بازدید 4105

افزایش اقتدار دریایی ایران با ناودسته‌های پهپادبر

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتقای ناوهای پیشتیبانی رزمی و پشتیبانی ناودسته های پهپادبر ظرفیت بسیار قابل توجهی را به یگان های دریایی می افزاید.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴ 17 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دريادار ايراني افزود: ناوهای پشتیبانی رزمی و پشتیبانی یک ظرفیتی دارند که در این حوزه کسی انتظار نداشت قابل بهره برداری باشد ، آن ظرفیت هم این است که می توان در داخل خود همین یگان ها همین پهپادها را حتی تا بحث تولید هم داشت، یعنی در صورت ضرورت و وسایل پروازی بدون سرنشین قطعاً در عملیات هایی که انجام می دهند ممکن است صدمه ای هم ببینند اما به سرعت در همان یگان اینها دوباره قابل آوردن به صحنه هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش: افزایش اقتدار دریایی ایران با ناودسته های پهپادبر

وی گفت: وقتی که تسلط شما صدها کیلومتر افزایش پیدا می کند بدون این که از تجهیزاتی که ممکن است توسط دشمن رصد شود این یک نقطه قوتی است، ما در حوزه نظامی به آن اشراف هوایی می گوییم و بخشی برتری هوایی می گوییم که آن صیانت و سیادت هوایی در حوزه دریا اتفاق می افتد .

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: با توجه به ظرفیت هایی که انواع پهپادها امروز بحمدلله در نظام مقدس ما به دست توانمند جوانان برومند، با غیرت و دلسوز برای نظام و قسم خورده به خون شهدا هست، این ظرفیت ایجاد شده و ما می توانیم حتی ترکیبی در حوزه دریا عملیات انجام دهیم یعنی یک دسته پروازی پهپادی را از عرشه یگان ها به پرواز دربیاوریم، مجموعه فرماندهی- کنترل را از یک یگان به یگان دیگری منتقل کنیم یعنی صحنه را کاملاً جا به جا کنیم و هر کدام از این پهپادها یک وظیفه ای را عهده دار شوند برای اجرای یک مأموریت موفق.

دریادار ایرانی: به طور کلی بگوییم مفهومش این است که یک دسته پروازی بلند می شود از یگان ها، این دسته می تواند از یک یگان بلند شود، می تواند از روی چند یگان بلند شود، در نهایت اینها در آن محدوده ای که باید اجرای عملیات کنند قرار می گیرند هر کدامشان یک وظیفه خاصی انجام می دهد، منظور یکی بحث شناسایی را دنبال می کند، یکی دیگر آن هدایت پهپاد انهدامی را به عهده می گیرد و یکی دیگر شرایط محیطی را از نظر اختلال ها و سیگنال ها در اختیار قرار می گیرد و حتی خنثی می کند که آن مأموریت با موفقیت کامل انجام شود، مهم این است که برد عملیاتی که ما به عنوان تسلط عملیاتی از آن یاد می کنیم و بحث اشراف اطلاعاتی ما صدها بلکه تا حد هزار کیلومتر به بالاتر هم قابل دسترس است که این یک ظرفیت بسیار بسیار بی نظیری است.

مجری: یک نکته ای که فکر می کنم جالب توجه بینندگان ما که شاید خیلی به موضوعات دفاعی آشنا نباشند این باشد که چه اهمیتی دارد که ما این پهپادها و شرایط پروازی شان را از خشکی به یگان های دریایی و شناورها منتقل کنیم؟ این اهمیتش در چیست و چگونه می شود این را توضیح داد.

دریادار ایرانی: خیلی ساده بخواهم این موضوع را عرض کنم، امروز ناوگروه های ما در فاصله دوهزار کیلومتر به بالا مستقر هستند و امنیت خطوط کشتیرانی و شاهرگ اقتصادی ما را تأمین می کنند. حالا فرض بفرمایید یگانی که آنجاست می تواند یک دسته پروازی در اختیار داشته باشد که او هم بیش از هزار کیلومتر می تواند برد داشته باشد یعنی اشراف اطلاعاتی ما، تسلط عملیاتی ما از دوهزار کیلومتر به سه هزار کیلومتر و بیشتر ارتقاء پیدا می کند، این یک بحث کاملاً ساده ای است که می شود مطرح کرد، مضافاً بر این که ما وابستگی مان را به خشکی کم می کنیم چون یک شناور که حالا مأموریت اصلی اش مثلاً پشتیبانی- رزمی یا پشتیبانی است به عنوان پایگاه محسوب می شود، یعنی انگار شما یک پایگاهی را از خاک جمهوری اسلامی ایران بردید در هزاران کیلومتر در عمق اقیانوس ها مستقر کردید، این خودش یک عمق دیگری را در اختیار دارد و کاملاً هم صحنه عملیات و همه صحنه ها را جا به جا می تواند کند و یک دست بلند نظام مقدس خواهد بود در عرصه دریاها و اقیانوس ها، البته ما نگاه اصلی مان و بیشتر بحث همین مقابله با تروریسم دریایی و کنترل ناامنی ها و حتی بحث ایمنی شناورهاست که بسیار بسیار حائز اهمیت است. به سرعت می توانیم در صحنه حضور پیدا کنیم، برداشت اطلاعات داشته باشیم و تصمیم گیری کنیم یعنی به راحتی شما در مرکز کشور می توانید در عمق سه هزار کیلومتری تصمیم گیری کنید و دستور بدهید و ابزار در اختیار شماست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان