بازدید 3242

واشنگتن با تحریم روسیه به بن‌بست می‌رسد

ریچارد بلاک سناتور پیشین ایالت ویرجینیا و افسر بازنشسته ارتش آمریکا یکشنبه شب گفت که ایالات متحده با سیاست تحریم روسیه به بن‌بست می‌ رسد.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 25 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری ریا نووستی روسیه، وی در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت : سیاست آمریکا و غرب غیر عقلانی و ویرانگر بوده، چرا که این سیاست موجب تنش‌های کلان اقتصادی در جهان می‌شود.

وی افزود: زمان آن رسیده است که دست از متهم کردن ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه که قیمت سوخت را افزایش داده، بررداریم چرا که مسکو محدودیتی برای صادرات زغال سنگن، نفت و گاز طبیعی ایجاد نکرده، بلکه این کنگره آمریکا بوده که این کار را کرده است.

وی افزود که دولت آمریکا با سیاست های اینچنینی خود موجب افزایش قیمت سوخت شده است.

بلاک اضافه کرد: اتحادیه اروپا که از کاهش زیاد گاز از طریق خط لوله جریان شمالی ۱ صحبت می کند، نمی خواهد بپذیرد که این اتفاق به دلیل عدم تمایل کانادا برای بازگرداندن به موقع توربین ها رخ داده است.

اتحادیه اروپا در پاسخ به عملیات نظامی روسیه در اوکراین از کشورها عضو خواسته تا از وابستگی به گاز روسیه بکاهند.

در حالی که کمیسیون اروپا از کشورهای عضو خواسته است تا میزان وابستگی به گاز روسیه را از ماه اوت آتی تا پایان ماه مارس سال آینده میلادی (۲۰۲۳) به میزان ۱۵ درصد کاهش دهند؛ آلمان از هم اکنون زنگ خطر را درمورد فوریت طرح گاز به صدا در آورده است.

مقامات آلمانی هشدار داده‌اند که به محض قطع دریافت گاز از مسکو، این امر به شدت بر اقتصاد این کشور آسیب وارد خواهد ساخت.

مجارستان نیز اعلام کرده که اتحادیه اروپا باید بر منافع شهروندان خود متمرکز باشد تا آنکه بطور فزاینده‌ای خود را در مناقشه بین روسیه و اوکراین وارد کند.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان نیز ماه گذشته گفته بود بروکسل با اعمال تحریم علیه مسکو، راه تنفسی خود را بست.

پیش از این صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد، تحریم گاز روسیه موجب رکود اقتصادی شدید در مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک و ایتالیا خواهد شد.

عرضه گاز روسیه در چند ماه اخیر از طریق خط لوله‌های اصلی از جمله مسیر اوکراین و بلاروس و نورد استریم کاهش یافته است.

گازپروم در ۱۴ ژوئن (۲۳ خرداد) ظرفیت نورد استریم ۱ را به ۴۰ درصد کاهش داد.

گازپروم با اشاره به تاخیر در بازگرداندن توربین گازی از تعمیر و نگهداری در کانادا توسط تامین کننده تجهیزات زیمنس انرژی (ENR۱n. DE) تحریم‌ها را عامل این کاهش عرضه دانسته است.

اتحادیه اروپا که تحریم‌هایی علیه مسکو اعمال کرده، قصد دارد استفاده از سوخت‌های فسیلی روسیه را تا سال ۲۰۲۷ متوقف کند، اما می‌خواهد تا زمان یافتن جایگزین، به واردات گاز از روسیه ادامه دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر