بازدید 7984
۱

تمرکز آبله میمون در میان مردان همجنسگرا

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، آبله میمون در حال حاضر در میان مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، به ویژه کسانی که دارای شرکای جنسی متعدد هستند، متمرکز شده است.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 24 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از آسوشیتدپرس، سازمان جهانی بهداشت شیوع آبله میمون را وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد.

این طبقه بندی به دنبال افزایش موارد ابتلا به آبله میمون در سراسر جهان صورت گرفت که بالاترین هشداری است که سازمان جهانی بهداشت می‌تواند صادر کند.

دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در نشست کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت در خصوص آبله میمون گفت: "ارزیابی سازمان جهانی بهداشت این است که خطر ابتلا به آبله میمون در سطح جهانی و در همه مناطق متوسط ​​است، به جز در منطقه اروپا که خطر آن را بالا ارزیابی می‌کنیم. خطر گسترش بیشتر بین المللی نیز وجود دارد، اگر چه خطر تداخل با ترافیک بین المللی در حال حاضر کم است. پس این بیماری می‌تواند در مدت کوتاهی در سراسر جهان از طریق شیوه‌های جدیدی که ما از آن‌ها اطلاع کمی داریم شیوع پیدا کند. به همین دلیل من تصمیم گرفتم شیوع آبله میمون را وضعیت اضطراری جهانی اعلام کنم که واقعاً نگرانی بین المللی است."

وی افزود: گرچه آبله میمون به عنوان وضعیت اضطراری بین المللی اعلام شده است، این بیماری در حال حاضر در میان مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، به ویژه کسانی که دارای شرکای جنسی متعدد هستند، متمرکز شده است. این بدان معناست این شیوعی است که می‌توان با راهبرد‌های صحیح در گروه‌های مناسب جلوی آن را گرفت.

دکتر تدروس گفت: ما با امکاناتی که همین الان در اختیار داریم می‌توانیم جلوی شیوع آبله میمون را بگیریم و این بیماری را تحت کنترل درآوریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱
عجیب در کشور ما که 7000 هزار سال تمدنداره یک عده روشن فکر بلند میشن از اینا حمایت میکنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر