بازدید 3768

آتش‌سوزی در جنگل‌های اروپا

اسپانیا یکی از کشور‌های اروپایی است که به شدت تحت تاثیر افزایش دمای هوا قرار گرفته است و بدترین آتش سوزی را در تاریخ خود تجربه می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴ 25 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از شبکه تلویزیونی سی جی تی ان ؛ آتش سوزی در جنگل‌های اروپا ادامه دارد.

مجری تلویزیون سی جی تی ان گفت: آتش سوزی در جنگل‌های سراسر اروپا ادامه دارد. اسپانیا یکی از کشور‌های اروپایی است که به شدت تحت تاثیر افزایش دمای هوا قرار گرفته است. منطقه جزیره‌ای تنریف به شدت تحت تاثیر این وضعیت قرار گرفته است.

خبرنگار تلویزیون سی جی تی ان گزارش داد: اسپانیا یکی از بدترین آتش سوزی را در تاریخ خود تجربه می‌کند. جزیره «تنریف» در منطقه جزایر قناری یکی از مناطقی است که تحت تاثیر آتش سوزی واقع شده است. آتش سوزی در آنجا ۵۰۰ هکتار را در برگرفته است و به یازده کیلومتر گسترش یافته است. آتش نشانان همچنان تلاش می‌کنند که آن را تحت کنترل دربیاورند. این یکی از سیزده مورد آتش سوزی در سراسر جنگل‌های اسپانیا است.

بر اساس این گزارش، آتش سوزی در اسپانیا تاکنون ۲۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های این کشور را از بین برده است. در کشور پرتغال در همسایگی اسپانیا هم ۴۸ هزار هکتار از مناطق جنگلی از بین رفته است. مقامات پرتغال همچنین از مرگ هزار نفر بر اثر گرما در این کشور خبرداده اند. خشکی هوا سبب شده است که آتش سوزی گسترش پیدا کند. با افتادن یک سیگار و یا یک کبریت روشن آتش سوزی به آسانی آغاز می‌شود.

بسیاری از مقامات اسپانیا می‌گویند آتش سوزی‌های این کشور منشا انسانی دارد و ناشی از سهل انگاری افراد نیست. اتحادیه اروپا هم تغییرات آب و هوایی را عامل ریشه‌ای این آتش سوزی‌ها می‌داند. پترو سانچز، نخست وزیر اسپانیا می‌گوید تغییرات آب و هوایی مردم را می‌کشد و دارایی‌های آن‌ها را نابود می‌کند. در این حال یونان و دیگر کشور‌های اروپایی در تلاش برای مقابله با آتش سوزی‌های گسترده هستند. دولت یونان اعلام کرده است اتحادیه اروپا باید به روشی هماهنگ برای مقابله با تغییرات آب و هوایی عمل کند.

سیاستمداران اروپایی تغییرات آب و هوایی را عامل این آتش سوزی‌ها می‌دانند.

شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان نیز گزارش داد، آتش سوزی در جنگل‌های انگلیس به دنبال افزایش دمای هوا، بخش‌هایی از یک پارک ملی را در برگرفت.

مقامات انگلیس از مردم خواستند از محل آتش سوزی دور شوند. آتش نشانان در تلاش برای مهار آتش سوزی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار