بازدید 509947
اوج تنش بین چین و آمریکا

فوری؛ نانسی پلوسی با اسکورت هشت جنگنده آمریکایی وارد تایوان شد+فیلم/ استقرار موشک‌های بالستیک قاره پیمای چین در مرز تایوان/ استقرار ۴ ناو آمریکا در اطراف تایوان/واکنش ایران به سفر پلوسی به تایوان

در روز‌های گذشته با اعلام خبر سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تنش میان آمریکا و چین از یک سو و چین و تایوان از دیگر سو به شدت بالا گرفته است. در حالی که اعلام شده بود، سفر پلوسی لغو گشته ، مریکایی‌ها در راستای تلاش برای افزایش تنش با چین بر انجام این سفر اصرار ورزیدند و با انجام سفر پلوسی، به نظر می‌رسد باید شاهد تنش‌های جدی و بزرگی بین واشنگتن و پکن باشیم.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹ 02 August 2022

فوری؛ نانسی پلوسی با اسکورت جنگنده های آمریکایی وارد تایوان شد+فیلم/ استقرار موشک های بالستیک قاره پیما در مرز تایوان/ استقرار 4 ناو آمریکا در اطراف تایوان

بین الملل تابناک: در روز‌های گذشته با اعلام خبر سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تنش میان آمریکا و چین از یک سو و چین و تایوان از دیگر سو به شدت بالا گرفته است. در حالی که اعلام شده بود، سفر پلوسی لغو گشته ، مریکایی‌ها در راستای تلاش برای افزایش تنش با چین بر انجام این سفر اصرار ورزیدند و با انجام سفر پلوسی، به نظر می‌رسد باید شاهد تنش‌های جدی و بزرگی بین واشنگتن و پکن باشیم.

تشکر چین از موضع ایران در زمینه تایوان
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۰۱:۱۶

سفیر چین در تهران در پیامی از موضع گیری ایران در زمینه مساله تایوان و سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره استقبال کرد.

چانگ هوا سفیر چین در تهران سه‌شنبه شب در پیامی در صفحه توییتری خود نوشت: از موضع ایران در محکوم کردن اقدام تحریک آمیز آمریکا و مداخله آن کشور در امور داخلی چین تمجید می‌کنیم.

احضار سفیر آمریکا توسط چین
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۰۱:۱۴

وزارت خارجه چین در اعتراض به سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان، سفیر این کشور در پکن را احضار کرد.

به گزارش  "سی جی تی ان"، ژی فنگ،معاون وزیر امور خارجه چین سه‌شنبه شب نیکولاس برنز سفیر آمریکا در چین را احضار کرد تا درخصوص سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان چین، شدیدا اعتراض‌ کند.
چین روز سه شنبه به سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان واکنش نشان داد و از آن به شدت انتقاد کرد.

چین حریم هوایی در نزدیکی تایوان را بر روی پروازها بست
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۰۱:۱۳

پس از ورود نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان، رسانه‌های چین سه‌شنبه گزارش کردند که پکن حریم هوایی در نزدیکی این جزیره را بر روی پروازها بسته است.

به گزارش " چاینا بریفینگ"، چین حریم هوایی سواحل شرقی خود در اطراف منطقه شیامن و فوجیان در نزدیکی تایوان را بسته است.

همچنین نیروی هوایی چین کنترل فرودگاه جین جیانگ در گوانجو را بدست گرفته است.

بر اساس اعلام شرکت هواپیمایی شیامن، تا عصر سه‌شنبه، تعدادی پرواز در فرودگاه‌های چندین شهر استان فوجیان از جمله فوجو، شیامن و گوانجو لغو شده‌اند.

رزمایش نظامی چین در پاسخ به سفر پلوسی
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۰۱:۱۲

وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرد، پکن در قبال سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، مجموعه‌ای از «رزمایش‌های نظامی هدفمند» را آغاز خواهد کرد.

به گزارش "نیکی آسیا"، فرماندهی ارتش شرقی چین سه‌شنبه شب بلافاصله پس از فرود پلوسی اعلام کرد که یک سری رزمایش نظامی در اطراف تایوان انجام خواهد داد.

وزارت دفاع چین افزود، رزمایش‌های مشترک هوایی و دریایی را در اطراف تایوان و مانورهای دوربرد با مهمات واقعی را در تنگه تایوان انجام خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام بازدارنده جدی در برابر اقدامات تشدید کننده و منفی اخیر آمریکا در ارتباط با تایوان و هشداری جدی به نیروهای جدایی طلب است که به دنبال استقلال هستند.

نشریه " گلوبال تایمز" به نقل از سخنگوی حزب کمونیست چین نوشت، ارتش این کشور رزمایش‌های نظامی و فعالیت‌های آموزشی مهم از جمله مانورهای شلیک مستقیم را در ۶ منطقه در اطراف تایوان از پنجشنبه تا یکشنبه انجام خواهد داد.

روسیه: سفر نانسی پلوسی به تایوان یک اقدام تحریک آمیز آشکار است
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۰۱:۱۲

وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را یک اقدام تحریک آمیز آشکار می‌داند.

به گزارش خبرگزاری "تاس"، در این بیانیه آمده است: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ ۲ اوت وارد تایوان شد. ما این سفر را یک اقدام آشکار تحریک آمیز می‌دانیم که در راستای سیاست تهاجمی آمریکا با هدف مهار همه جانبه چین انجام شده است.

وزارت خارجه روسیه افزود : روابط پکن و جزیره تایوان موضوع داخلی چین است و پکن حق دارد برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود در رابطه با موضوع تایوان اقدام کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: موضع اصولی روسیه تغییر نکرده است. ما معتقدیم که تنها یک چین وجود دارد، دولت چین تنها نماینده قانونی تمام سرزمین چین است و تایوان بخشی جدایی ناپذیر این کشور می‌باشد.

تظاهرات تایوانی‌ها در اعتراض به سفر پلوسی
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۲۱:۲۷

 گروهی از میهن‌پرستان تایوانی سه‌شنبه شب در خیابان منتهی به هتل گراند حیات تایپه و در اعتراض به سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره دست به تظاهرات زدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی گلوبال تایمز چین، جمعی از گروه‌های میهن‌پرست تایوانی سه‌شنبه شب در خیابان منتهی به هتل گراند حیات در تایپه که محل اقامت احتمالی نانسی پلوسی است، دست به اعتراض زدند.

یکی از این گروه‌ها به گلوبال تایمز گفت که معترضان قصد دارند در سراسر خیابان‌های این شهر دست به اعتراض بزنند.

کاخ سفید: سفر پلوسی به تایوان نقض حاکمیت چین نیست
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۲۱:۲۶

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد که سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان نقض حاکمیت چین نیست.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در گفتگو با سی ان ان درباره سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان مدعی شد: هیچ نقض حاکمیت پکن یا نقض سیاست چین واحد وجود ندارد.

این مقام کاخ سفید در عین حال درباره هشدارهای چین نیز گفت: آمریکا تحت تاثیر تهدید قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد: مهم است که رییس مجلس نمایندگان آمریکا فرصت بازدید از تایوان را داشته باشد.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید افزود که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیش از سفر پلوسی به تایوان با او صحبت نکرده است. کربی درحالی که سعی کرد دیدار پلوسی به تایوان را کم اهمیت جلوه دهد گفت: سفر اعضای کنگره به تایوان غیرمعمول نیست. همچنین سفر رئیس مجلس نمایندگان به تایوان بی سابقه نیست.

واکنش شدید الحن وزارت خارجه چین
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۲۰:۰۹

وزارت امور خارجه چین در واکنش به حضور پلوسی در تایوان اعلام کرد که این اقدام، خیانت عمدی آمریکا به اصل «چین یکپارچه» است.

وزارت امور خارجه چین تاکید کرده است که پایان، برای آمریکایی‌ها خوب نخواهد بود و واشنگتن به عنوان بزرگترین تهدید برای صلح جهانی به شمار می‌آید.

این وزارتخانه در ادامه واکنش خود به سفر پلوسی اضافه کرد: «این سفر اقدام تحریک آمیز سیاسی بزرگی بوده و آمریکا نباید در امور داخلی چین مداخله کند».

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد: «پکن تمامی اقدامات ضروری برای حفاظت از حق حاکمیت خود در واکنش به سفر پلوسی به تایوان را اتخاذ خواهد کرد و واشنگتن و جدایی‌طلبان تایوانی مسئولیت پیامدهای سفر پلوسی به تایپه را متحمل خواهند شد».

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراَ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

نماینده چین در سازمان ملل هم با بیان اینکه سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، هشدار داده پکن اقدامات قاطعی را برای حفظ حاکمیت ملی خود انجام خواهد داد.

واکنش ایران به سفر پلوسی به تایوان
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۹:۵۴

 سخنگوی وزارت امور خارجه: نقض تمامیت ارضی چین نمونه‌ای از مداخلات آمریکا در جهان است

کنعانی در خصوص دیدگاه وزارت امور خارجه در ارتباط با سفر یک مقام رژیم آمریکا به تایوان:

احترام به حاکمیت ملی کشورها، از اصول بنیادین منشور ملل متحد است، بگونه ای که ماده ۲ منشور، اعضاء را از هرگونه رفتاری که خدشه‌ای به تمامیت ارضی و استقلال سیاسی دیگر دولت ها وارد نماید، بر حذر می دارد.

ایران احترام به تمامیت ارضی کشورها را از مبانی سیاست خارجی خود می‌داند و حمایت از سیاست چین واحد در این چارچوب، تردید ناپذیر است.

رفتار تنش‌زای اخیر مقامات رژیم آمریکا در مداخله در امور داخلی جمهوری خلق چین و نقض تمامیت ارضی آن کشور نمونه‌ای از مداخلات آمریکا در مناطق و کشورهای مختلف جهان است که حاصلی جز افزایش بی‌ثباتی و دامن زدن به اختلافات نداشته و از این رو محکوم است.

 

حمله سایبری به وبگاه ریاست‌جمهوری تایوان
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۹:۵۲



راشاتودی گزارش داد:

همزمان با ورود نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، خاویر چانگ سخنگوی ریاست‌جمهوری چین اعلام کرد که وبگاه رسمی ریاست‌جمهوری تایوان، مورد حمله هکری قرار گرفته و از دسترس خارج شد، اما پس از ۲۰ دقیقه به حالت عادی بازگشت.

حجم این حمله سایبری حدود ۲۰۰ برابر بد‌تر از حد معمول دیگر حمله‌های هکری بوده است.

سازمان‌های دولتی به تقویت نظارت برای حفظ امنیت اطلاعات و ارتباطات ملی و عملکرد پایدار زیرساخت‌های کلیدی ادامه خواهند داد.

 

پرواز جنگنده های چینی در نزدیکی خطوط مرزی
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۹:۳۰

همزمان با بالا گرفتن تنش بین چین و جزیره تایوان بابت سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره، منابع آگاه از پرواز‌ه‌ای تاکتیکی جت‌های نظامی چین بر فراز مناطق حساس آبراه بین چین و جزیره تایوان خبر دادند.

فوری؛ نانسی پلوسی با اسکورت جنگنده های آمریکایی وارد تایوان شد+فیلم/ استقرار موشک های بالستیک قاره پیما در مرز تایوان/ استقرار 4 ناو آمریکا در اطراف تایوان

یک منبع آگاه روز سه شنبه به خبرگزاری «رویترز» گفت: علاوه بر هواپیماهای نظامی چین که صبح روز سه‌شنبه نزدیک خط میانی تقسیم‌ کننده آبراه حساس پرواز می‌کردند، چندین کشتی جنگی چینی از روز دوشنبه در نزدیکی خط تقسیم غیررسمی باقی مانده‌اند.»

وزارت دفاع و امور خارجه چین تاکنون واکنشی در این زمینه از خود نشان نداده‌اند.

این منبع آگاه افزود که کشتی‌های جنگی و هواپیماهای چینی صبح روز سه‌شنبه حضور تحریک آمیز در خط میانه آبراه موجود در منطقه داشتند.

پلوسی وارد تایوان شد
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۹:۲۰
تعداد بازدید : 28442

هواپیمای حامل رئيس مجلس نمایندگان آمریکا با اسکورت جنگنده های آمریکایی در فرودگاه تایوان بر زمین نشست.

فوری؛ نانسی پلوسی با اسکورت ۸ جنگنده آمریکایی وارد تایوان شد+فیلم/ استقرار موشک های بالستیک قاره پیما در مرز تایوان/ استقرار 4 ناو آمریکا در اطراف تایوان

ورود هواپیمای پلوسی به حریم هوایی تایوان

در ادامه تنش‌آفرینی های واشنگتن علیه پکن، هواپیمای حامل «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با نقض سیاست «چین واحد»، وارد حریم هوایی جزیره تایوان شد.

خبرگزاری اسپوتنیک و شبکه تلویزیونی راشا تودی هم اکنون همزمان این خبر را رسانه ای کردند.

پیشتر نیز اعلام شده بود که فرودگاه «سونگشان» در شهر تایپه واقع در جزیره تایوان آماده استقبال از «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا است.

آمریکا ۴ ناو جنگی را در شرق تایوان مستقر کرد

همزمان با سفر جنجال برانگیز رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شرق آسیا، واشنگتن حضور نظامی خود را در شرق تایوان تقویت کرد.

در حالی که دولت چین به شدت نسبت به حضور «نانسی پلوسی » در تایوان هشدار داده، نیروی دریایی آمریکا چهار ناو جنگی خود را که شامل یک ناو هواپیما بر می شود، در آب های شرقی جزیره تایوان مستقر کرد. یک مقام نیروی دریایی آمریکا به رویترز گفت: ناو «یو اس اس رونالد ریگان» پیشتر از دریای چین جنوبی عبور کرده بود و در حال حاضر در دریای فیلیپین، شرق تایوان قرار دارد.

این مقام نیروی دریایی آمریکا، که نخواست هویتش فاش شود، در تلاش برای عادی جلوه دادن استقرار ناوهای جنگی آمریکا در منطقه گفت: در حالی که این ناوها می‌توانند به هر احتمالی پاسخ دهند، این استقرارها عادی و معمولی است. این مقام آمریکایی گفت که علاوه بر ناوهای مذکور، کشتی « یو اس اس تریپولی» نیز در منطقه حضور دارد.

استقرار موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای چین در مرز تایوان

همزمان با بالا رفتن احتمال سفر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان به تایوان و انتشار اخباری مبنی بر نزدیک‌ شدن هواپیمای حامل پلوسی به این جزیره، برخی رسانه‌ها با انتشار تصاویری اعلام کردند که ارتش چین موشک‌های بالستیک قاره‌پیما «دی‌اِف -۵ بی» را در نزدیکی تایوان مستقر کرده است.

این نوع موشک‌های بالستیک با بُرد ۱۵ هزار کیلومتر، توانایی حمل کلاهک‌های هسته‌ای تقریباً به هر نقطه‌ای از کره زمین را دارند.

دور تازه تنش‌ها بین واشنگتن و پکن از چند روز پیش و با اعلام خبرِ تصمیم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر به جزیره خودمختار تایوان آغاز شد.

روز جمعه همزمان با اعلام آغاز سفر هیات آمریکایی به کشورهای شرق آسیا و احتمال سفر اعضای این هیات به جزیره تایوان، نیروهای مسلح چین رزمایش دریایی خود را در دریای جنوبی چین و سواحل استان «گوانگ‌دونگ» آغاز کردند.

ژائو لی‌جیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین هم روز دوشنبه به مقامات آمریکا هشدار داد، اگر «نانسی پلوسی»، به تایوان سفر کند، ارتش چین «بیکار نخواهد نشست.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۱۶۸
دیکتاتورهای حاکم چین چقدر هارت و پورت اضافه می کنند. چندین دهه است که تایوان مستقل است و نمی خواهد زیر یوغ حزب کمونیست تمامیت خواه چین باشد. حالا چرا چین تصمیم گرفته برای یک سفر ساده خودش را جر بده باید از خودشان پرسید. یارب مباد آنکه گدا معتبر شود کاملا مصداق کمونیست های چین است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
تمدن چین هزاران سال قدمت دارد. تازه به دوران رسیده و دزد دقیقا آمریکایی ها هستند.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
غرب گداها خیلی بدبختن
از یه طرف میخوان نوکری خودشون رو به آمریکا اثبات کنن
ولی آمریکا داخل آدم حسابشون نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
عمو جون حالا عده ی زیادی درسته از چین خوششون نمی یاد ولی برو مطالعه کن بعد بحرف . امریکا از سال ۱۹۷۱ با اخراج تایوان از سازمان ملل و سپردن کرسی تایوان به چین در شورای امنیت از سیاست چین واحد به رهبری پکن استقبال کرد . هدف امریکا در اون مقطع دوری چین از شوروی و به دست آوردن بازار یک میلیاردی چین برای تولیدات امریکا بود . اما امریکا هیچگاه پیش بینی نمی کرد غول اقتصادی چین پدید بیاد. سهم چین از تجارت بین الملل در دهه ۷۰ میلادی تنها دو درصد بود ولی امروز به بیست درصد رسیده. این بلوا هم در مقطع کنونی فقط برای درگیری چین با تایوان و تحریم اقتصادی چین است تا اقتصاد چین که تا پایان این دهه اقتصاد اول جهان می شه زمین گیر بشه. تنها چند کشور کوچک تایوان رو به رسمیت می شناسن امریکا نمونه‌ی بارزی است که بتعهدات خود پایبند نیست .ن .
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
توام حالت خوش نیستا امریکا صد ساله مد شد بعد به چینی که بالای هزار سال قدمت شده میگی تازه به دوران رسیده؟ تازه خود امریکا میگه این سفر نقض چین یکپارچه نیست بعد تو با تنبون نشستی خونتون میگی تایوان مستقل حساب میشه مرز بین کشورها رو مشخص میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
نه خیر عبارت مبادا گدا معتبر شود مصداق غربگراهایی هست که چشم و گوش بسته حامی سیاستهای امریکا هستند. غافل از اینکه این سیاست تجزیه کردن شامل کشور خودشون هم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
این زمانی مشخص میشه که یکی از ایالت هاامریکا بخواد مستقل بشه و بعد واکنش امریکایی ها به این مسئله مشخص می کنه کی ساده هست شما یا اونا
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
کشوری به نام تایوان وجود نداره. کاملا معلومه که آمریکا فقط قصد تحریک چین رو داره ولی این دفعه اشتباه بدی مرتکب شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
قلمت پایدار / آفرین بر افکار شما هموطن و نابود باد حزب کمونیست و کشورهای کمونیستی
دمکراسیهای غربی معمولا تحت سلطه رسانه و در نتیجه آمریکا و ثروتمندان هستند. همینه که اوکراین و تایوان هر دو راه نابودی رو پیش گرفتند برای اونکه به دشمنان آمریکا ضربه بزنند!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
مرگ بر توده ای
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
قشنگ معلومه جنابعالی غربزده واقعی هستی که پلوسی هزاران کیلومتر اومده جهت تحریک چین وشما هنوز چین رو دیکتاتور مینامی.کمتر شبکه های بی بی سی ومنوتو واینرنشنال نگاه کن. سعی کن واقع بین باشی که اکقر جنگ های جهان علتش آمریکا بوده
پس چین چکار کرد باید صد تا موشک می زد به این ارابه شیطان!.... من موندم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
چه توصیف دقیقی
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
آمریکا فوت کنه چین از شرق جهان میره به غرب جهان تو ساندیست رو بنوش هو ا گرمه
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
پسر جان چینتون هم مثل روسیتون فقط یک ببر کاغذی هستن
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
گربه‌ مسکین‌ اگر‌پرداشتی‌
نسل‌ گنجشک‌ از زمین‌ برداشتی‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
لیاقت همینه که بمونی
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
گفت بود میزنم دیدی که نزد چون جراتش رو نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
زرشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
جرات داره بزنه
چین که اینهمه سرو صدا میکرد نتونست کاری کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
چین زود می شکند.الان فقط ترک برداشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
چین مثل یانکی ها وحشی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
جت های چین پرواز کردن ولی وجود نکردن از آبراه بین چین و تایوان اینطرفتر بیان :)) شجاعت در این حد
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
شب درازه عزیزم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
چین هیچ غلطی نمیتواند بکند
چین مدافع دنیای تاریک و دیکتاتوری هست.
شاخ این غول نشکنه، دنیا رو به گند می‌کشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
اربابت ۵۰ هزار پایگاه نظامی تو تمام سوراخ سمبه های دنیا داره اونوقت چین دیکتاتوره
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
دوره یکه تازی اربابای غربیت تموم شده
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
مدافع کدومه اینها همش سیاست آمریکا هست برای فروش
.... سلاح بعد یه عده ساده لوح
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
مثل روسها
امریکا باز با حیله باعث شروع جنگ جدیدی می شه و موضع صلح جویانه هم می گیره، کاش اینقدر شعور مردم دنیا بالا بره که همیشه جرقه های اولیه رو خاموش کنندو فریب نخورند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
سینه چاکان اکراین و تایوان و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
جرقه خیلی وقته خورده و دولتهای دیکتاتوری امثال چین واسه خودشون دست و پا درآوردن
کاش یکی از این دوستان سینه چاک آمریکا و غرب جواب این سوال را بدهد: چرا آمریکا باید فرسنگها طی کند و در کار دو کشور همسایه چین و تایوان دخالت کند؟ چرا آمریکا باید در کار اکراین و روسیه دخالت کند؟ با علم به اینکه یکی از این دو کشور بسیار قوی تر است و در حقیقت کشور ضعیف قرار است در این آتش افروزی نابود شود. جز منفعت طلبی و جنگ طلبی علت دیگری هم دارد؟ آیا اگر چین و روسیه در کوبا و مکزیک نیرو مستقر کنند آمریکا ساکت می نشیند؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
به همان دلیل که روسیه در کوبا و ونزوئلا دخالت می کند...ضمناً چطور روسیه حق دارد بخش هایی از اوکراین را با همه پرسی تصرف کند اما تایوان حق ندارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
اگر می توانستند حتما در کوبا ومکزیک مستقر می شدند..نمی توانند...فرق امریکا با چین و روسیه در این است که. هیچ کشوری را نمی بینی با چین و روسیه ارتباط تنگاتنگ داشته و پیشرفت کرده باشد برخلاف کشورهای مرتبط با امریکا وغرب مثل ژاپن..کره جنوبی..سنگاپور ..مالزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
حمله به تایوان یعنی حمله به منافع آمریکا. پس در نتیجه دخالت هم می‌کنه. ولی جنگ آذربایجان با ارمنستان ارتباطی بهش نداره پس دخالت نمیکنه. هم پول داره هم شکم مردمش رو سیر نگه می‌داره و تورم
چند هزار درصدی به ملتش تحمیل نمیکنه
ناشناس
| Norway |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
فرسنگ ها طی کردن و در یمن و سوریه و لبنان دخالت کردن چه توجیهی داره کارشناس نابغه؟؟؟!!!!!
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
اگر پلیس نباشه بد هست،اگر امریکا نباشه سک صاحبش نمی شناس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
فعلا‌ هرکس‌ زورش‌میرسه‌ به‌ کشورهای‌ مستقل‌ دیگر‌ حمله‌ کرده‌ و اشغالش‌ می کند‌ و تازه‌ ادعا‌ دارد‌ که دولت و ملت مورد تهاجم نباید مقاومت‌ کنند‌ و البته که این امر قبیحیست‌ !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن رو در تمام اقدامات امریکاییها میشه دید. هر جای دنیا که یکی با یکی دیگه مشکل داره امریکا خودش رو میرسونه و نفت به اتیششون میریزه.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
وزارت خارجه ما که اینقدر به حق حاکمیت اهمیت میده اولا تایوان کشور مستقلی است و دوست داره هر سیاست که مناسب بدونه اعمال کنه
دوم اگه آمریکا باید به حق حاکمیت احترام بذاره با حمله پوتین روانی به اوکراین چرا موضع نگرفت
درثانی طبق سخن صریح و دقیق قران با کافر نباید معامله و رابطه داشت مثل کره شمالب چین روسیه که خدا را شکر ما ملت امام زمان رعایت میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
شما این وسط سر پیازی یا ته پیاز؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
چون چین نمی فهمه اون همسایشه می گه ماله منه، حالا هم دید که جرات نکرد حتی یکی از اون هارت و پوراتیی که قبلش می کرد و عملی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
یک ذره حداقل جغرافی مطالعه بکنید
عدم آگاهی و مطالعه باعث شده هر چیزی را باور کنید
تایوان با مرزهای آمریکا چقدر فاصله داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
چون مردم تایوان از زندگی که الان دارن راضین دوست عرزشی
عفریته ی جنگ طلب
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
چین و آمریکا با هم هماهنگ هستن
اونا هیچ وقت تجارت ۴۰۰میلیارد دلاریشونو خراب نمیکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
تاثیر گذار بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
پلوسی
مچکریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
شیرزن ماه رو
چین هم هیچ غلطی نتونست بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
طرفداران نادان اکراین اکنون به طرفداران نادان تایوان تبدیل شده اند. همینها مملکت را به گند کشیده اند.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
اربابای غربیت یه فشنگ سمت روسیه شلیک نکردن
چقدر بی چشم و رو هستین شماها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
هیچی ک نه فقط مثل پوتین یه بلوف و هارت پورتی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
بزودی معلوم میشه چه غلطایی میتونه بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
هیچ کس کار غلط نمیکنه چین هم کار درست رو کرد .
نتوانست چین کاری کند تایوان کشور مستقل است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
تایوان استانی بیش نیست
به جاست که دولت چین واکنشی سخت در مقابل این میمون های جنگ افروز نشان دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
چین ضعیف است نباید انتظاری بیشتری از ظرفیت چین انتظار داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
واکنش سخت و پشیمان کننده و تمام کننده سردرد زا ؟!
چند ماهی بود رسانه های انگلیسی و فرانسه زبان یکسره درباره حقوق همجنسگراها در تایوان و دموکراسی در تایوان می گفتند. الان دلیلش معلوم شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
همجنس گراها نیز بشر هستند و دارای حقوق بشر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
چه چرت و‌پرتایی
ایول
آمریکائیها واقعا احمقند و می خواهند دنیا را به آتش بکشند. فقط کافی است، یکی این زنیکه را ترور کند تا دنیا به هم بریزد. مرگ بر شیطان بزرگ.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
بعد کیه که جرات داره این از نظر تو زنیکه رو ترور کنه اونوقت چین تبدیل به خاکستر میشه که تو یه هفته شایدم کمتر
چین در حد و اندازه ای نیست که به کشور دیگر حمله کند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
درسته خصوصا جمعیتش. کافیه یه فوت کنند آمریکا می افته به دست و پاشون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
تایوان استانی بیش نیست
آمریکا هم دیدیم
.‌..‌در ویتنام و
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
اربابای غربی تو فقط حق به آتش کشیدن کشورهای دیگه رو دارن ؟
ابن فضیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
چرا قادر به حمله به خود آمریکا هم هست، ولی اینقدر احمق نیست که وضعیت درخشان اقتصادیش که توسط غریبها پایه ریزی و برقرارشده را از دست بده
آمریکا خیلی طرفدار حقوق بشر هست که جولیان آسانژ روزنامه نگار استرالیایی که حتی ملیت آمریکایی را ندارد صرفا به دلیل برملا کردن جنایات آمریکا در حق غیرنظامیان عراق به 150 سال زندان محکوم کرده! حالا نگران حقوق بشر در تایوان شده تا مردم بدبخت تایوان را هم به سرنوشت مردم اکراین دچار کند. شرم بر آمریکا و طرفدارانش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
همینکه آسانژ تا الان زنده بوده نشونه حقوق بشره. وگرنه تا الان زیر خاک ده کفن پوسونده بود. اگر حقوق بشر هم توی غرب وجود نداره پس لطفاً دیگه سرازیر نشید اونجا .اینجا یه کامنت ساده رو باید با اجازه یه فرد دیگه منتشر کرد بعد الان میگی اونا حقوق بشر ندارن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
تو متجاوز‌ به کشور‌ مستقل‌ اوکراین‌ را‌ قبول‌ میکنی‌ که هزاران نفر بیگناه‌ را سربه نیست‌ بکنه‌ بعد‌ امریکا‌ را محکوم‌ میکنی‌ براش‌ ؟!
مگر ارتش‌ امریکا‌ به اوکراین
حمله کرده‌ ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
اشتباهی منفی دادم ببخشید . با این نظر موافقم
قربانلو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
آمریکا خیلی خبیث و جنایتکاره. اما از همه رقباش و قدرتهای دیگه فرسنگها بهتره
اخه چین‌در مقابل امریکا عددی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
آبریکا
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
فرضا عددی هم نباشه
تو چی میگی این وسط ؟
آمریکا که تو رو هم داخل آدم حساب نمیکنه
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
مثلاامریکاتوکدوم کشورکه جنگ راشروع کردتونست کاری کنه ونظامیانش ازترس فرارکردن که عددی باشه آخه چیینیهاباتفنگ آب پاش هم آب روی امریمابریزن امریکارواب میبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
امریکا ثابت کرده طبل توخالی است فقط ادمهای احمق را فریب میده تا کشور ومردمشان را دچار جنگ ونابودی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
چین در برابر تایوان هم عددی نیست
ایران چی میگه این وسط واسه خودش خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
دوست داره ایران خار چشم آمریکا باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
چین هیچ غلطی نتونست بکنه این همه هیاهو برای چی بود خاک تو سرتان با این همه که همه جور حیوانات را میخورید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
همینو بگو
محم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
شما نگران نباش. به تو که چیزی نگفتن. راحت باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
ایران از اوکراین واحد حمایت کند
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
ایران انجام وظیفه میکه هم این وسط و هم اون وسط
دوستانی که می خواهند چین را نابود کنن توجه کنید 90 درصد تراشه های استفاده شده در لپ تاپ موبایل اتومبیل و ... در یک شهر بله فقط یک شهر چین تولید می شود. اصولا هر گونه به مشکل خوردن چین مساوی نابودی تکنولوژی است. امریکا و اروپا خیلی وقت است که تمام تولیدات خود را به چین منتقل کرده اند و تازه از خواب بیدار شده اند که خیلی دیر است.
... ایا مردم تایوان دوست دارن برن زیر یوغ چین؟؟؟ شمای ایرانی این وسط چه میبافی؟؟؟
والا ایران چرا واکنش نشون داده بابا ب تورم ۹۰درصدی واکنش نشون ندادین بعد ب سفر شیر زن امریکایی ب تایوان واکنش عجب
ببینیم چین هم به احمقی روسیه هست که به تایوان حمله کنه !!! روسیه که فریب غربی ها را خورد هم تلفات داد هم ابرو هم پول هم همنژاد های خودش را کشت قطعا سفر پلوسی برای تحریک چین است وگرنه غربیها از تایوان هم مثل چین دلخوشی ندارند و ان را رقیب تجاری خود می بینند
در مورد تمامیت ارضی اوکراین آقایون از ماده های سازمان ملل صحبت نمی کنن
الکل و مواد مغز امریکایی ها را پوک کرده یکی باید ترمز اینها رابکشد
درودبر‌این‌بانوی‌شجاع‌ودانشمند‌‌درود‌بر‌امریکای‌قدرتمند
ایول نانسی لای لای
ایول نانسی دای دای
سخنگوی وزارت خارجه تایوان سالهاست که کشور مستقله یعنی در این میزان اطلاعات ندارید؟
بخش اصلی زمین شامل سه قاره متصل آسیا، اروپا و آفریقاست و آمریکا از این بخش جداست. به همین دلیل دایم سعی میکنه توی بخش اصلی زمین جنگ باشه تا بتونه سرمایه ها رو به خودش جذب کنه و برتریش رو حفظ کنه. بعد از جنگ جهانی دوم هم آمریکا به خاطر اینکه از جنگ آسیب زیادی ندید شد قدرت برتر دنیا.
زنده باد چین
مرگ بر چینی هایی که در استان تایوان هستند
زنده باد چین
بعد از به جنگ کشاندن و ضعیف شدن روسیه نوبت چینه از الان زمینه سازی و قدم اول شروع سده این سیاستهای زیرکانه دنیای غرب و قدرت نظامی غرب چین پرستان و شرق گدایان بهرااسبد !!!!
همه وقتی فیلم ورود هواپیمای غیر نظامی بویینگ رو میبینن فکر میکنن پلوسی تو اون بوده ولی اون هواپیما هواپطنای بدله و ریسک نمیکنن پس پلوسی داخل یه هواپیمای دیگه که مشخص نمیشه داخل کدومه میاد تو تایوان بعد ظاهرا از توی هواپینای اصلی میاد بیرون !!!!
نقض حاکمیت یک کشور تحت هر عنوانی قابل پذیرش نیست میخواد سفر یک وزیر به تایوان باشه، اشغال اوکراین باشه، حمله به شمال سوریه و عراق باشه یا یمن، اینکه بعضی از بازدیدکنندگان تابناک از سفر پلوسی به تایوان ناراحت میشن ولی از اروسیه در اشغال اوکراین حمایت میکنن خنده داره،
آمریکا با جنگ افروزی زنده است.
تابناک تو چرا شدی وکیل مدافع چین عجبا!!!!؟
چین نمی خواهد ریسک کند و برایش هم صرف نمی کند و جراتش را هم ندارد و خیلی خیلی محتاطتر از این حرفهاست.. وگرنه اگر جلوی هواپیما را یا جنگنده سد کند یا حتی اگر بهش شلیک کند، آمریکا چکار می خواهد بکند؟ خودش را وارد یک جنگ تمام عیار با چین بکند؟!! آنهم آمریکای بایدن؟
بلکه چین درواقع منتظر است بتدریج و درطی 3 تا 10 سال آینده، براساس رشد اقتصادی خودش و آماده کردن سیستمهای مالی جهانی خودش، جای آمریکا را بگیرد.
اینکه آمریکا همچین ریسکی را برای نمایش قدرت می کند؛ هم نشانه ضعف موضع کلاسیک آمریکا است؛ هم نشانه ترسناکی است که آمریکا حالا بجایی رسیده که دست به ریسکهایی خطرناک می زند..
احتمالا چین هنوز هم تاجاییکه شده، ریسکی نمی کند که دسترسیش به بازارهای مالی جهان با تحریمهای متعاقب آمریکا محدود شود و خطر کاهش رشد اقتصادی را برای چین داشته باشد؛ که درواقع نقطه قوت اصلی چین دربرابر آمریکاست.
با این حساب بازهم ابتکار عمل بعدی با آمریکا خواهد بود و باید ببینیم بالاخره می تواند چین را از کوره در ببرد یا نه...
ولی درهرصورت این تغییرات، برای سیاستهای منطقه ای و حتی بین المللی ایران، نمیشه گفت الزاما مثبته، ولی مثل یک بادموافق قوی عمل می کنه؛ تا ایران چطور از این باد موافق استفاده کند...
کمونیست های چین دقیقا همانند دیکتاتور فاسد روسیه فقط هارت و پورت هستند با این سفر پوزه کمونیست های چین به خاک مالیده شد.
آمریکا داه جنگ در آسیا به پا میکنن که خودش را از نابودی نجات پیدا کنند
اولا امریکا قویترینه ومهد دمکراسی و فقط با مستبدین مخالفه چین هم یه دیکتاتوره و بعد روسای تایوان ازش خواستن بیاد
جنگ در اکراین نتیجه دخالت های بیجای غرب بود . کافیست جرقه ای در تایوان ایجاد و این جزیره صنعتی و پیشرفته غربگدا برگردد به 100 سال قبل
اینکه تایوان یک کشور مستقل هست یا نه صرفا به نظر مردم تایوان بستگی دارد. حالا پس فردا چین بگه ایران جزو چین یکپارچه است به نظر شما باید حرفشو گوش کرد؟
بنظرم حق با آمریکاست چون طبق قانون خودش عرجا پا نیزاره جان و مال و ناموس آن کشور ذلیل را ازآن خود میدند مثلا تصور کنید یک تفنگدار گردن کلفت مغرور با تمامی تجهیزات نظام میاد سر سفره یک بچه یمنی یتیم که پرش با جلوتر کشتند شر سفره نان خشک کپک زده اش را هم رحم نمیکند و از میگیرد چه رسد به منابع استراتژیک و معادن و آن کشور و دیگر کشورها آمریکا حق داره که بره توی سوریه با گردن کلفتی نفتش را غارت کنه و ازجهان اسلام و حقوق بشر جهانی هم شرم نکنه آمریکا حق داره که کشور افغانستان را سالهابگیرید و اغلب معادن ارزشمندش را به بهانه حمله دروغین و برنامه ریزی شده به برجهای دوقلو غارت کئه و هزاران هزار زن و بچه و مردو زن و پیر وجوان رابکشد و تجاوز به نوامیس مردم کند اینها برای آمریکا حلال است بنظرم کسانیکه از آمریکا و رفتارش به سبب قدرتش ازش پشتیبانی میکنندو چشم بر اعمال وحشتناک آمریکا میبندندحق دارند چرا که قدرت رامیپرستند خدا و پیامبر کیلویی چنده احتمالا در سرای دیگر با پشتیبانی قدرت آمریکا بر بهشتی و یا جهنمی بودن افراد هم تاثیر بگذارندبنظرم چون آمریکا در هرجا پا مینهد مورد استقبال یک عده غرب پرست قرار میگیرند و قشر غالب ویا اکثریت مردم مخالفند پس بایدآمریکای حق دار از پس غذای لذیذ دوستارانش از غذای نامطبوع مخالفانش از هردو میل نماید تا صد دردصد مردم آن سرزمین اشغال کرده از بودنشان راضی باشند و به این ترتیب این همه اغتشاش درجهان پیش نمیاد و چین هم حق نداره اعتراض کند بنظرم آن کسانیکه در سرزمین خودشان علیرغم ناراضی بودن حضور آمریکائیان گوشت بریان و عطرهای معطرو ناموسشان تقدیم حضور با صلابت آمریکا میکنند بدون جنگ و اغتشاس و خون ریزی که اصلا کار درستی نیست و مخالف حضور آمریکایند ازبه این آمریکائیان حاضر درکشورشان از مدفوع و ادرار خود به آنها بخورانند و مدفوع همراه با ادرارشان به تمامی آمریکائیان حاضر درکشورهای اشغال شده از زن و مرد و بچه بخورانند و بپاشند مطمئن باشید آمریکا از این امر استقبال میکند چون دیگر خونریزی ایی صورت نمیگیرد و آمریکا باید بداند که بدونه رضایت صد درصد خود درهرکشوری باید از هر دو غذا توامان هر روزه تناول نمایندوعطر آگین شوند و بنظرم دیگر چین هم برود سرجایش بنشندونظاره گر آمریکای خوش اشتها نباشد چون از پذیرایی هر دو طرف بطور کامل و اکمل تناول مینمایددر تمامی دنیا بچه های با مشمای ترکیب مدفوع و ادرار به استقبال آمریکائیان بروند مطمئن باشید که استقبال میکنند دیگر خونریزی بس است بنظرم مبارزان عراق به جای موشک پرانی به سفارت و پایگاههای آمریکایی که درست نیست برای اثبات حسن رفتار به حای بمب درموشکهای ارسالی به پایگاههای آمریکا از مدفوع وادرارمخلوط خانواده قربانیان با موشک به پایگاهها و حتی معابر عمومی برای هر آمریکایی و آمریکا ورست و هر سلطه جو بکار ببرید و بخورانید حتی درفرودگاهها و مکانهای اقامتی و مدارس و هرجایی که در کشورهای اشغال شده هستند ومردم ناراضی دارد باید به جای خشم از همین روش پذیرایی کرد درکل بنظرم آمریکا حق دارد و چین و و روسیه و ایران ودیگر کشورها حق ندارند به حضور آمریکا در محدوده خودشان که گاها اختلاف هم میشود که نشان از حسودی است اعتراض کنند البته آمریکای عزیز باید بداند درهرکشوری بازور و یا میهمان بدون دعوت وارد میشوید باید حتما ازغذاهای دوجناح تناول نمایید و عطرآگین شوید وگرنه فقط ژامبون استیک وهات داگ شراب ناب خوردن نیست باید غذای مخالفان را هم با همان اشتها که سبب ناراحتیشان نشود با اشتها بخورندو تمامی وجودتان را از آن معجون آغشته کنید بنظرم همه ازحضورتان استقبال میکنندو مشکل بکلی حل میشود این همه جنگ و خونریزی برای چه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
این داداش یا آبجی ساندیسی مان خیلی اضافه کار کرد و قلم زد. لطفا برای کامنتش به جای 7000 تومان بهش 14000 تومان بدید، بعلاوه یه ساندیس و یه کیک اضافه برای پاداش. ایول!
امیدوارم که جنگی راه نیوفته وگرنه بیشترین فلاکت برای کشورهای با اقتصاد ضعیف و وابسته به خارجی هست
به امید روزی که دنیا در صلح و آرامش بسر ببرد.
آمریکا قبر خودشو کند
شیطان بزرگ در حال روشن کردن آتش جنگ در سراسر دنیاست. خود آمریکا مطمینه که چین به زودی تایوان رو تسخیر میکنه و به زودی نیت پلیدشون رو از این دستکاری مناسبتهای دنیا و آتش افروزی خواهیم دید
چین مثل بچه ای است که زنگ در را میزنه و فرار میکنه چون میدونه تو جنگ تایوان آمریکا مستقیما دخالت خواهد کرد
کمونیستها به درک واصل میشن
چین‌دیکتاتکور و کمونیسم هست با این‌ویروس کرونا دنیا رو به گند کشید باید تو اولین فرصتداز صحنه روزگار محو بشه باید جواب اینهمه مردمی که کشته شدن بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
کرونا رو اربابت درست کرد
خاک بر سرچین اگر اقدامی نکنه چین بااین جمعیت که بزرگترین مولفه قدرته می‌تونه عرض چند ثانیه کل تایوان بگیره
واقعا‌ جای‌ خجالت‌ است‌ یک عده‌ سفر‌ ریئس‌ مجلس‌ امریکا‌ به یک کشور‌ مستقل‌ را محکوم‌ می کنند‌ ولی حمله پوتین‌ به اوکراین را ستایش می کنند‌ جالبتر اینکه آن را تقصیر آمریکا می دونند‌ !
به این می گن ابرقدرت.
حساب دستتون بیاد
چین هم باید میزد تمام ناو هارو می آورد پایین
آمریکا بخاطر اینکه از رشد اقتصادی چین و روسیه ناچار هست که آنها را درگیر جنگ فرسایشی نیابتی کند و از طرفی فقط هند مانده که در آینده نزدیک با کشمیر یا پاکستان درگیر خواهد کرد.
دم آمریکا گرم
دنیا کم کم از حالت حکومت های پادشاهی یا جمهوری خارج میشود.
دنیای امروز حکومت سرمایه است سرمایه هم نه ملیت می شناسد و نه سرزمین، هر جا سود ایجاد شود سرمایه و سرمایه دار مهاجرت کرده و سرزمین قبلی را ترک میکنند.
زنده با چین و تمام کسانی که برای جمع کردن گلیم غرب دست به کار شدند
چین غلطی نکرد .ایول داره
چین و روسیه دو کشور مستبد و تجاوز گر هر کشوری که همسایه این دو غول بی شاخ دم هستن همیشه احساس نا امنی میکنند اما آمریکا اگر به کشوری حمله کرده برای از بین بردن دیکتاتور اون منطقه بوده مثل صدام حسین که به چند کشور حمله کرد مثل لیبی که یک دیوانه روانی مستبد حاکم آن کشور بود و افغانستان که مشخص است دو
این امریکایهای الاغ میخان ی جنگ دیگه براه بندازن تا کشورهای بزرگ که از نظر اقتصاد و پیشرفت کشورشون رو به سبقت از خودشون بودن رو درکیر و دچار دردسر کنن تا خودشون بدون کوچکترین دخالت و تنها از راه دور نظاره گر باشنو پوز خند بزنن به حال بقیه
بابا این امریکا داره دنیارو بازی میده امریکایا دیدن دارن از روسیه و چین دراقتصاد عقب میمونن دوتا کشور درگیر جنگ کرد روسیه که درگیر شد کل دنیا هم اومد تحریم کرد این همه هم ضربه به اقتصادش خورد معلوم نیست چقدر دیگه باید ضرر بده الان هم نوبت چین هست که یجنگ هم براش بتراشه تایوان هم مثل اکراین هست موش ازمایشگاهی امریکاست اون تین کشور ها براش مهم نیستن این کشورها که یه ادمهای دارن انهارو اداره میکنن که امریکا انهارو گذاشته اگه دیدن هم جنگ خیلی جدی شد خرجش یه هوا پیماست مردم هم بمیرن براشون مهم نیست در اصل اونها امریکایی هستن دارن حکومت میکنن نمونه دست بنقد هم همین افقانستان هست که طرف یهواپیما سوارشد رفت مردم بد بخت هم موندن دیگه این بازیها زیاد فکر کردن نداره غقد این مردم هستن که بدبخت میشن در جنگ
آمریکا به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در کنار چین است که چین را مهار کند بنابراین بهترین گزینه برای آمریکا استقلال تایوان و حمایت از آن است.
زنده باد دموکراسی
پس ماجرای شبهه جزیره کریمه چی هههه
چین باید قبل از انجام سفر شبانه روزی حداقل تعداد زیادی پهپاد در آسمان تایوان به پرواز در می‌آورد.... یا پروازهای جنگنده با تعداد مناسب به صورت 24 ساعته.... که آمریکا مجبور به عقب نشینی بشه یا مجبور به واکنشی....

البته اینو از توی رخت خواب دارم میگم!خخخ
ما باید چشمامون را بقول سپهری بشوئیم. کشورهائی که متحد آمریکا هستند، از نظر اقتصادی و سیاسی و آزادی از کشورهای وابسته به چین و روسیه بهتر بوده و هستند. مثال واضح و دم دستی این مدعا کره شمالی و جنوبی است. یا فرضا لهستان زمان شوروی را با امروز مقایسه کنید. اصلا و ابدا از نظر اقتصادی و آزادیهای فردی و اجتماعی با آن دوران قابل قیاس نیست. همین اوکراین، وضعیتش با بلاروس پوتین/ لوکاشنکو قابل مقایسه نیست. .... آمریکا دشمن بشریته. اما روسیه و چین از او به مراتب بدترند
امریکاموجودخطرولی باز خوب میزندتوسرکشورهایی که ادا میارن امریکانباشدخیلی هاشون آدم هارومیخورن تازه قدرتها آمریکا غول کسی جرات شلیک نداره به سمتش
هر جا آمریکا قدم نهد بوی جنگ و خونریزی به مشام می رسد.
موضوع تایوان نیست ، بعد از تایوان، چبن شروع می کنه به دست اندازی به دریای بین چین ، ژاپن مالزی و فیلیپین و اونجاست که جنگ شروع می شود ، مشکل بعدی این است که بعضی ها دوست ندارند سر قرار هایشان بمانند ، چین وقتی هنگ کنگ را از انگلیس گرفت ، قول داد دست به ترکیب ان نزند ، الان کل هنگ کنگ را زیر و رو کرده ، با تایوان هم همین کار را خواهد کرد . از همه مهم تر چین زیادی دور گرفته بود ، با به هم ریختن و جنگی شدن اوضاع چین ، هیچ شرکت بزرگی دیگر در چین سرمابه گذاری نخواهد کرد و چین بعد از روسیه به سال ۱۹۸۰ بر می گردد
کنعانی !
ایران از تمامیت ارضی اوکراین هم حمایت میکند ؟!!! و حاضر است اقدام تجاوزکارانه و اشغالگرانه روسیه را در بحث اوکراین واحد ؛ محکوم کند ؟
ایران احترام به تمامیت ارضی کشورها را از مبانی سیاست خارجی خود می‌داند و حمایت از سیاست چین واحد در این چارچوب، تردید ناپذیر است.

الان من موندم سفر پلوسی به تایوان چه ربطی به بی احترامی چین داره ؟؟؟؟
کشور تایوان یک کشور مستقل است و معنی این حرف این هست که تایوان بخشی از چین است و این خود یک نوع مداخله بزرگ در کشور تایوان است
چیز دیگه ای نمی نویسم که شاید تابناک اینو تایید کنه
خانم های هم سن و سال این توی کشور ما یا پوکی استخوان گرفتن و دربه در دنبال دوا و دکترن یا توی خونه کهنسالا روز رو شب میکنن !!!!
تایوان خاک چین هست این دیگه واضحه و بزودی باید برای خاک وطنش اقدام کنه تا دیر نشده
چین سوراخه
مادر چین هم به عزاش نشست مثل روسیه
ایران به غیر از چین واحد از اوکراین واحد هم حمایت کند
پلوسی ابتکار به خرج داد .
اگر پلوسی سفر نمیکرد به تایوان چین حمله میکرد به تایوان
پلوسی پوزه چین رو به خاک مالید علی برکت الله
چین لیاقت و ظرفیت ابرقدرتی رو نداره. همین حالا داره با تولیدات خارج از استاندارد محیط زیست، پدر دنیا رو در میاره. اگه زورش برسه همه مردم دنیا رو برده میکنه.
نمونه بد ذاتی و بدسرشتی چینی ها قرض دادن به کشورهای بیچاره هست. چین با وام دادن به کشورهای بدبخت بنادر مهمشون رو تصرف میکنه. جوری قرض میده که نتونن بپردازن. نمونه اش سریلانکا
آبروی چین به باد فنا رفت
چین دست از پا خطا کنه توسط کدخدا شخم زده خواهد شد
این روزها شاهد اضمحلال و برملا شدن قدرت پفکی و پوشالی و تخیلی چین و روسیه هستیم
اینا همه سیاست امریکاست تا همه ی قدرتها را سرگرم جنگ کند وخودش هر غلطی میخواهد بکند.چقدر کشورها گول این امریکا را میخورند.بقول امام خمینی دشمن بزرگ امریکاست یعنی همین.
مرگ برامریکای جنایتکاروتروریست وحشی ومستکبرفرتوت پیرنابودشده امریکای قانون شکن وشرور.
سازمان جاسوسی آمریکا با بررسی هایی که کرد گفت چین فقط هارت و پورت میکنه و نگرانه با ورود به جنگ همه داشته هاش رو از دست بدهد
علت اهمیت تایوان برای آمریکا مسائل اقتصادی هست. چون کالاهای که از آمریکا وارد چین میشه اون وارد تایوان میشه و از اونجا به چین صادر میشه. در واقع آمریکا میخاد در نزدیکی چین یه جای پا داشته باشه
اظهار نظر ايران به حمايت از چين واحد يعني چه ؟ حواستان باشد كه تايوان هم نوع رفتار شما را با خودش مي بيند و دلخوشي شما به حمايت چين هم از بين خواهد رفت و تايوان هم كشوري نيست كه بتوانيد ناديده بگيريد . يادمان باشد اين ضرب المثل زيبا را كه ( دشمن نتوان حقير و ناچيز شمرد) .
خدا سایه آمریکا را از سر دنیا برنداره.. وگرنه چین و روسیه دنیا را به بردگی میکشن. دم امریکای ابرقدرت گرم
آمریکا مثل یک کشتی بسیار بزرگ میمونه که اطراف اون سایر کشورها بصورت تعدادی قایقهای کوچک و بزرگ در حال حرکتند. اکنون این کشتی در حال غرق شدنه و اون قایقهایی که بهش نزدیکترن رو زودتر از بقیه با خودش فرو خواهد برد. عاقل اون کشورهایی که هر چه میتونن خودشونو ازش دور کنن.
جنگ جهانی سومم آرزوست
اگر چین با عجله و بی فکر رفتار کنه مثل پوتین میفته تو بازی آمریکا و کیش و مات میشه.
ماچه بخواهیم چه نخواهیم دنیا توی دستان امریکاوانگلیس خبیثه و اینا همش بازیه ارزوی تفکر برای کل دنیا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل