بیشترین کاهش سرمایه شرکت‌ های آسیایی

داده‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های آسیایی در سال جاری به دلیل افزایش نرخ‌های بهره و ترس از عمیق‌تر شدن رکود، سرمایه‌گذاری را به شدت کاهش خواهند داد و بودجه‌ها به طور متوسط در سال آینده کاهش خواهند یافت که اولین رکود از سال ۲۰۱۵ است.
کد خبر: ۱۱۳۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ 31 July 2022

به گزارش بورس تابناک ، بر اساس داده‌های رفینیتیو، انتظار می‌رود مخارج سرمایه‌ای در شرکت‌های بزرگ و متوسط آسیایی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۶.۴ درصد رشد کند و ۰.۷ درصد در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با رشد ۱۳ درصدی در سال گذشته کاهش یابد.

شرکت‌ها در سطح جهان با افزایش هزینه‌های مواد خام، نیروی کار و لجستیک مقابله می‌کنند زیرا قرنطینه‌های مرتبط با کووید-۱۹ چین زنجیره‌های تامین را بیشتر تحت فشار قرار داده و جنگ اوکراین قیمت‌های انرژی را افزایش داده است و کسب‌وکارها نسبت به کاهش تقاضای مصرف‌کننده احتیاط کرده‌اند.

انتظار می‌رود برخی از بخش‌ها با شدت بیشتری هزینه‌ها را کاهش دهند. انتظار می‌رود هزینه سرمایه برای خودروهای آسیایی و تامین‌کنندگان قطعات آنها در سال جاری ۱۶.۵ درصد کاهش یابد، اگرچه ممکن است در سال آینده ۲.۱ درصد افزایش یابد.

همچنین، انتظار می‌رود شرکت‌های فناوری منطقه که هنوز ۸ درصد بیشتر از سال گذشته برای دریافت آخرین تقاضای تولیدشده توسط همه‌گیری هزینه کردند، هزینه‌های خود را تا ۳ درصد در سال آینده کاهش دهند.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش بودجه نیز با توجه به کشور متفاوت خواهد بود، به طوری که داده‌ها نشان می‌دهد مالزی و چین بیشترین کاهش‌ها را به ترتیب با ۱۲.۱ درصد و ۴.۶۸ درصد انجام داده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر