بازدید 58291

افزایش شهر‌های قرمز و نارنجی از ۵۰ به ۱۴۳ شهرستان!

بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، رنگ‌های قرمز و نارنجی (که معنای آن‌ها «بسیار پرخطر» و «پرخطر» است) که تنها ۵۰ شهرستان کشورمان را در بر گرفته بود، با رشدی سریع به بسیاری از نقاط کشورمان بسط یافته و حالا ۱۴۳ شهرستان کشورمان را در بر گرفته‌اند!
کد خبر: ۱۱۳۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲ 22 July 2022
تداوم «آبی»‌ترین وضعیت کرونایی کشور در هفته پیش رونقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته، بار دیگر بروز شد تا اوضاع بحرانی‌تر از قبل شود؛ بحرانی فراگیر که با سرعتی زیاد در حال رشد است.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، رنگ‌های قرمز و نارنجی (که معنای آن‌ها «بسیار پرخطر» و «پرخطر» است) که تنها ۵۰ شهرستان کشورمان را در بر گرفته بود، با رشدی سریع به بسیاری از نقاط کشورمان بسط یافته و حالا ۱۴۳ شهرستان کشورمان را در بر گرفته‌اند!
 
 روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
 
این اوضاع را می‌شود با نیم نگاهی به تصویر فوق نیز دریافت؛ در تغییرات نقشه رنگ بندی که مدت‌های مدید تنها با دو رنگ زرد (کم خطر) و آبی (عادی) رنگ آمیزی می‌شد و حالا چند هفته است که تغییراتی اساسی را به خود دیده و به سرعت بر میزان رنگ‌های قرمز و نارنجی آن افزوده می‌شود تا جایی که می‌بینیم در نقشه اخیر شمار شهر‌های قرمز آن از ۱۵ به ۵۷ شهرستان افزایش یافته است.

بر اساس نقشه جدید که از فردا، ۱ مرداد اعمال خواهد شد، شمار شهر‌های نارنجی هم از ۳۵ به ۸۶ شهرستان افزایش یافته است؛ شهر‌هایی که در آستانه وضعیت بحرانی یعنی قرمز قرار دارند و پراکندگی شان در نقشه به گونه‌ای است که می‌شود بحرانی شدن اوضاع در مناطق وسیع تری از کشور در هفته آتی پیش بینی کرد.

این در حالی است که بر اساس بروزرسانی اخیر، شمار شهر‌های زرد تقریبا بی تغییر مانده (از ۲۰۸ به ۱۹۹ شهرستان کاهش یافته)، اما شمار شهر‌های آبی به شدت کم شده و از ۱۹۰ به ۱۰۶ شهرستان رسیده است. کاهشی که در آمار‌های کرونایی هم دیده می‌شود که رو به افزایش و نگران کننده است، به ویژه آنکه می‌دانیم تزریق دوز بوستر واکسن در کشورمان وضعیت خوبی ندارد.

وضعیتی که اگر تغییر نکند، موج هفتم کرونا طولانی‌تر و مهیب‌تر خواهد شد، عده بیشتری را مبتلا خواهد کرد و متاسفانه جان شمار بیشتری را خواهد گرفت. اوضاعی نامطلوب که نقشه رنگ بندی کرونایی به خوبی آن را ترسیم می‌کند و حکم زنگ خطری را دارد که اگر شنیده و جدی گرفته نشود، عواقب ناخوشایندی برایمان به همراه خواهد داشت.
 
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱
بهترین راهکار برای مقابله با کرونا برگزاری یک راهپیمایی چند ده کیلومتری دیگر در آغاز پیک جدید است
دولت که سرش رو مثل کبک کرده تو برف!؟ شاید هدفش کاهش جمعیت ایرانه!!! می خواد مردم بمیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
یعنی الان باید دقیقا چکار کنه؟ بگه هر کس ماسک نزنه و واکسن نزنه اعدام بشه؟
خدا میداند که دوباره چه نقشه ای برای مردم کشیدید.
انشالله این رنگ بندی قرمز برای شروع لیگ فوتبال ایران و عدم تماشاچیان خصوصا ورود زنان به ورزشگاه ها نباشه
فراموشکار ترین ملت دنیا هستیم!!!! انگار که آلزایمر داریم!!!! فوتی های روزانه کرونا یادمون رفت؟!!! ماسک زدن اینقدر سخته؟!! آخه حماقت هم حدی داره!!!!
چرا سیستان و بلوچستان همیشه آبیه؟
خجالت بکشید، دوباره نزدیک محرم اربعین شد شروع کردید
اصلا این رنگ بندی کرونا بر چه اساسی انجام میشه، اگر بر اساس مراجعات به بیمارستانها و مراکز درمانی انجام میشه، بابد بگم که حتی مختصیین هم صد در صد نمیتونن سرماخوردگی عادی رو از کرونا تشخیص بدن، پس حرف مفت نزنین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
عزیزم شما چرا ناراحتی،شما میتونی در همین مراسم شرکت کنی و ماسک هم نزنی!!
لطفالجبازی نکنید واکسن خارجی غیرچینی وروسی واردکنید تامردم به تزریق دوزهای سوم وچهارم راغب شوند خیلی زوددیرمیشودها
کاهش کرونا از کار های دولت سیزدهم بود حالا دوبار افزایش ان کارکیست حتما کار دولت قبلی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر