بازدید 28499

مونسون، روزانه به هرمزگان خسارت می‌زند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: باران ناشی از فعالیت سامانه بارشی مونسون به صورت روزانه به این استان خسارت وارد می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ 03 August 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد: ساکنان شهرستان های حاجی آباد و بشاگرد در شب گذشته شاهد بارش‌های سامانه مونسون بودند.

وی ادامه داد: این بارش‌ها در شمال هرمزگان (حاجی آباد) موجب طغیان رودخانه و ورود سیل ناشی از آن به حریم یک روستای و آسیب به بخش کشاورزی آن شد که کارشناسان جهادکشاورزی درحال بررسی میزان خسارت‌ها هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: این بارش‌ها خسارت های فراوانی هم به نخلستان‌های شهرستان حاجی آباد وارد و نخلداران را دچار مشکل کرده است.

حسن‌زاده یادآور شد: میزان خسارت‌های وارده را با توجه به خسارت‌هایی که روزانه توسط سامانه بارشی مونسون اقیانوس هند به این استان در حوزه زیرساخت ها و بخش کشاورزی وارد می‌کند درحال حاضر نمی‌توان بیان کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ابراز داشت:‌ پس از پایان بارش‌های این سامانه که به احتمال فراوان ظرف یک تا ۲ روز آینده خواهد بود می‌توان برآورد ریالی خسارت های وارده را اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود:‌ این استان به طور معمول در تابستان ها شاهد بارندگی در مناطق کوهستانی همچون بشاگرد و حاجی آباد است اما امسال وسعت بارش‌ها بیشتر بود.

حسن‌زاده اشاره کرد: اداره‌کل بحران استانداری هرمزگان هشدارهای لازم را از قبل به مدیران اداره‌های دولتی برای انجام اقدام‌های پیشگیرانه در راستای جلوگیری از بروز خسارت‌ها اعلام می‌کند و آن‌ها مسوول اجرای این اقدامات هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر