بازدید 5403
۲

طرح «دارویار» از امروز اجرا می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز طرح «دارویار» با هدف افزایش تعداد داروهای تحت پوشش بیمه و کاهش هزینه‌های بیماران از روز پنجشنبه ۲۳ تیر ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷ 14 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بهرام عین‌اللهی چهارشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی تصریح کرد: پس از موفقیتی که در اجرای طرح کنترل بیماری کرونا توسط دولت مردمی اتفاق افتاد یکی از طرح‌های در دست اجرای ما ارتقای سطح بیمه‌ها است.

وی افزود: این طرح ارتقای بیمه از بیمه همگانی شروع شد و در سال جاری ۶ هزار میلیارد تومان برای آن اختصاص یافت و بیش از ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وزیر بهداشت گفت: از طرف دیگر پنج هزار میلیارد تومان برای تأمین بیماران خاص در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

عین اللهی با بیان اینکه در طرح «دارویار» تعداد داروهای تحت پوشش افزایش یافته، گفت: ۱۰۰ قلم از داروهای پرمصرف مثل داروهای سرماخوردگی و همچنین تعداد ۳۶۶ قلم داروهای ضروری پر مصرف برای بیماران مزمن مانند بیماران دیابتی و دارای فشار خون تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هدف از این طرح افزایش تعداد داروهای تحت پوشش بیمه است و باید هزینه‌های مربوط به بیماران (به نوعی پرداخت از جیب مردم) کاهش یابد.

وی ادامه داد: این طرح که از بامداد ۲۳ تیر ماه آغاز می‌شود طرحی جامع و ادامه دار است و با نام طرح «دارویار» نامگذاری شده است.

عین اللهی گفت: هدف اصلی این است که پوشش بیمه‌ای داروها بیشتر شود و براساس دستور رئیس جمهور مقرر شد طرح در کل کشور اجرا شده و هدف کاهش هزینه‌های بیماران است.

عین اللهی گفت: در ادامه این طرح تلاش می‌کنیم پوشش بیمه‌ای اکثر داروها را ایجاد کرده و مردم تغییری در پرداخت هزینه‌های دارویی نداشته باشند.

وی افزود: ثابت ماندن پرداختی از جیب بیماران هدف اصلی این طرح است و در حوزه دارو تلاش می‌کنیم مخارج مربوط به داروی بیماران توسط دولت تأمین شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
ظاهرا از امروز هم سی درصد دیگر داروها افزایش قیمت دارند
مدیران ما از مدیریت فقط سایت درست کردن را بلد هستند . البته با کیفیت پایین . حالا سوال اینست که اصولا فردی که بخیه زدن ، آپاندیس عمل کردن ، تعویض عنبیه و ... بلد است آیا این وجاهت را دارد که مدیریت نیز بنماید . پس رشته ی مدیریت در دانشگاه برای چه تدریس می شود ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس