بازدید 24278
۶
بروزرسانی نگران کننده نقشه رنگ بندی کرونایی کشور

تعداد شهرهای قرمز دو برابر و شهرهای آبی نصف شد!

نقشه رنگ بندی که مدت‌های مدید تنها با دو رنگ زرد و آبی رنگ آمیزی می‌شد، حالا چند هفته است، تغییرات اساسی به خود دیده و به سرعت بر میزان رنگ‌های قرمز و نارنجی آن افزوده می‌شود تا جایی که می‌بینیم در نقشه اخیر، شمار شهر‌های قرمز آن با رشد بیش از دو برابری از ۵۷ به ۱۲۰ شهرستان افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷ 29 July 2022
تداوم «آبی»‌ترین وضعیت کرونایی کشور در هفته پیش رونقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته، بار دیگر بروز شد تا اوضاع بحرانی‌تر از قبل شود؛ بحرانی فراگیر که با سرعتی زیاد در حال رشد است.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، رنگ‌های قرمز و نارنجی ـ که معنای آن‌ها «بسیار پرخطر» و «پرخطر» است ـ با رشدی سریع، بسیاری از نقاط کشورمان را در بر گرفته‌اند و رنگ آبی ـ که معنای آن شرایط «عادی» است و تا چند هفته قبل عمده نقاط کشور را در بر گرفته بود ـ تنها در معدود نقاطی از نقشه به چشم می‌خورد.
 
روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

این اوضاع را می‌شود با نیم نگاهی به تصویر فوق نیز دریافت؛ در تغییرات نقشه رنگ بندی که مدت‌های مدید تنها با دو رنگ زرد و آبی رنگ آمیزی می‌شد و حالا چند هفته است که تغییراتی اساسی را به خود دیده و به سرعت بر میزان رنگ‌های قرمز و نارنجی آن افزوده می‌شود تا جایی که می‌بینیم در نقشه اخیر شمار شهر‌های قرمز آن با رشد بیش از دو برابری از ۵۷ به ۱۲۰ شهرستان افزایش یافته است.

بر اساس نقشه جدید که از فردا، ۸ مرداد اعمال خواهد شد، شمار شهر‌های نارنجی هم از ۸۶ به ۱۱۲ شهرستان افزایش یافته است؛ شهر‌هایی که در آستانه وضعیت بحرانی یعنی قرمز قرار دارند و پراکندگی شان در نقشه به گونه‌ای است که می‌شود بحرانی شدن اوضاع در مناطق وسیع تری از کشور در هفته آتی پیش بینی کرد.

این در حالی است که بر اساس بروزرسانی اخیر، شمار شهر‌های زرد از ۱۹۹ به ۱۶۶ شهرستان کاهش یافته و شمار شهر‌های آبی از نصف هم کمتر شده و از ۱۰۶ به ۵۰ شهرستان رسیده است. کاهشی نگران کننده که در آمار‌های رو به افزایش کرونایی هم مشهود است و با توجه به کاهش آمار واکسیناسیون در کشورمان، دورنمای هراس آورتری ترسیم می‌کند.

وضعیتی که اگر تغییر نکند، موج هفتم کرونا طولانی‌تر و مهیب‌تر خواهد شد، عده بیشتری را مبتلا خواهد کرد و متاسفانه جان شمار بیشتری را خواهد گرفت. اوضاعی نامطلوب که نقشه رنگ بندی کرونایی به خوبی آن را ترسیم می‌کند و حکم زنگ خطری را دارد که اگر شنیده و جدی گرفته نشود، عواقب ناخوشایندی برایمان به همراه خواهد داشت.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۶
وقتی که طبق روند طبیعی موج ششم فروکش کرد وزیر بهداشت خیلی از معجره مدیریتی حرف میزد اما چند روزه که روزه سکوت گرفته.
کشف جدید. ویروس کرونا کلاً به ماه محرم آلرژی داره. تا چند روز پیش تقریباً وضعیت آبی بود همینکه نزدیک محرم شد، سر و کله اش پیدا شد.
ماسک بزنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
ماسک هیچ فایده ای که نداره ضررم داره خونتون اسیدی میشه سیستم ایمنی بدنتون هم ضعیف می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
به ناشناس ۱۱:۳۲
یکی نشسته بود از جوی آب می خورد،یکی رسید بهش گفت آب جوی کثیفه!! طرف گفت کثیف چیه؟ گفت هیچی بخور!!!!
دوباره بامردم لجبازی نکنید این علم است دزهای یاداور بایدیاواکسنهای غیرویروس کشته شده باشد لطفا خواهشا واکسنهای غیرچینی وکوبایی واردکنید تامردم راغب به زدن دزهای سوم وچهارم شوند این یکبار بامردم همراهی کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار