بازدید 4313

وجود ۳۰۰ هزار خانه‌ خالی در تهران

شهرداری تهران از طریق این سامانه‌های تخصصی که ایجاد نموده درلحظه می‌تواند اطلاعات کامل و جزئی و دقیقی را احصاء نماید. رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران خطاب به رییس سازمان امور مالیاتی گفت: اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی و لوکس را به شهرداری ها واگذار نمایید.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ 24 July 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا، میثم مظفر امروز در صحن شورای شهر تهران با اشاره به حضور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در شورای شهر گفت: ۲۰ درصد از خانه های خالی کشور با عدد تقریبی ۵۰۰هزار واحد در استان تهران است که برآورد می شود ۳۰۰هزار واحد آن در شهر تهران و ۲۰۰هزار واحد آن در پیرامون و حاشیه شهر تهران واقع شده است.

وی تاکید کرد: دلالان ملکی ، املاک را در تهران خریداری می کنند و طی یک دوره رکود ۳ تا ۶ ساله آنها را خالی نگه می دارند و همزمان با پیک دوره ای تورم و افزایش قیمت مسکن ،آنها را می فروشند.

مظفر ادامه داد: خانه های خالی بلایی برسر بازار اجاره آورده که نیاز به اقدام عاجل وجود دارد.

این عضو شورا با اشاره به سامانه ممیزی املاک شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران از طریق این سامانه‌های تخصصی که ایجاد نموده درلحظه می‌تواند اطلاعات کامل و جزئی و دقیقی را احصاء نماید. فرض مثال شهرداری به راحتی ‌می‌تواند از طریق این سامانه برای شناسایی املاک لوکس، خانه های بالای ۳۵۰ متر منطقه یک را بر اساس انتخاب سیستمی با کدپستی و مشخصات مالک اعلام نماید و شهرداری ابزارهای مختلف و قدرتمندی را برای وصول این مالیات چه مالیات بر خانه‌های خالی و چه مالیات بر خانه‌های لوکس در اختیار دارد.

مظفر افزود: اجرای این قانون بنظر می رسد تنها با همکاری شهرداری ها میسر و عملی است لذا اگر درآمد ناشی از این مالیات دراختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد، این قانونی که بیش از ۲ سال است اجرا نشده، عملیاتی خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر