بازدید 21018
۴

وقتی بیماری گوارشی به جان رتبه ۵ ریاضی افتاد

کنکور سال ۱۴۰۱ در حالی به ایستگاه های میانی رسید که روز گذشته سه شنبه، نتیجه اولیه آن از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد. آزمونی که به گفته عبدالرسول پورعباس، رییس سازمان سنجش آموزش کشور ۸۰۰ متقلب داشت و همگی هم دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 03 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، آزمون سراسری ۱۴۰۱ در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی به طور کلی ۴۰ رتبه برگزیده داشت. بر این اساس، ۱۰ برگزیده، رتبه های یک تا ۱۰ در سه گروه نخست آزمایشی را از آن خود کردند و در ۲ گروه هنر و زبان، پنج برگزیده روی رتبه های یک تا پنج ایستادند.

خبرنگار خبرآنلاین از میان رتبه های برگزیده کنکور امسال به سراغ ۲ داوطلب با رتبه تک رقمی در ۲ گروه آزمایشی پرطرفدار و سخت علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی رفت تا در جریان روزهای پر تب و تابی قرار بگیرد که این ۲ برگزیده، تجربه کردند.

در ادامه گفت و گو با این دو برگزیده آزمون را از نظر می‌گذرانیم.

بیماری امانم را برید

پوریا غفوری، رتبه پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی را در کنکور امسال از آن خود کرده است. پوریا در این گفت و گو به موضوع جالبی که در یک سال اخیر و در بحبوحه آمادگی کنکور برایش اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: در روزهایی که برای کنکور درس می خواندم، تا دلتان بخواهد بیمار شدم.

پوریا که اصالت یزدی دارد با لهجه شیرین یزدی در این باره اظهار داشت: دی ماه پارسال به خاطر ابتلا به کرونا به مدت ۲ هفته کاملا استراحت کردم و توان درس خواندن نداشتم. حتی همه امیدهایم را برای قبولی در کنکور از دست دادم. بعد از عید هم به دلیل استرس ناشی از کنکور، به بیماری گوارشی مبتلا شدم. تا لحظه شروع کنکور این بیماری با من بود و البته درس خواندن را هم سخت می کرد.

پوریا در ادامه به این نکته اشاره کرد که در هفته پایانی و منتهی به کنکور، بیماری گوارشی‌اش شدیدتر شد ولی باعث نشد دست از درس خواند بکشد.

داوطلب برگزیده آزمون سراسری که در مدارس سمپاد تحصیل کرده است، درباره حواشی کنکور به این نکته اشاره کرد که در این مدت اصلا به اخبار و حواشی کنکور گوش نداد و فقط روی آمادگی برای آزمون تمرکز کرد. وی همچنین گفت که هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده است و فقط از یک ویدیوی رایگان آن هم برای برنامه ریزی و البته کتاب های کمک درسی استفاده کرد.

پوریا در پاسخ به این پرسش که چه رشته ای را برای تحصیل در دانشگاه بر می گزیند، اینطور گفت: هنوز به تصمیم قطعی نرسیده ام و فعلا روی چند گزینه در حال بررسی هستم.

برگزیده ای از شهربابک کرمان که اینستاگرام را تعطیل کرد

با نگاهی به لیست برگزیدگان آزمون سراسری، تنوع جغرافیایی را به راحتی می‌بینیم. از شهرهای بروجن و اراک و ارومیه و تبریز گرفته تا شهربابک و سبزوار و زنجان و بویراحمد و نیشابور. امسال نوبت این شهرها بود که نخبه های خود را به دانشگاه هدایت کنند. تهران امسال سهم کمتری میان برگزیدگان داشت. و از یک استثنا بگوییم؛ شهربابک استان کرمان امسال یک برگزیده در گروه آزمایشی علوم تجربی داشت، عالیه میرزایی رتبه هفت را از آن خود کرد.

عالیه که قصد دارد رشته علوم پزشکی دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل برگزیند در گفت و گو با خبرنگار آنلاین گفت: این برای نخستین بار است که شهربابک در کنکور سراسری داوطلب برتر دارد. رتبه برتر منطقه‌ای داشتیم اما رتبه کشوری نه.

عالیه در ادامه این گفت‌وگو، کنکور را جالب توصیف کرد و اظهار داشت: روز برگزاری کنکوری علوم تجربی حاشیه‌های زیادی در جلسه داشتیم. چند داوطلب که یکی از آنها پشت سر من بود، به دلیل استرس حال‌شان بهم خورد و نیروهای اورژانس چند داوطلب را با خودشان به بیرون از محیط آزمون بردند.

اما جالب آنجا بود که من به قدری غرق در سوال‌ها و جواب‌های آزمون بودم که به هیچ عنوان متوجه این اتفاقات نشدم؛ با اینکه همه این مسائل نزدیک صندلی من پیش آمد. بعد از پایان کنکور از دوستانم شنیدم چه اتفاقاتی در راهروهای جلسه کنکور افتاده است.

رتبه هفت کنکور علوم تجربی که دوران راهنمایی و دبیرستان در مدرسه تیزهوشان تحصیل کرده است، درباره حواشی کنکور اینطور گفت: سال هاست به حواشی کنکور عادت کرده‌ایم اما قرار نبود اهمیتی به این اخبار بدهم. من در روزهایی که برای کنکور درس می خواندم، اینستاگرام را تعطیل کردم تا هیچ خبری از این اتفاقات نشنوم. ولی به صورت محدود و فقط برای ارتباط با معلمانم از واتس اپ و تلگرام استفاده می کردم.برای اینکه از حواشی دور بمانم و تحت تاثیر این اخبار عجیب و غریب قرار نگیرم، خودم را تا یکسال از شبکه های اجتماعی دور نگه داشتم.

در کنکور هم فقط یک سوال زیست را نزده بودم! بعد از آزمون متوجه شدم ۲ درس تخصصی زیست و شیمی برای سایر داوطلبان خیلی سخت بود، اما من متوجه سختی این سوال ها نشدم و چند ساعت بعد از زبان سایر دوستانم شنیدم که می گفتند این ۲ درس خیلی سخت بوده است. با انتشار کلید سوال‌ها متوجه شدم ریسک هایم در آزمون نتیجه داده و به رتبه هفت رسیدم.

برگزیده کنکور سراسری که از سختی های کنکور ۱۴۰۲ مطلع بود، خطاب به داوطلبان سال آینده هم تاکید کرد که همه این حاشیه ها در شهرهای کوچک و بزرگ شنیده می شود و می دانم از سال آینده قرار است سوابق تحصیلی و حذف درس های عمومی، کنکور متفاوتی برای داوطلبان رقم بزند. اما کنکوری ها باید گوش‌شان را روی این حرف ها ببندند و فقط به امتحان هایی که پیش رو دارند، فکر کنند.عالیه به این نکته هم اشاره کرد که به جز کلاس های کنکور زیست در سال دوازدهم، از هیچ کلاس کنکوری برای موفقیت استفاده نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
همگی موفق باشید
چرا جوانان ما باید از ابتدا زندگی تحت استرس قرار گیرند
از هیچ کلاس کنکوری برای موفقیت استفاده نکرده است چون مدارسشون عالی بودن.
پیش به سوی مهاجرت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل