بازدید 37356

واکنش کره شمالی به سفر پلوسی به تایوان

کره شمالی روز چهارشنبه در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، این اقدام را «مداخله بی شرمانه» واشنگتن در امور داخلی یک کشور دیگر توصیف کرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ 03 August 2022


به گزارش تابناک، به نقل از آرتی عربی، وزارت امور خارجه کره شمالی با تاکید بر اینکه این سفر عامل نگرانی شدید جامعه بین المللی است، بر حمایت خود از چین تاکید و سفر پلوسی را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: شرایط فعلی به وضوح نشان می دهد که دخالت گستاخانه آمریکا در امور داخلی سایر کشورها و تحریکات سیاسی و نظامی عمدی آن در واقع ریشه اصلی آسیب به صلح و امنیت در منطقه است.

او افزود: تایوان بخشی جدا نشدنی از چین است و موضوع تایوان به امور داخلی چین مربوط می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی افزود: ما به شدت هر گونه دخالت قدرت خارجی در موضوع تایوان را محکوم می کنیم و از موضع عادلانه دولت چین برای دفاع قاطعانه از حاکمیت و تمامیت ارضی خود کاملاً حمایت می کنیم.

او خاطرنشان کرد: توطئه ایالات متحده برای بی ثبات کردن رشد و توسعه چین و تلاش های این کشور برای اتحاد مجدد محکوم به شکست است.

عصر سه‌شنبه، پلوسی علی‌رغم اعتراض شدید چین وارد تایوان شد و به عالی‌ترین مقام آمریکایی تبدیل شد که طی دهه‌ها به تایوان سفر کرده است، زیرا او این اقدام را «تأیید تعهد قاطع آمریکا به حمایت از دموکراسی در تایوان» می‌داند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل