بازدید 14788
۴

هشدار چین درباره احتمال درگیری با آمریکا

چین روز جمعه هشدار داد که استقرار نظامی آمریکا در آب‌های مورد مناقشه می‌تواند جرقه درگیری‌ها را بزند.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 30 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از آسوشیتدپرس، سفارت چین در مانیل، پایتخت فیلیپین گفت که اظهارات «کارلوس دل تورو»، وزیر نیروی دریایی آمریکا را به شدت محکوم می‌کند، چون این اظهارات در واقع اتهامات بی اساسی هستند که علیه چین و به منظور لکه دار کردن اعتبار چین صورت می‌گیرد.

پیشتر دل تورو در گفتگویی چین را به نقض قوانین بین‌الملل در آب‌های حاکمیتی همسایگان آسیایی خود متهم کرده بود.

چین در سال‌های اخیر با فیلیپین، ویتنام و مالزی در دریای چین جنوبی اختلافات سرزمینی شدیدتری داشته است. برونئی و تایوان نیز ادعاهایی در آب‌های مورد مناقشه دارند.

از طرف دیگر واشنگتن مدعی است که حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات همراه با آزادی دریانوردی و پرواز در مسیر تنگه‌ای که بخش عمده‌ای از تجارت جهانی ترانزیت می‌شود، به نفع منافع ملی ایالات متحده است.

دل تورو به رئیس جمهور آمریکا همچنین اطمینان داد که در صورت حمله به نیروهای فیلیپینی، کشتی‌ها و هواپیماها در آب‌های مورد مناقشه، ایالات متحده به تعهدات خود تحت معاهده دفاع متقابل ۱۹۵۱ عمل خواهد کرد.

آمریکا در سال‌های اخیر برای مقابله با نفوذ و قدرت چین در منطقه اقیانوس آرام و اقیانوس هند (ایندو-پاسفیک) علاوه بر تلاش برای روابط بیشتر با کشورهای این منطقه، ناوشکن‌ها و کشتی‌هایش نیز در این منطقه حضور دارند و هر از گاهی به آب‌های تحت حاکمیت چین در دریای جنوبی چین نزدیک می‌شود؛ این اقدامات تنش‌زای آمریکا موجب برخوردهای ناایمن نیروهای دریایی دو طرف و تنش کلامی مقامات پکن و واشنگتن می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
اخ جووون ....میخام برم چین بشم مدافع چین
زنده باد چین
چین ابدا هیچ غلطی نمیتونه بکنه.. مرگ بر چین
خوبه دیگه شرق وعرب بزنن همدیگرو ناکار کنند بهتر !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل