با ارائه لایحه ای، خواستار تغییر محل تامین منابع مورد نیاز این موضوع شد و در نهایت مجلسی‌ها در نشست امروز مقرر کردند که منابع مورد نیاز از محل منابع در اختیار شرکت ملی نفت تامین شود.

خبر خوش دلخوش بری تامین قیر رایگان

در ادامه دلخوش نماینده مردم صومعه سرا، خبر خوشی درباره تامین قیر داد. او عنوان کرد، معاون وزیر راه قول اختصاص قیر سال ۱۴۰۱ از روز شنبه را داده است که امیدواریم به این وعده عمل شود.

موافقت مجلس با لایحه معاهده انتقال محکومان بین ایران و بلژیک

در ادامه این نشست نمایندگان با لایحه معاهده انتقال محکومان بین ایران و بلژیک موافقت کردند.

موافقت مجلس با یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات

ساعت از 10 گذشته بود که نمایندگان وارد بررسی یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره شرایط اختصاصی و عمومی داوطلبان مطابق شرایط به روز و همچنین فرآیند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان شد و با یک فوریت آن موافقت کردند.

ورناصری عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی شد

انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون انرژی جهت عضویت در شورای عالی انرژی دیگر دستور کار نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس بود که بر این اساس وکلای ملت، علیرضا ورناصری را به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی انتخاب کردند.

ناطقان میان دستور ۱۲ مرداد

موحد: تورم و گرانی های افسارگسیخته با شعارهای دولت مردمی فاصله زیادی دارد

سید محمد موحد در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۲ مردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن قرائت فرازی از زیارت عاشورا، در نطق میان دستور خود گفت: ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را تسلیت عرض کرده و درگذشت عده کثیری از هموطنان در سیل اخیر کشور را به محضر ملت شریف و صبور ایران اسلامی عرض تسلیت و تعزیت دارم.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس افزود: در شرایط کنونی و با عنایت به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تمدن سازی و توسعه متوازن و توجه به معیشت عموم به ویژه طبقات آسیب‌پذیر، شایسته است دولت با جدیت تمام در برنامه‌ریزی اقتصادی اهتمام ورزد و با رویکردی جهادی و انقلابی در تراز شعار دولت، نسبت به گره گشایی از مشکلات مردم، مهار تورم طاقت فرسا و افسارگسیخته اقدامی عاجل به عمل آورد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کهکیلویه و بویراحمد در مجلس یازدهم با اشاره به سفر مسئولان به حوزه انتخابیه اش، تاکید کرد: لازم است از سفر ریاست مجلس و روسای کمیسیون‌های انرژی، کشاورزی، صنایع و عمران و همچنین مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس، رئیس بنیاد مستضعفان، رئیس بنیاد مسکن، روسای سازمان‌های امور عشایر و منابع طبیعی به استان و شهرستان‌های حوزه انتخابیه تشکر کنم، امیدوارم هرچه سریعتر آثار مثبت این سفر‌ها دیده شود.

وی ادامه داد: حوادث سیل اخیر ضمن داغدار کردن خانواده‌های بسیاری در سطح کشور، تاکنون به زیرساخت‌های ۴ شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده خسارات‌ زیادی وارد کرده است. متاسفانه هنوز آثار سیلاب سال گذشته در حوزه انتخابی پابرجا مانده و دولت به تعهدات خود عمل نکرده است که سیل جدید از راه رسید و خسارات را صدچندان و بر اساس برآورد اولیه، قریب هزار میلیارد تومان خسارت و امکانات عمومی، باغات، کشتزارها، فعالین بخش کشاورزی و دامداری و اموال شخصی مردم استان تحمیل کرده است.

موحد در ادامه با بیان اینکه مردم از عملی نشدن وعده جبران خسارات سیل قبلی، دلخور و نگران هستند، مطرح کرد: ضمن تشکر از دستگاه‌های امدادرسان، سپاهیان عزیز، ارتشیان دلاور، بسیجیان قهرمان؛ از دولت انتظار می‌رود امکانات و نیازمندی‌های مردم را به صورت فوری به استان گسیل دارند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با انتقاد از گرانی اقلام مصرفی مردم مطرح کرد: آقای رئیس جمهور؛ تورم و گرانی‌های افسار گسیخته با مرامنامه و شعار‌های دولت مردمی فاصله زیادی دارد و صد البته کار‌های بزرگ را آدم‌های بزرگ انجام می‌دهند؛ اما متاسفانه برخی اقدامات در سطح وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها نه تنها به عملی شدن شعار‌های رئیس جمهور کمکی نکرده است؛ بلکه با بی برنامگی و تصمیمات نادرست فشار را به مردم بیشتر کرده، غافل از اینکه مردم بیش از این تحمل فشار گرانی و تورم را ندارند؛ لازم است رئیس‌جمهور محترم چاره‌ای اندیشد.

موحد با اشاره به اهم مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه، خاطرنشان کرد:آقای محرابیان وزیر نیرو؛ بهترین و مهمترین راه برون رفت از بحران کم آبی و اشتغال جوانان حوزه انتخابیه ام، احداث سد آبریز است که خواسته به حق و قطعی موکلین بنده است که متاسفانه برخی با تبلیغات منفی و دادن اطلاعات و آدرس‌های غلط سعی در تشویش اذهان عمومی دارند؛ از طرفی علیرغم کسب مجوز‌های لازم، در راه اجرایی شدن آن تعلق ایجاد شده است، انتظار می‌رود که با نگاه واقع بینانه و کارشناسی، مراحل اجرایی آن شتاب گیرد و مردم حوزه انتخابیه از حق مسلم خود بهره‌مند شوند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: فراموش نکنیم؛ عدد تولید آب در کهگیلویه و بویراحمد در زیرحوضه مارون_جراحی دو و نیم میلیارد مترمکعب است در صورتی که فقط ۱۴ درصد یعنی ۳۴۹ میلیون مترمکعب به استان تخصیص داده شده است که آن هم محقق نگردید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات بی آبی در حوزه انتخابیه اش، مطرح کرد: درحالیکه که حداقل آب مورد نیاز حوزه انتخابیه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب است؛ استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱ میلیارد مترمکعب بارندگی و هشت و نیم میلیارد مترمکعب روان آب شاهد کمترین استفاده از این منابع آبی است؛ به گونه‌ای که از ۲۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد، فقط ۳۰ درصد آن آبی است و اکنون ۱۲۰۰ روستا‌ی استان با تنش آبی مواجه بوده و ۳۰۰ روستا با تانکر تامین آب می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه سهم استان از بارش‌ها و منابع آبی فقط سیلاب است و تخریب زیرساخت ها، ادامه داد: احداث چنین شرایطی با تخفیف ۱۳۵ میلیون متر مکعب آب می‌تواند سیلاب‌ها و روان آب‌ها را در خود جای داده و مهار کند، اما تعلل وزارت نیرو و شخص وزیر جای سوال است؛ در صورت نیاز برخی پشت پرده‌های کم توجهی این وزارتخانه را افشا خواهم کرد باید خواب راحت نداشت که بسیاری از طرح‌های مورد مطالعه یا اجرای آب استان وارد دهه دوم و سوم شده است؛ اما اکثرا به ۵۰ درصد پیشرفت هم نرسیده اند.

موحد تاکید کرد:پروژه‌های آبرسانی به ۴ شهر دهدشت، لنده، چرام و سوق، آب کشاورزی حومه غربی، آبرسانی به بهمئی، تونل آب موگرمون به لنده نباید قربانی کم توجهی وزارت نیرو شود.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس تصریح کرد: وزارت کشور و دولت برای توجه بیشتر به جامعه، فرایند ایجاد شهرستان‌های چاروسا و دیشموک و بخش‌های دشمن زیاری و رود تلخی و حومه غربی را تسریع بخشد. پتروشیمی دهدشت علیرغم فعالیت‌های دو سال اخیر نیازمند عزم جدی تری است که امیدوارم با سفر رئیس مجلس و "علی عسگری" و مشاهده این پروژه از نزدیک شتاب چشمگیری داشته باشد

سعیدی: بانکداری ایران یکی از ربوی‌ترین نظام‌‎های بانکی دنیاست

معین الدین سعیدی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی‌اند. خداوند به درجات شهدا و امام شهدا بیفزاید و به مقام معظم رهبری طول عمر با عزت عطا فرماید.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک وقصرقند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از اقدامات خوب دولت در سفر‌های استانی، توسعه روابط با همسایگان و مهار کرونا سپاسگزاریم، اما شرایط معیشتی و اقتصادی مردم روز به روز سخت‌تر می‌شود دیگر ناشنواترین گوش‌ها هم نمی‌توانند صدای شکستن استخوان‌های دهک‌های کم درآمد را زیر بار تورم نشنود.

وی خطاب به مسئولان اقتصادی کشور، تصریح کرد: مگر قرار نبود سبد معیشتی مردم را از طریق کالابرگ الکترونیکی با قیمت شهریور ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار دهید؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، اظهار کرد: همکاران عزیز مردم از ما خطابه آتشین نمی‌خواهند، انتظارشان ایفایشان نظارتی ماست اینکه با گذشته ۵ ماه سازمان بی‌برنامه و بودجه حتی یک ریال از ارزش افزوده سلامت و ورزش را در اختیار وزارتخانه‌های مربوطه قرار نداده آیا پذیرفتنی است؟

سعیدی بیان کرد: ‎رییس جمهور انقلابی، همه ما روزی بازنشسته خواهیم شد، صدای مظلومیت بازنشستگان عزیز را بشنوید، انتظار داریم دولت به رای هیات تطبیق مجلس در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تمکین کند.

وی افزود: همکاران عزیز در کمیسیون اجتماعی، مظلوم‌ترین گروه‌های شرکتی همانا معلمان طرح خرید خدمات می‌باشند انشالله در طرح تبدیل وضعیت کارکنان این عزیزان را حتما مشمول قرار دهید، همچنین برای نیرو‌های ۸۹ روزه طرح سلامت که در هنگامه کرونا حماسه آفریدند، تدبیر کنید.

سعیدی خاطرنشان کرد: مسئولان نامسئول وزارت نفت به چه حقی و با کدامین استدلال سهمیه بنزین مردم استان سیستان و بلوچستان را کاهش داده‌اید، زورتان به مافیای نفت نمی‌رسد انتقام آن را از مردم مظلوم، اما سربلند سیستان و بلوچستان می‌گیرید؟ سریع و انقلابی این مصوبه را اصلاح فرمائید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: رییس جمهور انقلابی، ربا در حکم محاربه با ذات باریتعالی است به تعبیر حضرت آیت‌الله جوادی آملی و بسیاری از مراجع تقلید و علمای اعلام چه سنی و چه شیعه بانکداری ما یکی از ربوی‌ترین نظام‌‎های بانکی دنیا است، اکنون که هم مجلس انقلابی است و هم دولت، اگر این موضوع اصلاح نشود، پس کی؟

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، افزود: شما را به خدا قسم آمار تصادفات منجر به فوت را در سیستان و بلوچستان مطالعه فرمایید، آیا رواست سهم این استان از شبکه آزادراهی و بزرگراهی کشور در حد صفر باشد؟ آیا شایسته شماست که ۲ بار دستور اقدام برای تامین مالی دهید و معاونان شما استنکاف کنند؟ برای کریدور کاروان به کنارک، چابهار به سابندر، چابهار به نیکشهر، چابهار به سرباز و قصر قند به نیکشهر همت فرمایید، همچنین محور‌های تلنگ به قصرقند، کلانی به گواج، چاهان به چاه علی، چاهان به زرآباد و پل‌های گرمده و باهوکلات چشم انتظار عنایت ویژه شما هستند.

سعیدی خطاب به وزیر کشور، بیان کرد: برای آلام بی‌پایان فاقدان شناسنامه تدبیر کنید حتما باید ملاحظات امنیتی عنایت شود، اما محروم ماندن هزاران ایرانی الاصل از بدیهی‌ترین حقوق حقه خود یعنی هویت ایرانی پذیرفتنی نیست، همچنین برای ارتقاء دهستان‌های چاهان، پیچان و تنبلان زرآباد به بخش اقدام عاجل بفرمایید.

وی افزود: وزیر دوست داشتنی نیرو با همت شما و همکارانتان امسال خاموشی نداشتیم، اما در سیل اخیر میلیون‌ها مترمکعب آب به دریا ریخت، با تکمیل سد کویر و بند‌های بتونی در مسیر رودخانه باهو می‌توان میلیون‌ها مترمکعب آب را ذخیره ساخت و صد‌ها هزار انسان معیشتشان تامین خواهد شد.

سعیدی خطاب به وزیر جهادکشاورزی، عنوان کرد: سفره صیادان عزیز روز به روز کوچکتر می‌شود از مجوز صیادی خبری نشد و از لایروبی بنادر صیادی همچنین.

وی افزود: مسئولان اقتصادی کشور اکنون که بعد از ۷ ماه توان انتخاب مدیرعامل منطقه آزاد چابهار را ندارید لابد نیازی به این منطقه آزاد حس نمی‌کنید، محبت فرموده دستور تعطیلی سازمان منطقه آزاد را صادر بفرمایید چرا که از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید.

سعیدی گفت: از فرمایشات حضرت آیت‌الله محامی هم در دیدار با ریاست محترم جمهور تشکر می‌کنیم که انعکاس‌دهنده آلام مردم بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امسال متقارن شده با دومین سالروز ارتحال بزرگ مرد بلوچستان مرحوم حمیداله سردارزهی، به مردم استان و بالاخص ملت بزرگ دشتیاری و قوم سرافراز جدگال این رحلت را تسلیت عرض می‌کنم.

الهیان: احیای جسم بی جان برجام معجزه‌ای برای ملت ایران نخواهد داشت /حجاب فراتر از بحث اعتقادی یک الزام قانونی است

زهره الهیان در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه؛ ۱۲ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با سلام بر حسین (ع) سرور آزادگان جهان، سلام بر زینب (س) و شهدای کربلا گفت: درود بر امام راحل (ره) و رهبر انقلاب اسلامی؛ انقلاب اسلامی امروز که در مسیر خود جایی در قلب مسلمانان و ملت‌های جهان باز کرده است؛ امروز تفکر شهید سلیمانی و راه مقاومتی امام راحل و مقام معظم رهبری در اقصی نقاط جهان به جریان افتاده است، از آمریکای لاتین تا آسیا؛ امروز رییس جمهوری در آمریکا لاتین رای می‌آ‌ورد که در بزرگداشت شهید سلیمانی توییت می‌زند. امروز بین جوانان ونزوئلاو نیکاراگوئه مرگ بر صهیونیست و زنده باد ایران شعاری همیشگی است که این‌ها طلیعه ظهور توحید و حب اهل بیت در قلب ملت‌های جهان است؛ انشالله مقدمه نوین جهان اسلام و ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: ملت عزتمند ایران حدود ۴۰ سال است؛ که در مقابل تهدید، تحریم و ترور اقتصادی ایستاده‌اند و در مقاومت و پایداری به رهبری امام خامنه‌ای الهام بخش ملت‌های آزاده جهان شده است و اسکتبار جهانی را به ستوه آورده است در این شرایط تجربه تلخ برجام نشان داد مذاکرات نتیجه‌ای معطل کردن اقتصاد و شرطی کردن برای ما نداشته و امروز آمریکا در مذکرات دوحه نشان داد؛ بنایی بر این ندارد که حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد و مذاکرات انتفاع اقتصادی برای ملت ایران ندارد؛ البته امروز شرایط بین الملل و عطش اروپا و آمریکا به انرژی باعث شده که اروپا و امریکا به خرید نفت به نیازمند باشند؛ در این رابطه به نظر می‌رسد روند موجود نفعی به حال ملت ایران نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: احیای جسم بی جان برجام معجزه‌ای برای ملت ایران به بار نخواهد آورد؛ در این شرایط سیاست مثبت با غرب و شرق و همسایگان ما راهکاری است که دولت محترم در پیش گرفته است که از این منظر باید از آقای رییسی تشکر و قدردانی کرد.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به قدرت صلح آمیز هسته‌ای نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران قدرت هسته‌ای به حساب می‌آید، البته از آن در مسیر صلح آمیز استفاده خواهد شد، اما همین قدرت بازدارندگی هسته ای، اقتدار جمهوری اسلامی ایران را صدچندان کرده است.

الهیان تصریح کرد: ایران اسلامی با ایران یک دهه قبل متفاوت است، آمریکا و غرب بیش از ما نیاز به مذاکره با ایران اسلامی دارند، عصبانیت رژیم صهیونیستی و تحرکات او در ایران ناشی از همین اقتدار ایران اسلامی است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به روز حقوق بشر اسلامی افزود: بدون شک نظام حقوق بشر اسلامی، با نظام حقوق بشر غرب منطبق نخواهد شد که این موضوع به دلیل تفاوت‌های اساسی در سه مقوله هستی شناسی، معرفت شناسی وانسان شناسی می‌باشد، وظیفه مسئولان در سه قوه جهت توجه به حقوق بشر اسلامی و باز کردن باب مفاهمه با سایر کشور‌ها در این خصوص است. یاداوری می‌شوم که نامه امام علی (ع) به مالک اشتر منشوری جامع از حقوق شهروندی است که باید در اتاق هر مسئولی نصب گردد.

الهیان در ادامه با بیان نکاتی در مورد بازار بورس گفت: بازار سرمایه و بورس با فعالان چند ده میلیونی خود می‌تواند از جمله نماد‌های اقتصاد شفاف، پویا و مردم محور در کشور باشد که پس از سپری کردن یک دوره بسیار سخت در دولت گذشته به کانون توجه تبدیل شد تا آنجایی که کاندیدا‌های ریاست جمهوری من جمله رئیس جمهور محترم، قول‌های جدی برای ساماندهی آن دادند؛ اما متاسفانه پس از یک سال و اندی آن وعده‌ها تقریبا هیچ کدام عملی نشد، نه شبکه آموزش بورس و نه ایجاد و بکارگیری ابزار نظارت و حکمرانی، نتیجه آن شد که پس از این همه رشد سبد اقتصادی شرکت‌های حاضر در آن و گزارش‌های منتشره، کماکان به خلاف وضعیت بنیادی شرکت ها، شاخص بورس در حال ریزش و موجب سوخت پول سهامداران خرد و مردم است. دولت آقای رئیسی و وزارت اقتصاد باید فکری به حال وضعیت نابسامان بورس بکنند.

وی ضمن اشاره به نکاتی در بحث حجاب و عفاف و جنجال‌های اخیر پیرامون آن افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود به درستی فرمودند؛ معلوم نیست غربی‌ها که ۴۰ سال است ملت ایران را تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داده اند امروز چگونه مدافع حقوق و آزادی زن ایرانی شده اند. علیرغم تبلیغات سنگین رسانه‌های بیگانه علیه حجاب، غالب زنان ایرانی نسبت به حجاب و عفاف نگاه مثبت و اعتقادی راسخ دارند. نظر سنجی‌های مختلف نشان می‌دهد که اکثریت زنان ایرانی به حجاب اعتقاد داشته، ولی در حدود شرعی و نحوه پوشش تفاوت دیدگاه دارند، البته فراتر از بحث اعتقادی حجاب یک الزام قانونی است و همواره قانون لازم الاجراست.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: شان و کرامت زنان باید حفظ بشود، روش‌های گشت ارشاد حتما نیاز به اصلاح دارد، اما این موضوع منافاتی با لزوم برخورد نیروی انتظامی با هنجار شکنان و برهم زنندگان امنیت روانی مردم و اخلالگران سلامت اجتماعی ندارد. برای برخورد با هنجار شکنان همواره از سوی مردم عزتمند و ارزشمدار به نمایندگان گوشزد شده است، لذا ما در مجلس به‌دنبال تحقق راهکار‌های اجرایی شدن قانون حجاب و عفاف، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.

الهیان در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد این مصوبه فرهنگ سازی، افزایش بینش و شناخت نوجوانان نسبت به حجاب است، ایجاد شناخت در مورد مسئله حجاب و علت لزوم آن به خصوص برای نوجوانان و جوانان ما امری است که سال‌ها مغفول مانده، در این زمینه آموزش و پرورش و سازمان‌های مردمی نقشی کلیدی دارند.

باقری: مذاکرات فرسایشی شده است

محمد باقری در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۲ مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: هر ماه ۲۸ هزار میلیاردتومان و به عبارت دیگر صدقه توسط دولت به مردم پرداخت می‌شود این در حالی است که دریاچه ارومیه در حال جان دادن است. مردم آذربایجان سال‌های سال عزادار و نگران دریاچه ارومیه هستند مردم آذربایجان صدقه دولت را نمی‌خواهند آن‌ها احیای دریاچه ارومیه را می‌خواهند.

نماینده مردم بناب در مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری آذربایجان را سر ایران خواندند، اما بدانید با مرگ دریاچه ارومیه سر ایران هم به مرگ فرو خواهد رفت. دولت محترم اگر می‌خواهید دریاچه ارومیه را نجات دهید فقط یک ماه ۲۸ هزار میلیارد تومان یارانه را به احیای دریاچه ارومیه اختصاص دهید تا همیشه دریاچه نجات پیدا کند، مردم خواستار توقف سدسازی‌های غیر کارشناسی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه هستند به هوش باشید تعلل حتی یک روز در دریاچه ارومیه خیانت به شهدا و مردم آذربایجان است.

وی گفت: وزیر نیرو اگر دنبال احیای دریاچه ارومیه هستید هر چه سریعتر دستور دهید رهاسازی آب‌های پشت سد‌ها انجام شود وزیر کشاورزی جلوی توسعه غیرکارشناسی کشاورزی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه بگیرید، الگوی کشت را تغییر دهید، کانال‌های سه و چهار را تمام کنید آبیاری قطره‌ای و بارانی را بجد پیگیری باشید.

این نماینده مجلس مطرح کرد: رئیس جمهور تامین اجتماعی کامل یعنی درمان رایگان، شغل و مسکن مناسب می‌خواهد مردم صدقه نمی‌خواهند با دادن یارانه نقدی که تجربه شکست خورده در دولت دهم است دوباره راه انحرافی دولت دهم را می‌روید پرداخت ۲۸ هزار میلیارد تومان یارانه در هر ماه و در سال ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به مردم نابودی اشتغال، نابودی مسکن و خلاصه نابودی اقتصاد کشور است.

باقری با بیان اینکه مردم آذربایجان فقط یک مطالبه دارند و آن هم احیای دریاچه ارومیه است تاکید کرد: که احیای آن هم شغل است، هم مسکن است و هم درمان و پیشگیری از سرطان‌ها و بیماری‌های مزمن در منطقه دریاچه ارومیه. رئیس جمهور تراز آب دریاچه ارومیه در حال حاضر به سال ۹۲ رسیده است؛ به عبارت دیگر، در یک سال گذشته برنامه‌های ستاد احیای دریاچه رومیه تعطیل شده است. رئیس جمهور، رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه باید خود حضرتعالی یا یکی از وزرای کابینه یا رئیس سازمان محیط زیست کشور باشد لذا دستور دهید نسبت به اصلاح ساختار ابلاغی اقدامات لازم را انجام دهند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: پرداخت ۲۸ هزار میلیارد تومان در هر ماه یکی از عوامل مهم تورم است، رئیس جمهور گرانی و تورم کمر بیش از ۹۰ درصد مردم را شکسته است شایسته است جلوی افزایش نقدینگی را در کشور بگیرید، گرانی در حال حاضر ۵۰ درصد است سال آینده با پرداخت هر ماه ۲۸ هزار میلیارد تومان، تورم به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در خصوص مذاکرات عرض می‌کنم، مذاکرات فرسایشی شده است به نظر می‌رسد برخی جریان‌های سیاسی داخل کشور و آمریکا نمی‌خواهند مذاکرات به نتیجه برسد لذا از ریاست جمهور می‌خواهیم با انتخاب افرادی که به مذاکرات اعتقاد دارند مسیر را اصلاح کنند، وگرنه با تیم موجود توفیق در مذاکرات بعید به نظر می‌رسد

بیانیه نمایندگان مجلس در تقدیر از سربازان گمنام امام زمان (عج)

در ادامه صحن علنی مجلس امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس بیانیه 202 تن از نمایندگان در تقدیر و تشکر از اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) که در آستانه ماه محرم الحرام و با تأسی از حماسه نهضت حسینی، توطئه دشمنان کوردل ایران اسلامی را کشف و قبل از هرگونه اقدام خصمانه و خرابکارانه علیه ملت شریف ایران با عنایت ویژه الهی نقش بر آب کردند را قرائت کرد.

اعلام وصول ۵ سوال از وزرای کابینه سیزدهم

همچنین محمد رشیدی پنج سوال از وزرای کابینه سیزدهم را اعلام وصول کرد.

محمد رشیدی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:

- سوال ملی سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان از وزیر ورزش و جوانان در خصوص برنامه وزارت ورزش و جوانان برای محرومیت‌زدایی و توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات ورزشی در مناطق کم برخوردار.

- سوال ملی معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس از وزیر ورزش و جوانان در خصوص علت کمتر توجهی به توزیع عادلانه امکانات ورزشی در مناطق محروم.

- سوال ملی معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص دلیل کم کاری و عدم نظارت کافی وزارت اقتصاد درمورد مناطق آزاد.

- سوال ملی فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص عدم تحقق برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر در زمان رأی اعتماد.

- سوال ملی علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص عدم توجه به خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور.

بیانیه تقدیر ۲۷۳ نفر از نمایندگان از عملکرد دیوان محاسبات کشور

گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار شش ماه زودتر از موعد مقرر قانونی و همراه با نظارت کارشناسی و پیشنهادات خود تهیه و تسلیم مجلس شورای اسلامی شد این عملکرد مناسب دیوان محاسبات موجب شد که ۲۷۳ نفر از نمایندگان از دیوان محاسبات به دلیل اقدامات مناسب آن تقدیر و تشکر کنند.

تذکرات شفاهی یازدهم مرداد

در ادامه نمایندگان طبق روال همیشگی در دقایق پایانی صحن‌های علنی شروع به قرائت تذکرات شفاهی خود کردند.

ذاکر: سازمان برنامه و بودجه نباید عزت قوه قضائیه را تضعیف کند

سیدسلمان ذاکر در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: برابر اصل ۱۵۶ قانون اساسی قوه قضائیه مسئولیت سنگین تحقق بخشیدن به عدالت را بر عهده دارد. قوه قضائیه امنیت و محیط کار متناسب با قضاوت را مطالبه می‌کند لذا تأمین امنیت و معیشت همکاران قضایی و پرسنل باید فراهم باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه پرسنل قوه قضائیه خود به دنبال احقاق حقوق مردم هستند، گفت: مسئولیت قوه قضائیه نظارت بر قوانینی است که در مجلس تصویب می‌شود و قوه قضائیه منبع درآمد دولت در بسیاری از مواقع نیز به شمار می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه قوه قضائیه باید به جهت مالی مستقل باشد، تصریح کرد: نباید عزت قوه قضائیه را سازمان برنامه و بودجه تضعیف کند و از قداست و تواضع قوه قضائیه سوء استفاده شود.

ذاکر با بیان اینکه در مجلس تصویب کردیم با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه بودجه این قوه توسط سازمان برنامه تأمین شود، خطاب به رئیس مجلس عنوان کرد: آقای رئیس مجلس به داد قوه قضائیه برسید که پرسنل این قوه در معرض تطمیع، ناامنی، تهدید و تنگنا قرار دارند. قوه قضائیه را به هیچ عنوان نمی‌توان با دیگر دستگاه‌ها مقایسه کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: استاندارد جهانی برای یک دادیار، بازپرس و رئیس شعبه به هیچ عنوان قابل قیاس با کشور ما نیست. در ایران ۸ تا ۱۵ پرونده تحویل همکاران قضایی می‌شود و آن‌ها را درگیر می‌کند. همکاران قضایی و خانواده‌های آن‌ها امروز به جهت روحی و روانی حال مناسبی ندارند و باید توجه بیشتری به آن‌ها شود.

 

امامی راد: تاخیر در پرداخت پول گندم تحویلی داد کشاورزان را درآورده است

کریمی: پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن اقدام ملی به شرکت ابربدهکار بانکی سپرده شده است

مقصودی: مشکلات خودروسازی بروجرد حل شد/ کارخانه سیمان کاشی در یک قدمی افتتاح

نوش آبادی: تحویل پروژه قطار حومه ای به مترو هر چه سریعتر انجام شود

رضازاده: اقتصاد مقاومتی متأثر از برجام نیست

محبی نجم آبادی: راه های روستایی و ترانزیتی حوزه انتخابیه شرایط نامطلوبی دارد

نوش آبادی: ضرورت اختصاص سرانه آموزشی و بهداشتی به مهاجران افغانستانی ورامین و پیشوا

رضایی: وزیر نیرو برای رعایت حقوق کشاورزان و باغداران از سدهای کبوترلانه و قشلاق بازدید کند

شریفیان: دولت نیاز اسلامشهر به زیرساخت ها را برطرف کند

فرخی میکال: ناهماهنگی دولت در اجرای طرح جهش تولید مسکن مشهود است

علیزاده: آقای رئیس جمهور جلوی مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور را بگیرید

علی علیزاده در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس بنیاد مسکن، گفت: مسئول عمرانی و آبادانی روستا‌ها شما هستید، باید وقت و حوصله شنیدن مطالبات مردم و نمایندگان را داشته باشید و هر اتفاق ناگواری در روستا‌ها بیفتد حضرتعالی مسئول هستید و باید پاسخگو باشید.

نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سیل ۹۶ چنار عجب‌شیر چندین کشته دادیم و الان نیز چندین روستای ما در همین شرایط هستند، ممکن است با اتفاقات ناگوار روبرو شوند.

وی بیان کرد: اخیرا شاهد بودیم که رئیس جمهور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور را ابلاغ نمودند و در این مصوبه نقش سوابق تحصیلی مهمترین و موثرترین ملاک در تعیین تکلیف آینده میلیون‌ها دانش‌آموز قرار داده شده است، شاید سیستم فعلی کنکور ایرادات اساسی داشته باشد، اما بسیار بهتر و عادلانه‌تر از مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است این مصوبه خلاف عدالت، منطق و انصاف است لذا این مصوبه یعنی استبداد خبرگانی اشرافی در این کشور تثبیت و رسمیت پیدا می‌کند.

علیزاده بیان کرد: فرزندان این ملت که در مناطق محروم و در وضعیت نامناسب زندگی می‌کنند دیگر در شرایط برابر رقابتی با سایرین نخواهند داشت. امثال من و میلیون‌ها بچه روستایی و محروم که در مدارس غیرانتفاعی اشرافی تحصیل نکرده‌ایم، امکان حضور در دانشگاه‌های مادر مثل تهران، شریف، امیرکبیر و بهشتی را نخواهیم داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور گفت: صدای نمایندگان و دانش‌آموزان مظلوم را بشنوید تا دیر نشده جلوی انحراف را بگیرید و نگذارید این ظلم پا بگیرد.

 

نقدعلی: ضرورت توجه ویژه وزیر راه به پرداخت وام ودیعه مسکن مستاجران

محمدی: دولت اهتمام ویژه ای جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام و رها شده استان کرمان داشته باشد

سرمدی: ضرورت رسیدگی و تکمیل زیرگذر جاده موسی آباد

سلیمی: شورای انقلاب فرهنگی در تصمیم خود برای کنکور تجدیدنظر کند

راستی: آقای مخبر به عنوان رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه چه اقدامی انجام دادید؟

شادمهر: دولت بودجه های نهادهای غیرضروری و نجومی بگیران را اصلاح کند

بندپی: وزیر راه نسبت به اصلاح نرخ آزادراه های کشور اقدام کند

دشتی اردکانی: شهرستان اردکان به دلیل رشد نامتوازن و افزایش شدید مهاجرت با بحران زمین و مسکن روبه روست

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۸
علاوه بر حجاب, تحصیل و بهداشت رایگان هم در قانون وجود دارد.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
سعیدی: بانکداری ایران یکی از ربوی‌ترین نظام‌‎های بانکی دنیاست
من 40 سال پیش چنین فتوایی صادر کرده بودم. خودم هم هیچ فعالیت بانکی غیر ضروری نداشته و ندارم.
دریاچه ارومیه را که حسن روحانی وعده احیایش را داده بود یقه اونو بگیرید
یه سوال از دوستانی که مطلب رو خوندن ذارم.
البته فراتر از بحث اعتقادی حجاب یک الزام قانونی است و همواره قانون لازم الاجراست.
نظرتون رو میخوام بدونم.
قبلا فکر میکردم برعکسش درست باشه.
مخصوصا علما زمان کشف حجاب این حرف رو قبول نداشتن.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
کشف حجاب قانون نبود چون طبق اصول مشروطه قانون های مصوبه مجلس شورای ملی نمی توانست مخالف شرع تصویب شود
قانون حجاب مصوبه مجلس است. همه جایگاه اصل مقبولیت یک قانون را می دانند. پس قانون حجاب چون مقبولیت اکثریت جامعه را ندارد خود به خود از اعتبار ساقط است. قانون حجاب مانند ان است که نمایندگان مجلس تصویب کنند مردمی که فارسی بلد نباشند باید از فردا روی دست راه بروند!!!!!
اجرای این مصوبه کنکور یک فاجعه است.
زهره خانوم اینکه میگین حجاب الزام قانونی است کاملادرسته. ولی مثل قانون ممنوعیت ماهواره که وقتی دیدندموردقبول مردم نیست واجرایش واکنشهای تندمردمی بدلیل تعارض این قانون با حریم خصوصی مردم دارد هرچندرسما لغوش نکردندولی بهرحال نادیده گرفته شد.اجباری بودن حجاب هم اظهرمن الشمس مورد قبول مردم نیست پس یا قانون را اصلاح کنند یا مثل ماهواره بزرگان بیخیال این بقول سرکارالزام قانونی شوند.
همین الان هم تو کنکور به خصوص در رشته پزشکی بیشتر سهمیه ای ها و انتقالی از دانشگاههای خارج و فرزندان افراد قدرتمند و ثروتمند که مدارس و اساتید گرانقیمت داشتن قبول میشن و فرزندان مردم عادی که سهمیه ندارن احتمال پزشک شدن و دندانپزشک شدنشون خیلی کمه
اقتصاد دین پذیر و گریز نیست. مثل 2 .... 2 تا چهار تاست. اِنقدر بیسوادی را داخل اعداد نکنید که سرانجامی سرافکنده برایتان به ارمغان می آورد.
همین الان هم کنکور با وجود سهمیه ها عادلانه نیست بخصوص تو رشته پزشکی شخصی رو میشناسم با رتبه 50 هزار با سهمیه پزشکی قبول شد و یکی هم سهمیه نداشت با رتبه 2000 پرستاری قبول شد
بر فرض که حجاب مقوله قانونی است
آیا با عدم رعایت سایر قوانین نیز اینجوری بر خورد می شه ؟
خیلی قوانین مهم تری وجود دارد که توسط مسیولین بلند پایه کشور زیر پا له شده
پس چرا گشت ارشاد اونارو زیر ماشین نمی گیره ؟
مگه رفراندوم جز قانون اساسی نیست ؟
چرا گشت ارشاد کسانی رو که به این قانون عمل نمی کنند وسط خیابون زیر کتک نمی گیره ؟
زین پس تمام صنوف و کساب محترم باید قانون را رعایت کنند
همینطور مامورین دولتی و همه خدمتگزاران و نواکیر دولتی باید قانونمدار باشند
زهره الهیان حقوق بشر اسلامی شما معنی اش کتک زدن و بی احترامی به مردمه به خاطر نوع پوششی که دارن به همین دلیل به خاطر نقض حقوق بشر تحریم میشید
نماینده بناب درباره مذاکرات تذکر خوبی داده تیم فعلی مذاکرات اعتقادی به برجام ندارند و تخصصی ندارند در این کار پس از افراد دیگری برای این کار استفاده کنید
حجاب فراتر از بحث اعتقادی بحث قانون است حرف مزخرفی است این قانون اصولا به خاطر اعتقاد گذاشته شده و بس وگرنه حجاب در دنیا چه معنایی دارد
اقای سعیدی اب به اسیاب دشمن نریز مهمتر از بانکداری ربوی بحث حجاب است اگر نبود بد حجابی الان بانکداری ربوی هم نبود خشکسالی نبود مسئولان بی مسئولیت نبودند و... همش تقصیر ما مردمست که در بحث حجاب خطا کردیم ما مردم نمک نشناس
بانکداری ایران یکی نه بلکه ربوی‌ترین نظام بانکی دنیاست. بانکهای ایران اقتصاد و مردم را به خاک سیاه نشانده اند ولی کسی چیزی نمی گه. تقریبا همه تورم و فاجعه مسکن زیر سر بانکهاست
اجبار به حجاب باید اصلاح گردد و این توهین پایان پذیرد
تنها رها بهبود زندگی قبول برجامه ریسی که خیجی تمام‌اجدادش هم‌کاری برای مردم‌ایران‌نمیتونن انجام‌بدن
خواهشا بخاطر حفظ ایران کشور را به سمت یک انفجار انقلابی سوق ندهید که تر و خشک در آتش قهر ملت بسوزند
حجاب اجباری قانون هست ؟!!!!
اپارتاید و برده داری هم قانون بود !!!
قانون باید مطابق عقلانیت باشد
اگر ما مردم این کشور هستیم این قانون الزامی را قبول نداریم شما از جیب ما مالیات می گیرید و از نفت و گاز مردم ،پس ولی نعمت شما مردم هستند اونم اکثریت مردم نه یک عده اقلیت
جناب سلیمی خواهش میکنیم جلوی اجرای مصوبه غیرقانونی و ظالمانه شورا در مورد کنکور را بگیرید
با قیر رایگانی که نماینده ها میگیرند وتا حالا گرفته اند باید کمتر روستا وبخشی مانده باشه که اسفالت نداشته باشند ولی......قیر ها کجا اب شدند ومیشوند خدا داند...........
والا همین الان هم عدالت اموزشی نیست اکثر قبول شدگان پزشکی یا سهمیه ای هستند یا بچه پولدار و اقازاده
مگر همان مصوبه قبلی مبنی بر اعمال تاثیر مثبت معدل در کنکور چه ایرادی داشت که تاثیر معدل را قطعی کردید؟ درست است که کنکور هم نقاط ضعفی دارد اما شرط قطعی تاثیر معدل در قبولی دانش آموزان ناعدالتی آموزشی را بیشتر از قبل می کند. قبلاً اگر والدین دانش آموزان برای کنکور هزینه می کردند حالا دانش آموزان برای معدل خوب نیز باید به موسسات آموزشی باج بدهند. آیا همه استطاعت مالی دارند؟ نکته دیگر اینکه امکان تقلب گسترده در امتحانات نهایی با رشوه و تبانی زیاد می شود. شمایی که نمی توانید با آن همه امکانات و تمهیدات جلوی تقلب در کنکور را بگیرید چه تضمینی می دهید که در امتحانات نهایی تقلب صورت نگیرد؟ این مصوبه باعث می شود که فقط اشراف زادگان در سطوح بالای علمی کشور حضور یابند و اینگونه اختلاف طبقاتی در حوزه اقتصادی به اختلاف طبقاتی در حوزه آموزشی منجر می شود و این همان هدفی است که طبقه بوروکرات و الیگارش کشور دنبال می کنند تا اثری از محرومان در مدارج علمی بالا نباشد.
آموزش و پرورش رایگان برای همه الزام قانونیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
البته برای آغازاده های ژن خوب مسولان ، امثال حداد عادل !!!!!؟؟؟؟

که زمین رایگان در خ فرشته و ساخت مدرسه اختصاصی

و دهها امتیاز دیگر رایگان و رایگان و رایگان است
سلمان ذاکر نماینده ارومیه چون کارمند قضاییه است فقط به وضعیت حقوق کارمندان قوه قضاییه معترض شده است. اینم شد نماینده
تقریبا همه ما مبتلا به لقمه حرام ربای بانکی شده ایم مگر کسی که از بانک های ایران وام های ۱۲ و ۱۸ درصد و ۲۸ درصد نگرفته باشد یا پول برای بهره توی حساب نخوابانده باشد.متاسفانه همه ما فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.تمام و تمام و تمام مشکلات اقتصادی ایران در دراز مدت ناشی از ربا و بهره بانکی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
مقصر مسولانی هستند که نرخ سود بانکی ۳ و ۴ درصدی را به ۳۰ درصد و بیشتر رسانده اند

و باعث شدند تا دهها بانک خصوصی مانند قارچ سمی سبز شوند
و با ایجاد رانت و سرمایه گزاری های کلان بر روی سکه و طلا و ارز و ملک و آپارتمان

موجبات بالا رفتن قیمت های نجومی کهکشانی را در کشور باعث شدند
و مدیران هر کدام هم متصل به حلقه مافیای قدرت و ثروت و رسانه غیر منتخب و غیر پاسخگو در کشور هستند
و کسی جرات ندارد نزدیکشان بشود ....
همون باز نشسته ها رو میگی جوانان رو به خاک سیاه نشاندن امدن شغلهای جوانان رو بیرون تسخیر کردن اسمش گذاشتن بخش خصوصی محیط زیست و کشاورزی رو با حقوق ماهانه خود در دل طبیعت تسخیر تجاوز به زمین همسایه هم کردن اسمش گذاشتن روزی حلال بچه هاشون وارد ادارات کردن به جای خودش اسمش گذاشت مدیر به درد بخور .
کلا نمایندگان مجلس خارج از وظایف قانونی عمل میکنند.
دنبال تنها چیزی که نیستند حقوق مردم است.
نماینده محلُ هنوز نمیداند قانون برای دفاع از حقوق مردم وضع میشود نه برای محدود کردن حق انتخاب مردم
لطفا با اعصاب و روان فرزندان این مرز و بوم در خصوص کنکور بازی نکنید.
یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی موجود در کشور مافیای کنکور است که هم قدرت و ثروت و هم نفوذ زیادی دارد. و اگر این مافیا از بین برود خانواده های زیادی به آرامش می رسند. البته برای این کار "گاو نر می خواهد مرد کهن".
ماشاالله نمایندگان خیلی بلدن!اما دریغ از عمل!همه مصوبات مربوط به مردم مثل گرانی ؛بانک ها زمین مانده مثل قیمت های شهریور 1400 مثل فقط و فقط گران شده 6 قلم کالا مثل گران نشده دارو و ...... ولی شما فقط حرف میزنید و ناتوان از گرفتن حق خود در مجلس مثل استیضاح و سوال و ...اگر بانک اشکال دارد مقصر شمایید اگر مدیر درغگو و بیکفایت به مردم لطمه می زند مقصر شمایید اگر ..... مجلس راس امور است(ولی خود شما قبول ندارید و هیچ کجای امور نیستید و دائم دور زده مشوید )....
حجاب یک مسئله شخصی و هرقانونی در مورد آن باید با رفراندوم باشد.نه مصوبه نمایندگانی که تو بهترین حالت پانزده درصد رای حوزه انتخاباتی خودشون رو هم ندارن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان