بازدید 36265
با صد و پنجاه و هفتمین روز حمله روسیه به اوکراین

رزمایش بزرگ ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه/ ادعای انگلیس: روسیه در اوکراین از پا افتاده است/ واکنش آمریکا به خبر توقف عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین/ آمریکا: روسیه می‌خواهد اوکراین را از نقشه جهان محو کند

صد و پنجاه و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵ 30 July 2022

جزئیات اولین گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و روسیه پس از جنگ اوکراین/آمریکا: روسیه می‌خواهد اوکراین را از نقشه جهان محو کند/ واکنش آمریکا به خبر توقف عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین

بین الملل تابناک: صد و پنجاه و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

رزمایش بزرگ ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۲۰:۰۱

وزارت دفاع انگلیس امروز (شنبه) اعلام کرد که حدود ۱۵۰ نیروی هوایی سلطنتی و ارتش انگلیس (RAF)، به همراه نیروهای مسلح ایالات متحده و فنلاند برای رزمایشی آموزشی در فنلاند و نزدیکی مرز روسیه مستقر شده‌اند.

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در این خصوص گزارش کرده بود، رزمایش ناتو تحت عنوان «رزمایش روباه هوشیار» شامل بیش از ۷۵۰ نظامی از انگلیس، آمریکا و فنلاند می‌شوند که این هفته در «نینیسالو» در غرب فنلاند برای مشارکت در یک رزمایش با آمادگی بالای چهار روزه گردهم جمع می‌آیند.

«جمیز هیپی» وزیر مشاور نیروهای مسلح انگلیس گفته است که این رزمایش، «قدرت و قابلیت همکاری نیروهای مسلح ما با ایالات متحده و متحدان فنلاندی را نشان می‌دهد و تأکیدی بر تعهد ما به دفاع و امنیت منطقه دریای بالتیک است».

بر اساس این گزارش، رزمایش مذکور دو هفته پس از ان برگزار می‌شود که جنگنده نیروی ارتش سلطنتی انگلیس برای رزمایش مشترک در فنلاند و سوئد مستقر شد. پیش از این ناتو پروتکل الحاق فنلاند به رزمایش نظامی ائتلاف ناتو را امضا کرد و در حقیقت فرایند پیوستن این کشور اروپایی به ناتو را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، ارتش انگلیس که بعنوان بخشی از پروژه موضع متحد در استونی مستقر شده است، با بالگردهای چینوک نیروی هوایی سلطنتی به فنلاند منتقل شد. این رزمایش شامل نظامیان، خودروهای جنگی و بالگردهایی از تیم رزمی یگان زرهی سوم آمریکا (یگان آهن) می‌شود.

«استفان بویل» کاردار دفاعی سفارتخانه انگلیس در فنلاند در این خصوص توضیح داد: «سربازان، ملوانان، نیروهای هوانوردان ما استقبال گرمی در چندماه گذشته در فنلاند دریافت کردند. رزمایش روباه هوشیار جدیدترین فعالیت در مجموعه تحولاتی است که در جریان است».

وی ادامه داد: «در حالیکه فنلاند به سمت عضویت کامل ناتو پیش می‌رود، ما به دنبال فرستادهای این چنینی هستیم تا اتحاد خود را با فنلاند نشان دهیم و و از یکدیگر بیاموزیم و توانمندی عملیات با یکدیگر را تقویت کنیم».

طبق گزارش روزنامه ایندیپندنت، فنلاند و سوئد پس از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) برای پیوستن به ناتو درخواست دادند و روسیه به شدت مخالف پیوستن این دو کشور به ائتلاف ناتو است و علیه پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو تهدید کرده است. فنلاند و روسیه یکهزار و ۳۴۰ متر مرز مشترک دارند.

بنا بر گفته وزارت دفاع انگلیس، رزمایش‌ها در فنلاند با هدف تقویت اتحاد بین نیروهای هوایی و زمینی و همچنین قابلیت عملیات و همکاری بین کشورهای شریک است. وزارت دفاع انگلیس تأکید کرده است که این رزمایش برای تضمین این مسئله مهم است که نیروهای ناتو می‌توانند به طور کارآمدی در عملیات ها و جنگ همکاری کنند.

کشورهای غربی پیش از آغاز جنگ روسیه، با اقدامات تحریک‌آمیز در مرز روسیه، خشم مسکو را برانگیخته بودند و پس از آغاز جنگ اوکراین در پنجم فروردین ماه نیز با اقدامات تحریک‌آمیز از جمله عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین به آتش درگیری‌ها در کی‌یف دامن زدند.

رزمایش فوق در حالی برگزار می‌شود که مقام‌های مسکو بارها هشدار داده‌اند که هرگونه اقدام تحریک‌آمیز ناتو و شرکای این کشور در نزدیکی مرز روسیه را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

ادعای انگلیس: روسیه در اوکراین از پا افتاده است
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۲۰:۰۰

«ریچارد مور» رئیس سازمان اطلاعات خارجی انگلیس (ام‌آی ۶) شنبه (۳۰ ژوئیه) در اظهارنظری کوتاه در شبکه‌های اجتماعی مدعی شد روسیه در حمله به اوکراین در حال از تک و تا افتادن است و انرژی خود را به دلیل فرسایش از دست داده است.

به گزارش رویترز، وی در بالای پست قبلی وزارت دفاع انگلیس در توییتر که در آن ادعا شده بود دولت روسیه در حال ناامیدی است و هزاران سرباز خود را در حمله به اوکراین از دست داده، اظهارنظر کرد.

پیش‌تر، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس گفته بود، احتمال تغییر مجدد تاکتیک روسیه در جنگ اوکراین وجود دارد. والاس در مصاحبه با شبکه «اسکای‌نیوز» ادعا کرد: «روس‌ها هم‌اکنون در میدان در بسیاری از زمینه‌ها شکست خورده‌اند. طرح‌های الف و ب و ج پوتین شکست خورده و او ممکن است به دنبال طرح د باشد».

اعلام آمادگی سازمان ملل برای تحقیقات درباره حمله به زندانی در اوکراین
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۱۹:۲۳

سازمان ملل متحد برای تحقیقات درباره حمله به زندانی در منطقه اولنیوکا در استان دونتسک اوکراین اعلام آمادگی کرد.

فرحان حق معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی به خبرنگاران اعلام کرد: در رابطه با فاجعه اخیر در زندان اولنیوکا، ما آماده اعزام گروهی از کارشناسان برای انجام تحقیقات با موافقت طرفین هستیم.

این مقام سازمان ملل در عین حال تصریح کرد: از ابتکارات کمیته بین المللی صلیب سرخ کاملا حمایت می کنیم.
وزارت دفاع روسیه روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد حمله اوکراین به زندانی در استان دونتسک با موشک های آمریکایی هیمارس، منجر به کشته شدن ۴۰ اسیر جنگی اوکراینی و زخمی شدن ۷۵ نفر دیگر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده که یک حمله موشکی از سامانه موشکی پرتاب چند گانه ساخت آمریکا موسوم به هیمارس به یک بازداشتگاه در منطقه اولنیوکا جایی که اسرای نظامی اوکراینی نگهداری می شدند، روی داده است.

خبرگزاری اینترفاکس از قول «دنیس پوشیلین» رهبر جدایی طلب تحت حمایت روسیه گزارش داد که این زندان در شهر اولنیوکا واقع است و ۱۹۳ نفر در آن به سر می بردند در حالی که هیچ تبعه خارجی در میان بازداشت شدگان نبودند.

پس از آنکه روسیه کنترل ماریوپل را در اختیار گرفت، شماری از نیروهای اوکراینی پس از تسلیم شدن در اولنیوکا اسیر شدند.

در این میان، نیروهای مسلح اوکراین مسئولیت حمله موشکی به این زندان در منطقه دونباس را رد کرده اند.

شماری از نظامیان اوکراینی به زندان هایی در مناطق تحت کنترل روس همچون دونتسک انتقال یافته اند. برخی در جریان مبادله اسرا با روسیه، به اوکراین بازگردانده شده اند، اما سرنوشت برخی دیگر نامعلوم است.

رویترز گزارش داد: اعلام خبر کشته شدن اسیران جنگی در این زندان، ابهاماتی درمورد چرایی نگهداری اسیران جنگی در شرایطی خاص و اینکه چرا به مکانی امن تر انتقال داده نشده اند، ایجاد کرده است.

همچنین این مساله، پرسش هایی درمورد وضعیت افراد کشته شده را مطرح کرده است. طبق کنوانسیون های ژنو، اسیران جنگی که نامشان ثبت شده است، به خاطر مشارکت قانونی در جنگ تحت محاکمه قرار نمی گیرند.

صادرات گاز روسیه به لتونی متوقف شد
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۱۳:۳۷

شرکت دولتی گازپروم امروز اعلام کرد که صادرات گاز به لتونی را به علت نقض شروط بهره‌برداری متوقف کرده است.

 تارنمای راشاتودی نوشت، شرکت گاز لتونی پیشتر اعلام کرده بود که این کشور از پرداخت هزینه واردات گاز روسیه به روبل خودداری می کند.

این شرکت همچنین اعلام کرده که دیگر از شرکت گازپروم گاز خریداری نمی‌کند و به دنبال تامین‌کننده دیگری برای واردات گاز خواهد بود.

شرکت گاز لتونی گفته است، هزینه واردات گاز را به یورو پرداخت می کند.

اوایل ماه جاری میلادی مجلس لتونی واردات گاز روسیه را از ۱ ژانویه ۲۰۲۳ ممنوع کرد.

گازپروم در پی تصمیم اتحادیه اروپا برای کاهش واردات گاز از روسیه، صادرات گاز به کشورهای اروپایی را اندک اندک کاهش داده است.

اتحادیه اروپا در راستای عدم وابستگی به گاز روسیه تصمیم گرفته است تا بهار آینده واردات گاز از این کشور را ۱۵ درصد کاهش دهد و از سوی دیگر با پیگیری طرحی به دنبال ذخیره بیشتر این انرژی در زمستان پیش رو است.

تحرکاتی در آمریکا برای معرفی روسیه به عنوان «حامی تروریسم دولتی»
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۱۳:۳۶

سیاستمداران آمریکایی این روزها در ادامه تلاش‌ها ضد روسیه تحرکاتی را برای معرفی روسیه به عنوان «حامی تروریسم دولتی» آغاز کرده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی روز جمعه نوشته مجلس سنا از چنین اقدامی علیه روسیه حمایت می‌کند. «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم حمایت خودش را از این موضوع اعلام کرده است.

با این حال، طبق ادعای نیویورک‌تایمز، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا هنوز برای برداشتن این گام که مستلزم تحریم متحدان آمریکا به دلیل مراودات تجاری با روسیه خواهد بود تردید دارد.

روز چهارشنبه مجلس سنای آمریکا قطعنامه الزام‌آوری را تصویب کرد که از بلینکن می‌خواهد روسیه را در کنار ایران، کره شمالی، سوریه و کوبا در فهرست کشورهای موسوم به «حامی تروریسم دولتی» قرار دهد.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی و یکی از حامیان این قطعنامه گفت: «برای من، [ولادیمیر] پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) الان ریاست یک دستگاه حکومتی تروریستی را بر عهده دارد.»

این سناتور تندرو آمریکایی مدعی شد تحریم‌هایی که تا کنون آمریکا و کشورهای غربی علیه روسیه وضع کرده‌اند اثربخش بوده‌اند اما «لازم است اقدامات بیشتری انجام دهیم.»

بلینکن روز پنجشنبه در پاسخ به سوالی درباره این موضوع به طور تلویحی گفت انجام چنین اقدامی با توجه به تحریم‌های زیادی که علیه روسیه وضع شده‌اند ضرورت چندانی ندارد.

او گفت: «هزینه‌هایی که توسط ما و سایر کشورها به روسیه تحمیل شده‌اند کاملاً با پیامدهایی که از قرار گرفتن روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریسم ناشی خواهند شد یکسان است. بنابراین، آثار عملی کاری که ما انجام داده‌ایم یکی است.»

ارسال بیش از ۵۰۰ پهپاد جدید به اوکراین از سوی آمریکا
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۱۳:۳۶

یک مقام دفاعی آمریکایی اعلام کرد، واشنگتن قصد دارد ۵۰۰ فروند پهپاد "فونیکس گوست" را در اختیار نیروهای اوکراین قرار دهد.

 این مقام پنتاگون جمعه شب توضیح داد: اوکراین در حال حاضر تعدادی پهپاد فونیکس گوست در اختیار دارد اما آمریکا قصد دارد تا ماه اوت ۵۰۰ فروند دیگر از این نوع پهپادها را به نیروهای کی‌یف تحویل دهد.

آمریکا تاکنون بیش از ۷۰۰ فروند پهپاد انفجاری موسوم به "سویچ بلید" را در بسته‌های نظامی به اوکراین ارسال کرده است.

از سوی دیگر پنتاگون ۱۲۱ فروند پهپادهای "فونیکس گوست" را به اوکراین داده است. این پهپادها قابلیت‌های مشابهی با نوع"سویچ بلید" دارند اما آمریکا آن‌ها را با توجه به خواسته‌های اوکراین طراحی و تولید کرده است.

آمریکا تاکنون ۸. ۲ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است اما به خاطر نگرانی از پاسخ احتمالی روسیه، از ارائه جنگنده و سلاح‌های دوربرد به کی‌یف خودداری کرده‌ است.

اولین بارگیری کشتی غلات در بندر اوکراین پس از جنگ
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۱۳:۳۵

پس از توافق اخیر برای صادرات غلات اوکراین، بعد از ظهر جمعه نخستین کشتی باری در بندر چورنومورسک اوکراین با غلات صادراتی بارگیری شد.

به گزارش دویچه وله، روسیه و اوکراین اخیرا توافقی را با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل منعقد کردند تا زمینه صادرات غلات و کود به منظور پایان دادن به بحران جهانی غذا فراهم شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین جمعه در جریان بارگیری نخستین کشتی غلات این کشور به همراه سفیران کشورهای گروه ۷ در بندر چورنومورسک حضور یافت.

او گفت: «این نخستین کشتی است که در دوران جنگ بارگیری می‌شود. این کشتی ترکیه است. همه چیز از طرف ما آماده است. ما فقط منتظر سیگنال ترکیه و سازمان ملل برای آغاز صادرات هستیم.»

رییس جمهور اوکراین تاکید کرد: «برای ما مهم است که اوکراین همچنان به عنوان یکی از ضامنان امنیت غذایی جهانی باشد.»

در تصاویر ویدئویی یک کشتی باری ترکیه‌ای به نام پولارنت دیده می‌شود.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که صادرات می‌تواند در «روزهای آینده» بر اساس این طرح آغاز شود که هدف آن امکان ارسال میلیون‌ها تن غلات اوکراینی است که در حال حاضر به دلیل محاصره دریایی روسیه در سواحل دریای سیاه اوکراین به بازارهای جهانی از آزادسازی مسدود شده‌اند.

این کشتی در بندر چورنومورسک در ساحل شمال غربی دریای سیاه در جنوب غربی اودسا لنگر انداخته بود.

الکساندر کوباکوف، وزیر زیرساخت اوکراین گفت که در مجموع ۱۷ کشتی در بنادر دریای سیاه اوکراین قبلاً با غلات بارگیری شده اند و یک کشتی دیگر اکنون در حال بارگیری است. او به خبرنگاران گفت که امیدوار است اولین کشتی‌ها بندر را ترک کنند.

زلنسکی همچنین در یک سخنرانی ویدئویی در پایان روز جمعه بمباران ادعایی زندان محل نگهداری اسرای اوکراینی توسط روسیه، را "جنایت جنگی" دانست و در گفت: "امروز گزارش هایی درباره حمله به اولنیوکا در منطقه دونتسک شنیدم. این یک جنایت جنگی عمدی روسیه بود، یک قتل عمدی جمعی از اسرای جنگی اوکراینی. بیش از ۵۰ نفر کشته شدند."

وزارت دفاع روسیه اما گفته است که نیروهای کی‌یف این حمله را انجام داده‌اند.

زلنسکی از واشنگتن خواست پس از این حمله، روسیه را به عنوان کشور حامی "تروریسم" اعلام کند.

زلنسکی با بیان اینکه سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ باید اقدامات بیشتری را برای حفاظت از اسرای اوکراینی انجام دهند، گفت: "من به ویژه از ایالات متحده آمریکا درخواست می‌کنم. اکنون موقع تصمیم گیری است."

در همین حال، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت که به دنبال دسترسی به این مرکز است و پیشنهاد کمک به تخلیه مجروحان را داده است.

جزئیات اولین گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و روسیه پس از جنگ اوکراین

وزرای خارجه روسیه و آمریکا جمعه شب برای نخستین بار پس از آغاز جنگ اوکراین گفتگوی تلفنی کردند.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور در گفتگوی تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود تأکید کرد که عملیات در اوکراین به تمام اهداف خود خواهد رسید.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کرد که وزرای خارجه دو کشور درباره وضعیت کنونی اوکراین گفتگو کردند.

لاوروف بار دیگر بر ثبات رویکرد روسیه در قبال عملیات نظامی در جمهوری‌های خلق دونتسک-لوهانسک و اوکراین تاکید کرد و گفت که روسیه به دستیابی به تمام اهداف و وظایف خود ادامه می‌دهد.

وی همچنین گفت که واشنگتن به تعهداتش مبنی بر مستثنا کردن زنجیره تدارک مواد غذایی از روسیه عمل نکرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین تاکید کرد که ارسال سلاح‌های غربی برای کی‌یف، نتیجه را تغییر نمی‌دهد.

وی افزود:تزریق مداوم تسلیحات آمریکایی و ناتو به نیروهای اوکراینی که به طور گسترده علیه غیرنظامیان استفاده می‌شود، درگیری را طولانی‌تر کرده و منجر به تلفات بیشتر می‌شود.

لاوروف تاکید کرد که نیروهای روسیه به شدت به قوانین بین المللی پایبند هستند و در اراضی آزاد شده، کار برای بازگشت زندگی به حالت عادی در حال انجام است.

سرگئی لاوروف نیز مذاکره در باره تبادل زندانیان را محمل خوبی برای گذار دوباره به یک "دیپلماسی آرام" توصیف کرده است. او در عین حال "تحریم‌های غیرمشروع" غرب را به باد انتقاد گرفته و آنها را مانعی در سر راه صادرات غله و کود شیمیایی روسیه و عامل تشدید گرسنگی و افزایش قیمت غلات در جهان خوانده است.

لاوروف همچنین ضمن انتقاد از ارسال سلاح‌های غربی به اوکراین، این اقدام را "عاملی در خدمت تداوم جنگ و افزایش شمار قربانیان" توصیف کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که با همتای روس خود گفتگوهای "صریحی" داشته و از او خواسته است که پیشنهاد ایالات متحده برای آزادی آمریکایی‌های بازداشت شده در روسیه را بپذیرد.

وی همچنین گفت که واشنگتن با الحاق "هر بخشی از خاک اوکراین" به روسیه مخالف است.

بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "ما گفتگوی صریح و مستقیم داشتیم. من از کرملین خواستم که پیشنهاد ما را بپذیرد."

وی توضیح داد که او به لاوروف هشدار داده جهان هرگز "الحاق سرزمین‌های اوکراین به روسیه" را به رسمیت نمی‌شناسد.

بلینکن افزود: من به لاوروف گفتم که جهان انتظار دارد روسیه به تعهدات خود در توافقنامه صادرات غلات عمل کند.

وزیر امور خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد با همتای روس خود تماس بگیرد تا در مورد پیشنهاد کشورش برای آزادی بازداشتی‌های آمریکایی در روسیه صحبت کند.

جمعه لاوروف در پایان نشست شانگهای گفت که آماده این گفتگو است.

ارسال تانک های پل ساز آلمان به اوکراین

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که آلمان ۱۶ تانک را به اوکراین تحویل می‌دهد که می‌توانند برای ایجاد پل‌های موقت یا کمک به عبور از پل‌های آسیب‌دیده استفاده شوند و نیروها و خودروهای نظامی را قادر می‌سازد از شکاف‌ها یا رودخانه‌ها عبور کنند.

به گزارش دویچه‌وله، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تانک‌های بی‌بر Biber نیروهای اوکراینی را قادر می‌سازد تا از آب‌ها یا موانع در نبرد عبور کنند.

این نهاد گزارش داد که شش دستگاه تانک از پاییز تحویل داده می‌شوند و ۱۰ دستگاه دیگر در سال آینده تحویل خواهند شد.

مخزن لایه لایه پل بیبر از پلی که خودش گذاشته است عبور می‌کند.

تانک‌های Biber می‌توانند به نیروها و وسایل نقلیه کمک کنند تا از موانع عبور کنند.

آمریکا: روسیه می‌خواهد اوکراین را از نقشه جهان محو کند

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد، دیگر هیچ شکی وجود ندارد که روسیه می‌خواهد اوکراین را از بین برده و آن را «از نقشه جهان به کلی پاک کند».

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در شورای امنیت این سازمان گفت، واشنگتن هر روز نشانه‌های بیشتری از زمینه‌سازی روسیه برای الحاق کامل مناطق شرقی دونتسک و دونباس و همچنین مناطق جنوبی خرسون و زاپوریژیا می‌بیند.

او مدعی شد که روسیه به دنبال انتصاب «غیرقانونی مقامات دست‌نشانده خود در مناطق تحت کنترل روسیه است، تا با یک همه‌پرسی ساختگی یا با اجبار، آن‌ها را به روسیه الحاق کند».

گرینفیلد مدعی شد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز صراحتا «اعلام کرده است که این هدف جنگی روسیه است».

لاوروف هفته گذشته در یک اجلاس عرب در قاهره گفت، هدف نهایی مسکو در اوکراین آزادسازی مردمش از «رژیم غیرقابل‌پذیرش» این کشور است.

لاوروف گفت: «ما قطعا به مردم اوکراین کمک می‌کنیم تا از شر این رژیم خلاص شوند، رژیمی که ضدمردمی و ضدتاریخ است».

منابع غربی مدعی هستند لاوروف در این سخنان به صورت تلویحی اشاره کرده است که هدف مسکو از عملیات در اوکراین چیزی فراتر از منطقه صنعتی دونباس در شرق این کشور - که لوهانسک و دونتسک را در بر می‌گیرد - است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل روز جمعه به شورای امنیت این سازمان گفت: نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن اوکراین به صورت کامل انجام خواهد شد.

او گفت: در این مرحله، دیگر نباید هیچ چیزی دونباس، روسیه یا مناطق آزادشده اوکراین را تهدید کند، مناطقی که در مردم آن پس از سال‌ها احساس می‌کنند که می‌توانند آنطور که می‌خواهند، زندگی کنند.

پولیانسکی همچنین به کشورهای غربی هشدار داد که کمک‌های تسلیحاتی‌ آن‌ها به اوکراین ازجمله توپخانه‌های دوربرد و راکت‌اندازهای چندگانه زمین‌به‌زمین، «خط موقت امنیتی را بیش از پیش به مرزهای غرب نزدیک کرده و اهداف عملیات ویژه نظامی روسیه را روشن‌تر می‌کند».

توماس گرینفیلد همچنین به انتقاد از کشورهایی پرداخت که می‌گویند «امنیت یک کشور نباید به قیمت به خطر افتادن کشور دیگری تامین شود» و از آن‌ها پرسید که حمله روسیه به اوکراین را چه می‌نامند؟

توماس گرینفیلد از هیچ کشوری نام نبرد.

این دیپلمات همچنین به انتقاد از کشورهایی پرداخت که بدون ذکر نام روسیه، صرفا از حمایت از دموکراسی صحبت می‌کنند. او گفت: "بگذارید شفاف بگویم، اقدامات کنونی روسیه مانع حل‌وفصل مناقشه کنونی است".

واکنش آمریکا به خبر توقف عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین

یک مقام ارشد کاخ سفید گزارش‌ها درباره توقف عملیات ارتش روسیه در دونباس در شرق اوکراین را رد کرد و گفت که هنوز فعالیت زیادی در این منطقه در حال انجام است.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید عصر جمعه به وقت محلی گزارش ها در مورد توقف ارتش روسیه در شرق اوکراین را رد کرد. اوکراین مدعی توقف پیشروی روسیه در شده است.

این مقام کاخ سفید گفت: معتقد نیستیم آنچه در دونباس در حال رخ دادن است به معنای توقف باشد.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی دولت بایدن تصریح کرد: هنوز فعالیت زیادی در دونباس در جریان است.

وی ادامه داد که مسکو در جنوب و شرق اوکراین در حال تجدید قوا و بازسازی نیروها است و در مناطق دیگر نیز نبرد واقعی میان نیروهای روسیه و اوکراین جریان دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵۷
پوتین نابوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
ناتو نابوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
پوتین هر شب تا صبح در کاخ کرملین در حال گفتن علط کردم و است

و تازه متوجه شده که در چه باتلاقی افتاده که تا گردن در فاضلاب تاریخ فرو رفته است

و فقط خدا کند که مسولان ما دوباره همچون در سوریه

فریب حقه های کثیف پوتین را نخورند
ناشناس
| - |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
نه روسیه نه اوکراین جانم فدای ایران
کاش غربگداها بدونن این قبری که بالا سرش گریه می کنند مرده داخلش نیست. ولی خب بعید می دونم آی کیو در اون حد باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
شماشرقگداهاچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
غربگدا که این چیزها حالایش نیست فقط دلار عرعرستانی می فهمد و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
غربگداها مثل رییسشون آخر گدایی و نوکری هستند
ناشناس
| Canada |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
شرق گرا جان ای کیو خودش غربی هست!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
تو برو سر قبر پوتین گریه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
من تازگیا شغلمو از دست دادم . کامنتی چند میگیری؟ اگه درامدش خوبه منم میام . اولین کامنتم رایگان براتون میزارم . غربگدا غربگدا غربگدا

خوب بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
من تازگیا شغلمو از دست دادم . کامنتی چند میگیری؟ اگه درامدش خوبه منم میام . اولین کامنتم رایگان براتون میزارم . غربگدا غربگدا غربگدا

خوب بود؟
ناشناس
| - |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
جالبه خود ناشناس 14:54 هم قبول داره غربگداست خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
ادب کجاست؟؟؟!!!
امریکای جهانخوار نابود باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
جهانخواری و تهاجم و اشغال نظامی هم لیاقت و سواد و برنامه و عرضه و دانش و تدارکات نیاز دارد

تفاوت حمله و اشغال نظامی آمریکا به عراق که دهها برابر اوکراین قدرت و ثروت داشت

که تنها در ظرف کمتر از یک ماه کل عراق را گرفت
و صدام را از چاه مستراح با کلی شپش و کک و ساس و جرب و کچلی و گالی گرفت

و تحویل جوخه اعدام داد

را با بیچاره گی پوتین و روسیه ببر کاغذی را که در اوکراین و پس از ۵ ما ه و دادن ۵۰ درصد تلفات انسانی و نابودی یک سوم ماشین آلات سنگین نظامی اش
را با هم مقایسه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
اوکراین 10 برابر عراق ثروت و قدرت داشت
چون برعکس گفتی نوشتم
امریکا هیچ عددی نیست
پوتین در نهایت تبدیل به دمپایی خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
ناتو و امریکا زودتر
مجید
| United States of America |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
چه خبر از قیمت مواد غذایی و خودرو مسکن؟ آخرین بار که

خرید کردی «دقیقا چه حسی» داشتی؟ من احساس کردم دیگه نمی تونم
بهترین راه خلاص شدن روسیه از اوکراین این است که اوکراینی وجود نداشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Hong Kong |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
بهترین راه نجات جهان اینه که نظام فاسد روسیه در دنیا نباشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
تو دیگه کی هستی ؟ مرگ بر پوتین و ارتش جنایتکارش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
۱۵
بهترین راه نجات جهان اینه که رژیم فاسد آمریکا است نابود بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
۱۵:۲۴
رژیم فاسد آمریکا باید نابود بشه
ناشناس
| - |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
کشوری که یک یک دلقک تلویزیونی مانند زلنسکی بر آن حکومت کند بهتر از این نمیشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
اشتباه مثبت زدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
بهترین را این که روسیه تقسیم بشود به چند قسمت تا هوس تجاوز به خاک کشوری را نداشته باشد
پوتین با نادانی های خودش شیر حفته اروپا(آلمان) رو داره بیدار می کنه آلمان اگر به سوی نظامی گری و تقویت ارتشش بره روس ها باید توی سوراخ موش قایم بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
آلمان فقط نوکر آمریکاست و از خودش هیچ اختیاری ندارد
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
آخرین بار که شیر خفته بیدار شد سربازان روس به برلین رفتند ( متاسفانه)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
همین الانشم پوتین حاضره هر کاری بکنه تا آبرومندانه از این تله خارج بشه ولی زهی خیال باطل
ناشناس
| India |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
ولی تاریخ برعکس اینو نشون داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
اون بار که ابر قدرت جهان بودند و روسیه چلمبه بود توش زایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
عزیزم المان یک کشور پیره که حتی توان تامین نیروی کار خودش رو نداره
ناشناس
| - |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
آلمان بدون اجازه اربابش امریکا آب هم نمیخوره چه برسد رو به نظامی گری بیاره
اگر کمک های امریکا و غرب نبود اوکراین تصرف میشد. ولی روسیه توانایی تصرف ارتش هایی مثل لهستان یا حتی لیتوانی و استونی و... غیره را ندارد چون آن ها هم مسلح به سلاح های غربی هستند. فقط چهار قلم سلاح یعنی جاولین، استینگر، هیمارس و ام۷۷۷ ارتش روسیه را در اوکراین زمینگیر کرد و حالا در نظر بگیرید ارتشی که ده ها نوع سلاح پیشرفته امریکایی را دارد میتوانست چه بلایی سر روسیه بیاورد. روسیه شانس آورده که بمب اتمی دارد وگرنه ناتو میتوانست در چند ماه کل روسیه که بزرگ ترین کشور دنیا هم هست به تصرف خود در بیاورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
عربستان سلاحش کجاییه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
الان ناتو صد برابر قوی تر و متحد تر از قبل از تهاجم نطامی پوتین به اوکراین شده

و آلمان و ژاپن که پس از شکست در جنگ جهانی ، اجازه داشتن ارتش تهاجمی را نداشتند

الان بسرعت و قدرت در حال تقویت ارتش شان از تدافعی به تهاجمی هستند

و پس از ۶ ماه دیگر ، روسیه از شرقی ترین قسمت ، توسط ژاپن و کره جنوبی

و از عربی ترین قسمت توسط المان و آمریکا و ناتو روسیه را تکه تکه و به ۳۰ کشور کوچک تقسیم و بلا موضوع خواهند کرد

و بعد به سراغ چین خواهند رفت

این _______ و اینهم & نشان
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
کاملا صحیح میفرماید احسن بشما
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی
مرده باد ولادیمیر زلنسکی یهودی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
مشاور ارشد پوتین یک خاخام یهودی است به نام برل لازار
همین حضراتی که در قسمت نظرات از غرب بد گفته و سینه چاک روسیه و چین هستند اگر امروز برای تهیه لوازم اولیه زندگی به خرید روند چند درصد حاضرند جنس شرقی را به جنس غربی اولویت داده و من باب مثال گوشی تلفن روسی را به آیفون و خودرو چری را به کادیلاک (البته اگر یافت شود)،زندگی در چین یا روسیه را به زندگی در امریکا،ترجیح می دهند؟!این تفاوت قیاس در اکثر قریب به اتفاق صنعت،فرهنگ،فن اوری غرب با شرق وجود دارد.
روسيه با تسخير خاك كشورهاى ديگر بزرگ شده أست
چرا انهایی که اینقدر سر سپرده پوتین هستند به جنگ نمی روند فقط شعار میدن
آلبانی نشین ها این وسط چی میگن؟ شما نخودی بازی هم نیستید حتی
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی
میگن شتر در خواب بیند پنبه دانه.. میگن روسیه نابوده.. خخخخ. بزک نمیر بهار میاد. خیلی زورتون اومده نه؟ آمریکا و انگلیس عزیزتون روس رو تحریم کردن. نتیجه؟ تمام اروپا و آمریکا مثل سگ زوزه میکشن. آخ خدا کنه امسال اروپا سرد باشه...
البته نه اینکه از حمله روسیه به اوکراین حمایت بشود اما ارتش انگلیس فکر کرده زمان جنگ دوم جهانی است که با شایعه و دروغ ارتش روسیه را به زانو در آورد و مطمعن باشید پوتین قبل از حمله تمام این احتمالات را برسی کرده است و در هر صورت ۲۰ در صد خاک اوکراین در اشغال روسیه است و ارتش روسیه که ارتش حسی قلی خان نیست که بر اثر احساسات و بدون حساب و کتاب به اکراین حمله کرده باشد
یاشاسین پوتین عمو اوغلو
پوتين مثل ..در گل گیر کرده است
تنها عامل بقای رژیم پوتین سلاح اتمی هست وگرنه با این تکنولوژی روسیه به فنا میرفت در نظر بگیرین روسیه هزاران توپ خانه وراکت انداز داره ولی ۱۲ اراده هیرماس کاملا در مقابل روس ها ایستادگی کرده
روسیه ممکنه تو جنگ یه مناطقی از اکراین رو بدست بیاره ولی تبدیل به یه کشور فقیر و بعد از چند دهه احتمالا فروپاشی میشه با روندی که غرب و حتی چین در فاصله گرفتن از انرژی های فسیلی گرفتن و به سرعت باورنکردنی خودروهای الکتریکی دارن جایگزین بنزینی میشن روسیه که هیچ صنعتی نداره و کاملا وابسته به نفت و گاز هست تا یه دهه دیگه درآمدش بشدت پایین میاد و دیگه نمیتونه از این غلط ها بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
شرمنده که رویاهاتون و خراب می کنم ولی درآمد روسیه سه برابر قبل از جنگ هست و تقریبا همه چیز داخل روسیه تولید می شه.
درود بر صلح و نابود باد جنگ افروزان
نمی دانم چرا اینقدر اصرار به حمایت از روسیه
دارید!؟شعار نه شرقی نه غربی چی شد!!؟
انشاءالله نابودی پوتین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر