بازدید 3855
۹

قالیباف: یارانه دارو هیچ‌گاه قطع نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی بر عدم قطع یارانه دارو تاکید کرد و گفت: مجلس پیگیر هوشمند سازی نسخ الکترونیکی است.
کد خبر: ۱۱۳۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ 02 August 2022

یه گزارش تابناک، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی از نمایندگان درباره عملکرد وزارت بهداشت در نحوه اجرای "طرح دارویار" در سخنگان مجلس گزارش و دیدگاه‌های خود را ارائه دادند.

در ادامه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع بندی سخنان بیان شده گفت: موضوع مربوط به دارو بسیار مهم و اساسی است و متاسفانه مصطلح غلط هم در حوزه دارو و ارز ترجیحی وجود دارد که گفته می‌شود ارز دارو قطع خواهد شد. در حالی که مردم عزیز بدانند ظرفیت ارزی در حوزه دارو و یارانه‌ها حذف نمی شود. در حقیقت یارانه این دو بخش به صورت مستقیم به خود افراد داده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یارانه دارو از طریق شرکت‌های بیمه گذار در اختیار مریض قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان ارز دارو حذف نمی‌شود و قانونگذار چنین سیاستی را ندارد و نخواهد داشت. نکته دوم موضوع مربوط به هوشمندسازی است اگر هوشمندسازی در دارو رخ ندهد مردم اذیت خواهند شد و افرادی که در ارز دارو فاسد بودند، در صورت عدم هوشمندسازی به صورت ریالی فساد خود را ادامه می‌دهند.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در سال گذشته و امسال پیگیر هوشمندسازی نسخ الکترونیکی است، گفت: پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان باید کامل شود یعنی این موضوع به اندازه دارویار مهم است که ضمانت کار انجام شود و در مجلس به طور جدی پیگیر این موضوع خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۹
همین الان با یارانه !! قیمت دارو های فشار خون در ترکیه نصف قیمت ایران هست . منت میزارید که یارانه دارو میدید ؟ ؟؟؟؟
همین الان با یارانه دارو داروی فسار خون concor در ایران 150 هزار تومنه اما همین دارو در ترکیه فقط 63 هزار تومنه ! دارید یارانه دارو میدید یا دارید از مریض بیچاره یارانه میگیرید ؟؟؟؟؟؟؟
خواهشمند است تعرفه سازمان غذا و دارو برای بیماریهای خاص به قبل برگردد.چون هزینه داروها سرسام اور شده.
قطع شده جناب رییس قوه مقننه، شما خبر ندارید.
منظور یارانه برای خودش بود بابا
طول این دو سال قیمت دارو چند برابر شده جالب اینکه هم دولت روحانی و هم دولت رئیسی ادعا دارند یارانه دارو حذف نشده است .
جناب قالیباف وظیفه شما به عنوان رئیس مجلس نه ورودمستقیم به قیمت دارو که پیگیری استیضاح وعزل وزیرنالایق بهداشت میباشد. ایندو وزیرآخری یعنی نمکی ووزیرفعلی که وزارتشو مدیون همولایتی اش که نایب جنابعالی درمجلس است میباشد آبروی وزارت بهداشت و12 وزیر قبلی رابرده اند.اگرخودرا نماینده ملت میدانید برای استیضاح وعزل این یارو وزیره کاری کنید که البته اگرقرارباشد واقعا عدالت کامل اجرا شود این 2 نفر باید محاکمه شده وبا توجه به تخلفات عظیم ومتععدشان که جان مردم را بازیچه کرده اند قطعا مجازاتی شدید درانتظارشان خواهدبود.
حالا که سردار دکتر کاپیتان گفت یارانه دارو قطع نمیشه، مطمئن شدم که میشه.
یارانه های دارو حذف شده و بیمه ها با طرح الکترونیکی شدن نسخ دارند عشق می کنند و هیچ دکتری حاضر به نسخه نویسی الکترونیکی نیست و بیمه ها هم دارن از تعهداتشان با این بهانه فرار می کنند و بیچاره بیماران
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار