بازدید 13254
۶

تفاوت رانندگی زن‌ها و مرد‌ها در ایران

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخلاف آقایان معمولاً خانم‌ها دوست ندارند خط به خط شوند و تغییر مسیر‌های ناگهانی بدهند. می‌توان گفت اگر ماشینی را از دور دیدید که خیلی خط به خط می‌کند و تغییر مسیر می‌دهد و حرکت‌های مخاطره‌آمیز انجام می‌دهد، می‌توانید به راحتی تشخیص بدهید که یقیناً راننده آن خودرو یک آقا است.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 12 July 2022

به گزارش تابناک به نقل از مهر، کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران درباره تفاوت رانندگی مرد‌ها و زنان در کشور توضیحاتی داد.

 سرهنگ رابعه جوان بخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران گفت: ریسک‌پذیری مردان در رانندگی بیشتر است و در واقع می‌توان گفت که هیجان آن‌ها در رانندگی بیشتر است، اما زنان آهسته و محتاط رانندگی می‌کنند.

سرهنگ جوان‌بخت گفت: از جهت درک خطر ما نمی‌توانیم تفاوت معناداری بین خانم‌ها و آقایان قائل شویم، اما نکته این است، چون که خانم‌ها احساسی هستند و در واقع در مواقع بحرانی احساسات آن‌ها غلبه می‌کند، معمولاً دیده می‌شود در مواقعی که تصادفی اتفاق می‌افتد، احساسات بر آن‌ها غلبه می‌کند و در آن لحظه در اصطلاح هول می‌شوند و نمی‌توانند مدیریت صحیح داشته باشند.

وی گفت: خانم‌ها اگر راننده باشند و فرزند آن‌ها داخل خودرو باشد، خیلی حواس‌شان به محلی که بچه در آنجا قرار دارد پرت می‌شود. اگر خیال آن‌ها راحت باشد که بچه روی صندلی کودک و در جای ایمنی است و اگر کمتر با موبایل صحبت کنند، رانندگان خوبی هستند و نوع رانندگی آن‌ها آهسته، محتاط و مستقیم است.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: برخلاف آقایان معمولاً خانم‌ها دوست ندارند خط به خط شوند و تغییر مسیر‌های ناگهانی بدهند. می‌توان گفت اگر ماشینی را از دور دیدید که خیلی خط به خط می‌کند و تغییر مسیر می‌دهد و حرکت‌های مخاطره‌آمیز انجام می‌دهد، می‌توانید به راحتی تشخیص بدهید که یقیناً راننده آن خودرو یک آقا است. چون اغلب آقایان ریسک‌پذیری بیشتری دارند و هیجان آن‌ها در رانندگی بیشتر است.

سرهنگ جوانبخت افزود: بررسی تخلفات نشان می‌دهد که خیلی نمی‌توان بین رانندگی آقایان و خانم‌ها تفاوت اساسی گذاشت، اما وقتی بررسی می‌شود، متوجه می‌شویم که تخلفاتی که احتیاج به ریسک‌پذیری و خطرپذیری دارد و قانون‌شکنی بیشتری دارد مانند ورودممنوع‌ها، چراغ قرمزها، معمولاً در آقایان بیشتر است و تخلفاتی، چون همراه نداشتن مدارک و استفاده از بوق برای آنکه دیگر رانندگان را آگاه کنند در خانم‌ها بیشتر است.

وی گفت: البته در تخمین فاصله‌های طولی آقایان و خانم‌ها یکی هستند، ولی در عدم رعایت سرعت مجاز تفاوت معناداری بین آن‌ها وجود دارد و رانندگان آقا تمایل به سرعت غیر مجاز دارند و سبقت گرفتن هم بیشتر در آن‌ها دیده می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶
کلا خانم ها قانون مدار تر هستند و در این شکی نیست
این مقایسه نادرست است. خانم ها باعث کندی ترافیک هستند . ماموران پلیس راه و راهور در مقابل رانندگان زن کوتاه می آیند و باعث جری شدن آنها می شوند.
در کل بگم، هر آرامشی حتما حتما مفید نیست و گاهی آرامش خانمها در رانندگی، باعث افزایش ترافیک ، ترمزهای ناگهانی و نابجاشون باعث اختلال در رانندگی دیگران، دادن حواسشون به مغازه ها و فروشگاه ها باعث پر تنش شدن رانندگی برای دیگران میشود. همه این ها که گفتم باعث بروز اختلال عملکرد در سایر رانندگان شده و باعث بروز مشکلات رانندگی و تصادف و غیره می شود.

خانم ها درک درستی از سرعت ندارند. قدرت تصور ندارند . از خودروهای بزرگ می ترسند و حین رانندگی فاصله زیادی از خودروهای بزرگ میگیرند و باعث اختلال در رانندگی دیگران می شوند.
مزاحمت نسبی است. گاهی آرامش و حوصله و محافظه کاری بی مورد و سرعت کم حین رانندگی؛ مزاحمت محسوب میشود. چه بسا که در اتوبان ها حداقل سرعتی هم در نظر گرفته شده است تا از اختلال در عبور ترافیک کاسته شود.
یک به ظاهر بی گناه را نمی توان به طور قطع بی گناه محسوب کرد .
اگر هم دیدید خودرویی ورود ممنوع آمده وسط خیابان و تکان هم نمیخورد و انتظار هم دارد که راننده ای که درست آمده دنده عقب برود تا راه را برای او باز کند شک نکنید که با یک راننده خانم طرف هستید ! دقیقا اتفاقی که امروز برای من افتاد !
یک سری به ترافیک صبحگاهی بزنید
نظرتون کمی عوض می شه
پس برای همینه خانمها وقتی میان تو لاین سبقت و با سرعت 50 تا حرکت میکنند خیلی تمایلی برای راه دادن به بقیه ندارند
بطور کلی مردها بی اعصاب رانندگی میکنند و زیادی عجولن اکثرا و خانمها هم بسیار صبور و با این تصور که میتونن چند کار رو همزمان انجام بدن در حال رانندگی معمولا گوشی هم دستشون و آینه هم تنظیم شده جهت مشاهده خودشون نه دیدن خیابون
مردها خودشونو صاحب خیابون میدونن و وقتی یه خانم بهشون راه نده زود عصبی میشن البته راه هم میدن به ماشینهای دیگه اگر خالی باشه خیابون و خانمها هم که بطور کلی حق به جانب هستند و دلیلی نمیبینن راه بدن به کسی حتی اگر تو لاین سبقت باشن و با سرعت دنده یک حرکت کنند و جاده هم خالی
راهنما رو هم که کلا هیچکس نمیزنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها