بازدید 7928
خوانده می‌شوید

چرا مدیران ورزشی ایران با کارنامه‌های پراشتباه همچنان سودای مدیریت دارند؟

این تنها در فدراسیون فوتبال ایران نیست و در رده باشگاهی هم شاهد چنین رویداد‌هایی هستیم. مدیران فصلی که به استقلال و پرسپولیس می‌آیند، اغلب این باشگاه را با پرونده‌های دلاری سنگین و شکایات‌ متعدد ترک می‌کنند، ولی به جای اینکه بابت این زیان‌ها مجازات شوند، صندلی‌های مدیریتی بعدی در ورزش ایران را اشغال می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷ 31 July 2022

چرا مدیران ورزشی ایران با کارنامه‌های پراشتباه همچنان سودای مدیریت دارند؟

انتخابات فدراسیون فوتبال ایران با چهره‌های تکراری در حال پیگیری است. بیشتر نام‌هایی که برای نشستن بر صندلی ریاست فدراسیون پا به میدان گذاشته‌اند، مدیران آزموده‌ای هستند که سابقه نه چندان درخشانی در فوتبال ایران دارند. برخی از آن‌ها حتی در پرونده مدیریت خود فجایعی دارند که به عنوان درس عبرت در کلاس‌های مدیریتی می‌تواند تدریس شود. با این حال و به رغم داشتن چنین کارنامه‌ای، همچنان این چهره‌های تکراری سودای ریاست دارند. این تنها در فدراسیون فوتبال ایران نیست و در رده باشگاهی هم شاهد چنین رویداد‌هایی هستیم. مدیران فصلی که به استقلال و پرسپولیس می‌آیند، اغلب این باشگاه را با پرونده‌های دلاری سنگین و شکایات‌ متعدد ترک می‌کنند، ولی به جای اینکه بابت این زیان‌ها مجازات شوند، صندلی‌های مدیریتی بعدی در ورزش ایران را اشغال می‌کنند.


خوانده می‌شوید امروز به این موضوع اختصاص دارد؛

چرا مدیران ورزشی ایران با کارنامه‌های پراشتباه همچنان سودای مدیریت دارند؟

چه پیشنهادی برای حل این معزل دارید؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
فقط مدیران ورزشی؟؟؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
عجب جواب عميقي دمت گرم
ناشناس
| Poland |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
هیچ جای دنیا ورزش و فوتبال دولتی نداره. فقط ایران اینجوریه. عملاً از بیت‌المال پول خرج می‌شود تا عده‌ای ورزش کنند یا مدیر ورزشی باشند! معلومه که با این ساختار غلط و معیوب کلّی فساد و سوءمدیریت اتفاق می‌افته. تا موقعی که این ساختار غلط یعنی دولتی بودن ورزش و فوتبال ایران ادامه داره، فساد و سوءمدیریت و عدم شایسته‌سالاری هم هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
حوزه ورزش و به خصوص فوتبال بخاطر اینکه اکثر جوانان ، دوستدار و دنبال کننده آن هستند

قابل بررسی و اطلاع پیدا کردن اکثریت آنها و مردم است

والا در تمام بخش ها همچون سیاست و مدیریت های کلان و اقتصادی وفرهنگ و امور اجتماعی اووووو

اوضاع به همان بدی مدیریت بر فوتبال و حتی بسیار بسیار وخیم تر میباشد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
واقعا فقط مدیران ورزشی نیستند که با داشتن خطای واضح و حتی جرم متوقع هستند که باید به پست بالاتر گمارده شوند وقتی دقت شود متوجه میشویم که تمام این مدیران در حد و قوارده پست انتخابی نبوده اند و صرفا بخاطر پارتی و وابسته به ... به این پست انتخاب شده اند و این یک وضعیت طبیعی است چون انتخاب نادرست اولیه سبب شده که این حق را برای خود قایل باشند و در اکثر موارد با توجه به حمایت گروهها و اشخاص با نفوذ موفق هم شده اند برای همین است که مملکت روز به روز داغون تر و داغون تر داره میشه
شما وقتی توی یک باتلاق افتادی , مهم نیست کدام طرف باتلاق افتادی,سمت سر سبز یا سمت ابکی یا سمتی دیگه
مهم باتلاق هست که کار خودشه را میکنه,
وای از باتلاقهای ایران ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
وقتی سیستم بالا دستی به وظیفه خودش عمل نکند و هرکس هر کس باشد این می شود که امروزه شاهد ان هستیم برخور قانونی و مجازات متخلفین و معرفی انان به ملت امری ضروری و پیش گیرانه است به شرطی که بدون ملاحظه و شفاف و بر اساس عدالت باشد.
هر جا پول هست قطعا فساد هم هست
قبح دزدی ریخته شده و هر کی بخوره خودشو زرنگ حساب می کنه
فقط مختص مدیران ورزشی نیست...در تمامی زمینه ها همین وضع کم وبیش حاکم است...وقتی در کشور رانت رشد کند...وقتی منافع گروه وجناح برمنافع کشور بچربد نباید انتظار دیگری داشت...یک نمونه که بتازگی رخ داد همین خشکاندن درختان خیابان ولی عصر و ساختن ملک بدون پروانه ساخت بوده..گمان می کنید جایی که قانون حرف اول را بزند کسی اجازه چنین کاری دارد..بدتر آنکه مسئولین مربوطه تهدیدشان صرفا ندادن پایان کار به چنین فردی بوده..نتیجه گستاخی و جری شدن خاطیان و جدی نگرفتن قانون و تخطی وفسادهای های عمیق تر
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
به همان دلیل که ثبت نام می شوند و تایید هم می شوند و رقبایشان هم به راحتی و به بهانه های جزیی حذف می شوند. هیچ کجای دنیا کسی که یک پرونده باز در یک سازمان دارد ولو ناحق نمی تواند برای رییس ان سازمان نامزد شود.
عرض سلام
متاسفانه درکشور ما مدیران برای تاییدصلاحیت به عملکرد لیاقت وشایشتگی هادردورهای قبلی آنها رسیدگی وبررسی نمی شود وفقط به اسم ورسم آن وهمچنین عقبه معرف وبندپ آن مورد توجه قرار می گیرد تا به این شکل مدیر انتخاب گردد همین که است
سپاس
چون عشق خدمت به ملت را دارند , البته در کنار آن , استفاده از رانت های مختلف , مسافرت های متعدد خارجی از پول مردم و ....
واسه اینکه هیییییچ ارگان نظارتی نیست که بازخواست کنه بابت مسئولیتی که قبول میکنن! شما در حد کارشناس و سرپرست مورد سوال و پرسش قرار میگیری ولی به حد مدیریت که میرسه هیچ کسی سوال نمیپرسه که با این حقوقی که میگیری این چه عملکردیه؟!
مشکل مدیر نیست، مشکل هتلیه که واسه این مدیرا ایجاد شده!!
باید دستگاههای نظارتی فعالتر شده و با تخلفات مدیران که از بیت المال هزینه می شود برخورد جدی تر شود و مادام العمر از هرگونه خدمات دولتی و عمومی محروم شوند . این مدیران بصرف اینکه دولت نباید در فوتیال دخالت کند هر گونه سوء استفاده ای را انجام میدهند
از هریک از مدیران باشگاهها یا مدیران ورزشی که قبول سمت می کنند و از بودجه عمومی مصرف می کنند باید تضامین معتبر و کافی دریافت شود تا درصورتی که از بابت تصمیمات غلط آنها خسارتی به صندوق دولت وارد شد از محل آن جبران شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
همشون با هم هستن
آقای تابناک من چند تا سوال بپرسم روشن بشه براتون:
1- تعداد آدمهای ورزشی و غیر ورزشی که بتونن یک فدراسیون رو بدون موارد خطا و اشتباه اداره کنن چندتان؟ در کدوم فدراسیونها این تواناییها رو کسب کردن و سوابقشون چیه؟
2- آیا مثلا علی دایی که همه مردم و مطبوعات دارن به سمت پستهای مدیریتی و سرمربیگری سوقش میدن انتهای ایداه آل گزینه های در ذهن مردم و مطبوعات ما برای این پستها نیست؟

حالا اگه درست جواب این دو تا سوال رو دادین خودتون خودتون می فهمین که اصولا گزینه ای در اختیار ورزش ما نیست که هم مدیر باشه واقعا و هم متخصص در حوزه ورزش - هر کی بیاد به دلیل عدم وجود ساختار علمی و سازمانی در فدراسیون، فشارهای بیرونی، فشارهای وقت و بیوقت نهادهای نامربوط، عدم وجود دستیاران و افراد حقوقی کارگشته، عدم وجود پیمانکاران سلامت در کنار فدراسیون و ... اون فرد رو هر چند قوی و مقتدر سریع به ورطه اشتباهات میکشونن. حالا یکی حقوقی اشتباه میکنه، یکی مالی، یکی درگیر فساد میشه و ....
لذا ابتدا باید اعتراف کرد که کار از دست یک شخص بر نمیاد و مسوولیت خواستنهای شخصی غلطه و همه چیز باید به سمت ارزش دادن به سازمان و افراد آموزش دیده در اون سازمان بره و اگر سازمان درست باشه مدیر اصولا نیاز نیست شق القمر کنه
کی از پول بدش میاید اینها میخواهند مدیر بشوند تا از امکانات برای خودشان و فامیلهایشان استفاده کنند
پولش می چسبه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
راننده اسنپ ماهی سی تومن درامد داره. شما می دونی مدیر قبلی فدراسیونو که 25 تومن حقوق میگرفت و مفت مارو برد جام جهانی به عنوان نجومی بگیر عزل کردن
بنظر بنده اصل سوال غلط است. باید اینگونه سوال پرسید که چرا سیاسیون ونظامیان اینقدر به مدیریت در ورزش علاقه مندند.
فرمودید مدیر ورزشی. خوب کدامیک از این دوستان در رده های مدیریتی و ورزشی سابقه، تحصیلات، تجربه و تخصص داشته و دارند ؟ مگر نه اینکه ورزش یک علم است و در دانشگاه دارای کرسی و جایگاه و دانشکده است؟
آیا میتوان یک آدم بی تخصص را بر مسندی گذاشت که کوچکترین شناختی از آن ندارد؟
و اما پاسخ به سوال شما یا بهتر بگویم به سوال خودم. که چرا سیاسیون و حتی نظامیان اینهمه علاقه مند ب تکیه بر صندلی ریاست ورزشی ( فدراسیون ها، باشگاه ها، و ... ) هستند؟
اول اینکه در این جایگاه به دلیل رغبت عمومی به ورزش و خصوصا فوتبال و والیبال و کشتی و ... میتوان کاملا شناخته و دیده شد و ره صد ساله را در یک شب طی نمود.
دوم اینکه در ورزش خصوصا فوتبال پول فراوان وجود دارد. پول های بعضا بی حساب و کتاب ناشی از بودجه های ردیف دار تا بودجه ها و پول هایی مانند اسپانسرینگ و تبلیغات و امثالهم.
سوم اینکه در این زمینه میتوان کار نکرد، نتیجه نگرفت و سر آخر هم میتوان توجیه کرد و رفع مسئولیت نمود . هزار و یک بهانه از قبیل بازیکن ناآماده ، مربی ناکارآمد، داستان تحریم. عدم تخصیص پول. نقد نشدن چک اسپانسر. مشکلات داوری. عدم حمایت مسئولین استانی و هزار مستمسک دیگر.
در فقره ورزش پول زیاد است. خیلی هم زیاد. بودجه و پولی که در ورزش جابجا میشود و آنچه که ما میبینیم نوک کوه یخ است که از آب اقیانوس بیرون زده. هر چه مدیر غیر متخصص تر برای کارچاق کن ها و ... بهتر.
چون هر کی هر کیه...
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
مقصود این خبر آقای تاجه که با تحلیل جنابعالی ایشون سابقه ورزش نداره ولی سرچ کن ایشون 21 ساله در هیات مدیره های باشگاههای ذوب آهن، سپاهان، پرسپولیس، فجر سپاسی و ... بوده پس این حرفی که میزنی اینا بدون سابقه میان غلطه
چون تقريبا هيچ مديري بخاطر شايستگي و عملكرد سر كار نيامده كه حالا كه عدم شايستگيش لو رفته بخواد كناره گيري كنه . متاسفانه اكثر مديران دنبال لفت و ليس زدن خود و ذينفعانشون هستند و اصلا قرار نيست كار درستي هم انجام بشه . همه هم مي دونند ولي كاري نمي تونند بكنند .
چون آدم کار بلد هرگز در ایران مدیر نخواهد شد. این ضعف را در تمام ادارات کشوری وجود دارد.
چون توی موبایل هاشون لیست شماره تلفن های آدم های قدرتمند رو دارند
فقط ورزش نیست که این‌طوریه. تقریباً در همه زمینه‌ها وضع خراب است. دلیلش هم اینه که ما ایرانی‌ها بیش از حد با خودمون تعارف داریم. اون‌قدر تعارف داریم که در برابر فاسد و بی‌لیاقت هم کوتاه می‌آییم و اعتراضی نمی‌کنیم. طرف هم که می‌بینه از هیچکسی صدایی درنمیاد، به کار خودش ادامه میده.
چون فیلترهای سختگیرانه فقط تعدادی افراد خاص رو قبول میکنه و اگر نه که چیزی که کشور ما زیاد داره افراد باهوش و مدیر و مدبر و سالم هست . البته این مسئله در همه حوزه ها صدق میکنه....
مهم اینه که مسؤولین هم‌چنان می تازند و حرف مردم پشیزی برایشان ارزش ندارد تا وقتی که مردم می‌رقصند مسؤولین مینوازند.
هم قحطالرجاله هم بخور و بخواب .
چون میبینن با مفسدین هیچ برخوردی نمیشه.
معزل؟ ستون نویسهات چرا بی سوادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
همه جای مملکت همینه
چونکه هیچ جریمه ای بابت نابود کردن پول و هزینه مردم ازشون گرفته نمیشه و همچنین از طرف قوه قضاییه بازخواست نمیشن
چون دل کندن از پول مفت هم سخته
دقیـــــــــــــقا به همان دلیلی که مدیران سایر حوزه ها ، ســـــــــــودای ریاست دارند
بیشتر مسولین همین طوریند
چون همه ی حوزه ها همینجور
چون همه جا سانسور هست

حتی همینجا که نصف کامنت ها رو سانسور کردی

پس خوانده می شوید ها همه فرمالیته است
گنجینه مدیران در ایران فقیر است چرا که اساسا نگاه خودی و غیر خودی باعث شده است افرادی کمی در دایره مدیران خودی قرار بگیرند و البته که از نظر توان مدیریتی هم کاملا فقیر است و وضع موجود چه در حوزه ورزشی و غیر ورزشی نشان میدهد که توان مدیریتی کشور بسیار پایین است و اغلب مدیران ناشایست مطمئنند که در صورت هر گونه اشتباه و کم کاری و بی لیاقتی در جاهای بهتری جاگیر خواهند شد و لذا هیچ تلاشی برای بهبود کارکرد خود ندارد یا شاید اساسا چنین توانی ندارند مدیران ما به جای مدیریت و کار سعی دارند با ظاهر و شعار خط فکری خود را اثبات کنند و هیچ تلاشی برای بهبود حوزه تخصصی تحت مدیریت خود ندارند و البته اساسا شاید توان این کار یا درک آن را ندارند
ها آقا پولش خیلی خوبه. خیلییی
خیلی ها در خسارتی که ویلموتس می گیرد و خواهد گرفت با او شریک هستند!!!
اگه نهادهاي نظارتي با اين گونه مديران برخوردهاي جدي و تنبيهي نمايند به خودشان اجازه نمي دهند اصلا وارد اين حوزه شوند
براي اينكه با انها برخورد نميشه جرات مي كنند دوباره كانديد شوند.
تابناک دو دهه پیش این خرابکاری در مدیریت ورزشی را در دو مقاله انتشار و پیش بینی کرده بود :
ايران و مديريت ورزشي منحصر به فرد ـ 1 کد خبر: ۲۲۴۴۴
تاریخ انتشار:20 مهر ۱۳۸۷ -
ايران و مديريت ورزشي منحصر به فرد ـ 2 کد خبر: ۲۴۱۸۶
تاریخ انتشار: 15 آبان ۱۳۸۷ -
مجددا این دو مقاله را بازنشر کنید تا مدیران متوجه رسانه ها جلوتر از انان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
این مقالات عالی است بازنشر کنید
نون داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر