بازدید 3602

هیچ برنامه‌ای برای تماس بایدن و پوتین وجود ندارد

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید در حال حاضر برنامه‌ای برای تماس بایدن و پوتین وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴ 30 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تاس، «کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در یک نشست خبری گفت: «در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تماس تلفنی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وجود ندارد.»

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال برقراری تماس بین رهبران آمریکا و روسیه پس از گفتگوی تلفنی وزرای خارجه دو کشور گفت: «در مورد تماس یا برنامه‌ای برای تماس، ما برنامه‌ای نداریم که رئیس جمهور با رئیس جمهور پوتین تماس بگیرد.»

سخنگوی کاخ سفید همچنین به گفتگوی تلفنی اخیر میان وزرای خارجه روسیه و آمریکا اشاره کرد و آن را نشانه جدیت واشنگتن در حل مسائل دو جانبه با روسیه عنوان کرد.

ساعاتی پیش از این، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که با «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه درباره بازگرداندن زندانیان آمریکایی از جمله «پل ویلان» و «بریتنی گرینر» به خاک آمریکا گفتگوی صریحی داشته است.

از سوی دیگر بنابر گزارش‌ها، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حالی که به درخواست آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با او گفت‌وگوی تلفنی داشت، پیشنهاد بازگشت به «دیپلماسی سکوت» در مورد تبادل زندانیان را داده است.

به گفته وزارت خارجه روسیه، لاوروف از بلینکن خواست تا از گمانه زنی‌ها و اخبار جعلی در رسانه‌ها خودداری کند.

از سوی دیگر، بلینکن در با انتشار بیانیه اعلام کرد: امروز صبح با لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفتگو کردم. ما گفتگوی صریحی داشتیم. من کرملین را تحت فشار قرار دادم تا پیشنهاد مهم را که برای آزادی پل ویلان و بریتنی گرینر ارائه کردیم، بپذیرد. بلینکن همچنین مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اشغال اوکراین با شکست مواجه شده و این کشور به عنوان یک کشور مستقل و دارای حاکمیت باقی خواهد ماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر